Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke hond past bij mijn ouders???

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Youp
Zeer actief

Welke hond past bij mijn ouders???

Ongelezen bericht door Youp »

Mijn ouders zijn zich een beetje aan het orienteren betreft hondenrassen. Ze hebben nu een bouvier maar hij gaat erg hard achteruit.

De reden dat ze nu al aan het denken zijn over een volgende hond is het volgende: Mijn ouders wonen vrijstaand, tegenover een park (erg donker dus) en ze hebben een eigen zaak. Aangezien mijn vader 's avond wel eens weg is en mijn moeder dan een beetje bang is willen ze zo snel mogelijk een hond weer. Mocht het moment daar zijn.

Een bouvier komt er niet meer. Ze willen een hond die niet te veel vachtverzorging nodig heeft. Liefst kortharig dus.
Hij moet waaks zijn maar natuurlijk ook erg lief. Niet te druk.
Het liefst een hond met een aardig formaat.

Ze hebben aardig wat eisen :19:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Een dog :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Een koningspoedel, die moet je alleen maar naar de kapper doen
en de borstel es doorhalen.
:mrgreen:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Youp
Zeer actief

Tja, een Poedel..... Heeft net zo veel verzorging nodig als een bouvier lijkt me toch?

Paps is wel in voor een dog! Alleen vindt mams ze iets te groot. Al vond ze Youp wel weer geweldig....
Rocky1
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rocky1 »

:ok: wat dacht je van een kortharige vizla
Afbeelding
deze is van mijn schoondochter,hij is nu 11 maanden :wink:
Afbeelding
pollunder
Zeer actief

Ongelezen bericht door pollunder »

Ik moet direct aan een dobberman denken.
Youp
Zeer actief

Mijn schoonzus heeft ook een viszla. Erg leuke honden inderdaad. Die van mijn schoonzus is alleen heel erg druk! Ik weet niet of ze allemaal zo zijn :19:

Een Dobberman is mijn moeder heel erg bang voor. Ook voor Rottweilers trouwens. Daar is ze vroeger een keer door gebeten namelijk.

Mijn ouders vinden zelf een boxer en een rhodesian ridgeback erg leuke honden om te zien. Ook een Zwitserse Sennenhond vinden ze leuk maar ik denk niet dat dit ras qua karakter bij ze past.

Het blijkt toch best lastig te zijn om een hond te vinden die bij ze past. Ze hebben nu bijna 23 jaar het zelfde ras (bouvier). Het karakter vinden ze nog steeds geweldig.
*duitseherderfan*
nieuw lid

Ongelezen bericht door *duitseherderfan* »

Wat dacht je van een duitse herder!! :wink: weinig vacht verzorging en een groot formaat en ook waaks. :idea:
Groetjes, Richard en Duitser Bo
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Een Wetterhoun. Hebben een krullende vacht die geen onderhoud vergt. Ze zijn stabiel van karakter en goede waakhonden. Ze ogen wat grimmig maar ze zijn voor de bazen en het gezin ontzettend lief en aanhankelijk. Het zijn uitstekende waakhonden die alleen aanslaan als er echt onraad is.
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

een dogo canario :mrgreen:
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Youp schreef:Mijn schoonzus heeft ook een viszla. Erg leuke honden inderdaad. Die van mijn schoonzus is alleen heel erg druk! Ik weet niet of ze allemaal zo zijn :19:

Een Dobberman is mijn moeder heel erg bang voor. Ook voor Rottweilers trouwens. Daar is ze vroeger een keer door gebeten namelijk.

Mijn ouders vinden zelf een boxer en een rhodesian ridgeback erg leuke honden om te zien.
Boxers kunnen ook heel druk zijn.
Misschien een beauceron.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

De meeste boxers zijn in huis rustig mits ze voldoende beweging krijgen.
De meeste boxers zijn ook waaks. Geen overmatige blaffers maar ze staan hun mannetje indien nodig. Een bekende uitspraak is dat iedereen binnen kan komen maar dat je alleen weer naar buiten kunt als de baas toestemming geeft. :wink: Ik vrees dat dat bij Nika niet op gaat trouwens :mrgreen:
Maar een boxer is wel wezenlijk anders als een bouvier. :wink: Mijn beste vriendin is opgegroeid met bouviers en hoewel ze Danco en Nika erg leuk vindt, geeft ze ook aan dat ze er knettergek van zou worden. Buiten zijn ze namelijk erg actief en ze blijven tot op hoge leeftijd speels. :mrgreen: En ze zijn stront-eigenwijs :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Een Bullmastiff teef. :ok:
Patrol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Patrol »

Ik zal even eigenwijs doen :wink: ... maar een rottweiler is echt een goede optie. Direct een goed moment om je moeder van haar angst af te helpen en anders mag ze hier wel eens komen om in duo afgelebberd te worden door 2 rottweilers... :mrgreen:
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Patrol schreef:Ik zal even eigenwijs doen :wink: ... maar een rottweiler is echt een goede optie. Direct een goed moment om je moeder van haar angst af te helpen en anders mag ze hier wel eens komen om in duo afgelebberd te worden door 2 rottweilers... :mrgreen:
Moet zeggen dat ik bij de beschrijving ook dacht aan een Rottweiler, maar omdat er werd aangegeven dat moeder bang daarvoor heb ik dat ras niet genoemd.
Het is inderdaad zo dat er mensen met Rottweilers zijn die vinden dat zij en hun hond erg stoer zijn. Maar ik ken ook diverse hele lieve Rottweilers.
Afbeelding
Youp
Zeer actief

Mijn moeder was afgelopen zomer eigenlijk over haar angst heen. Twee vriendinnen van haar hadden namelijk een rottweiler. Daar kon ze rustig op visite gaan en knuffelde ze zelfs. Beide vriendinnen hebben deze zomer de rotties in laten slapen. De 1 heeft de eigen dochter gebeten en de ander een andere hond doodgebeten. Het had bij beide honden wel een oorzaak. Het is niet zo dat ze vanuit het niets begonnen met bijten.

Ik heb haar ook verteld dat als ze een rottweiler van af pup heeft en hem gewoon goed opvoed ze er dan heus niet bang voor is. Maar ik vrees toch echt dat hij er niet in komt.

Volgens mij zijn ze echt gek van een Rhodesian Ridgeback. Ze zaten al op de site van de rasvereniging te kijken. Ik vind het ook prachtige honden maar ik weet niet zo veel over het karakter. Als ik de beschrijvingen zo lees denk ik ook wel dat dit ras bij mijn ouders past.
Patrol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Patrol »

Youp schreef: Beide vriendinnen hebben deze zomer de rotties in laten slapen. De 1 heeft de eigen dochter gebeten en de ander een andere hond doodgebeten. Het had bij beide honden wel een oorzaak. Het is niet zo dat ze vanuit het niets begonnen met bijten.

Tja en daar wordt ik dus enigszins pissig van.... hebben de honden het weer gedaan, terwijl het aan de opvoeding ligt.......

Maar goed dat is een andere verhaal.......

Ik ken trouwens 2 RR die allebei zijn herplaatst, omdat het ook drukke en dominante honden waren..... Wel super mooi en lief, maar volgens mij niet erg makkelijk!
Afbeelding
Youp
Zeer actief

Tja en daar wordt ik dus enigszins pissig van.... hebben de honden het weer gedaan, terwijl het aan de opvoeding ligt.......
Ik zeg toch dat er een oorzaak was :19: Ik heb nergens gezegd dat de honden het gedaan hebben. De ene hond was al een herplaatser en is waarschijnlijk in de eerste paar maanden zwaar verwaarloosd. Verder kan ik er weinig over zeggen want ik weet verder niet hoe de latere eigenaar met hem omging.
De andere hond kreeg altijd (te) veel aandacht. Mocht alles. Op bed slapen, op de bank, enz. Hij was de baas in huis. Toen dit plotseling niet meer mocht snapte hij er natuurlijk niks meer van. Daarna is de ellende begonnen.
Mijn moeder weet dit ook maar ze heeft er gewoon angst voor. Die neem je niet 1,2,3 weg.

Mijn ouders weten dat een RR ook niet de makkelijkste hond is. Maar dat hoeft ook niet. De bouvier die ze nu hebben was ook niet makkelijk op te voeden. Wat dat betreft zijn het geen beginnende hondeneigenaren.
Miekje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Miekje »

zou een rotweiler niet geschikt zijn?
Miekje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Miekje »

oh.. had nog niet het hele topic doorgelezen :roll:
Kenny
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Kenny »

Rhodesian ridgeback zijn erg leuke honden. Waaks, rustig in huis, weinig vachtverzorging. Ik heb vorige week nog zo één op school tegengekomen en moet zeggen: ik was onder de indruk. Dat was echt een lieve, rustige teef.
Dus ik denk dat het ras wel een aanrader kan zijn voor je ouders.
Groetjes,
Kenny en Laika
Youp
Zeer actief

Ze hebben een boek gekocht en hebben informatie gevraagd bij eigenaren. Het lijkt er op dat ze toch een beetje terugkrabbelen. Ze zijn misschien toch iets te pittig voor mijn ouders. Ook omdat ze een eigen zaak hebben en de hond vaak mee zal gaan moet het ook een vriendelijke hond zijn.
Aangezien mijn toekomstige hond ook weer mee gaat naar de zaak moeten ze ook samen kunnen.

Ze vinden een dog toch ook wel erg leuk :cheer: Mijn moeder vindt ze eigenlijk iets te groot maar ze hebben een groot vrijstaand huis en een groot park aan de overkant. Ik denk dat ik ze toch maar eens kennis laat maken met deze grote vriendelijke reuzen.
mister
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog, Amerikaanse stafford

Ongelezen bericht door mister »

mijn dogje van 9 mnd is erg rustig in huis heeft wel eens zijn gekke 5 min. slaapt veel. waaks en beschermend maar alleen als de situatie daar is.

Chantal
Afbeelding
Chantal en een liefdevolle fliebber van Mister
Youp
Zeer actief

Ik weet hoe het karakter van de Duitse Dog is. Ik heb de mijne in januari in laten slapen. Op de leeftijd van 5.5 maand.
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Ik zou voor de Bullmastiff gaan, heel rustig in huis (zeg maar lui). Vriendelijk naar mensen. Goed te trainen. Beetje eigenwijs. Waaks als het nodig is. Gewoon een schat van een hond.
mister
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog, Amerikaanse stafford

Ongelezen bericht door mister »

erg om te horen dat je je dog je hebt moeten laten inslapen

chantal
Afbeelding
Chantal en een liefdevolle fliebber van Mister
Mechelfanaat
Actief

honden ras

Ongelezen bericht door Mechelfanaat »

Zeg wat dacht je van een saarloos Wolfshond.?
http://www.hondenplaza.nl/page/rassaarloos.php
bepbak
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door bepbak »

Of een Amerikaanse Bulldog? Sommige AB's vallen niet zo heel groot uit.
Heel lief en toch waaks.
Love all animals!
Kojak
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier

Ongelezen bericht door Kojak »

Een Cane Corso !
Acquiring a dog may be the only opportunity a human ever has to choose a relative.

Afbeelding
kristien
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kristien »

Ik zat 2 weken geleden bij de dierenarts en daar zat een jongen in de wachtkamer met een 'Bouvier van Roeselare'. Die had korter haar dan de 'gewone' bouvier en dit exemplaar zag er een doodbrave beest uit. Verder weet ik er niet zoveel van maar als het enkel maar om de vachtverzorging gaat en ze voor de rest bouviers super vinden misschien een oplossing?
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”