Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pijnstillers
Moderator: moderatorteam
- donna
- Zeer actief
pijnstillers
Wie heeft er ervaring met het geven van pijnstillers op langere termijn?
Donna heeft nog steeds behoorlijk veel pijn na dr elleboogdysplasie operatie.Het is nu 3,5 maand geleden dat ze is geopereerd en ze mag weer los lopen,maar na dat ze wat gerend heeft,mankt ze weer.Net piepte ze bij het stappen van de bank.Ze wordt er zelf ook een beetje moedeloos van(net als ik).Ben absoluut geen voorstander van pijnstillers maar dit begint zielig te worden!De ellebooggewrichten zijn door de ed versleten.
Misschien iemand die een goed alternatief weet?Accupunctuur of fysiotherapie?? Het moet nu toch wel weer wat beter worden,dus iemand met positieve ervaringen op het gebied van pijnbestrijding...ik lees het graag!
Donna heeft nog steeds behoorlijk veel pijn na dr elleboogdysplasie operatie.Het is nu 3,5 maand geleden dat ze is geopereerd en ze mag weer los lopen,maar na dat ze wat gerend heeft,mankt ze weer.Net piepte ze bij het stappen van de bank.Ze wordt er zelf ook een beetje moedeloos van(net als ik).Ben absoluut geen voorstander van pijnstillers maar dit begint zielig te worden!De ellebooggewrichten zijn door de ed versleten.
Misschien iemand die een goed alternatief weet?Accupunctuur of fysiotherapie?? Het moet nu toch wel weer wat beter worden,dus iemand met positieve ervaringen op het gebied van pijnbestrijding...ik lees het graag!
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
ik heb beide honden voor langere tijd op metacam en rimadyl gehad. Beide hebben nooit last van bijwerkingen gehad.
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- donna
- Zeer actief
Jazeker.Ze krijgt vanaf de opereratie elke dag een schep "stride",dit bevat glucosamine,chondroitin sulphate,msm,manganese sulphate en vitamine c.Hutsje schreef:Heb je al eens iets van glucosamine geprobeerd?
Ben vanmiddag naar de dierenarts geweest omdat het snel verslechterde,moeilijk lopen,piepen en nergens geen zin in.De ellebogen waren te dik,veel vocht erin.Nu moeten we morgen weer naar de arts die haar heeft geopereerd,zij is bang dat er een bacteriele infectie in de gewrichten zit,dit komt vaker voor bij artrose.Ze wil vocht uit het gewricht halen en eventueel weer spoelen!Ik hoop dat het daarna weer beter gaat
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Gatverdakkes, dat klinkt niet leuk. Is bij een bacteriële infectie antibiotica te geven? Verder krijgt Bram trouwens visolie, glucosamine, fortiflex en hij heeft in oktober een shot anabolen gehad. Hij maakt het op dit moment goed maar kan niet zonder pijnbestrijding.donna schreef:Jazeker.Ze krijgt vanaf de opereratie elke dag een schep "stride",dit bevat glucosamine,chondroitin sulphate,msm,manganese sulphate en vitamine c.Hutsje schreef:Heb je al eens iets van glucosamine geprobeerd?
Ben vanmiddag naar de dierenarts geweest omdat het snel verslechterde,moeilijk lopen,piepen en nergens geen zin in.De ellebogen waren te dik,veel vocht erin.Nu moeten we morgen weer naar de arts die haar heeft geopereerd,zij is bang dat er een bacteriele infectie in de gewrichten zit,dit komt vaker voor bij artrose.Ze wil vocht uit het gewricht halen en eventueel weer spoelen!Ik hoop dat het daarna weer beter gaat

- donna
- Zeer actief
Wat is fortiflex?Donna krijgt ook visolie,elke dag 2 capsules omega 3-6-9.bram en thijs schreef:
Gatverdakkes, dat klinkt niet leuk. Is bij een bacteriële infectie antibiotica te geven? Verder krijgt Bram trouwens visolie, glucosamine, fortiflex en hij heeft in oktober een shot anabolen gehad. Hij maakt het op dit moment goed maar kan niet zonder pijnbestrijding.
Waarvoor krijgt Bram dit allemaal?Artrose?in de?..
Ik weet niet of een bacteriele infectie te behandelen is met antibiotica.Als ik morgen terug ben weet ik meer.Werd nogal overdonderd door het telefoontje vanmiddag,heb dus niet zoveel gevraagd alleen gezegd dat ik er om 9 uur zou zijn.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi,
Onze Lana krijgt nu ruim 2,5 jaar continue pijnstilling in verband met de ernstige arthrose in haar ellebogen. Ze zit op een hele lage dosering (helemaal voor een dog), maar kan niet zonder pijnstillers functioneren.
Toch zou ik je eerst (of ook) acupunctuur en/of fysiotherapie aanraden. Dat is natuurlijk altijd beter dan pillen.
Bij Lana had de acupunctuur weinig uitwerking, maar ze krijgt wel sinds een jaar of twee regelmatig fysiotherapie en daar zien we erg veel rendement van.
Onze Lana krijgt nu ruim 2,5 jaar continue pijnstilling in verband met de ernstige arthrose in haar ellebogen. Ze zit op een hele lage dosering (helemaal voor een dog), maar kan niet zonder pijnstillers functioneren.
Toch zou ik je eerst (of ook) acupunctuur en/of fysiotherapie aanraden. Dat is natuurlijk altijd beter dan pillen.
Bij Lana had de acupunctuur weinig uitwerking, maar ze krijgt wel sinds een jaar of twee regelmatig fysiotherapie en daar zien we erg veel rendement van.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- *Linda*
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Och, och, wat sneu!!!donna schreef:Jazeker.Ze krijgt vanaf de opereratie elke dag een schep "stride",dit bevat glucosamine,chondroitin sulphate,msm,manganese sulphate en vitamine c.Hutsje schreef:Heb je al eens iets van glucosamine geprobeerd?

- donna
- Zeer actief
We zin terug van de dierenarts waar ze geopereerd is aan haar ED.De gewrichten waren niet dik maar de spieren om de ellebogen heen waren hard en opgezet! Dit komt door verkeerd gebruik van de spieren om de gewrichten een beetje te ontzien. Ik moet nu de spieren rond de ellebogen masseren evt fysiotherapie.Verder krijgt ze nu Metacam tegen de pijn eerst 2 week de gewone dosis en daarna langzaam afbouwen.Waarschijnlijk zal ze niet meer helemaal zonder kunnen omdat dan haar houding niet goed is en tegen de pijn natuurlijk.Het is een kwestie van uitproberen,verhouding zien te vinden tussen mate van beweging en pijnmedicatie.
Ik ben in elk geval blij dat het geen bacteriele infectie was!Dan had ze weer open gemoeten om gespoeld te worden,weer onder narcose...
We doen het gewoon nog even een beetje rustig aan en proberen een goede balans te vinden.
Ik ben in elk geval blij dat het geen bacteriele infectie was!Dan had ze weer open gemoeten om gespoeld te worden,weer onder narcose...
We doen het gewoon nog even een beetje rustig aan en proberen een goede balans te vinden.
-
Gast
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi,donna schreef:We zin terug van de dierenarts waar ze geopereerd is aan haar ED.De gewrichten waren niet dik maar de spieren om de ellebogen heen waren hard en opgezet! Dit komt door verkeerd gebruik van de spieren om de gewrichten een beetje te ontzien. Ik moet nu de spieren rond de ellebogen masseren evt fysiotherapie.
Dit had Lana ook. Bij haar werkt fysiotherapie erg goed hiervoor. Ik kan het je absoluut aanraden. Lana is er enorm van opgeknapt.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Dorine,Dorine schreef:Rimadyl kun je voor lange tijd gebruiken en heeft nauwelijks bijwerkingen.
Hier zijn de meningen over verdeeld. Ik ken ook veel negatieve verhalen over Rimadyl. Het vergroot in elk geval de kans op maagbloedingen.
Groetjes, Karen
- *Linda*
- Zeer actief
- donna
- Zeer actief
Volgens mij zijn ze beiden niet goed voor de maag.Ik geef nu metacam en vermeng dit door pens en geef daarna direct brokken zodat het niet in een lege maag komt.Ze krijgt het nu 6 dagen maar kan nog niet zeggen dat het werkt,ze mankt nog steeds.Misschien is het ook wel een aangeleerde mank en moet ze gewoon weer anders leren lopen want ze is wel weer vrolijker nu ze de metacam krijgt.Morgen gaat ze voor het eerst naar een fysiotherapeut voor dieren.Hopen dat ze hier iets aan heeft!
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi,
Beide pijnstillers kun je beter niet op een lege maag geven. Lana krijgt haar Rimadylpillen gewoon door haar eten.
Beide pijnstillers kun je beter niet op een lege maag geven. Lana krijgt haar Rimadylpillen gewoon door haar eten.
Groetjes, Karen
-
Gast
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Dorine,
Arthroluxyl is geen pijnstiller en heeft ook geen pijnstillende werking. Het is een voedingssupplement wat dient ter ondersteuning van het bewegingsapparaat.
Arthroluxyl is geen pijnstiller en heeft ook geen pijnstillende werking. Het is een voedingssupplement wat dient ter ondersteuning van het bewegingsapparaat.
Groetjes, Karen