Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Op zoek...
Moderator: moderatorteam
Op zoek...
Wij denken erover een Basset Hound aan te schaffen maar hierover hoor je de meest uiteenlopende verhalen.
Vaak hoor je dat deze honden erg gevoelig zijn voor weglopen en
de ene persoon zegt juist wel dat deze hond veel moet lopen en de
andere weer niet. grote onduidelijkheid dus. Wij zijn
geen dagelijkse wandelaars (er zullen dus dagen zijn dat we
hem/ haar maar 3 of 4 keer uitlaten maar ook een flinke wandeling op zijn tijd zou leuk zijn.
Ik hoop via dit forum wat meer informatie te vinden over de basset. Ook
hoop ik anders wat informatie te kunnen vinden over een andere hond
die mogelijk bij ons zou passen. Natuurlijk willen wij niet een hond
aanschaffen die vervolgens ongelukkig word...
HELP!!
Vaak hoor je dat deze honden erg gevoelig zijn voor weglopen en
de ene persoon zegt juist wel dat deze hond veel moet lopen en de
andere weer niet. grote onduidelijkheid dus. Wij zijn
hem/ haar maar 3 of 4 keer uitlaten maar ook een flinke wandeling op zijn tijd zou leuk zijn.
Ik hoop via dit forum wat meer informatie te vinden over de basset. Ook
hoop ik anders wat informatie te kunnen vinden over een andere hond
die mogelijk bij ons zou passen. Natuurlijk willen wij niet een hond
aanschaffen die vervolgens ongelukkig word...
HELP!!
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
een gezonde, goede basset hound moet zeker wel goede wandelingen kunnen maken... en tja wat is veel lopen? het zijn geen type run bike run of marathon honden nee, maar zeker geen honden voor drie keer daags een blokkie om..
en ja ze zijn gevoelig voor prikkels van buiten af en kunnen dan erg schijt aan de baas hebben...je moet er zeker wat voor doen om ze enigzins gehoorzaam te maken...
en ja ze zijn gevoelig voor prikkels van buiten af en kunnen dan erg schijt aan de baas hebben...je moet er zeker wat voor doen om ze enigzins gehoorzaam te maken...
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
Tja, Bassets zijn jachthonden en als die wat in de neus krijgen moet je ze halen. Ozzy loopt op bepaalde plekken wel los, maar als er veel wild zit gaat hij aan de 8 meter flexlijn. Het zijn ook honden die gefokt zijn op hun uithoudingsvermogen en hebben dus veel beweging nodig. 2 uur per dag is minimaal, maar dat moet je halen met 3 a 4 keer per dag lopen. Ik ben gister begonnen met fietsen, dat vond hij geweldig! Ze kunnen dus probleemloos langer lopen, heerlijk vinden ze dat. Je kunt hier kijken: http://www.nbhc.nl/
Er staat veel info over, ook staan er herplaatsers op en ook op dit forumhttp://sierra.messageboard.nl/9007/index.php
kun je vragen stellen. Ik heb er zelf een en het zijn echt ontzettend leuke honden, erg speels en zo gek als een deur. Maar ook erg eigenzinnig, en daar moet je tegen kunnen. Ze zijn ook erg aanhankelijk en heel lief.
Er staat veel info over, ook staan er herplaatsers op en ook op dit forumhttp://sierra.messageboard.nl/9007/index.php
kun je vragen stellen. Ik heb er zelf een en het zijn echt ontzettend leuke honden, erg speels en zo gek als een deur. Maar ook erg eigenzinnig, en daar moet je tegen kunnen. Ze zijn ook erg aanhankelijk en heel lief.

- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Aantal honden: 1
Ik denk dat de topicstarter dat ook bedoeld hoor. Maar ik denk dat de topicstarter wil weten of ze élke dag een flinke wandeling van 2 uur moeten maken, of dat ze zich ook kunnen aanpassen als ze een dagje dat niet hebben.
Ik heb 3 weken op 2 bassets gepast.Ze konden inderdaad niet los en ik vond dat ze een beetje afstandelijk waren. Ze waren erg op zichzelf en niet aanhankelijk.
Ook stonden ze de hele dag door te blaffen en met de kippen en konijnen bij ons thuis was het ook geen succes
Maargoed, dat is mijn ervaring met bassets, ze zullen wel niet allemaal zo zijn
Het zijn echte jachthonden en daar moet je van houden.
Er zijn toch ook heel veel verschillende soorten bassets? Met veel rimpels en met gladde vacht geloof ik. Wij hadden toen die met gladde vacht.
Ik heb 3 weken op 2 bassets gepast.Ze konden inderdaad niet los en ik vond dat ze een beetje afstandelijk waren. Ze waren erg op zichzelf en niet aanhankelijk.
Ook stonden ze de hele dag door te blaffen en met de kippen en konijnen bij ons thuis was het ook geen succes

Maargoed, dat is mijn ervaring met bassets, ze zullen wel niet allemaal zo zijn

Het zijn echte jachthonden en daar moet je van houden.
Er zijn toch ook heel veel verschillende soorten bassets? Met veel rimpels en met gladde vacht geloof ik. Wij hadden toen die met gladde vacht.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik sluit me geheel aan bij jou JessicaHutsje schreef:Tja, Bassets zijn jachthonden en als die wat in de neus krijgen moet je ze halen. Ozzy loopt op bepaalde plekken wel los, maar als er veel wild zit gaat hij aan de 8 meter flexlijn. Het zijn ook honden die gefokt zijn op hun uithoudingsvermogen en hebben dus veel beweging nodig. 2 uur per dag is minimaal, maar dat moet je halen met 3 a 4 keer per dag lopen. Ik ben gister begonnen met fietsen, dat vond hij geweldig! Ze kunnen dus probleemloos langer lopen, heerlijk vinden ze dat. Je kunt hier kijken: http://www.nbhc.nl/

Ook moet je er tegen kunnen dat ze jatten en doen waar ze zelf zin in hebben, kwijlen, vaak hebben ze een "lijf" lucht enz enz....
Leuk dat je er over denkt om er 1tje aan te schaffen..zijn geweldige beesten met een heerlijk karakter...
Let wel: het zijn honden die erg slecht alleen kunnen zijn...blaffen doen ze ook graag (niet alle, maar ze zitten er wel bij...Zoals mijn Snuffel dus, en zo ken ik er nog een paar

- Niekie
- Zeer actief
Re: Op zoek...
ELKE hond moet dagelijks een flinke wandeling kunnen maken waarbij hij lekker minimaal een uur kan rennen.Ron1983 schreef:Wij zijn
Een wandeling "op z'n tijd" en verder 4 x een blokje om vind ik voor geen enkele hond voldoende. Ik zou geen hond nemen.
Groetjes Anique
Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...

-
- Actief
- Contacteer:
Je moet erop vallen! Een basset hound is verschrikkelijk lief, ook voor kinderen. In huis kwijlen en verharen ze nogal. Het is natuurlijk een hond die gefokt is om in de meute te jagen, ondertussen luid blaffend.
Hij heeft toch wel wat beweging nodig en als hij een spoor in z'n neus krijgt is hij weg! En dan is het geen herdershond die je even teruggroept, het zijn zelfstandige honden. Dit kun je ook "eigenwijs"noemen.
Over de gezondheid weet ik niet zoveel, maar met al die losse huid denk ik dat je moet oppassen voor een maagtorsie. Ook de ogen en oren hebben wel wat zorg nodig.
Succes verder!
Groetjes,
Elly en de hondjes.
Hij heeft toch wel wat beweging nodig en als hij een spoor in z'n neus krijgt is hij weg! En dan is het geen herdershond die je even teruggroept, het zijn zelfstandige honden. Dit kun je ook "eigenwijs"noemen.
Over de gezondheid weet ik niet zoveel, maar met al die losse huid denk ik dat je moet oppassen voor een maagtorsie. Ook de ogen en oren hebben wel wat zorg nodig.
Succes verder!

Groetjes,
Elly en de hondjes.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier ook een Basset! (een kruising Frans/Engels, al blijft de fokker stellig beweren dat ze Engels is
)... Dit is onze tweede Basset en ik zou nooit meer zonder willen. Maar...je moet er inderdaad wel van houden!
Onze Sophie (en onze vorige Basset Saartje) loopt eigenlijk altijd los, behalve op straat... Je kan ze dus best leren om niet weg te lopen. Wij hebben Sophie van pup af aan gewoon losgelaten en dat is eigenlijk altijd goed gegaan (al zit ze nu in de pubertijd, maar dat hebben alle honden
). Sophie is dol op alles wat vier poten heeft, dus in het park wil ze nog wel eens niet luisteren en naar een 'vriendje' toecrossen, maar op vreemd terrein (ookal lopen er 10000 konijntjes), blijft ze keurig in de buurt.
Wat het wandelen betreft, hier worden ze ook 3 a 4 keer uitgelaten, 't ligt er maar net aan hoelang je wandelt. Ze hebben wel voldoende beweging nodig. 's Ochends loop ik een uur, 's middags ook zoiets en dan nog twee keer een 'blokje om'. Als we de kans krijgen gaan we naar een wandelgebied, dan kan ze echt uuuuuren lopen....en als het een keertje niet uitkomt, dan maar niet. Het is dus niet zo dat Bassets dikke bankhangers zijn die niet kunnen en willen wandelen; Sophie doet niets liever!
En ja...ze zijn eigenwijs...het zijn echte clowns die soms een loopje met je nemen. Daar moet je van houden. Als je een hond wilt die perfect luistert, of een hond waar je echt serieus een sport mee wilt bedrijven, dan zou ik geen Basset nemen. Ik wil een hond die lekker grote stukken meewandelt en in de buurt blijft: de Basset dus.
Ze zijn doorgaans dol op alles wat leeft...het zijn echt meutehonden die goed met soortgenoten overweg kunnen, ook dat vind ik fijn. Sophie kan met alles en iedereen overweg. Ze zijn erg aanhankelijk, bezoek wordt uitgebreid afgelebberd en als het eeeeven kan, dan moet ze op schoot
Ze kunnen kwijlen...alleen...mijn Basset kwijlt niet! (zou het wel een echte zijn?
)

Onze Sophie (en onze vorige Basset Saartje) loopt eigenlijk altijd los, behalve op straat... Je kan ze dus best leren om niet weg te lopen. Wij hebben Sophie van pup af aan gewoon losgelaten en dat is eigenlijk altijd goed gegaan (al zit ze nu in de pubertijd, maar dat hebben alle honden

Wat het wandelen betreft, hier worden ze ook 3 a 4 keer uitgelaten, 't ligt er maar net aan hoelang je wandelt. Ze hebben wel voldoende beweging nodig. 's Ochends loop ik een uur, 's middags ook zoiets en dan nog twee keer een 'blokje om'. Als we de kans krijgen gaan we naar een wandelgebied, dan kan ze echt uuuuuren lopen....en als het een keertje niet uitkomt, dan maar niet. Het is dus niet zo dat Bassets dikke bankhangers zijn die niet kunnen en willen wandelen; Sophie doet niets liever!
En ja...ze zijn eigenwijs...het zijn echte clowns die soms een loopje met je nemen. Daar moet je van houden. Als je een hond wilt die perfect luistert, of een hond waar je echt serieus een sport mee wilt bedrijven, dan zou ik geen Basset nemen. Ik wil een hond die lekker grote stukken meewandelt en in de buurt blijft: de Basset dus.
Ze zijn doorgaans dol op alles wat leeft...het zijn echt meutehonden die goed met soortgenoten overweg kunnen, ook dat vind ik fijn. Sophie kan met alles en iedereen overweg. Ze zijn erg aanhankelijk, bezoek wordt uitgebreid afgelebberd en als het eeeeven kan, dan moet ze op schoot

Ze kunnen kwijlen...alleen...mijn Basset kwijlt niet! (zou het wel een echte zijn?

- cybert2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
- Aantal honden: 3
Echt, je moet er tegen kunnen; lange oren bij een Basset zijn niet per se bedoeld om mee te luisteren
Als je een goed luisterende en gehoorzame hond wilt, moet je dus geen Basset nemen. En een Basset is van oorsprong een meutehond, dus één Basset kan mijn inziens eigenlijk niet, hij/zij heeft hondengezelschap nodig. Kijk maar op de sites die Jessica al aangaf, daar vind je veel info! Meld je aan op de diverse Bassetfora en dan kom je er vanzelf achter of het ras iets voor je is. Succes met beslissen 

Groet, Janine