Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waarschijnlijk stomme vraag

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

rie
Zeer actief
Contacteer:

waarschijnlijk stomme vraag

Ongelezen bericht door rie »

Wij hebben 2 honden allebei een reu.
Sinds dat we deze hebben heb ik overal kleine gele plekjes tegenaan.
Het is vocht wat uit de plasser :mrgreen: komt .
Maar wat is dat precies?? :19:
Afbeelding
GROETJES RIE,DJARNO EN SHINTO
Kijk ook eens op http://www.djarnoshinto.web-log.nl en laat misschien ook een berichtje achter
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Voorhuidontsteking? Opgewonden vanwege een loopse teef? Leren dat ze het schoon moeten likken.
AfbeeldingAfbeelding
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Dat is voorhuidontsteking...heel veel reuen zijn daar gevoelig voor. Doerak heeft het ook met periodes.
Tabletjes vitamine C schijnen goed te helpen, maar ik weet eerlijk gezegd niet of je de normale tabletten voor mensen mag geven en hoeveel....
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
Niekie
Zeer actief

bram en thijs schreef:Voorhuidontsteking? Opgewonden vanwege een loopse teef? Leren dat ze het schoon moeten likken.
Hoe dan, zul je wellicht vragen. Irene doet dat met het commando "LIK PIK".... :smile2: :mrgreen:
Groetjes Anique

Afbeelding
greylu
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door greylu »

dit is heel herkenbaar voor mij.
Moe had het ook het zat voor mijn gevoel overal tegen aan :boos:
op aan raden van de dierenarts hebben we moe laten helpen. wat ik er wel bij moet zeggen is dat dit niet de enige reden was dat we dit besloten hadden.
Hierna hebben we er nooit meer last van gehad :mrgreen:
bram en thijs
Zeer actief

Niekie schreef:
bram en thijs schreef:Voorhuidontsteking? Opgewonden vanwege een loopse teef? Leren dat ze het schoon moeten likken.
Hoe dan, zul je wellicht vragen. Irene doet dat met het commando "LIK PIK".... :smile2: :mrgreen:
:boos: :M: :L: :boos: :M: :L: :boos: :M: :L:

:tong: :tong: :tong:
AfbeeldingAfbeelding
bram en thijs
Zeer actief

greylu schreef:op aan raden van de dierenarts hebben we moe laten helpen. wat ik er wel bij moet zeggen is dat dit niet de enige reden was dat we dit besloten hadden.:
Zo overdreven hoeft het niet meteen, vitamine C is al een enorme hulp.
AfbeeldingAfbeelding
rie
Zeer actief
Contacteer:

greylu schreef:dit is heel herkenbaar voor mij.
op aan raden van de dierenarts hebben we moe laten helpen. wat ik er wel bij moet zeggen is dat dit niet de enige reden was dat we dit besloten hadden.
Maar is het dan iets ernstigs??
Of maakt het niet uit?

:ok: Bram je moet niet boos zijn.Ik vind het heel knap dat
je ze dat geleerd hebt :smile:
Afbeelding
Kijk ook eens op http://www.djarnoshinto.web-log.nl en laat misschien ook een berichtje achter
rie
Zeer actief
Contacteer:

Ik kan eerlijk gezegd niet zeggen of hij er altijd last van heeft.
Maar waar koop je die zure vitamine c?
En dat is dan maar tijdelijk te geven,he?!

Mijn hond weegt +- 40 kilootjes.

Is er ook een oorzaak te noemen dat hij dit heeft gekregen?
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief

rie schreef:Ik kan eerlijk gezegd niet zeggen of hij er altijd last van heeft.
Maar waar koop je die zure vitamine c?

Mijn hond weegt +- 40 kilootjes.
Vitamine C in gewone tabletvorm. Ik koop bijvoorbeeld het huismerk van de Etos. Ik geef de jongens om de 2 á 3 dagen een pil.
AfbeeldingAfbeelding
rie
Zeer actief
Contacteer:

[quote="bram en thijsMaar waar koop je die zure vitamine c?

Vitamine C in gewone tabletvorm. Ik koop bijvoorbeeld het huismerk van de Etos. Ik geef de jongens om de 2 á 3 dagen een pil.[/quote]

Heeft hij dit dus door gebrek aan vitamine c??
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief

Re: waarschijnlijk stomme vraag

Martijn schreef:Het is pus. Je hond(en) heeft een voorhuidontsteking.
De jongens hebben het eigenlijk alleen als er een loopse teef in de buurt is. Is het dan ook echt voorhuidontsteking of meer een irratie? Weet jij dat? De tip van de vitamine C heb ik destijds van je overgenomen, dat werkt prima.
AfbeeldingAfbeelding
greylu
Vaste gebruiker

rie schreef:
Of maakt het niet uit?

ik ben het er mee eens dat je voor een onsteking niet direct je hond laat helpen.......
Hiernaast hebben we ook van alles geprobeerd, van pillen tot schoonmaken. dit hielp dan weer ff en dan had meneer weer een ontsteking te pakken.

Hiernaast was de andere reden om moe te laten helpen, dat meneer erg moeilijk samen ging met andere (grote reuen, we hebben er alles aan gedaan (zelfs een gedragstherapeut), maar het mocht niet baten.
Vandaar hebben we dat toen besloten.
greylu
Vaste gebruiker

rie schreef:
Of maakt het niet uit?

ik ben het er mee eens dat je voor een onsteking niet direct je hond laat helpen.......
Hiernaast hebben we ook van alles geprobeerd, van pillen tot schoonmaken. dit hielp dan weer ff en dan had meneer weer een ontsteking te pakken.

Hiernaast was de andere reden om moe te laten helpen, dat meneer erg moeilijk samen ging met andere (grote reuen, we hebben er alles aan gedaan (zelfs een gedragstherapeut), maar het mocht niet baten.
Vandaar hebben we dat toen besloten.
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

Niekie schreef:
:smile:
Niekie
Zeer actief

Martijn, waar haal je "zure Vitamine C" en hoeveel moet ik Doerak geven?
Groetjes Anique

Afbeelding
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

Niekie schreef:Martijn, waar haal je "zure Vitamine C" en hoeveel moet ik Doerak geven?
Vitamine C is toch altijd zuur? :denken:
Groet,
Dorien
little-wolf
Zeer actief

Dorien schreef:
Niekie schreef:Martijn, waar haal je "zure Vitamine C" en hoeveel moet ik Doerak geven?
Vitamine C is toch altijd zuur? :denken:
ik heb hier ascorbate mineral-c tabletten voor balou liggen.

er is een bestandeel wat vaak in vit. c tabletten zit, die er voor honden juist niet in moet zitten. maar ik ben het weer vergeten. :boos:
daardoor zouden ze sneller kans hebben op blaasgruis/steen o.i.d.
Sjiel
Zeer actief

Re: waarschijnlijk stomme vraag

Ongelezen bericht door Sjiel »

Ik heb op cursus dierenasiel en pensionhouder geleerd dat je de voorhuid van je reu 2-4 keer per maand moet spoelen, preventief. Dat is meteen de laatste keer dat ik gehoord heb dat je dat zou moeten doen. Als dat bij de routine van je hond verzorgen hoort, heb je veel minder kans op groene/gele druppels. En als je je reu eraan went van pup af aan, vindt ie dat de normaalste zaak van de wereld als er aan zijn voorhuid gezeten wordt.

Martijn schreef: couperen helpt ook tegen oorontsteking

Dan toch wel een totale ablatio en niet alleen een beetje halfslachtig een oorschelp afsnijden.
weg gehaald zit een virus in
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Hallo
Nee een voorhuidontsteking is niet iets ernstigs. Het is alleen lastig en vervelend.
Je kan bij de dierenarts een spoelmiddel halen waar je 2 keer per dag mee moet spoelen. Soms krijg je ook een zalfje mee.
Wat je ook kan doen, is bij de AH een zakje zeezout (zonder JODIUM) kopen van zonnatura. Je kookt wat water en dat doe je in een kannetje met 1 theelepeltje zeezout, dit moet je even goed doorroeren en laten afkoelen tot het lauw is.
Ga bij de apotheek een grote spuit halen en vul deze met dit mengel en spuit wat van dit spul in je hond zijn piepeldoosje. Even goed na spoelen met lauw water zonder zeezout.
Probeer dit 10 dagen vol te houden en kijk of het over is.
Ik heb dit bij mijn reu gedaan en het hielp hartstikke goed.

Groetjes Tweety
little-wolf
Zeer actief

*tweety* schreef:Hallo
Nee een voorhuidontsteking is niet iets ernstigs. Het is alleen lastig en vervelend.
Je kan bij de dierenarts een spoelmiddel halen waar je 2 keer per dag mee moet spoelen. Soms krijg je ook een zalfje mee.
Wat je ook kan doen, is bij de AH een zakje zeezout (zonder JODIUM) kopen van zonnatura. Je kookt wat water en dat doe je in een kannetje met 1 theelepeltje zeezout, dit moet je even goed doorroeren en laten afkoelen tot het lauw is.
Ga bij de apotheek een grote spuit halen en vul deze met dit mengel en spuit wat van dit spul in je hond zijn piepeldoosje. Even goed na spoelen met lauw water zonder zeezout.
Probeer dit 10 dagen vol te houden en kijk of het over is.
Ik heb dit bij mijn reu gedaan en het hielp hartstikke goed.

Groetjes Tweety
spuit t dan wel in zn voorhuid, en niet in het plasgaatje. :wink:
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

ehh little-wolf dat bedoel ik natuurlijk ook :mrgreen:

Groetjes Tweety
little-wolf
Zeer actief

*tweety* schreef:ehh little-wolf dat bedoel ik natuurlijk ook :mrgreen:

Groetjes Tweety
gelukkig maar. :mrgreen:

maar voor sommigen is het wel handig om te weten als ze het voor het eerst doen. :wink:

ik had nog wat op mn pc staan over de vitamine c:

Vitamine c

Polyascorbate is een mineraalascorbaat, een vorm van vitamine C, die bijdraagt in de absorptie en retentie in het lichaamsweefsel, en het een neutrale pH-waarde heeft veroorzaakt het geen maagklachten. Gewone ascorbinezuur, de vitamine C die wij het beste kennen, wordt te snel door het lichaam afgevoerd om effectief te kunnen zijn
kan het darmstelsel gaan irriteren en hogere doses dan voorgeschreven kunnen de vorming van kristallen in de urinewegen veroorzaken. In tegenstelling tot ascorbinezuur zijn mineraalascorbaten in vet oplosbaar, 100% zuurvrij en zeer geschikt voor mensen en dieren die slecht tegen ascorbinezuur kunnen. Als antioxidans werken zij bovendien synergetisch met andere antioxidansen, vergelijkbaar met vitamine E.
VitOrtho b.v. brengt in Nederland een polyascorbate op de markt met de naam Ascorbate Mineral-C. Dit zijn tabletten, te bestellen bij de apotheek.

Dus geen vitamine c afkomstig van ascorine zuur!!
donna
Zeer actief

Ongelezen bericht door donna »

M'n vorige hondje was een echte kerel die er ook wel eens last van had.Ik behandelde het met een antibiotica zalf.In de voorhuid aanbrengen en even inmasseren.Was zo weer over en hij vond het niet vervelend.
rie
Zeer actief
Contacteer:

little-wolf schreef:
*tweety* schreef:

Vitamine c

Polyascorbate is een mineraalascorbaat, een vorm van vitamine C, die bijdraagt in de absorptie en retentie in het lichaamsweefsel, en het een neutrale pH-waarde heeft veroorzaakt het geen maagklachten. Gewone ascorbinezuur, de vitamine C die wij het beste kennen, wordt te snel door het lichaam afgevoerd om effectief te kunnen zijn
kan het darmstelsel gaan irriteren en hogere doses dan voorgeschreven kunnen de vorming van kristallen in de urinewegen veroorzaken. In tegenstelling tot ascorbinezuur zijn mineraalascorbaten in vet oplosbaar, 100% zuurvrij en zeer geschikt voor mensen en dieren die slecht tegen ascorbinezuur kunnen. Als antioxidans werken zij bovendien synergetisch met andere antioxidansen, vergelijkbaar met vitamine E.
VitOrtho b.v. brengt in Nederland een polyascorbate op de markt met de naam Ascorbate Mineral-C. Dit zijn tabletten, te bestellen bij de apotheek.

Ik heb hier vitamine c liggen.Er staat niks op de verpakking van
ascorine zuur??Maar dit word misschien niet vermeld,of zijn deze dan goed? :denken: Ze zijn van roter.

Maar zal ik dan nu gaan spoelen en beginnen met vitamine?? :19:
En heb ik dan de kans dat het door de vitamines niet meer terug komt?,of wat doen die vitamines precies?

Sorry hoor,ik wil graag precies weten waar ik mee bezig ben :piew:
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

rie schreef:
little-wolf schreef:
*tweety* schreef:

Vitamine c

Ik heb hier vitamine c liggen.Er staat niks op de verpakking van
ascorine zuur??Maar dit word misschien niet vermeld,of zijn deze dan goed? :denken: Ze zijn van roter.

Maar zal ik dan nu gaan spoelen en beginnen met vitamine?? :19:
En heb ik dan de kans dat het door de vitamines niet meer terug komt?,of wat doen die vitamines precies?

Sorry hoor,ik wil graag precies weten waar ik mee bezig ben :piew:
als t goed is staat t wel op t potje.
anders naar de apotheker en vragen om vitamine c zonder ascorbine zuur. moest nog een b tussen. :mrgreen:

als je vitamine c gaat geven, hoef je niet perse te spoelen.
het verdwijnt dan als t goed is vanzelf.
anders qyan hier op t forum ff pben. zij weet er heel veel over.
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Als het een neutrale pH heeft, dan heb je er nix aan want je zuurt de urine niet aan. :19:

En een verwaarloosde voorhuidontsteking is niet nix. Bij mijn ouwe reu was zijn penis 1 grote zweer geworden. als je aan zijn rug vel zat begon ie te gillen van de pijn.
weg gehaald zit een virus in
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Sjiel schreef:Als het een neutrale pH heeft, dan heb je er nix aan want je zuurt de urine niet aan. :19:

En een verwaarloosde voorhuidontsteking is niet nix. Bij mijn ouwe reu was zijn penis 1 grote zweer geworden. als je aan zijn rug vel zat begon ie te gillen van de pijn.
Qyan krijgt ook GEEN zure vitamine c met voohuidontstekingen, die krijgt gewoon ester C en dat helpt toch echt wel bij hem.
Ik geef het wel hoog gedoseerd en lang.
Qyan kan zure vitamine c namelijk gewoon niet verdragen op maag/ darmen.
En toch helpt het bij hem dus wel :denken:
En inderdaad, bij een heftige voorhuidontsteking waarbij de penis ook erg rood en gezwollen is zou ik het wat heftiger aanpakken, maar als de hond verder niet zo'n last heeft
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Je kunt ook spoelen/deppen met kamillethee. Dit werkt ook ontstekingsremmend.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”