Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Een dieet doen is inderdaad moeilijk als je nog een hond hebt maar een allergietest heeft niet zoveel nut zonder het dieet uitgeprobeerd te hebben. Honden hebben vaak combinatieallergien. Zelfs een hypoallergeenvoer van de dierenarts doet soms niet veel, mijn hond kon daar ook niet tegen.
Wij hebben geit en rijst gebruikt omdat je een eiwitbron moet gebruiken die je hond nooit eerder heeft gehad.
Uit onze allergietest bleek trouwens dat mijn hond een huisstofmijt allergie heeft en een lichte allergie voor hond
Heeft je hond ook echt open plekken want er kan ook een bacterie bij een geirriteerde plek komen.
Poncho heeft dit ook gehad. Ik heb ook alles laten doen, allergietest heeft alleen niet zoveel zin want een allergische hond kan steeds weer voor nieuwe dingen allergisch worden. Vorige zomer was het vreselijk, ze krabte zich compleet open. Toen heb ik haar in zee gedompeld en was het op slag over. Zeewater heeft een geneeskrachtige werking op huidaandoeningen.
zeewater verricht echt wonderen anders koop je een zak zeezout en meng het in bad met lauw water het zal de eerste paar keer wel prikken maar als je het een paar keer hebt gedaan is dat over.succes
massam schreef:nou,we gaan 3 juni een weekend naar zeeland, dus dan zal ik hen eens ff dopen!
Laat je weten hoe het is afgelopen? Ikzelf vind het wonderbaarlijk hoe Poncho is genezen door zeewater en vraag me af of het voor veel meer aandoeningen zal helpen.
sandraroeper schreef:zeewater verricht echt wonderen anders koop je een zak zeezout en meng het in bad met lauw water het zal de eerste paar keer wel prikken maar als je het een paar keer hebt gedaan is dat over.succes
Ik heb Pon vorige week in een bad met een zak zeezout gedaan (ze krabt lang niet meer zo erg als een halfjaar geleden maar toch nog wel dagelijks een beetje). Helaas dat hielp niets. Het is ook wel moeilijk om exact het zoutgehalte van zeewater te benaderen denk ik. Zeewater heeft een zoutgehalte van 2 tot 3%. Luistert nogal nauw dus. Er is ook dode-zeezout te koop (bij drogisten en winkels voor huidverzorging e.d.), dat heeft een nog geneeskrachtiger werking, is wel duur en je hebt er ook wel een zak per keer van nodig.
Maar haar gewoon in echt zeewater dompelen is wel een stuk makkelijker, goedkoper en efficienter. Gaat met dit weer helaas moeilijker maar zodra het weer mooi weer wordt... richting Grevelingenmeer!
Sjiel schreef:Ik had begrepen dat Sam dexamethason krijgt? Daar moet ie eerst vanaf zijn anders heeft heel die allergietest geen zin
dat zal ik met de dierenarts die de test gaat doen overleggen, want het leek mij ook dat ie helemaal medicatievrij moet zijn voordat je zoiets gaat doen toch?
Sjiel schreef:Ik had begrepen dat Sam dexamethason krijgt? Daar moet ie eerst vanaf zijn anders heeft heel die allergietest geen zin
dat zal ik met de dierenarts die de test gaat doen overleggen, want het leek mij ook dat ie helemaal medicatievrij moet zijn voordat je zoiets gaat doen toch?
Voor huid problemen weet ik het niet , maar voor darmproblemen moet de hond 6 weken cortico-vrij zijn.
Ik werk toevallig bij een holistisch dierenarts (Tannetje Koning, Natuurlijk voor Dieren in Amsterdam), en zou daar zeker eens langsgaan (of een andere natuurlijk). Punt is dat veel regulier dierenartsen de symptomen wel bestrijden, maar de oorzaak niet. Bij een holistisch DA wordt gekeken naar het hele dier en daarop wordt een behandeling opgesteld, eventueel in combinatie met reguliere medicijnen. Succes!
Ja, deze test ken ik en is erg goed. Je kunt dan vaak achterhalen waar je hond allergisch voor is, maar helaas niet voor alles. En wanneer huisstofmijt de oorzaak is is het echt heel naar. Sommige honden zitten levenslang op de Prednisolon, dat werkt vaak ook goed en is op zich een goed middel. Helaas worden sommige honden er iets dikker van, maar het is niet zoals de prednison bij mensen doet hoor. Succes!