Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Witte Franse Bull, goed of fout?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Witte Franse Bull, goed of fout?

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Vandaag een witte franse bullepup gezien, met een zwart oortje en verder helemaal wit. Doof is hij niet, in elk geval.

Hondje heeft 950 euro gekost, in de hondenwinkel. :denken:

Nu vraag ik me af, is deze kleur toegestaan?
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Ja hoor, is gewoon een bonte bull met veel wit en weinig zwart. Mijn Poncho is ook helemaal wit met op d'r koppie wat zwart.

950 euro in de dierenwinkel is een absurde prijs. Echt te gek voor woorden. De normale prijs (zo die al bestaat voor een bulldogje uit de dierenwinkel) zou rond de 500 euro moeten liggen. Maar triest blijft het, dat sowieso.
-kris-
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door -kris- »

Is toegestaan, ook volledig wit is toegelaten volgens de rasstandaard. De witte worden bij de bonte kleur (wit met gestroomde of fawn platen) gerekend.
Ik weet niet of witte bullen ook doof kunnen zijn (ze komen niet veel voor), maar hoogstwaarschijnlijk wel.
Groeten van Kris, Baco, Walter en Claartje.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ik vond het ook al wat prijzig, eerlijk gezegd. Maar ja, het is toch ook weer zo dat het is wat de gek ervoor geeft.

Hondje was wel gezond, en niet doof, althans, nog niet. Hopelijk blijft dat zo.

Hoewel, wat heet gezond, met twaalf weken van de fokker naar de dierenwinkel verhuisd, alwaar hij een week in een kenneltje gezeten heeft. Gelukkig wel een open en rustig karakter.

Ik was al bang dat het verhaaltje van de stamboom die er bij hoort niet klopte, ivm. niet toegestane kleur. Gelukkig is de kleur dus wel gewoon korrekt.

Leuk hondje verder.
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

een stamboom bij een hondje uit de dierenwinkel? Kan me niet voorstellen dat fokkers die een hondje met stamboom fokken het diertje verkopen aan een dierenwinkel.

Zal dan wel een valse stamboom zijn geweest?
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Hier in Spanje is het heel normaal dat hondje via dierenwinkel verkocht wordt mét stamboom. Ook wel met valse, maar vaak met een echte :roll:
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

950 euro voor een dierenwinkel hondje???????????????????????
Sjonge die zijn goed gek geweest.

Overigens is wit toegestaan en valt dit onder de noemer bont.
Of het verstandig is om te fokken is een 2e. In ons laatste nest hadden we overigens een geheel witte teef zitten (niet doof gelukkig)
In de USA verkopen ze geheel witte goed horende pups voor rond de 2500 a 3500 dollar :denken: :denken: Gelukkig wordt er hier in nederland niet zoveel geld voor uitgegeven. Dus wordt er ook niet specifiek op gefokt. (godzijdank)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”