Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Documentaire Pitbull (dierennieuws.tv)
Moderator: moderatorteam
- VWSTN
- nieuw lid
Documentaire Pitbull (dierennieuws.tv)
Documentaire over de in beslag genomen hond Spike
http://www.con-nect.nl/linkcounter.php?ID=26624
Met vriendelijke groet,
Voorlichting Wetgeving Staffordshire Terriërs Nederland
http://www.ombudsmandieren.nl/wetgeving-staffords
http://www.americanstafford.nl[/url]
http://www.con-nect.nl/linkcounter.php?ID=26624
Met vriendelijke groet,
Voorlichting Wetgeving Staffordshire Terriërs Nederland
http://www.americanstafford.nl[/url]
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- angel1981
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
vreselijk verhaal,maar wat word er met twee maten gemeten in nederland
omdat deze spike een zogenaamd gevaarlijk ras is word ze omdat ze een verkeerde chip heeft afgemaakt terwijl deze hond niemand kwaad gedaan heeft
en de bouvier die het zusje van stacey afgelopen kerst doodgebeten heeft en het baasje van stacey haar zusje de pezen in zijn hand doorgebeten heeft (eerder al een schaap doodgebeten en een andere hond gegrepen heeft die het wel heeft overleeft)die krijgt alleen een muilkorf gebod
ik begrijp hier echt niks van

omdat deze spike een zogenaamd gevaarlijk ras is word ze omdat ze een verkeerde chip heeft afgemaakt terwijl deze hond niemand kwaad gedaan heeft

en de bouvier die het zusje van stacey afgelopen kerst doodgebeten heeft en het baasje van stacey haar zusje de pezen in zijn hand doorgebeten heeft (eerder al een schaap doodgebeten en een andere hond gegrepen heeft die het wel heeft overleeft)die krijgt alleen een muilkorf gebod

-
- Actief
Wie welmagda schreef:vreselijk verhaal,maar wat word er met twee maten gemeten in nederland![]()
omdat deze spike een zogenaamd gevaarlijk ras is word ze omdat ze een verkeerde chip heeft afgemaakt terwijl deze hond niemand kwaad gedaan heeft![]()
en de bouvier die het zusje van stacey afgelopen kerst doodgebeten heeft en het baasje van stacey haar zusje de pezen in zijn hand doorgebeten heeft (eerder al een schaap doodgebeten en een andere hond gegrepen heeft die het wel heeft overleeft)die krijgt alleen een muilkorf gebod![]()

- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- *Linda*
- Zeer actief
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Contacteer:
- Saartje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
Gedver wat vreselijk.
Ik heb net dat hele filmpje gekeken, het is zo ongelofelijk dat een normale lieve hond zonder pardon kan worden afgemaakt.
Het is net zo vreselijk dat er nog steeds mensen zijn die een american stafford zonder stamboom kopen..
Ik hoop dat die wet veranderd, ooit, dat ze de honden op z'n minst eerst op gedrag onderzoeken ofzo.
Dit is te gek voor woorden natuurlijk.
Even een vraagje over dat filmpje: Die man zei dat ze fout gechipt was, maar wat bedoelt hij daarmee?
Ik snapte dat niet helemaal (ben niet helemaal wakker meer)
.

Ik heb net dat hele filmpje gekeken, het is zo ongelofelijk dat een normale lieve hond zonder pardon kan worden afgemaakt.
Het is net zo vreselijk dat er nog steeds mensen zijn die een american stafford zonder stamboom kopen..
Ik hoop dat die wet veranderd, ooit, dat ze de honden op z'n minst eerst op gedrag onderzoeken ofzo.
Dit is te gek voor woorden natuurlijk.

Even een vraagje over dat filmpje: Die man zei dat ze fout gechipt was, maar wat bedoelt hij daarmee?
Ik snapte dat niet helemaal (ben niet helemaal wakker meer)

- VWSTN
- nieuw lid
Nederland kent maar één officiele chip, dit betreft de chip welke is uitgegeven door de Raad van Beheer op Kynologisch gebied te Amstrdam. Deze chip begint altijd met 52814.
Chips die beginnen met 52821 betreft een registratiechip gezet door een dierenarts, dit is niet meer dan een chip welke de vinder van de hond verteld waar deze thuis hoort.
Voor een uitvoerige uitleg hierover, kun je meer informatie vinden op onze voorlichtingspagina;
Met vriendelijke groet,
Voorlichting Wetgeving Staffordshire Terriers Nederland
Chips die beginnen met 52821 betreft een registratiechip gezet door een dierenarts, dit is niet meer dan een chip welke de vinder van de hond verteld waar deze thuis hoort.
Voor een uitvoerige uitleg hierover, kun je meer informatie vinden op onze voorlichtingspagina;
Met vriendelijke groet,
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind het wel kras dat die 'hondenzoeker' zegt dat er geen pitbulls meer zijn in Nederland, omdat de die allemaal ouder dan 12 jaar zouden zijn, maar dat de wet nog steeds even streng wordt gecontroleerd.
Ik weet niet hoe het in Duitsland zit, maar in 'Tiere suchen ein Zuhause', worden er wel stamboomloze amstaffs, pits en kruisingen voorgesteld die een goede thuis zoeken. Enige voorwaarde daar is om de gedragstest te passeren. Verder moet de eigenaar met tal van zaken in orde zijn, die meer met hemzelf dan met de hond te maken hebben (verzekering, geen strafblad ...)
Ik weet niet hoe het in Duitsland zit, maar in 'Tiere suchen ein Zuhause', worden er wel stamboomloze amstaffs, pits en kruisingen voorgesteld die een goede thuis zoeken. Enige voorwaarde daar is om de gedragstest te passeren. Verder moet de eigenaar met tal van zaken in orde zijn, die meer met hemzelf dan met de hond te maken hebben (verzekering, geen strafblad ...)
- plop
- Zeer actief
- VWSTN
- nieuw lid
Beste Johan1969,
wat bedoel jij met de term "hondenzoeker" ?
Wij van Voorlichting Wetgeving Staffordshire Terriers Nederland, in dit geval ben ik de persoon die ook in beeld was, voor zo ver ik in beeld was, geven VOORLICHTING zoals je kunt lezen in de naam van onze organisatie, en dat heeft niets te maken met het zoeken van honden. Of je hebt het onderwerp niet begrepen of mijn stem is dusdanig bewerkt dat ik niet te verstaan ben.
En waarom de wetgever nu controleerd op honden welke geen Pitbull Terrier betreffen, dit komt omdat de wet voorschrijft alle honden welke in overwegende mate gelijkende zijn aan een Pitbull Terrier. Een American Staffordshire Terrier en een Staffordshire Bull Terrier lijken in overwegende mate op een Pitbull Terrier, en zonder stamboom zijn deze bij Nederlandse wetgeving verboden. Overigens zijn deze namen van rashonden met FCI stamboom niet van toepassing op honden die lijken op een Staffordshire Terrier, een hond zonder stamboom is niet definieerbaar er kan dan alleen maar gezegd worden; "mijn hond lijkt op een American Staffordshire Terrier of Staffordshire Bull Terrier".
Met vriendelijke groet,
wat bedoel jij met de term "hondenzoeker" ?
Wij van Voorlichting Wetgeving Staffordshire Terriers Nederland, in dit geval ben ik de persoon die ook in beeld was, voor zo ver ik in beeld was, geven VOORLICHTING zoals je kunt lezen in de naam van onze organisatie, en dat heeft niets te maken met het zoeken van honden. Of je hebt het onderwerp niet begrepen of mijn stem is dusdanig bewerkt dat ik niet te verstaan ben.
En waarom de wetgever nu controleerd op honden welke geen Pitbull Terrier betreffen, dit komt omdat de wet voorschrijft alle honden welke in overwegende mate gelijkende zijn aan een Pitbull Terrier. Een American Staffordshire Terrier en een Staffordshire Bull Terrier lijken in overwegende mate op een Pitbull Terrier, en zonder stamboom zijn deze bij Nederlandse wetgeving verboden. Overigens zijn deze namen van rashonden met FCI stamboom niet van toepassing op honden die lijken op een Staffordshire Terrier, een hond zonder stamboom is niet definieerbaar er kan dan alleen maar gezegd worden; "mijn hond lijkt op een American Staffordshire Terrier of Staffordshire Bull Terrier".
Met vriendelijke groet,