Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

is dit mooi of niet

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Leanne schreef:Wat is trouwens het verschil tussen deze honden?
Want voor mij als leek zien ze er hetzelfde uit :19:
hoe bedoel je?

mol :8):
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Leanne »

Of is de Owcharka nu dezelfde als de Ovcharka nu weet ik het helemaal niet meer :oeps:
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Leanne schreef:Of is de Owcharka nu dezelfde als de Ovcharka nu weet ik het helemaal niet meer :oeps:
Volgens mij wel. Alleen de ene schrijft het met een v en de ander met een w.
Afbeelding
kelly 1981
Zeer actief

Ongelezen bericht door kelly 1981 »

echt een hond voor mensen die ermee om kunnen gaan dus
ik hoop niet dat het een rage gaat worden als ze een beetje bekend gaan worden :ok:
Afbeelding
Mol
Zeer actief

kelly 1981 schreef:echt een hond voor mensen die ermee om kunnen gaan dus
ik hoop niet dat het een rage gaat worden als ze een beetje bekend gaan worden :ok:
nou daar ben ik niet bang voor hoor, want zelfs de RV raad het af om aan deze honden te beginnen, zoals ze me zelf al zij mensen die er aan beginnen zetten de hond binne 2 jaar op voor herplaatsing of laten het inslapen omdat ze er niet mee omkunnen gaan.

Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Echt een hond voor mensen die niet met hun hond op de openbare weg komen, denk ik.
weg gehaald zit een virus in
Mol
Zeer actief

Sjiel schreef:
Echt een hond voor mensen die niet met hun hond op de openbare weg komen, denk ik.
en waarom niet dat is geen probleem vind ik tis inderdaad geen hond voor de stad maar dat is een boerboel of een vila ook niet.

Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Branka schreef:
Leanne schreef:Of is de Owcharka nu dezelfde als de Ovcharka nu weet ik het helemaal niet meer :oeps:
Volgens mij wel. Alleen de ene schrijft het met een v en de ander met een w.
Ah zo...ok :ok:
Afbeelding
kelly 1981
Zeer actief

ik had al ergens gelezen dat je naar een ander ras aan het zoeken was
maar dit verrast me echt
het is heel anders dan de honden die je nu hebt :ok:
Afbeelding
Mol
Zeer actief

kelly 1981 schreef:ik had al ergens gelezen dat je naar een ander ras aan het zoeken was
maar dit verrast me echt
het is heel anders dan de honden die je nu hebt :ok:
toen ik 12 jaar geleden aan de bull begon wist ook niemand wat of dat het was, het ras is nu binnen 12 jaar tijd zover heen dat het gewoon om te huilen is bullen met rimpels aar ze niet horen koppen die totaal mismaakt zijn honden die met goed vastsoen de 1 poot nog niet voor de ander kan zetten , en weet je wat het ergste is mensen vinden het nog mooi ook, omdat ze niet eens weten hoe een bulle er uit moet zien.
dit is weer eens wat nieuws niet allerdaags en zeker niet voor iedereen, en dat bevalt me wel. tis niet dat ik stop met me bullen hoor zeker niet maar zet het gewoon op een laag pitje.

kelly 1981
Zeer actief

ja daar heb je misschien wel gelijk in
maar ben je dan niet bang dat metdeze hond hetzelfde gaat gebeuren als ze populair worden
er zullen altijd mensen blijven die dit ook willen en ze kapot fokken
Afbeelding
Mol
Zeer actief

kelly 1981 schreef:ja daar heb je misschien wel gelijk in
maar ben je dan niet bang dat metdeze hond hetzelfde gaat gebeuren als ze populair worden
er zullen altijd mensen blijven die dit ook willen en ze kapot fokken
nou ik denk het niet dat meen ik want het is gewoon geen ras om in huis te hebben. en het is geen ras waar je lekker mee op de bank zit en lekker mee knuffel. het is een hard en eigenzinnig ras mer een gebruiks aan wijzing.

kelly 1981
Zeer actief

ik hoop het echt :ok: en succes met je zoektocht
ik wacht met spanning op de fotos :ok: :ok:
Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Wat is het verschil in karakter tussen een Kaukasische en Aziatische Ovtcharka ?

Ik vraag me af of de Russen wel hun beste honden naar het buitenland verkopen, dan denk ik dat je wel iemand moet kennen.

Veel CAO's die de Russen uit Afghanistan hebben meegenomen, waren gekruist met de Duitse Herders die ze als diensthond hebben meegenomen, vandaar soms ontypische lichte, kleinere honden met een zadelpatroon.

Ik vermoed wel dat men dat er probeert uit te fokken, want op shows in Rusland wint zelden een reu die kleiner is dan 80 cm !
Mol
Zeer actief

johan1969 schreef:Wat is het verschil in karakter tussen een Kaukasische en Aziatische Ovtcharka ?

Ik vraag me af of de Russen wel hun beste honden naar het buitenland verkopen, dan denk ik dat je wel iemand moet kennen.

Veel CAO's die de Russen uit Afghanistan hebben meegenomen, waren gekruist met de Duitse Herders die ze als diensthond hebben meegenomen, vandaar soms ontypische lichte, kleinere honden met een zadelpatroon.

Ik vermoed wel dat men dat er probeert uit te fokken, want op shows in Rusland wint zelden een reu die kleiner is dan 80 cm !
het verschil, dat is dat de CAO een stuk tja hefftiger is zeg , hoe kan ik dat uit leggen tis net een tandje extra.

tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Mol schreef:Afbeelding

Deze vind ik werkelijk prachtig (met oren en staart mag ook van mij )maar inderdaad geen hond voor beginners.
Moet ik me het karakter voorstellen een beetje zoals een fila of nog scherper?
Denk zelf dat als je dit fokt het toch nooiteen heel populair ras gaat worden wat natuurlijk beter is.
Wanneer denk je dat je er een hebt en ga je ook naar shows toe dan want ik denk dat heel veel mensen zo'n hond weleens live willen zien.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Mol,

Hmmm...., het zou niet mijn hond zijn, denk ik. Ik vraag me dan ook gelijk af: wat heb je eigenlijk aan zo'n hond als je hem niet, zoals in Rusland gebeurt, gebruikt voor de bewaking van je erf, je vee en dergelijke?
En zou er in Nederland wel vraag zijn naar zo'n hond? Zijn er mensen die in dit land wel plaats hebben voor zo'n hond?
Nee, ik wil lekker met mijn hond overal kunnen wandelen zonder dat ze direct op andere honden (of mensen!) afvliegen. Maar gelukkig is niet iedereen hetzelfde. :wink:
Die bruin/witte hond aan het begin van dit topic vind ik ook niet mooi, die witte verderop weer wel.
Ik heb gehoord dat deze honden met handdoeken over de kop de ring in worden gebracht, omdat ze anders énorm gaan vechten met hun soortgenoten in de ring. Dat zie je voornamelijk veel op shows in het oostblok, want hier komt er amper één op de show.
Mol
Zeer actief

tineke schreef:

Deze vind ik werkelijk prachtig (met oren en staart mag ook van mij )maar inderdaad geen hond voor beginners.
Denk zelf dat als je dit fokt het toch nooiteen heel populair ras gaat worden wat natuurlijk beter is.
Wanneer denk je dat je er een hebt en ga je ook naar shows toe dan want ik denk dat heel veel mensen zo'n hond weleens live willen zien.
volgens een russishe fokster kan je het karakter vergelijkem et die van een boerboel en een fila samen in 1 hond.
ik weet nog niet of ik ze ga fokken ik wil eerst een kijken hoe het ras in het dagelijkse leven is, want ze schijnen verschrikkelijk trouw te zijn naar hun baas en gezin toe, mits je ze goed en terecht behandeld

Mol
Zeer actief

Scooby schreef:Hoi Mol,

Hmmm...., het zou niet mijn hond zijn, denk ik. Ik vraag me dan ook gelijk af: wat heb je eigenlijk aan zo'n hond als je hem niet, zoals in Rusland gebeurt, gebruikt voor de bewaking van je erf, je vee en dergelijke?
En zou er in Nederland wel vraag zijn naar zo'n hond? Zijn er mensen die in dit land wel plaats hebben voor zo'n hond?
Nee, ik wil lekker met mijn hond overal kunnen wandelen zonder dat ze direct op andere honden (of mensen!) afvliegen. Maar gelukkig is niet iedereen hetzelfde. :wink:
Die bruin/witte hond aan het begin van dit topic vind ik ook niet mooi, die witte verderop weer wel.
Ik heb gehoord dat deze honden met handdoeken over de kop de ring in worden gebracht, omdat ze anders énorm gaan vechten met hun soortgenoten in de ring. Dat zie je voornamelijk veel op shows in het oostblok, want hier komt er amper één op de show.
je kan met deze hond ook gewoon wandellen hoor waarom zou dat niet kunnen ze kunne ook gewoon onder apel staan net als elke andere honden ras.
nee ik den niet dat iedereen plaats heeft voor dit soort honden en dat is maar beter ook zo worden ze nooit populer en is de kans dat ze hier al bosjes op markt plaats komen ook heel heel klein.
er zijn honden tussen die niet vriendelijk zijn naar andere toe maar dat zie ik in andere rassen ook dus dat is het probleem niet vind ik, en tja op show dat zie ik ook bij andere rassen, nee ik maak me daar niet zo druk om, en ik ga niet over 1 nacht ijs hoor ben er nu al een tijd mee bezig en ik heb geen haast om zo'n hond over te laten komen, rustig aan dan breekt het lijntje niet.

tineke

Mol schreef:
tineke schreef:

volgens een russishe fokster kan je het karakter vergelijkem et die van een boerboel en een fila samen in 1 hond.
ik weet nog niet of ik ze ga fokken ik wil eerst een kijken hoe het ras in het dagelijkse leven is, want ze schijnen verschrikkelijk trouw te zijn naar hun baas en gezin toe, mits je ze goed en terecht behandeld

Pittig hoor maar wel mooi.
Fila's zijn inderdaad ook supertrouw naar hun eigen baasje en aanverwanten toe(wist je natuulijk al) maar waarom krijgen dan toch wel wat mensen problemen met de hond zoals je eerder schreef.
Zelf vond ik Orson en Rio heel makkelijk en goed op te voeden juist door het trouwe karakter en de will to please.
Mol
Zeer actief

tineke schreef:
Mol schreef:
tineke schreef:

Pittig hoor maar wel mooi.
Fila's zijn inderdaad ook supertrouw naar hun eigen baasje en aanverwanten toe(wist je natuulijk al) maar waarom krijgen dan toch wel wat mensen problemen met de hond zoals je eerder schreef.
Zelf vond ik Orson en Rio heel makkelijk en goed op te voeden juist door het trouwe karakter en de will to please.
zoals ik gehoord heb krijgen de mensen problemen met dit ras omdat ze een hoog knuffel gehalte hebben als je ze als pup aan schaft maar dat is niet echt het geval met dit ras tis erg eigen zinnig een beetje zoals de mastino laat het zijn gang maar gaan en zijn eigen plan trekken ga je tever bij dit ras en blijf je pushen dan zal het net zoals de mastino tegen je keren, dat moet jou toch ook bekent in de oren klinken. plus dat het geen huis hond is.

tineke

Mol schreef:

zoals ik gehoord heb krijgen de mensen problemen met dit ras omdat ze een hoog knuffel gehalte hebben als je ze als pup aan schaft maar dat is niet echt het geval met dit ras tis erg eigen zinnig een beetje zoals de mastino laat het zijn gang maar gaan en zijn eigen plan trekken ga je tever bij dit ras en blijf je pushen dan zal het net zoals de mastino tegen je keren, dat moet jou toch ook bekent in de oren klinken. plus dat het geen huis hond is.

Ja dat hoge knuffelgehalte kan ik me voorstellen zeker als pupje zijn ze om te smelten zag ik op een foto.
Inderdaad zijn mastino's wat eigenzinniger dan fila's die willen ook altijd knuffelen en Tash laat zich ook niet pushen maar doet alles op zijn ''mastino's''in eigen tempo dus.
Ik heb er wel van gehoord dat mastino's zich tegen eigen baasjes keren,gelukkig nog nooit zelf meegemaakt, van fila's heb ik het nog nooit gehoord.
Toch hou ik wel van een beetje eigenzinnigheid beter dan dat slaafse maar ieder zijn smaak natuurlijk.
Vind het in ieder geval prachtige honden succes ermee. :ok:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Je zegt dat het geen huishonden zijn. Maar het lijkt me al helemaal geen kennelhond! Wil jij de hond buiten in een kennel gaan houden ?
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Zulke honden kan je alleen in vrijheid op een groot erf of een terrein houden. Ze liggen ook liever in de sneeuw buiten dan binnen bij de radiator.

In Woef stond er een reportage over.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Ik vind ze prachtig, ik heb nog steeds de woef uit 1999 daar stond toen een artikel over ze in.
En Mol als je hulp nodig hebt voor de taal, ik ken wel wat Russen die heel goed engels kennen. :mrgreen:
Groetjes Els
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Op de wereldshow 02 heb ik de keuringen een tijdje gevolgd. Mooie imposante honden. Ik weet niet meer hoe veel, maar er waren toen behoorlijk veel ingeschreven, de ene hond is gewoon mooier dan de andere, maar dat vind ik bij ieder ras. Ik vind het alleen erg jammer van de gecoupeerde oren en hoop dat dat binnen heel Europa nog eens verboden wordt.

Trouwens, in volgens mij de Onze Hond heeft een paar jaar geleden eens een artikel over een Bulgaars "Ovtcharka achtig ras" gestaan, misschien is dat iets voor jou Mol?
Mol
Zeer actief

sirene schreef:Je zegt dat het geen huishonden zijn. Maar het lijkt me al helemaal geen kennelhond! Wil jij de hond buiten in een kennel gaan houden ?
het zijn dus wel kennel honden en buiten honden dat is juist het mooie van het ras weer encwint kunnen ze buiten dach en nacht hebben ze helemaal niks van.

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

johan1969 schreef:Zulke honden kan je alleen in vrijheid op een groot erf of een terrein houden. Ze liggen ook liever in de sneeuw buiten dan binnen bij de radiator.

In Woef stond er een reportage over.
Er ligt hier wel sneeuw :mrgreen: maar toch maar niet zo'n hond.
Vind hem imposant (net als Gomez overigens :wink: ).
Zou hem wel eens willen aaien maar niet houden :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Mol
Zeer actief

Renske schreef:Op de wereldshow 02 heb ik de keuringen een tijdje gevolgd. Mooie imposante honden. Ik weet niet meer hoe veel, maar er waren toen behoorlijk veel ingeschreven, de ene hond is gewoon mooier dan de andere, maar dat vind ik bij ieder ras. Ik vind het alleen erg jammer van de gecoupeerde oren en hoop dat dat binnen heel Europa nog eens verboden wordt.

Trouwens, in volgens mij de Onze Hond heeft een paar jaar geleden eens een artikel over een Bulgaars "Ovtcharka achtig ras" gestaan, misschien is dat iets voor jou Mol?
meschien ja, en over het couperen tja das voor ieder persoonlijk denk ik.
van mijn hoef dat verbod er niet te komen hoor als ik er 1 neemt zal de staart zowie zo gaan

Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Mol schreef:Trouwens, in volgens mij de Onze Hond heeft een paar jaar geleden eens een artikel over een Bulgaars "Ovtcharka achtig ras" gestaan, misschien is dat iets voor jou Mol?
meschien ja, en over het couperen tja das voor ieder persoonlijk denk ik.
van mijn hoef dat verbod er niet te komen hoor als ik er 1 neemt zal de staart zowie zo gaan

mol :8):[/quote]

Hoi Mol,

Maar dan kun je er dus niet mee showen?
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”