Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat voor hond past het best bij ons?
Moderator: moderatorteam
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Schipperkes, shelties en tibetaanse terriers zijn hele leuke hondjes voor in huis en voor de sport. Vooral shelties kun je alle kanten mee op, ze zijn echt helemaal geweldig en leergierig. Schipperkes ook, maar die zijn (als ik zo lees) voor je vriend te klein. Tibetaanse terrier kunnen best eigenzinnig zijn en er zit ook eenkennigheid in dat ras. Er zit daar heel veel vacht verzorging in het ras.
- Bowie
- Actief
- Miekje
- Vaste gebruiker
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Miekje
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
- kelly 1981
- Zeer actief
- Mit
- Zeer actief
Hij moet ze gewoon zien als mini collies...
Een bordercollie vind ik qua uiterlijk ook geen 'mannenhond'. Het is alleen dat je vriend weet dat bordercollies bekend staan om hun werklust dat hij denkt: hee, dat is stoer
Maar een sheltie is minstens even stoer hoor
(maar begrijp wat je bedoelt...mijn vent wil ook niet met een klein hondje of een 'vrouwenhond' lopen....dus nu hebben we een duitse dog, dat was mijn keus, die zo stoer is als een kiwi....)
Een bordercollie vind ik qua uiterlijk ook geen 'mannenhond'. Het is alleen dat je vriend weet dat bordercollies bekend staan om hun werklust dat hij denkt: hee, dat is stoer

Maar een sheltie is minstens even stoer hoor

(maar begrijp wat je bedoelt...mijn vent wil ook niet met een klein hondje of een 'vrouwenhond' lopen....dus nu hebben we een duitse dog, dat was mijn keus, die zo stoer is als een kiwi....)
- Mit
- Zeer actief
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ik je "wensenlijstje" lees kom ik maar bij één ras uit..... het Markiesje.
Het is een grote hond in een kleine verpakking. Klein formaat, maar oogt niet meteen als een tuttig schoothondje. Ze zijn supersportief, maar vinden het ook heerlijk om lekker met de baas op de bank te liggen.
Tara van mij wordt zelfs erg vaak aangezien voor een kleine Border Collie
. Qua karakter zou het zelfs best kunnen.
Het is een grote hond in een kleine verpakking. Klein formaat, maar oogt niet meteen als een tuttig schoothondje. Ze zijn supersportief, maar vinden het ook heerlijk om lekker met de baas op de bank te liggen.
Tara van mij wordt zelfs erg vaak aangezien voor een kleine Border Collie

Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

- Mama Sanneke
- Zeer actief
- Mit
- Zeer actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- bobientje
- Actief
- rianneke
- Zeer actief
Re: Wat voor hond past het best bij ons?
Miekje schreef:Mijn vriend en ik willen over een half jaar gaan samenwonen en dan ook een hond nemen, misschien ook al wel eerder, maar daar zijn we nog niet helemaal uit.
Het probleem is alleen dat we van heel verschillende types honden houden.
Ik vind maltezers en jack russels hele leuke hondjes, terwijl mijn vriend gek is op bordercollie's.
We zijn dus eigenlijk een beetje op zoek naar een hondje wat hier tussenin zit.
Twee honden wil mij vriend niet in huis, voor mij zou dit niet uitmaken, maar me eerder wel leuk lijken voor de hond zelf.
Verder hebben we twee katten in huis, die al wel wat gewend zijn aan honden. We gaan wel beide werken, ik part-time, hij fulltime.
Voor de dagen dat we moeten werken, heb ik al een oppas gevonden, dus dat is geen probleem.
Mijn vriend zou graag wat sporten willen uitoefenen met de hond, terwijl het voor mij al wel genoeg zou zijn als het hondje een beetje speels zou zijn en lekker op schoot kan zitten, maar je er ook wel lekker lange wandelingen mee kan maken.
Verder zoeken we een hond die wat kleiner is dan een bordercollie, heb namelijk niet zo'n grote huiskamer.
Hebben er mensen tips of adviezen voor een honderas/bastaard/kruising die bij ons zou passen?
Alvast bedankt!
lhasa apso?
zie foto
groetjes
rianne

Groetjes,
Rianne en Layka
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
schipperke
border terrier
engelse stafford
Ik zou samen met je vriend de punten opschrijven waar de hond aan moet voldoen ed.
Compromissen sluiten en dan een mooi rassenboek pakken en alle honden opschrijven tot de schofthoogte die je wil.
Dan kijken welke rassen er in aanmerking komen.
Anders heb je ook nog altijd veel kruisingen op dierenasiels.com; ook altijd leuk.
border terrier
engelse stafford
Ik zou samen met je vriend de punten opschrijven waar de hond aan moet voldoen ed.
Compromissen sluiten en dan een mooi rassenboek pakken en alle honden opschrijven tot de schofthoogte die je wil.
Dan kijken welke rassen er in aanmerking komen.
Anders heb je ook nog altijd veel kruisingen op dierenasiels.com; ook altijd leuk.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
-
- Zeer actief
- Django
- Actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- kristien
- Actief
- Contacteer:
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
- Miekje
- Vaste gebruiker
hoi, ik geloof dat ik hem een beetje verkeerd begrepen had..
Hij wil gewoon niet iets wat lijkt op een schoothondje/ dameshond.
Hij wil er graag mee naar gehoorzaamheidscursussen enzo, dus geen echte sporten. Op dit moment vind hij de engels bulldog, beagle, kooiker, markiesje en stafford erg leuk. Mij lijkt de stafford wel leuk, maar die schijnt niet zo vriendelijk met andere honden te zijn en dat vind ik toch wel een groot nadeel. Dat stond in elk geval in een boek wat ik gisteren gekocht heb. Hebben daar vanmorgen een beetje in rondgekeken.
Allemaal bedankt voor jullie hulp hoor! zijn best wel goede ideëen uit gekomen!
Misschien gaan we begin april naar de hondenshow in Goes, want dan kunnen we alle rassen ook eens in het echt zien ipv alleen maar op foto's.
Als er nog meer ras/kruising ideëen zijn, die zijn altijd welkom hoor!
Hij wil gewoon niet iets wat lijkt op een schoothondje/ dameshond.
Hij wil er graag mee naar gehoorzaamheidscursussen enzo, dus geen echte sporten. Op dit moment vind hij de engels bulldog, beagle, kooiker, markiesje en stafford erg leuk. Mij lijkt de stafford wel leuk, maar die schijnt niet zo vriendelijk met andere honden te zijn en dat vind ik toch wel een groot nadeel. Dat stond in elk geval in een boek wat ik gisteren gekocht heb. Hebben daar vanmorgen een beetje in rondgekeken.
Allemaal bedankt voor jullie hulp hoor! zijn best wel goede ideëen uit gekomen!
Misschien gaan we begin april naar de hondenshow in Goes, want dan kunnen we alle rassen ook eens in het echt zien ipv alleen maar op foto's.
Als er nog meer ras/kruising ideëen zijn, die zijn altijd welkom hoor!
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
- Disney
- Vaste gebruiker
Misschien is een compromis zoeken bij een ras niet zo'n goed idee. Jij wilt die en je vriend wil dat.. Misschien moet je dan maar het lievelingsras van 1 van beide nemen.... Want een compromis voldoet nooit 100 % aan de eisen van beide partijen..
Een compromis is eigenlijk wat jullie allebei niet wilden. Maar als jullie toch een ras vinden waar jullie allebei dol op zijn, is het natuurlijk goed!
Best lastig lijkt me als je er samen niet uitkomt. Succes ermee!!
Een compromis is eigenlijk wat jullie allebei niet wilden. Maar als jullie toch een ras vinden waar jullie allebei dol op zijn, is het natuurlijk goed!
Best lastig lijkt me als je er samen niet uitkomt. Succes ermee!!

- Mama Sanneke
- Zeer actief
- Miekje
- Vaste gebruiker
Hoi Johan, we kijken niet alleen naar het uiterlijk hoor. Vinden het wel belangrijk dat wij het hondje zelf mooi vinden, dat is tenslotte wel het eerste dat je aantrekt bij het zien van een hond.johan1969 schreef:Hoi Miekje, je moet niet enkel op het uiterlijk afgaan he.
Op een show lijken alle honden klein, maar als ze in je woonkamer zitten, zijn ze veel groter.
Kijk, we kunnen een hond nog zo mooi vinden, maar als zijn karakter niet aansluit bij wat wij zoeken, dan wordt het ook niets. Dus we zoeken gewoon iets dat in beide opzichten op onze wensen aansluit.
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=73663
http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=73687
http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=72970
Hier wat leuke kruisingjes en er zijn er nog veel meer.
http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=73687
http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=72970
Hier wat leuke kruisingjes en er zijn er nog veel meer.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
- Miekje
- Vaste gebruiker
We zijn eruit hoor!
We hebben een compromis kunnen sluiten waar we beide het helemaal mee eens zijn, zonder dat we nog het gevoel hebben van: Ik zou eigenlijk toch nog wel liever een ander soort hondje willen.
We hebben gekozen voor een Kooikerhondje. We vinden het allebei hele mooie hondjes en het karakter is ook precies wat we zoeken.
Over een poosje dus op zoek gaan naar een goede fokker
We hebben een compromis kunnen sluiten waar we beide het helemaal mee eens zijn, zonder dat we nog het gevoel hebben van: Ik zou eigenlijk toch nog wel liever een ander soort hondje willen.
We hebben gekozen voor een Kooikerhondje. We vinden het allebei hele mooie hondjes en het karakter is ook precies wat we zoeken.
Over een poosje dus op zoek gaan naar een goede fokker