Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Langharige whippets, maar of dat een ras is is nog maar de vraag. De langhaar zou ooit in de populatie gezeten hebben en wordt nu sporadisch gefokt door fokkers. Het is niet erkend en mij valt op dat vrijwel elke langhaar whippet ergens iets van een barzoi weg heeft.
Ik denk dus dat deze "terugslag" meer gebaseerd is op ooit ingefokt barsoi bloed dan op de ooit voorkomende zuivere langhaarwhippets.
Ik vraag me af wat het nut is van het creeëren van een ras, gewoon omdat er een vraag naar is. Niet dat ik het geen mooie honden vind.
Zo kan je met te kleine Duitse Herderteefjes, shelties, schipperkes en corgi's ook een mini Duitse Herder maken als je wil, maar wie zit daar nu op te wachten.
johan1969 schreef:Ik vraag me af wat het nut is van het creeëren van een ras, gewoon omdat er een vraag naar is. Niet dat ik het geen mooie honden vind.
Zo kan je met te kleine Duitse Herderteefjes, shelties, schipperkes en corgi's ook een mini Duitse Herder maken als je wil, maar wie zit daar nu op te wachten.
ze hebben de malmute geloof ik ook in een mini versie.
binno schreef:Volgens mij inderdaad een langharige Whippet, worden in Amerika wel meer gefokt.
het zijn geen whippets. Whippets hebben kort haar.
Zo.
Weet ik... maar in Amerika worden er wel degelijk Whippets met langhaar gefokt. Of ze raszuiver zijn, of het een terugslag is...? Maar ze bestaan dus wel.
Afgelopen zomer trof ik mensen die uit de VS een Silken Hound hadden geimporteerd, samen met een Barzoi. Dat laatste ras fokken ze en de fokker waar ze de Barzoi kochten fokt ook de Silken Hounds. Zij vertelden me dat dit 'ras' Whippet met een vleugje Barzoi is. Ik vond het overigens een bijzonder mooi sierlijk hondje, met een heel zachte vacht, zijdeachtig.
Volgens mij was het een teefje, zwart-wit. Zo'n typische zachtmoedige, 'verlegen' windhond die door Rein, net zo oud (4 maanden ofzo), wat werd overdonderd.
Er is wel een duidelijk verschil in type en grootte tussen de Silken Windhound en de langharige whippet. De laatste is echt een whippet behalve de vacht. Mooi hondje trouwens !
johan1969 schreef:
Ik , maar dan geen Corgibloed, die heb ik al.
En ook geen mini, maar gewoon 45 cm hoog of zo.