Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat voor hond past het best bij ons?
Moderator: moderatorteam
- Miekje
- Vaste gebruiker
Wat voor hond past het best bij ons?
Mijn vriend en ik willen over een half jaar gaan samenwonen en dan ook een hond nemen, misschien ook al wel eerder, maar daar zijn we nog niet helemaal uit.
Het probleem is alleen dat we van heel verschillende types honden houden.
Ik vind maltezers en jack russels hele leuke hondjes, terwijl mijn vriend gek is op bordercollie's.
We zijn dus eigenlijk een beetje op zoek naar een hondje wat hier tussenin zit.
Twee honden wil mij vriend niet in huis, voor mij zou dit niet uitmaken, maar me eerder wel leuk lijken voor de hond zelf.
Verder hebben we twee katten in huis, die al wel wat gewend zijn aan honden. We gaan wel beide werken, ik part-time, hij fulltime.
Voor de dagen dat we moeten werken, heb ik al een oppas gevonden, dus dat is geen probleem.
Mijn vriend zou graag wat sporten willen uitoefenen met de hond, terwijl het voor mij al wel genoeg zou zijn als het hondje een beetje speels zou zijn en lekker op schoot kan zitten, maar je er ook wel lekker lange wandelingen mee kan maken.
Verder zoeken we een hond die wat kleiner is dan een bordercollie, heb namelijk niet zo'n grote huiskamer.
Hebben er mensen tips of adviezen voor een honderas/bastaard/kruising die bij ons zou passen?
Alvast bedankt!
Ik vind maltezers en jack russels hele leuke hondjes, terwijl mijn vriend gek is op bordercollie's.
Twee honden wil mij vriend niet in huis, voor mij zou dit niet uitmaken, maar me eerder wel leuk lijken voor de hond zelf.
Verder hebben we twee katten in huis, die al wel wat gewend zijn aan honden. We gaan wel beide werken, ik part-time, hij fulltime.
Voor de dagen dat we moeten werken, heb ik al een oppas gevonden, dus dat is geen probleem.
Mijn vriend zou graag wat sporten willen uitoefenen met de hond, terwijl het voor mij al wel genoeg zou zijn als het hondje een beetje speels zou zijn en lekker op schoot kan zitten, maar je er ook wel lekker lange wandelingen mee kan maken.
Verder zoeken we een hond die wat kleiner is dan een bordercollie, heb namelijk niet zo'n grote huiskamer.
Hebben er mensen tips of adviezen voor een honderas/bastaard/kruising die bij ons zou passen?
Alvast bedankt!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Re: Wat voor hond past het best bij ons?
Ik zou zeggen een Zeeuwse Fox.Miekje schreef:Mijn vriend en ik willen over een half jaar gaan samenwonen en dan ook een hond nemen, misschien ook al wel eerder, maar daar zijn we nog niet helemaal uit.
Alvast bedankt!
Gr Bertus.
- Miekje
- Vaste gebruiker
- Miekje
- Vaste gebruiker
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ken je de tibetaanse terrier? wel een hondje dat behoorlijk wat vachtverzorging nodig heeft, maar ze zijn erg leuk... niet echt allemans vriendjes, maar niet "vervelend"eenkennig... sportief, grappig..niet te groot...
de naam terrier is wat misleidend, tis niet echt een terrier, eerder een herderachtig hondje (qua gebruik vroeger)
de naam terrier is wat misleidend, tis niet echt een terrier, eerder een herderachtig hondje (qua gebruik vroeger)
- Miekje
- Vaste gebruiker
Het lijkt mij inderdaad een heel leuk hondje.. maar denk dat mn vriend dat meer een vrouwenhond vind..yamie schreef:ken je de tibetaanse terrier? wel een hondje dat behoorlijk wat vachtverzorging nodig heeft, maar ze zijn erg leuk... niet echt allemans vriendjes, maar niet "vervelend"eenkennig... sportief, grappig..niet te groot...

Maar ik zal het eens in de groep gooien vanavond hoor!
- Fozze
- Actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Miekje
- Vaste gebruiker
ja geloof dat ze vrij eigenwijs zijn. Of je er wat hondensporten mee kan doen, heb ik niet kunnen vinden, maar er wordt wel aangeraden om een gehoorzaamscursus mee te doen.. Dat vind m'n vriend misschien ook wel leuk.Fozze schreef:Een Beagle is een leuk hondje niet groot maar ook niet klein.
Is geen dameshond maar ik weet niet of ze geschikt zijn om aan hondensport te doen. Ik heb ergens eens opgevangen dat ze vrij koppig zijn. Misschien dat Marc of Bertus dit weten.
Dit is wel een type hond die we alletwee wel leuk zouden kunnen vinden.. bedankt!
-
- Zeer actief
- Miekje
- Vaste gebruiker
hahaha, hij wil gewoon niet teveel beesten in huis, omdat ik ook al twee katten heb.. enne als er geen twee honden in huis mogen, wordt er ook maar 1 hond aangeschaft hoor! ga er geen buiten laten wonen hoor!Sjiel schreef:Mag die 2e hond niet in huis??????Twee honden wil mij vriend niet in huis, voor mij zou dit niet uitmaken, maar me eerder wel leuk lijken voor de hond zelf.

- M@ri@nne
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
een beagle is echt niet makkelijk hoor, ze gaan hun neus achterna... er zijn er een boel die niet los kunnen lopen zonder te verdwijnen... tuurlijk niet elke beagle, maar het past wel bij het soort hond, daar moet je aardig aan trekken (qua werk dus) om er een gehoorzaam hondje van te maken, ik vind het geen beginners honden eigenlijk...Miekje schreef:ja geloof dat ze vrij eigenwijs zijn. Of je er wat hondensporten mee kan doen, heb ik niet kunnen vinden, maar er wordt wel aangeraden om een gehoorzaamscursus mee te doen.. Dat vind m'n vriend misschien ook wel leuk.Fozze schreef:Een Beagle is een leuk hondje niet groot maar ook niet klein.
Is geen dameshond maar ik weet niet of ze geschikt zijn om aan hondensport te doen. Ik heb ergens eens opgevangen dat ze vrij koppig zijn. Misschien dat Marc of Bertus dit weten.
Dit is wel een type hond die we alletwee wel leuk zouden kunnen vinden.. bedankt!
- Miekje
- Vaste gebruiker
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
als je vriend een doesje te harig vind, vind ie dat van een nizinny ookMiekje schreef:hoi geer,Geer schreef:Een Schapendoes? OF een Nizinny? Een Bearded Collie?
een schapendoes vind ik zelf ook leuk, maar die vind mn vriend te harig. Een Nizinny ken ik niet en een bearded collie vind ik niet zo mooi.
Kun je misschien wat meer over de Nizinny vertellen?

- Miekje
- Vaste gebruiker
De grootte van mijn huis is niet het enige, maar vind een kleine hond zeg maar gewoon wat praktischer. Als we eens een weekend naar vrienden gaan ofzo, neem je gemakkelijker een kleine hond mee dan een grote hond. Kleine honden worden door andere mensen gewoon wat gemakkelijker geaccepteerd.M@ri@nne schreef:De grootte van de hond heeft niks met de grootte van je huis te maken vind ik.
Als ze buiten hun energie kwijtkunnen hebben ze in huis niet zoveel ruimte nodig.
Hiermee willen we dus ook eventuele toekomstige problemen voorkomen. Kunnen de hond wel steeds naar een oppasadres doen als we een weekend naar vrienden willen, maar dat vind ik niet eerlijk ten opzichte van mijn hond dan.
- Miekje
- Vaste gebruiker
Ik vind een beagle zelf ook geen beginnershond, maar ik ben niet een echte beginner met honden. Ik heb mijn hele leven al honden voor andere mensen uitgelaten of op gepast. Ik weet wel dat dit anders is dan zelf een hond hebben en opvoeden, maar ik heb hierdoor wel ervaring opgedaan met honden. Tegenwoordig pas ik vaak op de hond van m'n schoonbroer. en heb ook te maken gehad met honden met wat gedragsproblemen. Heb me in elk geval altijd al veel verdiept in honden.yamie schreef:een beagle is echt niet makkelijk hoor, ze gaan hun neus achterna... er zijn er een boel die niet los kunnen lopen zonder te verdwijnen... tuurlijk niet elke beagle, maar het past wel bij het soort hond, daar moet je aardig aan trekken (qua werk dus) om er een gehoorzaam hondje van te maken, ik vind het geen beginners honden eigenlijk...
Dat vaak niet los kunnen lopen, vind ik zelf wel een nadeel. Ben me ervan bewust dat dit een bijkomstigheid is bij de meeste beagles, het zijn echte jachthondjes.
Het loslopen en eigenwijs zijn zouden voor ons reden kunnen zijn om het hondje niet te nemen. Maar hebben nog redelijk wat tijd om hierover na te denken en zullen echt niet het ras gaan idealiseren, of ondoordacht dit zo'n hondje aanschaffen.
Zoeken gewoon echt iets dat bij ons past en wat ons aanspreekt.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Als dat de redenen zijn dat je geen beagle zou nemen, dan zou ik het zeker niet doen, want dat IS een Beagle
Je kunt Beagles, Bassets en aanverwante rassen heel veel leren, maar je moet er wel tegen kunnen dat je soms heeeel veel geduld moet hebben. Sophie, mijn Basset en Ted, mijn Teckel kunnen allebei goed loslopen. Sophie is nog jong, dus die heeft af en toe nog 'bananen in haar oren'
, maar ze luistert best goed...

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Miekje
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Miekje
- Vaste gebruiker
-
- Actief
- Miekje
- Vaste gebruiker
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Nee, een Beagle is inderdaad behoorlijk eigenwijs. Mijn ouders hebben er 1 te logeren voor een week. En Puk kan nu loslopen omdat ze bij onze jongens in de buurt blijft. Maar mijn god, wat is dat ding eigenwijs.yamie schreef:een beagle is echt niet makkelijk hoor, ze gaan hun neus achterna... er zijn er een boel die niet los kunnen lopen zonder te verdwijnen... tuurlijk niet elke beagle, maar het past wel bij het soort hond, daar moet je aardig aan trekken (qua werk dus) om er een gehoorzaam hondje van te maken, ik vind het geen beginners honden eigenlijk...Miekje schreef:ja geloof dat ze vrij eigenwijs zijn. Of je er wat hondensporten mee kan doen, heb ik niet kunnen vinden, maar er wordt wel aangeraden om een gehoorzaamscursus mee te doen.. Dat vind m'n vriend misschien ook wel leuk.Fozze schreef:Een Beagle is een leuk hondje niet groot maar ook niet klein.
Ben het met Yamie eens dat het zeker geen hond is voor beginnende eigenaren die graag willen trainen met hun hond.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Miekje
- Vaste gebruiker
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
jep!Miekje schreef:die zijn wel heel stoer
dat lijkt zo ja!
maar dat valt wel mee hoor!!
je moet dan wel echt weten waar je aan begint.
maar als je dat weet heb je een superhond. niet te groot, lief karakter, wel eigenwijs en vaak lelijk tegen soortgenoten, maar wie een mensenhond zoekt vind vaak een stafford