mandy-343 schreef:Maar Bertusje toch, de RV spiegelt hun honden ook, wat is er nu toch in vredesnaam mis met de RV?
In het verleden keek ik af en toe op dit forum, als mensen vroegen om een ras, dan werd er altijd door gewezen naar een RV, en daar is de RV toch voor, ze zijn geen broodfokkers.
Jullie beweren dus dat een privé fokker beter is dan een officiële RV.
Ton en ik hebben de boekjes goed door gelezen, zij spiegelen al van af 1997.
Zij nemen ook bloed af, ze laten al hun honden ook elektronisch onderzoeken dat noemen ze een ERG onderzoek, en daar kunnen zij precies de werking van de oogzenuwen mee meten die werken allemaal perfect, ze zijn daar speciaal voor naar Duitsland gegaan.
Er zijn al jaren 6 honden voorlopig niet vrij, en het verergert niet, dat is gewoon iets anders, de SWH is geen gewone hond.
Ze hebben mij ook verteld dat er buiten de RV in 1994 PRA voor kwam, ze hebben de lijnen terug bekeken, en de betreffende honden waren al door de RV op zij gezet om niet mee te fokken.
Ze zijn alleen gaan werken met gezonde honden .
De Voorzitter schrijft ook heel duidelijk en eerlijk in een van de bladen .(augustus 2000)
Wordt u door andere personen dan D... P.......of het bestuur benaderd met het verzoek uw hond een oogonderzoek te laten ondergaan, staat u natuurlijk vrij hieraan gehoor te geven, laat u niet opjutten door verdachtmakingen geuit door 1 bepaald persoon. Weet dat het verenigingsbeleid erop gericht is met geen enkele hond te fokken zolang de ogen niet onderzocht zijn . Zou er een oogziekte geconstateerd worden, of twijfel over bestaan, wordt er met de bewuste hond niet gefokt.
Dit geldt trouwens voor elke eventuele erfelijke afwijking!
WANNEER U OP FATSOENLIJKE WIJZE UW STEUN WILT VERLENEN AAN EEN GEZAMENLIJKE FOKKERIJ, WACHT DAN RUSTIG AF TOT HET BESTUUR OM UW MEDEWERKING VERZOEKT.
De voorzitter.
Is dit genoeg Willy?
Liefs Mandy
beetje meer respect tegen bertus zou je sieren jonge dame, en wat is er mis met een fokker die buiten de RV om fokt? vertel mij dat maar eens
als jou geliefde RV zo begaan is met zijn ras waarom dan nog fokken met honden waar pra uit voort komt?
waarom dan alle touwtjes in eigen hand willen houden omtrent de combinaties die voor de fokt gemaakt worden.
waarom fokkers die daar tegenin gaan de mond snoeren en ze uit de club werken?
wat me opvalt dat je al erg op je woorden terug komt het war toch een gezond ras volgens jou woorden u zie ik je al schrijven tja maar elk ras heeft wat, en de SMH is een geval apart is dat zo tis niet de eenige in zijn soort hoor dus op die boeg kan je het niet gooien.
waarom geen aanvragen van uit de RV naar de RVD om een totaalle bloed verversing toe te passen om zo te proberen deze gemene en intens zielige ziekte de das te kunnen omdoen.
waarom dan voor je ras een voorlopig fokverbod op zetten om zo te kunnen kijken waar de uiter zitten enz.
vertel me dat maar eens dan.
sorry hoor maar je danst nu al op de maat die de RV voor je slaat kan je zien dat je niet wil of kan luisteren en een open gedachte achter deze te hebben wil je een apart ras moet je eerst weten waar je mee bezig bent en dat is klaar blijkenlijk niet het geval.
mol