Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond eet niet

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Zazoo
Vaste gebruiker

hond eet niet

Ongelezen bericht door Zazoo »

Hallo allemaal,

Mijn hond is normaal gek op eten. Nu heeft ze vannacht haar hele mand ondergekotst en ze wil niks meer eten. We hebben er sinds kort een pup bij. Zou het kunnen komen omdat ze nog moet wennen? Maar toen de pup er net was at ze nog wel...
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Misschien moet je je hond toch maar even na laten kijken door de DA?
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: hond eet niet

Ongelezen bericht door Nono »

Zazoo schreef:Hallo allemaal,

Mijn hond is normaal gek op eten. Nu heeft ze vannacht haar hele mand ondergekotst en ze wil niks meer eten. We hebben er sinds kort een pup bij. Zou het kunnen komen omdat ze nog moet wennen? Maar toen de pup er net was at ze nog wel...
Ik denk niet dat dit te maken heeft met je nieuwe pup. Je hond kan bijvoorbeeld ook wat verkeerd hebben gegeten, of er is een andere reden. Zou het even aankijken, als ze blijft kotsen, toch maar even een bezoekje aan de dierenarts. Suc6
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

heb je haar temp gemeten :denken:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Jeanet
Vaste gebruiker

Re: hond eet niet

Ongelezen bericht door Jeanet »

[quote="Zazoo"]Hallo allemaal,

Ik zou me pas echt zorgen gaan maken als ze ook niets meer drinkt.
Als wij misselijk zijn eten we ook niet, alleen als het te lang gaat duren
misschien toch even de dierenarts raadplegen.
Succes ermee.
Jeanet
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Als een grage eter niet meer wil eten zou ik me zorgen maken, vooral als het met heftig braken gepaard gaat. Je kan proberen of ie lekkere hapjes wel lust.
Ik zou zeker de temperatuur opnemen en tot duidelijk is of het eventueel iets besmettelijks is, proberen de pup bij haar vandaan vandaan te houden.
weg gehaald zit een virus in
Zazoo
Vaste gebruiker

Dag allemaal,

Ferbie heeft de eesrte dag zo ongeveer haar hele maag leeggekotst. Nu gaat het een beetje op en af. Meestal is ze vrolijk, af en toe wat zielig. Ze drinkt wel maar eet niet, maar echt lekkere hapjes gaan er nu wel in. Ze ziet er gezonder uit nu en is meestal vrolijk en drinkt, dus ik denk dat t weld e goede kant op gaat en zo niet dan gaan we naar de dierenarts.
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Zazoo schreef:Dag allemaal,

Ferbie heeft de eesrte dag zo ongeveer haar hele maag leeggekotst. Nu gaat het een beetje op en af. Meestal is ze vrolijk, af en toe wat zielig. Ze drinkt wel maar eet niet, maar echt lekkere hapjes gaan er nu wel in. Ze ziet er gezonder uit nu en is meestal vrolijk en drinkt, dus ik denk dat t weld e goede kant op gaat en zo niet dan gaan we naar de dierenarts.
Tsja, als mijn hond een dag lang zou kotsen en de tweede dag nog steeds niet fatsoenlijk at, had ik al lang bij de da gezeten. Liever een keertje voor niks en een deuk in mijn portemonnee dan een keertje te laat.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Hoi Kim,

Ben even heel nieuwsgierig: wat voor pup heb je erbij??
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Zazoo
Vaste gebruiker

Een mechelse herder
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hanneke2 schreef:

Tsja, als mijn hond een dag lang zou kotsen en de tweede dag nog steeds niet fatsoenlijk at, had ik al lang bij de da gezeten. Liever een keertje voor niks en een deuk in mijn portemonnee dan een keertje te laat.
nou, behalve als het een pup is, kijk ik het meestal een dag of 3 aan.. is er dan geen goede verbetering zit ik bij de DA, maar niet veel eerder. Als de hond maar drinkt en voldoende vocht binnenhoudt. Dat heeft niks met mijn portomonaie te maken, maar wel met de natuur. Als ik een dag griep heb zit ik ook niet meteen bij de dokter...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sjiel
Zeer actief

malinois schreef:
Hanneke2 schreef:

nou, behalve als het een pup is, kijk ik het meestal een dag of 3 aan.. is er dan geen goede verbetering zit ik bij de DA, maar niet veel eerder. Als de hond maar drinkt en voldoende vocht binnenhoudt. Dat heeft niks met mijn portomonaie te maken, maar wel met de natuur. Als ik een dag griep heb zit ik ook niet meteen bij de dokter...
En dan maar hopen dat geen van je honden ooit een invaginatie krijgt..
Hanneke2
Zeer actief

Een watte? :roll:
Sjiel
Zeer actief

Invaginatie :mrgreen: is een heel net woord hoor!

Haal ik ff mezelf aan:
Alsof je een sok binnenstebuiten haalt. Meestal omdat de darmbewegingen in een stukje stilstaan, dan stulpt de darm omzichzelf en je krijgt een dikke worst waarin de bloedvoorziening stagneert, de darmwand zwak wordt en er darminhoud in de buikholte lekt.
Omdat de darminhoud niet naar achter kan lopen gaat de hond braken, alles wat voor de invaginatie zit komt eruit. Feacaal braken, ruikt net zoals het klinkt
.
Hanneke2
Zeer actief

Okee, ik had nog nooit van die term gehoord. Dit is wat ze in de wandelgangen een darmafsluiting noemen, toch? Vreselijk lijkt het me om zoiets mee te maken met je hond.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Sjiel schreef:Invaginatie :mrgreen: is een heel net woord hoor!

Haal ik ff mezelf aan:
Alsof je een sok binnenstebuiten haalt. Meestal omdat de darmbewegingen in een stukje stilstaan, dan stulpt de darm omzichzelf en je krijgt een dikke worst waarin de bloedvoorziening stagneert, de darmwand zwak wordt en er darminhoud in de buikholte lekt.
Omdat de darminhoud niet naar achter kan lopen gaat de hond braken, alles wat voor de invaginatie zit komt eruit. Feacaal braken, ruikt net zoals het klinkt
.
nog nooit van gehoord :19: maar inderdaad is nooit te hopen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Sjiel schreef:Feacaal braken, ruikt net zoals het klinkt[/color].
maar zo te lezen ruik je dat dus, dat is ook niet normaal braken dus daarmee zou ik meteen naar de DA gaan...
Een dagje 'gewoon' braken of niet eten dan gaan bij mij nog geen alarmbelletjes rinkelen dat bedoelde ik.
Afbeelding
Zazoo
Vaste gebruiker

we zijn bij de dierenarts geweest. ze heeft medicijnen gekregen waardoor ze niet meer misselijk is en een beetje eet. verder moeten we nog ontlasting van beide honden brengen voor onderzoek. ik ben zeker niet te beroerd om geld uit te geven om met mijn hond naar de dierenarts te gaan, maar vorige keer heb ik de dierenarts ook 37 euro gebracht omdat hond spierpijn in de staart had :roll: ik wilde even kijken of het vanzelf overging. ze kan ook gewoon wat verkeerd gegeten hebben ofzo. maarja, het gaat nu dus beter met haar en verder is t even afwachten.
Hanneke2
Zeer actief

Fijn dat het ze al een beetje is opgeknapt. Beterschap!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”