Enne, ("Tatiana")over verzekeringen...laat je goed informeren over wat de verzekering een erfelijke kwestie vind, de meeste verzekeringen vergoeden geen ED! (Ik ken er zelfs geeneen...)
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rocky loopt al 8 weken mank
Moderator: moderatorteam
-
annepanne
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- dusk
- Actief
- Angeniet
- Erelid
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- donna
- Zeer actief
- dusk
- Actief
We hebben hem net afgeleverd... Na een spuitje werd hij een beetje rustig en hebben ze zijn rechterpootje een beetje geschoren en een infuus ingebracht. Daarna kreeg hij ongeveer een 3 tal spuiten en ging hij knock out. Er ging een buis in zijn keel en hij ging aan de beademing. Zijn linkerpoot werd daarna geschoren en toen leek hij op een poedel
Ik had alleen 1 punt verkeerd begrepen en dat is dat niet zijn spaakbeen word gebroken en verlengd.... maar zijn ellepijp wordt gebroken en verkort.
We worden een uur van te voren gebeld zodat we er bij kunnen zijn als hij bij komt.
Ik had alleen 1 punt verkeerd begrepen en dat is dat niet zijn spaakbeen word gebroken en verlengd.... maar zijn ellepijp wordt gebroken en verkort.
We worden een uur van te voren gebeld zodat we er bij kunnen zijn als hij bij komt.

- dusk
- Actief
We hebben Rocky net opgehaald... en met de auto gedropped bij mijn vader. Hij jankt de hele tijd (bijeffect van de verdoving) en ik ben er wel even stil van dat ik hem zo achter moest laten bij mijn vader... we hebben een hoop pilletjes enzo mee gekregen van de orthopeed. Toen we weg gingen probeerde hij achter ons aan te strompelen en knalde tegen de muur op. Erg zielig...
We hebben 2 stukjes bot meegekregen in een flesje... een klein LPC fragmentje en een ovaal afgezaagd stukje van zijn ellepijp om die te verkorten.
De Orthopeed zei ook dat zijn elleboog er niet zo goed uitzag van binnen dus dat is minder goed nieuws.
Ik ben er verder helemaal stil van geworden...
Jeroen.
We hebben 2 stukjes bot meegekregen in een flesje... een klein LPC fragmentje en een ovaal afgezaagd stukje van zijn ellepijp om die te verkorten.
De Orthopeed zei ook dat zijn elleboog er niet zo goed uitzag van binnen dus dat is minder goed nieuws.
Ik ben er verder helemaal stil van geworden...
Jeroen.

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
- dusk
- Actief
Hij ziet ons meer als zijn baasjes EN speel kameraadjes dus als we blijven wordt hij niet echt rustig helaas... En hij heeft al 3 weken in huis gezeten nu bij mijn vader dus dat is vertrouwd genoeg voor hem...Stang schreef:Agos........ ja ze zijn vreselijk zielig de eerste paar dagen. Kan je niet beter even 1 of 2 dagen bij je vader blijven zodat je hond een bekent gezicht ziet?
Veel beterschap voor Rocky gewenst!!!

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Owwwww okedusk schreef:Hij ziet ons meer als zijn baasjes EN speel kameraadjes dus als we blijven wordt hij niet echt rustig helaas... En hij heeft al 3 weken in huis gezeten nu bij mijn vader dus dat is vertrouwd genoeg voor hem...Stang schreef:Agos........ ja ze zijn vreselijk zielig de eerste paar dagen. Kan je niet beter even 1 of 2 dagen bij je vader blijven zodat je hond een bekent gezicht ziet?
Veel beterschap voor Rocky gewenst!!!
Wat was de prognose ivm de slecht uitziende elleboog?
- gerda en senna
- Vaste gebruiker
beterschap!!

Senna wenst rocky veel beterschap!!
Zit de poot nu ook in gips?? Zoals je eerst dacht, was even benieuwd. Hopelijk komt het in de toekomst zover goed dat rocky zonder pijn door het leven kan gaan!! Wij zullen duimen voor hem!!!
groetjes gerda en poot van senna
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- dusk
- Actief
Re: beterschap!!
Dankjegerda en senna schreef:
Senna wenst rocky veel beterschap!!
Zit de poot nu ook in gips?? Zoals je eerst dacht, was even benieuwd. Hopelijk komt het in de toekomst zover goed dat rocky zonder pijn door het leven kan gaan!! Wij zullen duimen voor hem!!!
groetjes gerda en poot van senna

- dusk
- Actief
De orthopeed liet er zelf weinig over los maar toen ik zei dat hij op latere leeftijd misschien aan de constante pijnstilling zou moeten kon hij dat beamen. Maar dan kunnen wij tenminste nog zeggen dat rocky heeft geleefd zoals een hond zou moeten.Stang schreef: Owwwww oke![]()
Wat was de prognose ivm de slecht uitziende elleboog?

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Veel sterkte met hem en ik hoop dat alles gewoon goed gaat uitpakken!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- dusk
- Actief
Vndaag aan het klussen geweest al in ons nieuwe huis en een telefoontje gekregen van mijn pa dat mijn vader de grootste moeite had om rocky in toom te houden... Oftewel hij is alweer helemaal de oude na de operatie. Hij kan gewoon goed lopen en spelen. Uiteraard mag dat helemaal niet... Des te meer reden dat we hem de komende dagen even niet opzoeken.
Al dat gejank was dus zeker door de verdovende middelen die werden gebruikt. De Arts kon ons voor de operatie al vertellen dat Herders en Labradors er heel erg jankerig van werden
Al dat gejank was dus zeker door de verdovende middelen die werden gebruikt. De Arts kon ons voor de operatie al vertellen dat Herders en Labradors er heel erg jankerig van werden

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Fijn dat het goed gaat. Soms is het zinvol de pijnstilling te minderen als de hond zo druk is. Pijn maakt dat ze kalm blijven en niet over hun grenzen heengaan. Ik weet niet of hij nog iets krijgt?
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- dusk
- Actief
- donna
- Zeer actief
He Dusk,
Wat ontzettend k*t dat zn elleboog er van binnen niet goed uitziet!
Krijgt hij ook een voedingssupplement met glucosamine?Donna heeft dit vanaf de operatie direct gekregen.Omega 3-6-9 is ook goed voor de gewrichten!Donna krijgt elke ochtend 2 capsules in een stukje leverworst.
Let je er wel op dat sommige pijnstillers ook tegelijk ontsteking remmers zijn.Misschien eerst even overleggen met zn arts voordat je de pijnstillers stop zet??
groetjes en sterkte met het gemis van je hondje.
Wat ontzettend k*t dat zn elleboog er van binnen niet goed uitziet!
Krijgt hij ook een voedingssupplement met glucosamine?Donna heeft dit vanaf de operatie direct gekregen.Omega 3-6-9 is ook goed voor de gewrichten!Donna krijgt elke ochtend 2 capsules in een stukje leverworst.
Let je er wel op dat sommige pijnstillers ook tegelijk ontsteking remmers zijn.Misschien eerst even overleggen met zn arts voordat je de pijnstillers stop zet??
groetjes en sterkte met het gemis van je hondje.
- dusk
- Actief
Hoi Annemieke! Wat leuk dat je nog even komt kijken affentoe!
Rocky heeft toch wel 2 flinke japen van gehechtte wonden dus dan lijkt het me inderdaad i.c.m. de slechte elleboog geen goed plan om te minderen. Heb jij trouwens enig idee hoelang een pup van 10 maanden erover doet om het bot van zijn ellepijp weer aan elkaar te laten groeien?
Rocky heeft toch wel 2 flinke japen van gehechtte wonden dus dan lijkt het me inderdaad i.c.m. de slechte elleboog geen goed plan om te minderen. Heb jij trouwens enig idee hoelang een pup van 10 maanden erover doet om het bot van zijn ellepijp weer aan elkaar te laten groeien?

- dusk
- Actief
Ik hoop het... mijn vader heeft de grootste moeite om hem rustig te houden...basil schreef:het is ook niet humaan om geen pijnstilling te geven als je in een gewricht geopereerd bent en als je bot is doorgezaagd trouwens![]()
als je op controle komt voor de fotoos zit het aan elkaar naar alle waarschijnlijkheid :smile1:

- dusk
- Actief
Lieve mensen!
Na lange tijd heb ik eindelijk weer internet in onze nieuwe huis en rocky is sinds enkele weken ook weer onder ons. We hebben de laatste foto laten maken op 14 april waar bleek dat zijn ellepijpbotje niet aan elkaar gegroeid was. Volgens de Orthopeed (die ik niet kende, maar hij kwam uit Utrecht ofzo om ons consult te geven over alles) was dat niet zo erg... Hij vertelde dat ze ook wel eens tijdens zo'n operatie een beetje vet laten zitten tussen de 2 botjes zodat het expres niet aan elkaar kon groeien.
Met Rocky gaat het redelijk... hij mankt helaas nog wel maar hij heeft iniedergeval geen pijn meer als de orthopeed aan zijn pootje ging wrikken. Hij begon een beetje raar te lopen met zijn achterpoten de laatste weken... Gezien hij aanleg heeft voor HD kan het zijn dat hij zo loopt omdat hij zijn gewicht compenseert met de achterpoten. Maar ik ben heel blij dat hij weer thuis bij ons is en dat we hem weer lekker kunnen knuffelen!
Allemaal de groetjes van ons!
Na lange tijd heb ik eindelijk weer internet in onze nieuwe huis en rocky is sinds enkele weken ook weer onder ons. We hebben de laatste foto laten maken op 14 april waar bleek dat zijn ellepijpbotje niet aan elkaar gegroeid was. Volgens de Orthopeed (die ik niet kende, maar hij kwam uit Utrecht ofzo om ons consult te geven over alles) was dat niet zo erg... Hij vertelde dat ze ook wel eens tijdens zo'n operatie een beetje vet laten zitten tussen de 2 botjes zodat het expres niet aan elkaar kon groeien.
Met Rocky gaat het redelijk... hij mankt helaas nog wel maar hij heeft iniedergeval geen pijn meer als de orthopeed aan zijn pootje ging wrikken. Hij begon een beetje raar te lopen met zijn achterpoten de laatste weken... Gezien hij aanleg heeft voor HD kan het zijn dat hij zo loopt omdat hij zijn gewicht compenseert met de achterpoten. Maar ik ben heel blij dat hij weer thuis bij ons is en dat we hem weer lekker kunnen knuffelen!
Allemaal de groetjes van ons!

- donna
- Zeer actief
Hoi Dusk
Wat fijn dat Rocky weer thuis is!Maar wat sneu dat hij nog steeds mankt.Krijgt hij nog iets tegen de pijn?Was ie een beetje rustig te houden de laatste tijd?Is moeilijk he...
Met Donna gaat het nog steeds niet goed,ze is net weer van de pijnstillers af en het manken begint weer overnieuw.Ben bang dat ze toch op de pijnstillers moet blijven zitten.Ik wacht het nog een paar dagen af maar als het zo blijft moet ik haar toch weer iets tegen de pijn gaan geven(dan gaat het wel goed).
Groetjes Hilda
Wat fijn dat Rocky weer thuis is!Maar wat sneu dat hij nog steeds mankt.Krijgt hij nog iets tegen de pijn?Was ie een beetje rustig te houden de laatste tijd?Is moeilijk he...
Met Donna gaat het nog steeds niet goed,ze is net weer van de pijnstillers af en het manken begint weer overnieuw.Ben bang dat ze toch op de pijnstillers moet blijven zitten.Ik wacht het nog een paar dagen af maar als het zo blijft moet ik haar toch weer iets tegen de pijn gaan geven(dan gaat het wel goed).
Groetjes Hilda
- dusk
- Actief
Hoi Hilda... Vervelend voor donna... Rocky heeft opzich geen pijn... maar mankt ook omdat er een stukje bot uitgezaagd is waardoor zijn pootje iets korter is dan de andere...
Hij krijgt geen pijnstilling meer (heeft hij alleen de 1e 2 weken gehad geloof ik) Maar misschien ga ik er wel mee beginnen over een paar weken als de wandelingen langer worden. Rymadyll (als je het zo schrijft) schijnt niet alleen de pijn te stillen maar ook de slijtage een beetje te remmen heb ik vernomen van de orthopeed. En DAT spreekt mij wel heel erg aan... als ik wat langere wandelingen ga maken.
Hij krijgt geen pijnstilling meer (heeft hij alleen de 1e 2 weken gehad geloof ik) Maar misschien ga ik er wel mee beginnen over een paar weken als de wandelingen langer worden. Rymadyll (als je het zo schrijft) schijnt niet alleen de pijn te stillen maar ook de slijtage een beetje te remmen heb ik vernomen van de orthopeed. En DAT spreekt mij wel heel erg aan... als ik wat langere wandelingen ga maken.