Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
nog meer beardies hier?
Moderator: moderatorteam
- bobientje
- Actief
nog meer beardies hier?
ik zit ook vaak op het bearded collieforum maar vroeg me af of hier mischien ook nog beardies zijn.
ik hoor het graag
ik hoor het graag

-
- nieuw lid
- bobientje
- Actief
oooh een bobtail!!! vind ik ook geweldig
zit zeker in mijn top 5. dat is nl de beardie, bobtail, new foundlander. berner sennen en labrador.
ik denk niet dat bobbie altijd alleen blijft, dus als er een hond bijkomt dan 1 van deze vijf.
dus vertel me alles over de bobtail!!
en ik zie dat je newfy's hebt, hoe ervaar je dat?
zit zeker in mijn top 5. dat is nl de beardie, bobtail, new foundlander. berner sennen en labrador.
ik denk niet dat bobbie altijd alleen blijft, dus als er een hond bijkomt dan 1 van deze vijf.
dus vertel me alles over de bobtail!!
en ik zie dat je newfy's hebt, hoe ervaar je dat?

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded collie
- Aantal honden: 1
- son-pei
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sharpei en Finse Lappenhond
- Contacteer:
- cuatro
- Actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tulear, Shih Tzu, Border Collie
- Aantal honden: 4
- Hanneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded Collie
- bobientje
- Actief
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
- bobientje
- Actief
ja, daar moet je wel tegen kunnen.
het is regelmatig borstelen(soms heel lang} en ze nemen van alles mee naar binnen zodat hier ook altijd een gezellig hoopje zand in huis ligt haha, ze hebben als het ware een zelfreinigende vacht, alles valt er na verloop van tijd wel uit haha
maar dat weegt allemaal niet op tegen het geweldige karakter van de beardie
het is regelmatig borstelen(soms heel lang} en ze nemen van alles mee naar binnen zodat hier ook altijd een gezellig hoopje zand in huis ligt haha, ze hebben als het ware een zelfreinigende vacht, alles valt er na verloop van tijd wel uit haha
maar dat weegt allemaal niet op tegen het geweldige karakter van de beardie

- Hanneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded Collie
Je went eraan, Lysette. Maar het blijft wel zo dat je een keer per week een tot twee uur moet borstelen. Aan de andere kant: ik vind het echt honden die goed bij jou zouden passen, als ik het mag zeggen. Alleen dat fly-ballen: die van mij lopen er niet warm voor. Hebben niks maar dan ook niks met balletjes. Ze zijn daarentegen werkelijk gek op behendigheid.Lysette schreef:Ik vind ze echt geweldigAlleen dat lange haar zie ik niet zo zitten
Groetjes,
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
- bobientje
- Actief
-
- nieuw lid
Hey bobientje,
Ons Maximmeken (= de bobtail) is bijna 14 jaar bij ons geweest.
Het was een beetje ons eerste kind, heel lief, leuk en zacht karakter !!!
Die heeft zelf onze dochter (=Nikki) leren lopen, dat was een leuke bedoening hoor, familie en vrienden stonden er steeds op te kijken hoe die met onze dochter omging, die heeft uuuuuuuuuren op zijn rug gezeten om zo naar tv te kijken, die 2 waren altijd samen, als we onze dochter fkes 'kwijt' waren en we riepen Maxim en als die niet meteen kwam wisten we dat ze bij hem lag te slapen en dat hij niet kon komen door het feit dat Nikki op hem lag te slapen.
Het verdriet en het gemis was heel groot toen die er nimmer was, we zijn echt ziek geweest van verdriet, mijn god wat heb ik die graag gezien !!!
Hij is nog steeds bij ons, we hebben hem van de DA in de tuin mogen begraven, zo is die toch nog bij ons en kunnen we hem nog iedere dag gedag gaan zeggen en een babbel doen met onze jongen. Nikki heeft er veel steun aan dat die nog steeds bij ons is, die gaat iedere dag bij hem langs en verteld ganse verhalen die ze kwijt wil aan hem
En in huis is hij ook nog steeds aanwezig, overal foto's, heb ook het tekstje bij zijn foto geplaatst dat ik de dag na zijn overlijden heb geschreven.
Onze eerste reactie was NOOIT nog een hond in huis te halen, het deed teveel pijn om afscheid te nemen, maar na 6 maand zonder een hond in huis konden we nog steeds niet wennen aan de leegte in huis.
Ik dacht erover terug een bobtail in huis te halen omdat ik daar een heel goeie ervaring mee had, maar mijn man kon het niet echt over zijn hart krijgen vanwege de vergelijking aan ons Maximmeken.
Toen Maxim een jaar of 2 was hadden we het erover een newf bij te nemen als speelmakker voor Maxim, maar toen kwam Nikki en hadden we minder tijd om de verzorging en aandacht van nog een tweede hond.
En toen Maxim ouder werd kregen we het niet over ons hart om nog een hond bij te nemen omdat we dachten dat die zou verdrietig worden.
Zo das een beetje het verhaal van Maxim en een verduidelijking waarom we nu Newfoundlanders hebben
Als het aan mij lag mocht er gerust nog een babtail bij, Newfs en bobtail zijn dus nog steeds mijn lievelingsrassen. Telkens ik beardeds zie merk ik toch op dat die dezelfde karaktertrekjes hebben als bobtails, je ziet het dat het familie is vind ik
Heb een foto van Maxim erbij gezet toen die 11 jaar was ...

Ons Maximmeken (= de bobtail) is bijna 14 jaar bij ons geweest.
Het was een beetje ons eerste kind, heel lief, leuk en zacht karakter !!!
Die heeft zelf onze dochter (=Nikki) leren lopen, dat was een leuke bedoening hoor, familie en vrienden stonden er steeds op te kijken hoe die met onze dochter omging, die heeft uuuuuuuuuren op zijn rug gezeten om zo naar tv te kijken, die 2 waren altijd samen, als we onze dochter fkes 'kwijt' waren en we riepen Maxim en als die niet meteen kwam wisten we dat ze bij hem lag te slapen en dat hij niet kon komen door het feit dat Nikki op hem lag te slapen.
Het verdriet en het gemis was heel groot toen die er nimmer was, we zijn echt ziek geweest van verdriet, mijn god wat heb ik die graag gezien !!!
Hij is nog steeds bij ons, we hebben hem van de DA in de tuin mogen begraven, zo is die toch nog bij ons en kunnen we hem nog iedere dag gedag gaan zeggen en een babbel doen met onze jongen. Nikki heeft er veel steun aan dat die nog steeds bij ons is, die gaat iedere dag bij hem langs en verteld ganse verhalen die ze kwijt wil aan hem
En in huis is hij ook nog steeds aanwezig, overal foto's, heb ook het tekstje bij zijn foto geplaatst dat ik de dag na zijn overlijden heb geschreven.
Onze eerste reactie was NOOIT nog een hond in huis te halen, het deed teveel pijn om afscheid te nemen, maar na 6 maand zonder een hond in huis konden we nog steeds niet wennen aan de leegte in huis.
Ik dacht erover terug een bobtail in huis te halen omdat ik daar een heel goeie ervaring mee had, maar mijn man kon het niet echt over zijn hart krijgen vanwege de vergelijking aan ons Maximmeken.
Toen Maxim een jaar of 2 was hadden we het erover een newf bij te nemen als speelmakker voor Maxim, maar toen kwam Nikki en hadden we minder tijd om de verzorging en aandacht van nog een tweede hond.
En toen Maxim ouder werd kregen we het niet over ons hart om nog een hond bij te nemen omdat we dachten dat die zou verdrietig worden.
Zo das een beetje het verhaal van Maxim en een verduidelijking waarom we nu Newfoundlanders hebben

Als het aan mij lag mocht er gerust nog een babtail bij, Newfs en bobtail zijn dus nog steeds mijn lievelingsrassen. Telkens ik beardeds zie merk ik toch op dat die dezelfde karaktertrekjes hebben als bobtails, je ziet het dat het familie is vind ik
Heb een foto van Maxim erbij gezet toen die 11 jaar was ...

- bobientje
- Actief
wat een bijzondere hond, ik kan me heel goed voorstellen dat het gemis groot is. maar je kan ook terugkijken op een hele mooie tijd.
ik denk ook wel dat de beardie en de bobtail veel overeenkomsten hebben qua karakter.
beardies zijn ook zachte honden, gek op mensen en vrolijk.
dat knuffelbaar uiterlijk komt echt overeen met hoe ze zijn.
en ja, zoals gezegd, bobtails vind ik ook geweldig.
ik denk ook wel dat de beardie en de bobtail veel overeenkomsten hebben qua karakter.
beardies zijn ook zachte honden, gek op mensen en vrolijk.
dat knuffelbaar uiterlijk komt echt overeen met hoe ze zijn.
en ja, zoals gezegd, bobtails vind ik ook geweldig.

- Seahorse
- Actief
Wij hebben ook een beardie. Een bruine en hij is nu bijna 14 maanden oud. Grappig dat we allemaal van dezelfde rassen houden. Ik vind bobtails en newfoundlanders ook fantastisch. Eigenlijk val ik op alles dat harig is. Ik zou er best een tweede hond bij willen maar dan vind ik de vachtverzorging wel een probleem. Het kost zeker een paar uur in de week en met twee honden weet ik dat ik daar niet aan toe kom. Het karakter van beardies en bobtails is inderdaad vergelijkbaar. Over Newfoundlanders weet ik niet zo veel. Ik vind het geweldige knuffelberen. Hebben ze ook zo veel vachtverzorging nodig? En zijn ze spontaan en leergierig als beardies en bobtails?
-
- nieuw lid
Newfs zijn ook heel spontaan en lief en zeker leergierig, het enige verschil met bobtail kwa karakter is dat een bobtail toch een beetje een eigen willetje heeft, een newf geeft het eerder op dan een bobtail wanneer je hen iets verbied, das mijn ervaring ermee
en kwa vachtverzorging heeft de bobtail veel meer aandacht nodig dan de newf, het haar van de bobtail is veel fijnder dan die van de newfs
Ook bij ons gaat het om een hoog knuffel en beeregehalte als we een keuze moeten maken tss verschillende rassen :smile1:
en kwa vachtverzorging heeft de bobtail veel meer aandacht nodig dan de newf, het haar van de bobtail is veel fijnder dan die van de newfs
Ook bij ons gaat het om een hoog knuffel en beeregehalte als we een keuze moeten maken tss verschillende rassen :smile1: