Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vraagje.
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
vraagje.
Hoi
Wij zijn door een tip van een fokker waar we zijn wezen kijken voor een Deense dog op dit forum gekomen.
We zijn al bij verschillende geweest om te kijken. Allemaal fokkers die aangesloten zijn bij de nddc . het viel me op dat er een grote mate van concurrentie strijd bezig is tussen die fokkers. De een verteld het zo, en kraakt de ander af en de ander verteld het weer anders en kraakt op hun manier weer de andere af.
Zo krijg je niet echt een goed beeld van de Deense dog. En allemaal vertellen ze dat ze volgens de zogenaamde richtlijnen van de nddc werken. Vaag !!!
Zijn er eigenlijk nog alternatieven, bedoel er zijn denk ook fokkers die goed zijn en niet bij de nddc zijn aangesloten.(dat ze niet zijn aangesloten kan om principiële redenen zijn, maar ook omdat ze niet volgens de zogenaamde standaarden werken maar toch goede doggen leveren).
Waar kan ik die fokkers vinden. Hebben jullie als Deense doggen eigenaars daar een idee over .
We weten wat we willen het moet een meisje wezen, en zo’n mooie gevlekte of zo’n mooie grijze.
Hoop dat jullie ons kunnen/willen helpen met eventuele wijze tips. En nog beter een aantal adressen
Want we zijn wel erg verkocht aan dit mooie Deense ras
Vriendelijke groet Gerrit
Wij zijn door een tip van een fokker waar we zijn wezen kijken voor een Deense dog op dit forum gekomen.
We zijn al bij verschillende geweest om te kijken. Allemaal fokkers die aangesloten zijn bij de nddc . het viel me op dat er een grote mate van concurrentie strijd bezig is tussen die fokkers. De een verteld het zo, en kraakt de ander af en de ander verteld het weer anders en kraakt op hun manier weer de andere af.
Zo krijg je niet echt een goed beeld van de Deense dog. En allemaal vertellen ze dat ze volgens de zogenaamde richtlijnen van de nddc werken. Vaag !!!
Zijn er eigenlijk nog alternatieven, bedoel er zijn denk ook fokkers die goed zijn en niet bij de nddc zijn aangesloten.(dat ze niet zijn aangesloten kan om principiële redenen zijn, maar ook omdat ze niet volgens de zogenaamde standaarden werken maar toch goede doggen leveren).
Waar kan ik die fokkers vinden. Hebben jullie als Deense doggen eigenaars daar een idee over .
We weten wat we willen het moet een meisje wezen, en zo’n mooie gevlekte of zo’n mooie grijze.
Hoop dat jullie ons kunnen/willen helpen met eventuele wijze tips. En nog beter een aantal adressen
Want we zijn wel erg verkocht aan dit mooie Deense ras
Vriendelijke groet Gerrit
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Nee he, weer n dog erbij!
(Grapje..) vlgs mij doet dat probleem zich bij alle rasverenigingen voor, hoor...Everyone knows best...Ik denk dat als je via de officiele rasvereniging koopt, dat je juridisch mocht er iets mis zijn wat sterker staat, en dat je misschien iets meer garanties hebt aangaande gedrag/gezondheid? .

(Grapje..) vlgs mij doet dat probleem zich bij alle rasverenigingen voor, hoor...Everyone knows best...Ik denk dat als je via de officiele rasvereniging koopt, dat je juridisch mocht er iets mis zijn wat sterker staat, en dat je misschien iets meer garanties hebt aangaande gedrag/gezondheid? .
-
- geregistreerd lid
pffff ze is er nog niet hoor. Maar je hebt het over garantie....hoezo..gekocht is gekocht toch, wat stelt een papierencontract nu tegenwoordig voor? Of ben ik nu abuis wat dit betreft.annepanne schreef:Nee he, weer n dog erbij!![]()
- Mol
- Zeer actief
annepanne schreef:Nee he, weer n dog erbij!![]()

mol

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: vraagje.
Hoi Gerrit,gerritouderveld schreef:Hoi
Als je na je bezoek aan meerdere duitse doggenfokkers nog steeds praat over een deense dog, vraag ik me af bij wat voor fokkers je bent geweest?!
Daarbij heb ik nog nooit meegemaakt dat fokkers negatief zijn over andere fokkers als jij er als potentiele pupkoper op bezoek bent. (En ik heb toch al héél wat doggenfokkers bezocht, de afgelopen jaren...!)
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
oh. dat geldt dan waarschijnlijk alleen voor een potentiele pupkoper en voor de rest niet. het was mij namelijk ook opgevallen dat d.d.-fokkers nou niet bepaald allemaal vrindjes van elkaar zijn. maar ik ben dan ook zeker geen potentiele pupkoper.Scooby schreef: Daarbij heb ik nog nooit meegemaakt dat fokkers negatief zijn over andere fokkers als jij er als potentiele pupkoper op bezoek bent.
-
- geregistreerd lid
Pfff ...wat maken jullie je druk om de naam Deense dog, enne wat betreft het gedrag van de fokkers... misschien heb ik andere vragen gesteld dan u.Scooby schreef:Hoi Gerrit,gerritouderveld schreef:Hoi
Als je na je bezoek aan meerdere duitse doggenfokkers nog steeds praat over een deense dog, vraag ik me af bij wat voor fokkers je bent geweest?!
Daarbij heb ik nog nooit meegemaakt dat fokkers negatief zijn over andere fokkers als jij er als potentiele pupkoper op bezoek bent. (En ik heb toch al héél wat doggenfokkers bezocht, de afgelopen jaren...!)
Vind het te ver gaan om hier namen te noemen.maar geloof me heb verschillende bezocht,en die staan toch echt op de NDDC lijst. Lijkt me dat het dan toch echt Deense doggen fokkers moet zijn.vraag ik me af bij wat voor fokkers je bent geweest?!
Mmmm... of u heeft heel wat doggen, of heeft tijd te veel...... Nee geintje.(En ik heb toch al héél wat doggenfokkers bezocht, de afgelopen jaren...!)
Als u er zoveel bezocht heeft kunt u mij vast wel een paar goede adressen geven.
het is echt DUITSE DOG, meneer gerrit. even opletten.gerritouderveld schreef:Pfff ...wat maken jullie je druk om de naam Deense dog, enne wat betreft het gedrag van de fokkers... misschien heb ik andere vragen gesteld dan u.Scooby schreef:Hoi Gerrit,gerritouderveld schreef:Hoi
Vind het te ver gaan om hier namen te noemen.maar geloof me heb verschillende bezocht,en die staan toch echt op de NDDC lijst. Lijkt me dat het dan toch echt Deense doggen fokkers moet zijn.vraag ik me af bij wat voor fokkers je bent geweest?!
Mmmm... of u heeft heel wat doggen, of heeft tijd te veel...... Nee geintje.(En ik heb toch al héél wat doggenfokkers bezocht, de afgelopen jaren...!)
Als u er zoveel bezocht heeft kunt u mij vast wel een paar goede adressen geven.
maar verder vind ik u wel een aanwinst. u weert zich kranig en maakt mij aan het lachen.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Lin,linlin schreef:oh. dat geldt dan waarschijnlijk alleen voor een potentiele pupkoper en voor de rest niet. het was mij namelijk ook opgevallen dat d.d.-fokkers nou niet bepaald allemaal vrindjes van elkaar zijn. maar ik ben dan ook zeker geen potentiele pupkoper.Scooby schreef: Daarbij heb ik nog nooit meegemaakt dat fokkers negatief zijn over andere fokkers als jij er als potentiele pupkoper op bezoek bent.
Dat doggenfokkers niet allemaal vriendjes van elkaar zijn, kan ik beamen. Ik denk dat dat bij veel rassen wel zo zal zijn? Maar dat vind ik iets anders dan stellen dat er fokkers zijn die tegen potentiele pupkopers negatief over elkaar praten.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Tja, dat ras bestaat nu eenmaal niet.gerritouderveld schreef:Pfff ...wat maken jullie je druk om de naam Deense dog.

Groetjes, Karen
als fokkers elkaars bloed wel kunnen drinken, onthouden ze zich hooguit van commentaar jegens pupkopers. maar dan weet je al genoeg, als goede toehoorder.Scooby schreef:Hoi Lin,linlin schreef:oh. dat geldt dan waarschijnlijk alleen voor een potentiele pupkoper en voor de rest niet. het was mij namelijk ook opgevallen dat d.d.-fokkers nou niet bepaald allemaal vrindjes van elkaar zijn. maar ik ben dan ook zeker geen potentiele pupkoper.Scooby schreef: Daarbij heb ik nog nooit meegemaakt dat fokkers negatief zijn over andere fokkers als jij er als potentiele pupkoper op bezoek bent.
Dat doggenfokkers niet allemaal vriendjes van elkaar zijn, kan ik beamen. Ik denk dat dat bij veel rassen wel zo zal zijn? Maar dat vind ik iets anders dan stellen dat er fokkers zijn die tegen potentiele pupkopers negatief over elkaar praten.
- Rataplan
- Zeer actief
Helaas zijn er mensen op deze wereld die zichzelf opeens leuker, mooier, beter vinden als ze anderen naar beneden kunnen halen. Ik denk dat die overal zelfs zelfs onder fokkers van De...... euhhhh Duitse doggen
Maar Gerrit er zijn zoveel doggeneigenaren hier ze hebben zelfs hun eigen hoek

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Lin,linlin schreef:als fokkers elkaars bloed wel kunnen drinken, onthouden ze zich hooguit van commentaar jegens pupkopers. maar dan weet je al genoeg, als goede toehoorder.
Dat leek mij dus ook, maar dat is juist niet wat Gerrit suggereert.
Groetjes, Karen
- dogluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De Duitse Dog
Petje af voor mijnheer Gerrit,ik vind dat hij als potentiele duitse doggen pupkoper,al heel goed in de gaten heeft hoe het gesteld is in het fokkers wereldje van duitse doggen 

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
-
- geregistreerd lid
ik denk dat je dit topic nog een keertje goed mag doorlezen.Scooby schreef:Hoi Lin,linlin schreef:als fokkers elkaars bloed wel kunnen drinken, onthouden ze zich hooguit van commentaar jegens pupkopers. maar dan weet je al genoeg, als goede toehoorder.

-
- geregistreerd lid
Ohhh... worden de doggeneigenaars naar een apparte hoek gedrukt.wist niet dat dat op een forum ook al gebeurde.Rataplan schreef:Helaas zijn er mensen op deze wereld die zichzelf opeens leuker, mooier, beter vinden als ze anderen naar beneden kunnen halen. Ik denk dat die overal zelfs zelfs onder fokkers van De...... euhhhh Duitse doggen![]()

-
- geregistreerd lid
Ahaaa dat riekt ergens naar....basil schreef:alleen die van de duitse doggen hoorgerritouderveld schreef:Ohhh... worden de doggeneigenaars naar een apparte hoek gedrukt.wist niet dat dat op een forum ook al gebeurde.Rataplan schreef:Helaas zijn er mensen op deze wereld die zichzelf opeens leuker, mooier, beter vinden als ze anderen naar beneden kunnen halen. Ik denk dat die overal zelfs zelfs onder fokkers van De...... euhhhh Duitse doggen![]()

Maar goed ben nu al iets verder het schijnt Duitse dog te wezen en niet Deense. nu nog een pup en een beetje advies.
- Rataplan
- Zeer actief
We moesten wel ze groeiden het forum uitgerritouderveld schreef:Ohhh... worden de doggeneigenaars naar een apparte hoek gedrukt.wist niet dat dat op een forum ook al gebeurde.Rataplan schreef:Helaas zijn er mensen op deze wereld die zichzelf opeens leuker, mooier, beter vinden als ze anderen naar beneden kunnen halen. Ik denk dat die overal zelfs zelfs onder fokkers van De...... euhhhh Duitse doggen![]()

Nee hoor de eigenaren zijn meestal net als de honden gemoedelijk dus

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- dogluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De Duitse Dog
Als we slapenRataplan schreef:We moesten wel ze groeiden het forum uitgerritouderveld schreef:Ohhh... worden de doggeneigenaars naar een apparte hoek gedrukt.wist niet dat dat op een forum ook al gebeurde.Rataplan schreef:Helaas zijn er mensen op deze wereld die zichzelf opeens leuker, mooier, beter vinden als ze anderen naar beneden kunnen halen. Ik denk dat die overal zelfs zelfs onder fokkers van De...... euhhhh Duitse doggen![]()
Maar Gerrit er zijn zoveel doggeneigenaren hier ze hebben zelfs hun eigen hoek![]()
![]()
Nee hoor de eigenaren zijn meestal net als de honden gemoedelijk dus

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
- bram en thijs
- Zeer actief
In de Grote Zwitser-wereld is het gebruikelijk dat je je medefokkers NIET leuk/goed/aardig/fijn/kundig/noem-nog-eens-iets-negatiefs vindt én daar praat je ook openlijk over.Scooby schreef:Hoi Lin,linlin schreef:oh. dat geldt dan waarschijnlijk alleen voor een potentiele pupkoper en voor de rest niet. het was mij namelijk ook opgevallen dat d.d.-fokkers nou niet bepaald allemaal vrindjes van elkaar zijn. maar ik ben dan ook zeker geen potentiele pupkoper.Scooby schreef: Daarbij heb ik nog nooit meegemaakt dat fokkers negatief zijn over andere fokkers als jij er als potentiele pupkoper op bezoek bent.

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Via rasvereniging kun je vaak aakoopsverklaring krijgen, die door beide partijen ondertekend horen te worden. Heb je iig iets zwart op wit, en iig een rasvereniging waar je bij klachten over een fokker iets aan kan melden. Beter dan niets.Mol schreef:annepanne schreef:Nee he, weer n dog erbij!![]()
(Grapje..) vlgs mij doet dat probleem zich bij alle rasverenigingen voor, hoor...Everyone knows best...Ik denk dat als je via de officiele rasvereniging koopt, dat je juridisch mocht er iets mis zijn wat sterker staat, en dat je misschien iets meer garanties hebt aangaande gedrag/gezondheid? .hoe kom je bij die onzin?????????
mol
- Youp
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Lin,linlin schreef:ik denk dat je dit topic nog een keertje goed mag doorlezen.Scooby schreef:Hoi Lin,linlin schreef:als fokkers elkaars bloed wel kunnen drinken, onthouden ze zich hooguit van commentaar jegens pupkopers. maar dan weet je al genoeg, als goede toehoorder.
Nee, hoor. Ik lees dit topic héél goed...
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ooooowwww..., dus het hóórt gewoon zo!?bram en thijs schreef:In de Grote Zwitser-wereld is het gebruikelijk dat je je medefokkers NIET leuk/goed/aardig/fijn/kundig/noem-nog-eens-iets-negatiefs vindt én daar praat je ook openlijk over.

Groetjes, Karen
- bram en thijs
- Zeer actief
Yep.Scooby schreef:Ooooowwww..., dus het hóórt gewoon zo!?bram en thijs schreef:In de Grote Zwitser-wereld is het gebruikelijk dat je je medefokkers NIET leuk/goed/aardig/fijn/kundig/noem-nog-eens-iets-negatiefs vindt én daar praat je ook openlijk over.