Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
beetje drinken, meteen plassen
Moderator: moderatorteam
- Brigitte30
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Aantal honden: 1
beetje drinken, meteen plassen
Nog even over de hond van mijn schoonzus, die ze sinds gisteren heeft (zie ook bij gedrag: 1e dag).
We zijn vandaag een kijkje bij Mike gaan nemen. Wat nu opvalt is dat als Mike maar een slok water heeft gedronken, hij direct moet plassen (binnen in eerste instantie). Maar nu dit zich al heel wat keren heeft voorgedaan, direct de achterdeur open en er wordt meteen geplast. De plas ziet eruit als water.
Mijn schoonzus gaat elk uur met hem naar buiten, gewoon net als een pup van 8 weken.
Het lijkt wel dat Mike geen plasrem heeft.
Wie herkent dit?
We zijn vandaag een kijkje bij Mike gaan nemen. Wat nu opvalt is dat als Mike maar een slok water heeft gedronken, hij direct moet plassen (binnen in eerste instantie). Maar nu dit zich al heel wat keren heeft voorgedaan, direct de achterdeur open en er wordt meteen geplast. De plas ziet eruit als water.
Mijn schoonzus gaat elk uur met hem naar buiten, gewoon net als een pup van 8 weken.
Het lijkt wel dat Mike geen plasrem heeft.
Wie herkent dit?
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- Brigitte30
- Zeer actief
jeetje, hier schrik ik van. Maar we dachten het zelf ook wel een beetje. Maar het gekke is dat hij wel weer heel de nacht droog is geweest (van 23.00 tot 7.30). Dat zou je bij een blaasontsteking toch ook niet verwachten?
Wat kunnen de nieren te maken hebben van direct het water eruit plassen (er zit bij wijze van maar 2 seconden tussen drinken en plassen)
Wat kunnen de nieren te maken hebben van direct het water eruit plassen (er zit bij wijze van maar 2 seconden tussen drinken en plassen)
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Eerst even het andere bericht gelezen. Ik vraag me af of er ook niks medisch aan de hand is.
Ik heb ook drie herplaatsers. Vertoonden in het begin ook veel stress, een enkele keer in huis plassen of poepen op de eerste dag. Maar niet zoveel als Mike. De hond moet het huis eerst als zijn eigen huis leren zien en dan zal het plassen moeten ophouden.
Maar misschien is Mike wel geslagen voor het plassen en plast hij nu uit angst. In dat geval moet er zo min mogelijk aandacht aan het plassen besteed worden. Gewoon zonder iets te zeggen naar buiten brengen.
Ze zou het nog een dag of twee aan kunnen kijken. Blijft het zo dan zou ik wel even een plasje naar de dierenarts brengen.
Ik heb ook drie herplaatsers. Vertoonden in het begin ook veel stress, een enkele keer in huis plassen of poepen op de eerste dag. Maar niet zoveel als Mike. De hond moet het huis eerst als zijn eigen huis leren zien en dan zal het plassen moeten ophouden.
Maar misschien is Mike wel geslagen voor het plassen en plast hij nu uit angst. In dat geval moet er zo min mogelijk aandacht aan het plassen besteed worden. Gewoon zonder iets te zeggen naar buiten brengen.
Ze zou het nog een dag of twee aan kunnen kijken. Blijft het zo dan zou ik wel even een plasje naar de dierenarts brengen.
Groetjes van Charlotte

- Brigitte30
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, dat verklaart het nietBrigitte30 schreef:Verklaart die eventuele angst dan dat het water ermeteen weer uitloopt?
Want in eerste instantie zou je dus denken dat het stress/onzekerheid en wellicht angst is. Je hoort het wel vaker bij herplaatshonden dan ze in huis plassen en soms zelfs poepen. Dat is op zich niet vreemd, maar wel dat hij direct na het drinken echt steeds moet plassen. Aan de andere kant houdt hij het 's nachts dus wel weer op (heeft hij dan al een paar uur niet meer gedronken?).
Dus voor alle zekerheid zou ik iets medisch uitsluiten en langs de dierenarts gaan.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
- Brigitte30
- Zeer actief
- Brigitte30
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Sowieso even urine meenemen naar de dierenarts, maar je kan op het eerste oog even bekijken of het echt water is of niet (omdat je zegt dat het er heel snel weer uitloopt). Als het dus bijna niet geel is, is het heel erg waterig en dat is in principe niet goed.Brigitte30 schreef:Met de bedoeling dit naar de dierenarts te brengen? Of kun je daar zelf wat meer aan aflezen?Stang schreef:Probeer de urine even op te vangen en kijk of het echt water is of toch geel.
Het is niet de bedoeling om je nu ernstig ongerust te maken hoor, maar ik vind het wel dusdanig klinken dat ik zeg 'richting dierenarts' om even te bekijken of het niet iets lichamelijks is.
- Brigitte30
- Zeer actief
-
miekmiek
- Brigitte30
- Zeer actief
Vandaag kon Mike na het drinken zijn plas nog wel even ophouden. Gisteren heeft mijn schoonzus ook nog met het oude baasje gesproken, maar die herkende dit probleem helemaal niet.
Zal het dan toch puur stress zijn?
Wanneer woensdag alles niet 'normaal' is, gaan ze naar de dierenarts.
Groetjes
Brigitte
Zal het dan toch puur stress zijn?
Wanneer woensdag alles niet 'normaal' is, gaan ze naar de dierenarts.
Groetjes
Brigitte
- Brigitte30
- Zeer actief
Mike is bij de dierenarts geweest. Conclusie was een gezonde hond.
De plas was niet je van het, maar niet verontrustend. Dierenarts denkt dat het door het sneeuw eten komt. Over een week weer urine brengen, voor de zekerheid.
Binnen plassen is heel wisselend, wanneer het drukker is in huis, en Mike heel blij is, gebeurt het binnen plassen nog. Zou dit ook een deemoedsplasje kunnen zijn?
De plas was niet je van het, maar niet verontrustend. Dierenarts denkt dat het door het sneeuw eten komt. Over een week weer urine brengen, voor de zekerheid.
Binnen plassen is heel wisselend, wanneer het drukker is in huis, en Mike heel blij is, gebeurt het binnen plassen nog. Zou dit ook een deemoedsplasje kunnen zijn?