Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

keeshond

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

wilma sinot
geregistreerd lid
Contacteer:

keeshond

Ongelezen bericht door wilma sinot »

Hoi
Ik ben nieuw op dit forum, en ik wil graag weten of er meer mensen zijn hier die net als ik weg zijn van keeshonden.
Zelf heb ik een keeshond waarmee ik zowel aan behendigheid als doggydance doe.
groetjes wilma
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door greatdane »

Wij hebben een wit keesje(middenslag)gehad uit het asiel deze is 19 jaar geworden nadat deze overleden was besloten we na een paar maanden een dwergkeesje te nemen deze is helaas maar 8 maanden geworden.Aangezien ik(ben ook met dwergkeesjes opgegroeit)en met name mijn vriendin deze honden erg leuk vinden hebben we nu een grauwgrijze(wolfspitz)gereserveerd deze zijn een stuk groter en dat is een stuk veiliger bij mijn dog.Over 2 maanden wordt ze waarschijnlijk geboren en eind juni zouden we haar moeten hebben.Het was wel erg moeilijk zoeken want in nederland zijn dit jaar praktisch geen pups beschikbaar en was het dus uitwijken naar belgie of duitsland en die we nu krijgen komt uit belgie.(Earlskamp).Dus je zou wel kunnen zeggen dat we er gek op zijn :mrgreen:
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
wilma sinot
geregistreerd lid
Contacteer:

re

Hoi
Ik ken de kennel wel waar de keeshond weghaald, niet persoonlijk maar ik heb me ook behoorlijk verdiept in de kennels.
Kijk ook een bij mijn site daar zie je hele leuke keeshonden links.
groetjes wilma :cheer:
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Ik heb ook een keeshond :mrgreen:
Een grote grijze reu van 3 jaar, en ik show met hem. Ik heb hem als pup uit Duitsland gehaald. Wij hebben vroeger thuis ook altijd grote grijze gehad.
En kennel Earlskamp ken ik ook van naam en internet.
Greatdane : Volgens mij heeft kennel Aviflora hof op dit moment pups, maar je zult daar denk k ook wel geinformeerd hebben.
joline
Zeer actief

Re: re

wilma sinot schreef:Hoi
Ik ken de kennel wel waar de keeshond weghaald, niet persoonlijk maar ik heb me ook behoorlijk verdiept in de kennels.
Kijk ook een bij mijn site daar zie je hele leuke keeshonden links.
groetjes wilma :cheer:
Leuke site heb je :wink:
Wat een aparte kleuren hebben je keeshonden, die kleuren zie je eigenlijk nooit!
wilma sinot
geregistreerd lid
Contacteer:

re kleuren

hoi
Keyscha is een middenslag maar dan zonder stamboom, zijn vader is een blonde kees (groot) en zijn moeder is een keine zwarte kees.
Zowel keyscha's moeder als vader komen uit een gekleurd nest waardoor het nest waarin keyscha zat ook gekleurd.
Zwart wit komt toch wel vaker voor bij de middenslag keeshond, in England zijn ze zelfs heel populair en in duitsland zit een fokker die fokt met zwart witten keesjes.
Als je terug gaat in de geschiedenis van de kees waren er vroeger ook al zwart witte kezen, zoal de prince of wales die er ook een heeft gehad.
Al hoewel het bij de middenslag kees toegestaan is om anderskleurig te zij komen ze hier helaas met stamboom niet voor.
Althans ik heb ze nog nooit op een tentoonstelling gezien.
Wat betreft de blonde kees Rakker dit is een grote kees (schofthoogte 43 cm), dit is volgens de rasstandaard niet goed omdat ze alleen in de kleuren zwart, bruin of wit mogen voorkomen.
groetjes wilma :blah:
greatdane
Zeer actief

Heb wat fotos van puppies van haar vorig nest gekregen de ouders zijn belgisch en duitse kampioenen.Ook van haar vorige pups zitten nu al kampioenen tussen. Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
greatdane
Zeer actief

Ik krijg die fotos maar niet recht onderelkaar even naar recht scrollen maar :roll:
Afbeelding
joline
Zeer actief

Leuke foto's! Krijg je een teefje of een reutje?
greatdane
Zeer actief

Een teefje. :ok: Hopen dat er een teefje geboren wordt :mrgreen: anders moeten we tot eind van het jaar wachten :jank:
Afbeelding
Suzan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzan »

Wij hebben twee kezen, een wolfsgrauwe kees, Suzan van 4 jaar en een witte, Cindy van 1 jaar. De middenslag kezen hier zijn heel vaak honden die van bv. kleine kees overgeschreven worden naar middenslag. Op de tentoonstelling of clubmatch van de rasvereniging kan dat. Je krijgt dan een briefje van de keurmeester, nadat de kees gemeten is, en die kun je dan opsturen naar de RvB. Wij hebben dat gedaan in de tachtiger jaren. Wij hadden een zwarte dwergkees gekocht, wel aan de grote kant, die uitgroeide tot middenslag. Die hebben we op een clubmatch over laten schrijven zodat we er verder mee konden showen. Toen ik dan wel een teefje bij dat reutje wilde, was er nergens een middenslag teefje te krijgen. Dan moet je een kleine kopen en hopen dat die zo groot wordt als middenslag zodat je die dan ook weer over kunt laten schrijven. Maar om een halve cm. gaat het over, daar had ik geen zin in want dan zit je met een middenslag en een kleine waar je niet mee mag fokken. Het is hier allemaal erg ingewikkeld. De kleine en middenslag kezen worden hier alleen op kleur gefokt. Bij de dwerg mag je wel de kleuren door elkaar fokken maar het wordt wel afgeraden. Maar als je een dwerg over laat schrijven naar klein of middenslag kun je dus andere kleuren tegenkomen. Hoe dat dan weer met evt. fokken zit weet ik ook niet. Bonte keesjes zijn wel heel mooi om te zien. Maar helaas....Greatdane, het zijn hele mooie pups die op de foto's staan.Ik hoop voor je dat er straks een teefje voor je bij is. groetjes, Gerda.
wilma sinot
geregistreerd lid
Contacteer:

re

Hoi

Greatdane, leuk zo'n puppy op komst en ik ben ook heel nieuwschierig en helemaal dat het een keeshond is.

Wat betreft bontgevlekte keesjes, ja het is jammer dat ze niet toegestaan zijn maar dat is de show.
Vroeger werden honden om hun werkeigenschap gefokt en uiterlijk was niet belangrijk nu is het een combinatie ervan.
Maar goed als ik er in de toekomst een keeshond bij wil hebben wijk ik uit naar duitsland er zitten daar wat meer fokkers van middenslag keeshond.
Zoals von ayers rock omdat ik ook in de toekomst weer een gekleurde middenslag keeshond wil.

groetjes wilma :blah:
joline
Zeer actief

Leuk een teefje :mrgreen: Gaan jullie er ook mee showen, of weten jullie dat nog niet?
joline
Zeer actief

Hier trouwens nog een foto van onze Reu!
Hij is nu 3, en we willen in de toekomst misschien met hem gaan dekken.

Afbeelding
greatdane
Zeer actief

joline schreef:Leuk een teefje :mrgreen: Gaan jullie er ook mee showen, of weten jullie dat nog niet?
Dat weet ze nog niet misschien wel :wink: Ik vind jou reu erg mooi,waar komt deze vandaan?
Afbeelding
joline
Zeer actief

greatdane schreef:
joline schreef:Leuk een teefje :mrgreen: Gaan jullie er ook mee showen, of weten jullie dat nog niet?
Dat weet ze nog niet misschien wel :wink: Ik vind jou reu erg mooi,waar komt deze vandaan?
Hij komt bij Nelly's vandaan, uit Duitsland.
Ken je haar?
Suzan
Zeer actief

Joline, heet je kees Quentis? groetjes, Gerda.
joline
Zeer actief

Suzan schreef:Joline, heet je kees Quentis? groetjes, Gerda.
Ja klopt, hoe weet je dat? Heb ik dat al op het forum gezet? :denken: :mrgreen:
denver
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Afdankertjes, straatkatten, zwerfhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door denver »

Hier nog iemand met een keeshond, een grote witte van 13 jaar :wink:
joline
Zeer actief

denver schreef:Hier nog iemand met een keeshond, een grote witte van 13 jaar :wink:
Leuk! Een oudje al, maar volgens mij wordt de gemiddelde keeshond wel ouder dan 13 :wink:
Suzan
Zeer actief

Ja klopt, hoe weet je dat? Heb ik dat al op het forum gezet?

Nee, dat heb je niet op het forum gezet, maar een reu van 3 jaar en gekocht in Duitsland, je showt er mee en hij is van Nelly's , dan hoef ik maar even in het clubblad te kijken. Onze kees heet Suzanne v.d. Riesenerhof, 'k heb er in 2002 drie keer mee geshowd. De eerste twee keer kreeg ze res. CAC en de laatste keer in oktober 2002 kreeg ze het CAC. Toen had ik er eigenlijk verder mee moeten gaan, maar ik ben niet zo'n showmens.

Leuk Denver dat je ook een witte kees hebt. Wij hebben vroeger een grote zwarte gehad, die is 12,5 jaar geworden. De kleine keesjes worden toch wel ouder dan de grijzen. Onze zwarte middenslag is ruim 17 geworden. groetjes, Gerda
joline
Zeer actief

O ja, ik was vergeten dat je het in het club blad kunt opzoeken :19:
Quentis heeft op de clubmatch een uitmuntend behaald, en de laatste keer in Wijchen res cac en cacib. We zijn pas 4 keer met hem naar een show geweest, en dit jaar gaan we na 4 shows zeker, en we hebben nog een aantal shows op het oog.
Suzan
Zeer actief

Quentis heeft op de clubmatch een uitmuntend behaald, en de laatste keer in Wijchen res cac en cacib. .[/quote]

Gefeliciteerd met de uitmuntende resutaten. Het CAC/CACIB komt ook nog wel. Je hebt een hele mooie hond. groetjes, Gerda
joline
Zeer actief

Suzan schreef:Quentis heeft op de clubmatch een uitmuntend behaald, en de laatste keer in Wijchen res cac en cacib. .
Gefeliciteerd met de uitmuntende resutaten. Het CAC/CACIB komt ook nog wel. Je hebt een hele mooie hond. groetjes, Gerda[/quote]

Dank je :wink:
Barbara
Vaste gebruiker

keeshond

Ongelezen bericht door Barbara »

Hallo

ik heb een grote grijze keeshond van 4 jaar. Hij heet Balou. Hij is erg groot net wat een grijze kees mag zijn 53 cm hoog. Hij is erg mooi.
Hij komt van Greyhill's. Ik zag laatst op internet dat zij ook weer pups hadden.
joline
Zeer actief

Leuk, weer een keeshonden liefhebber :cheer: Heb je een foto van Balou? Ik ben erg nieuwschierig :mrgreen:
Barbara
Vaste gebruiker

joline schreef:Leuk, weer een keeshonden liefhebber :cheer: Heb je een foto van Balou? Ik ben erg nieuwschierig :mrgreen:
Ik moet nog even uitzoeken hoe ik een foto kan plaatsen. Zo gauw het lukt laat ik het je weten.
Barbara
Vaste gebruiker

joline schreef:Hier trouwens nog een foto van onze Reu!
Hij is nu 3, en we willen in de toekomst misschien met hem gaan dekken.

Afbeelding
Mooie hond. :ok: Lijkt veel op mijn Balou :mrgreen: :wink:
Barbara
Vaste gebruiker

Suzan schreef:Wij hebben twee kezen, een wolfsgrauwe kees, Suzan van 4 jaar en een witte, Cindy van 1 jaar. De middenslag kezen hier zijn heel vaak honden die van bv. kleine kees overgeschreven worden naar middenslag. Op de tentoonstelling of clubmatch van de rasvereniging kan dat. Je krijgt dan een briefje van de keurmeester, nadat de kees gemeten is, en die kun je dan opsturen naar de RvB. Wij hebben dat gedaan in de tachtiger jaren. Wij hadden een zwarte dwergkees gekocht, wel aan de grote kant, die uitgroeide tot middenslag. Die hebben we op een clubmatch over laten schrijven zodat we er verder mee konden showen. Toen ik dan wel een teefje bij dat reutje wilde, was er nergens een middenslag teefje te krijgen. Dan moet je een kleine kopen en hopen dat die zo groot wordt als middenslag zodat je die dan ook weer over kunt laten schrijven. Maar om een halve cm. gaat het over, daar had ik geen zin in want dan zit je met een middenslag en een kleine waar je niet mee mag fokken. Het is hier allemaal erg ingewikkeld. De kleine en middenslag kezen worden hier alleen op kleur gefokt. Bij de dwerg mag je wel de kleuren door elkaar fokken maar het wordt wel afgeraden. Maar als je een dwerg over laat schrijven naar klein of middenslag kun je dus andere kleuren tegenkomen. Hoe dat dan weer met evt. fokken zit weet ik ook niet. Bonte keesjes zijn wel heel mooi om te zien. Maar helaas....Greatdane, het zijn hele mooie pups die op de foto's staan.Ik hoop voor je dat er straks een teefje voor je bij is. groetjes, Gerda.
Suzanne is ook erg mooi he Gerda. groetjes Carla
joline
Zeer actief

Barbara schreef:
joline schreef:Leuk, weer een keeshonden liefhebber :cheer: Heb je een foto van Balou? Ik ben erg nieuwschierig :mrgreen:
Ik moet nog even uitzoeken hoe ik een foto kan plaatsen. Zo gauw het lukt laat ik het je weten.
Oke ik wacht met smart :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”