Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iemand bekend met de Spinone?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Aantal honden: 1
Contacteer:

Iemand bekend met de Spinone?

Ongelezen bericht door Frederique »

Ik ben nogal dol op honden van het molossertype en op herdershonden en veedrijvers, dat is bekend.
Maar stel ik zou een jachthond moeten kiezen dan werd het in mijn geval een Spinone :cheer:
Zijn er mensen persoonlijk bekend met dit ras? :19:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Bij mij in de buurt loopt er een. Ontzettend leuk beest, hij 'zweeft' als hij loopt, een heel elegante tred. Maarrrrrr superrrr eigenwijs, én een enorme dosis energie...
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik kom er wel eens eentje tegen. Ik vind het fantastische honden!
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

In het pension waar ik stage liep zat er eentje. Een jonge reu van net een jaar. Wat zijn ze toch mooi! En onwijs druk :mrgreen: Labradors zijn er niets bij hahahaha
Frederique
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:als je zelf enkele hectaartjes afgesloten jachtgebied hebt, is het beslist een hele leuke hond om te hebben.
in het andere geval zou ik er niet meteen durven aan te beginnen :N: :mrgreen: .

maar léuk zien ze er zeer zeker uit (zegt een hondensnorren-fanaat :mrgreen: ).
Ja ik heb ook wat met hondensnorren Inge.
Heb je toevallig al op de site van Wil de hond gekeken?
Ik ben helemaal gevallen voor 1 van die hondjes,
zoooooooo'n lekker snorrebaardje heeft dat hondje. :I:

Maar om op die Spinone terug te komen, ik heb helaas geen afgesloten hectare jachtgebied :jank:
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
fabienne
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door fabienne »

bij mijn in de jachtgroep zit er iemand die er twee heeft,met de oudste veel drama gehad,niet luisteren en weglopen.afgelopen seizoen heeft ze een mooie knjv-b gelopen met die hond en nu gaat het fantasties.beestje is nu drie jaar dus ze ergste wilde haren zijn wel weg.de zoon van deze hond zit bij mij in de groep(ik geef zelf les)en dat is een donker bruine(vader is een lichte,creme kleurtje)erg leuk beest maar o zo eigenwijs,eerlijk gezegd zou ik daar het geduld niet voor hebben.

en waarom zou je een omheind terrein moeten hebben voor een jacht(staande)hond?
juist als je er wat mee gaat doen in de richting van de jacht leren de honden om op een gecontroleerde manier met hun passie om te gaan,en echt niet elke jacht hond is weg na het zien van een konijn,het is juist de bedoeling dat hij deze respecteerd en daar dus geen kik om geeft als jij dat niet wilt.
een hond is je beste vriend,daarom kies ik voor flatcaoatedretriever
fabienne
Vaste gebruiker

nee een spinone valt onder de staande honden. een staande hond vind ik zelf over het algemeen niet zo makkelijk,zie toch veel en mijn lesgroep dat voornamelijk de staande honden de meest problemen geven met o.a weg lopen en hun eigen gang gaan.nou kan dat natuurlijk ook aan de baas liggen dat weet ik.ik ben altijd heel erg streng geweest voor mijn honden en daar pluk ik nog steeds de vruchten van.maar staande honden staan er ook om bekend dat ze liever voor zichzelf werken als dan met de voorjager.apporteren vinden ze wel leuk maar als ze lucht krijgen van een konijn ofzo dan zijn ze vaak dat apport vergeten en gaan ze voor zichzelf aan de gang.dat heeft een retriever bijvoorbeeld veel minder.je moet met een staande hond veel meer je best doen omdat gene gedaan te krijgen wat jij wilt,daar integen is dat ook wel weer een grote uitdaging.ik zelf ben helemaal verliefd op een duitse staande korthaar maar door dat genen wat ik hier boven beschreven heb zou ik er dus niet aan beginnen,ook al zou mijn eventuele duitser heel anders zijn ik heb daar het geduld echt niet voor.
fabienne
Vaste gebruiker

ja daar heb je gelijk in. wat voor een lopende hond heb jij gehad dan??
het is ook denk het karakter en het type hond waar je op moet vallen en eigenlijk vindt ik een staande of een lopende hond ook geen goed idee voor beginners.want ook al zijn ze nog zo mooi en lief een staande of een lopende hond vraagt nog meer consuquentie dan een andere jachthond.
Frederique
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Frederique schreef:Ja ik heb ook wat met hondensnorren Inge.
Heb je toevallig al op de site van Wil de hond gekeken?
Ik ben helemaal gevallen voor 1 van die hondjes,
zoooooooo'n lekker snorrebaardje heeft dat hondje. :I:
nee, ik kan gelukkig NIET op de site van wil kijken :boos: . tenminste, wel op z'n site, maar de foto's zijn kruisjes, oeff, wat een opluchting :mrgreen: .

dan heb je zeker mijn laatste aanwinst nog niet gezien? ze heeft wel wat weg van een mini-black-and-tan-spinone, haha :smile: !
Fotoooooooooooooooooo!!!! :I:

Euh....... of loop ik weer achter en moet ik ff in de fotohoek gaan snuffelen? :U:
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Wat een onwijs mooi hondje, kop lijkt wel wat op een ruwharige teckel!! :ok:
Afbeelding
Frederique
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
chaos schreef:Wat een onwijs mooi hondje, kop lijkt wel wat op een ruwharige teckel!! :ok:
ja, het is een regelrecht scheetje :mrgreen: . ik vermoed dat er spaniel (misschien zelfs cavalier?) en schnauzer in zit. ze is zo vriendelijk als een spanieltje maar ook zo pittig als een schnauzer :devil: !
Hey Inge,
was dat niet het hondje dat bij iemand in de opvang zat?
Met van die vrij grote poten onder haar lijfje?
En waar iedereen (waaronder ikzelf) meteen helemaal :I: :I: :I: op was?

Vertel vertel vertel? :mrgreen:
Frederique
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Frederique schreef:
Inge O schreef:
chaos schreef:Wat een onwijs mooi hondje, kop lijkt wel wat op een ruwharige teckel!! :ok:
ja, het is een regelrecht scheetje :mrgreen: . ik vermoed dat er spaniel (misschien zelfs cavalier?) en schnauzer in zit. ze is zo vriendelijk als een spanieltje maar ook zo pittig als een schnauzer :devil: !
Hey Inge,
was dat niet het hondje dat bij iemand in de opvang zat?
Met van die vrij grote poten onder haar lijfje?
En waar iedereen (waaronder ikzelf) meteen helemaal :I: :I: :I: op was?

Vertel vertel vertel? :mrgreen:
ja hoor, je geheugen werkt nog, tot daar is de griep dus nog niet doorgedrongen :mrgreen: !
deze http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=57725
is het dus....

en nu zit (nou ja, loopt, speelt, vliegt :mrgreen: ) ze dus hier.....en mogen ze voor mijn part meteen een ban geven aan iedereen die het nog waagt om hier van die leuke herplaatssmoeltjes neer te zetten :evil: .
Ja die bedoelde ik ja.
Tis ook wel een schatje zeg :I: :I: :I:

Vertel, hoe heet ze, hoe lang heb je haar nou al, hoe gaat het met haar en de wartjes samen?
Alles wil ik weten natuurlijk :wink:
Frederique
Zeer actief
Contacteer:

Geweldige naam Inge :mrgreen:

En je Hovawarts zouden geen Hovawarts zijn als ze niet even de nieuweling duidelijk zouden maken hoe de regels bij jullie thuis zijn, toch? :19:

Ik hoop iig op veeeeeeeeeeel foto's van Doetje :pffff: :mrgreen: :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”