Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hydrotherapie-centra gevraagd
Moderator: moderatorteam
-
Anna*
hydrotherapie-centra gevraagd
Ik wil met Poncho hydrotherapie gaan doen. Nu weet ik wel dat er twee grote centra zijn in Nederland, maar de ene zit ergens helemaal in Friesland en de andere ook zo'n mega-eind van mijn woonplaats. En tja, als js in het begin tweemaal per week daarheen moet motiveert ook niet echt. Misschien dat ik het toch wel doe als ik geen keus heb, maar weet iemand misschien nog andere (goede) hydrotherapiecentra in Nederland?
-
binno
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
In België (Melsele, Oost-Vlaanderen) is een heel goed hydrotherapiecentrum "Westcoast" Maar da's denk ik nog wel 100km rijden van waar je woont. ( www.westcoast.be )
Aquadog is wel in Nederland, maar ligt dat niet nog verder? ( www.aquadog.nl )

Moos (labrador) Gian (maltezer)
-
Anna*
Jawel maar dan kom je steeds op de twee bekende in Nederland en die liggen beide honderden km van mijn woonplaats. Er is er ook een in Belgie, in Aarsele, moet even op de kaart kijken hoe ver dat is.miekmiek schreef:nope, geen idee....sorry! Is er niets te vinden op google?
Maar ik dacht dat er misschien nog her en der verborgen, kleinere centra zouden zijn of zo. Ik las laatst in het topic over zwembaden voor honden ook iets van een hydrotherapiecentrum in Brabant. Zal nog even ernaar kijken.
-
Anna*
Okay die kende ik nog niet. 100 km is alweer dichterbij dan 200 of 300 (zoals die in Groningen). Ga even op de kaart kijken of het verder is dan Aarsele.binno schreef:In België (Melsele, Oost-Vlaanderen) is een heel goed hydrotherapiecentrum "Westcoast" Maar da's denk ik nog wel 100km rijden van waar je woont. ( www.westcoast.be )
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Aquadog is gevestigd in Oss. Weet niet precies hoe ver dat voor Anna is, maar volgens mij een stuk dichterbij dan Groningenbinno schreef:In België (Melsele, Oost-Vlaanderen) is een heel goed hydrotherapiecentrum "Westcoast" Maar da's denk ik nog wel 100km rijden van waar je woont. ( www.westcoast.be )
- donna
- Zeer actief
-
Anna*
Tja, het zal toch wel neerkomen op minstens 100 km, waar ik ook ga. Is niet zo erg, als het resultaat heeft. Intussen heb ik ook nog de optie om naar een osteopaat te gaan, moet het even allemaal bekijken voordat ik me weer ergens in stort...
Maar hydrotherapie lijkt me gewoon ook heel leuk om te doen (als de hond het tenminste ook leuk vindt).
Maar hydrotherapie lijkt me gewoon ook heel leuk om te doen (als de hond het tenminste ook leuk vindt).
- morah
- Vaste gebruiker
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi,morah schreef:Kan je daar dan ook terecht voor honden met heupdysplasie, of artrose aan de rug ? Vraag mij af in hoeverre dit helpt ?westcoast is echt wel goed; het is niet 'zomaar' even zwemmen, er is ook een fysiotherapeut aan verbonden, het gaat echt om zwemtherapie.
Dat lijkt mij juist een afwijking waarvoor het erg geschikt is. De hond kan dan onbelast heel goed zijn spieren trainen.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- marcindy
- Actief
Ik denk dat aquadog en die in belgie(turnhout net over de grens bij breda)voor jou het dichtste bij zijn.
Ik begin volgende week bij aquadog,wij zijn daar al eerder geweest na een lpc operatie en gaan nu na een kruisband operatie.
Belgie is wel goedkoper 100 euro voor een 10 ritten kaart maar is niet echt revalidatie.Maar ook perfect voor spieropbouw(het water is daar wel kouder)
www.klaverhoeve.be
groetjes Cindy
Ik begin volgende week bij aquadog,wij zijn daar al eerder geweest na een lpc operatie en gaan nu na een kruisband operatie.
Belgie is wel goedkoper 100 euro voor een 10 ritten kaart maar is niet echt revalidatie.Maar ook perfect voor spieropbouw(het water is daar wel kouder)
www.klaverhoeve.be
groetjes Cindy
-
Anna*
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
Branka schreef:binno schreef:In België (Melsele, Oost-Vlaanderen) is een heel goed hydrotherapiecentrum "Westcoast" Maar da's denk ik nog wel 100km rijden van waar je woont. ( www.westcoast.be )
waarschijnlijk gaan we volgende week kijken hier om te kijken of het iets is voor monky voor zijn medische geschiedenis zou het heel goed kunnen werken maar ons mannetje is nogal een stress terrier dus we hebben geen idee hoe hij het zal gaan vinden (na een uitgebreide e-mail van mij kunnen ze daar rekening mee houden) en aangezien het voor ons een eindje rijden is vraag ik me dus af of iemand leuke wandel plekken daar in de buurt weet dat we dus niet voor niks daarheen rijden zeg maar amy zal ook mee moeten want die kan ik niet zo lang alleen laten

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- dogluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De Duitse Dog
Elma Bakker geeft wel Aquatraining
http://www.elmabakker.nl/
http://www.elmabakker.nl/

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart