Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zorgen over gebitje(met foto).

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

miekmiek

zorgen over gebitje(met foto).

Ongelezen bericht door miekmiek »

Femke is aan het wisselen en nou maak ik me een beetje zorgen over haar nieuwe gebit. Haar twee ondertanden die doorgekomen zijn staan namelijk scheef naar elkaar toe. De rest van de tanden lijkt wel goed te gaan, maar er moeten er nog veel doorkomen.
Ze heeft nergens last van, maar ik vraag me nu wel af of ik actie moet ondernemen of het gewoon zo moet laten? :19:

Ik heb geprobeerd er een foto van te maken. Het zwart rond de tanden is overigens aarde....ging na het maken van deze foto in de tuin kijken en in het gazon zit het bijbehorende gat. :roll:

Afbeelding
miekmiek

Niemand? :denken:
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

Ik vind het er niet raar uitzien. Waar maak je je bezorgd over als ze scheef staan?
Groet,
Dorien
miekmiek

Heb dat nog nooit gehad bij een pup dus weet niet of het kwaad kan? Moet zeggen dat je het op de foto ook niet echt ziet, misschien maak ik me gewoon wat te druk. :roll:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Gewoon afwachten wat er gebeurt als de rest van het gebit ook gewisseld is. Mocht je het dan nog steeds niet vertrouwen kun je bij je DA eens vragen. Maar ik vind het er niet vreemd uitzien hoor.

Nozem had toen ze net aan het wisselen was ineens een overbeet. Ik balen natuurlijk, dat is niet echt gunstig voor het showen want mijn ras moet een schaar- of tanggebit hebben.
Maar na een maand of wat bleek de overbeet helemaal weg te zijn!

Dus gewoon nog geen zorgen, het komt gewoon voor elkaar hoor. :wink:
(en wat wou je eraan doen als ze scheef blijven staan? Beugeltje??? :smile: )
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik vind het er ook niet raar uit zien eerlijk gezegd.
Heeft ze er last van? Als dat niet zo is hoef je je denk ik geen zorgen te maken :wink:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

LongFields schreef:
Hoi Suzanne,

Dat wordt in sommige gevallen waarbij de hond echt last heeft van de stand van zijn tanden wel gedaan, hoor.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Scooby schreef:
LongFields schreef:
Hoi Suzanne,

Dat wordt in sommige gevallen waarbij de hond echt last heeft van de stand van zijn tanden wel gedaan, hoor.
Dat weet ik wel hoor Karen! Ook voor honden die "moeten" uitblinken op shows doen ze het wel.
miekmiek

Ben weer gerustgesteld, dank jullie wel! :ok:
loti
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door loti »

Een van mijn teckels heeft een overbeet en een te smalle onderkaak. Gevolg: de hoektanden schaarden niet goed en de onderhoektanden drukten in het gehemelte, je zag "deukjes". De dierenarts wilde tijdens het wisselen direct aan de slag met beugels in beide kaken, maar ik heb een second opion gevraagd en kreeg het advies te wachten tot de hond volgroeid was. Wel is het raadzaam de hoektanden a.h.w. een beetje te manipuleren door met je duim ertussen steeds wat zachte druk naar buiten uit te oefenen.
De andere dierenarts blijkt gelijk te hebben, aan een kant schaart het gebit nu redelijk goed en de andere kant geeft geen probleem.
Een beugel is altijd een optie, maar wel belastend voor een jonge hond, die dan niet lekker kan spelen, omdat doe beugel heel kwetsbaar is.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”