déjà vu? Lastig hoor. Dááág Lin.linlin schreef: hou je kop, want dat kwam door die accentjes op dat deja-vu. ik doe het dus niet meer, want ze versjteren m'n berichtjes.
en ik had het allang gecorrigeerd.![]()
slapen! weltrusten!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
offtopic pakwerk
Moderator: moderatorteam
-
Dorien
- Zeer actief
- Suzanne
- Zeer actief
Nee, ammehoela, je ziet bij mensenwedstrijden ook de schreeuwpartijen van de trainer niet.little-wolf schreef:dat zie je op wedstrijden ook niet bij de africhting.linlin schreef:speurneus schreef:Moet je nou eens ff kijken
http://chienplus.com/video-gag/
Is ditTOPSPORT of niet
ik zie geen gemep, ik zie geen agressieve hond, ik zie geen ordinair sujet als pakwerker, het komt allemaal heel netjes op mij over.
Dat leidt zo af voor het publiek.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
inderdaadlittle-wolf schreef:dat zie je op wedstrijden ook niet bij de africhting.linlin schreef:speurneus schreef:Moet je nou eens ff kijken
Is ditTOPSPORT of niet
ik zie geen gemep, ik zie geen agressieve hond, ik zie geen ordinair sujet als pakwerker, het komt allemaal heel netjes op mij over.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Suzanne schreef:Nee, ammehoela, je ziet bij mensenwedstrijden ook de schreeuwpartijen van de trainer niet.little-wolf schreef:dat zie je op wedstrijden ook niet bij de africhting.linlin schreef:speurneus schreef:Moet je nou eens ff kijken
Is ditTOPSPORT of niet
- little-wolf
- Zeer actief
heyyy ook nog wakker?malinois schreef:inderdaadlittle-wolf schreef:dat zie je op wedstrijden ook niet bij de africhting.linlin schreef:speurneus schreef:Moet je nou eens ff kijken
Is ditTOPSPORT of niet
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dan kijk je zeker nooit voetbalSuzanne schreef:Nee, ammehoela, je ziet bij mensenwedstrijden ook de schreeuwpartijen van de trainer niet.little-wolf schreef:dat zie je op wedstrijden ook niet bij de africhting.linlin schreef:speurneus schreef:Moet je nou eens ff kijken
Is ditTOPSPORT of niet

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nog netlittle-wolf schreef:heyyy ook nog wakker?malinois schreef:inderdaadlittle-wolf schreef:dat zie je op wedstrijden ook niet bij de africhting.linlin schreef:

- Suzanne
- Zeer actief
Jawel hoor.malinois schreef:dan kijk je zeker nooit voetbalSuzanne schreef:Nee, ammehoela, je ziet bij mensenwedstrijden ook de schreeuwpartijen van de trainer niet.little-wolf schreef:dat zie je op wedstrijden ook niet bij de africhting.linlin schreef:
Daar zie je ook duidelijk hoe het afleidt.
- little-wolf
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
als je in het stadion zit, valt het niet eens op... alleen op tv zou dat opvallen omdat het er meteen helemaal uitgelicht wordt... in het stadion gaat het op in de massaSuzanne schreef:Jawel hoor.malinois schreef:dan kijk je zeker nooit voetbalSuzanne schreef:Nee, ammehoela, je ziet bij mensenwedstrijden ook de schreeuwpartijen van de trainer niet.little-wolf schreef: dat zie je op wedstrijden ook niet bij de africhting.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja he.. ga nu naar bedlittle-wolf schreef:net? knap

- little-wolf
- Zeer actief
dur wordt hier wel errug scheinheilig gedaan maar mij maak je niet wijs dat niemand es pissig is op zn hond.malinois schreef:als je in het stadion zit, valt het niet eens op... alleen op tv zou dat opvallen omdat het er meteen helemaal uitgelicht wordt... in het stadion gaat het op in de massaSuzanne schreef:Jawel hoor.malinois schreef:dan kijk je zeker nooit voetbalSuzanne schreef: Nee, ammehoela, je ziet bij mensenwedstrijden ook de schreeuwpartijen van de trainer niet.
- little-wolf
- Zeer actief
- Lupo
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Jippie, die is leuk.speurneus schreef:Moet je nou eens ff kijken
Is ditTOPSPORT of niet
Khad de indruk dat de trainer meer moe was dan de hond.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
little-wolf schreef:ik ook. met rob.malinois schreef:ja he.. ga nu naar bedlittle-wolf schreef:net? knap

- dusk
- Actief
Zeker een zeer off-topic off-topic dit...
maar nogmaals voor de zoveelste keer... wie heeft de africhting dan als "slecht" bestempeld??? *dusk vat niet meer waar de discussie dan over gaat*
Als ik het dus goed snap nu:
"Wij" proberen de africhters duidelijk te maken dat er wel degelijk affentoe wat mis gaat in de africhting. Africhters denken dat wij de hele "africhtings-sport" als slecht bestempelen. Africhters proberen ons duidelijk te maken dat dat niet zo is... maar dat is helemaal niet nodig want "wij" bestempelen helemaal niks als slecht. Dus waar gaat het nu nog allemaal over dan???

Ok ik zit nu op 1 niveau... Het wordt dus nergens ontkend maar overal waar iemand vroeg of dacht dat er wel wat mis gaat affentoe, ging iedereen die pre africhten was op zijn achterpoten staan om te steigeren. Daar suggereerden de meeste van deze mensen dat we dachten dat de africhting "slecht" was...Inge schreef:Pffff......als je gelezen had had je ook gelezen dat dat nergens ontkend wordt. Maar je kunt de africhting als geheel niet als "slecht" bestempelen omdat er enkele idioten in rondlopen, dat is wat ik en anderen al de hele tijd duidelijk proberen te maken.dusk schreef:Alleen lijkt het wel alsof niemand wilt toegeven dat er affentoe wat niet helemaal snor zit in die sector...en dus wel degelijk wat mis gaat bij sommige trainers.![]()
maar nogmaals voor de zoveelste keer... wie heeft de africhting dan als "slecht" bestempeld??? *dusk vat niet meer waar de discussie dan over gaat*
Als ik het dus goed snap nu:
"Wij" proberen de africhters duidelijk te maken dat er wel degelijk affentoe wat mis gaat in de africhting. Africhters denken dat wij de hele "africhtings-sport" als slecht bestempelen. Africhters proberen ons duidelijk te maken dat dat niet zo is... maar dat is helemaal niet nodig want "wij" bestempelen helemaal niks als slecht. Dus waar gaat het nu nog allemaal over dan???

- dusk
- Actief
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik.dusk schreef:maar nogmaals voor de zoveelste keer... wie heeft de africhting dan als "slecht" bestempeld???
Maar niet alleen maar omdat er ook slechte en stoute africhters bestaan hoor.
Ik ben gewoon totaal niet gecharmeerd van honden die mensen bijten in opdracht van mensen die hun honden daarvoor "opgeleid" hebben.
Zelfs het geritualiseerde en van zijn echtheid ontdane bijten in een pakwerker wat tegenwoordig zo mooi "sport" heet vind ik persoonlijk niet leuk.
Ik vind honden mensen laten bijten een primitieve en achterhaalde manier van met honden omgaan die de hond onwaardig is.
Een uitzondering op bovenstaande wil ik dan nog wel maken voor echte diensthonden die fatsoenlijk zijn opgeleid door evenwichtige en kundige mensen, en die in handen zijn van een uiterst evenwichtige geleider. Maar het kost me moeite hoor, het maken van deze uitzondering.
- dusk
- Actief
Ja nou ook jij mag daar je persoonlijke mening over hebben dan zonder dat ze je neer moeten schieten. Ik ben het met veel van je stellingen eens. Wel is het in sommige gevallen zoals van nature bijtgrage honden handig als je ze op commando kan leren bijten want als ze de verkeerde bijten op straat dan hang je tegenwoordig. Als het erg genoeg is moet je hond worden afgemaakt. En op het vliegveld zie ik ook dat die speur honden met ontzettend veel plezier hun werk doen.
Dus de africhting heeft ook veel positieve kanten.
Dus de africhting heeft ook veel positieve kanten.

-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
- dusk
- Actief
Ik ben het met je eens... hoewel mijn vriendin op straat vroeger veel werd lastig gevallen... nu gebeurt dat niet meer nu ze met rocky loopt.... maar als het dan toch gebeurt zou ik het niet erg vinden als rocky in zou grijpen in zo'n geval... maar dan doet ie het ook uit beschermingsdrang en niet omdat het in zijn karakter zit.Wil de hond schreef:Afgezien van het bijten in mensen en aan mensen hangende voorwerpen heeft de africhting zeker heel veel moois te bieden.
Bijtgraagheid zou een karaktereigenschap moeten zijn die doelgericht weggefokt wordt.

-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
- dusk
- Actief
Pepperspray is verboden bij de wet en dal ze die gebruikt is ze zelf de gene die strafbaar is en zal waarschijnlijk de dader vrijuit gaan. Ze heeft nu een busje rodeverf spray voor langdurige fixatie
Maar nee serieus rocky is erg groot en werkt daarom zeer afschrikkend... ik heb er de beste vertrouwen in dat niemand iets zou proberen
Maar nee serieus rocky is erg groot en werkt daarom zeer afschrikkend... ik heb er de beste vertrouwen in dat niemand iets zou proberen

-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
- dusk
- Actief
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Hond trekt echt aan het korste eind als hij een wat slimmer persoon bijt.dusk schreef:Nee verf in je ogen lijkt me ook naar eigenlijkWil de hond schreef:Een hond die mensen bijt is ook verboden bij de wet.![]()
Verf in je ogen lijkt me ook niet alles nee.
Maar een hond die bijt tijdens extreem nare omstandigheden kan misschien wel als noodweer worden bestempeld? of niet...?
I hope so...
Laat het er niet op aan komen. Cursus zelfverdediging is slimmer als ze een onfris persoon een optater geeft hoeft ze dat wettelijk gezien niet met de dood te bekopen.
Maw Ik sta op zo'n moment voor mijn honden. Heb genoeg uitdagingen gehad om mijn honden los te laten maar geen haar op mijn hoofd die zich tot dat soort onbezonnen acties.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- little-wolf
- Zeer actief
-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Je kunt het aanvoeren als noodweer (-exces) in bepaalde gevallen. Hond moet dan NIET aangehitst zijn (dus niet opjutten of commando geven) en hond moet het echt ter verdediging van baas doen en goed onder appel staan (vaak in jurisprudentie aan de lijn).dusk schreef:Nee verf in je ogen lijkt me ook naar eigenlijkWil de hond schreef:Een hond die mensen bijt is ook verboden bij de wet.![]()
Verf in je ogen lijkt me ook niet alles nee.
Maar een hond die bijt tijdens extreem nare omstandigheden kan misschien wel als noodweer worden bestempeld? of niet...?
I hope so...
In het geval dat je vriendin Rocky aan de lijn uitlaat en uit de bosjes komt een enge vent met nare ideeen en Rocky zou op dat moment inbijten (niet doorbijten), zal je een geval op noodweer kunnen doen.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- little-wolf
- Zeer actief
Wil de hond schreef:Ik.dusk schreef:maar nogmaals voor de zoveelste keer... wie heeft de africhting dan als "slecht" bestempeld???![]()
Maar niet alleen maar omdat er ook slechte en stoute africhters bestaan hoor.
Ik ben gewoon totaal niet gecharmeerd van honden die mensen bijten in opdracht van mensen die hun honden daarvoor "opgeleid" hebben.
Zelfs het geritualiseerde en van zijn echtheid ontdane bijten in een pakwerker wat tegenwoordig zo mooi "sport" heet vind ik persoonlijk niet leuk.
Ik vind honden mensen laten bijten een primitieve en achterhaalde manier van met honden omgaan die de hond onwaardig is.
Een uitzondering op bovenstaande wil ik dan nog wel maken voor echte diensthonden die fatsoenlijk zijn opgeleid door evenwichtige en kundige mensen, en die in handen zijn van een uiterst evenwichtige geleider. Maar het kost me moeite hoor, het maken van deze uitzondering.
of je nou een bal in je klauwen heb waar een in hond in bijt, of een mouw aan heb.
heb je niet bij de politie achetr de schermen gekeken hoe hun, hun honden opleiden?
wil niet zeggen dat het allemaal slecht is, maar daar krijgt een hond ook op zn sodemieter als hij het niet goed doet.
Laatst gewijzigd door little-wolf op 23 feb 2005 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.