ik weet nog niet helemaal wat ik aan dit forum toe te voegen heb (ik lees wel eens mee), maar uiteindelijk heb ik me toch maar eens aangemeld.
Mijn honden:
Ik ben opgegroeid tussen honden, mijn ouders hebben altijd jachthonden gehad, toen ik geboren was bewaakte een heidewachtel mijn wieg. Toen ik 5 jaar oud was, moesten we haar in laten slapen omdat ze diverse gezwellen had. Ik begon 1 dag later al over een nieuwe hond, maar mijn moeder vond dat ik eerst nog verdriet moest hebben om Moeska...
zo gezegd zo gedaan, dus na 2 dagen vroeg ik; "Heb ik nu genoeg verdriet gehad?" en zo kwam het dat we Arjin uit het asiel hebben gehaald.
Een Duitse Staande Korthaar, waar gezien zijn kop best ook eens labrador bij in kon zitten.
13 jaar lang heb ik plezier gehad met Arjin...op 13-jarige leeftijd stierf hij, waar ik bij was. Samen met deze hond was ik opgegroeid, dus het was een zware klap, al wist ik dat het ooit moest gebeuren natuurlijk.
De verwerking duurde dit keer wat langer, want pas een jaar later, toen ik al uit huis woonde, kreeg ik Dax aangeboden.

Dax is een mechelaar geboren in 2000.
Ik ben niet actief in de hondensport, want daar heb ik door die andere prachtige viervoeters (paarden) geen tijd meer voor.
Zijn grote hobby is echter apporteren en 's zomers zijn we ook vaak te vinden aan (en Dax in) het water.
Met mijn eigen paard rijd ik endurance, marathon in de paardensport. Momenteel mag ik in klasse II starten, ritten van 40 - 80 km.
En tja...ik woon buitenaf tussen de paarden, dus elke dag ben ik daar druk mee. We hebben een fokkerij van welsh mountain pony's en een kleinschalige pensionstalling.
En verder doe ik de deeltijdopleiding Paardenhouderij, management en sport in Dronten. Bedrijfskunde gecombineerd met de paarden dus.
Wie nog meer wil weten, is vrij om het vragen
Mirjam