Moderator: moderatorteam
Pardon meneer wijsneus, maar de kruising flatcoat van mijn ouders die heeft toch wel bar veel overeenkomsten met deze hond op de foto.johan1969 schreef:Toran, die 3 rassen komen niet zoveel voor in Nederland, en een Flatcoat is gewoon een golden retriever met een ander kleurtje.
Pardon? Waar haal je die 'wijsheid' vandaan? Een Flatcoated en een Golden hebben buiten een ander kleurtje ook heel wat andere verschillen.johan1969 schreef:Toran, die 3 rassen komen niet zoveel voor in Nederland, en een Flatcoat is gewoon een golden retriever met een ander kleurtje.
Ben ik het hel;emaal mee eens.Branka schreef:Pardon? Waar haal je die 'wijsheid' vandaan? Een Flatcoated en een Golden hebben buiten een ander kleurtje ook heel wat andere verschillen.johan1969 schreef:Toran, die 3 rassen komen niet zoveel voor in Nederland, en een Flatcoat is gewoon een golden retriever met een ander kleurtje.
Bekijk ze eerst maar eens goed, misschien dat je niet meer dit soort onzin uitkraamt.
De golden retriever is ontstaan uit de blonde pups die soms in nesten van Flatcoated retrievers voorkwamen (en nu soms nog voorkomen). Eind jaren 1800 was de Flatcoated heel populair bij jagers. Natuurlijk heeft men nog ander bloed toegevoegd, zoals dat van blonde labradors.Branka schreef:Pardon? Waar haal je die 'wijsheid' vandaan? Een Flatcoated en een Golden hebben buiten een ander kleurtje ook heel wat andere verschillen.johan1969 schreef:Toran, die 3 rassen komen niet zoveel voor in Nederland, en een Flatcoat is gewoon een golden retriever met een ander kleurtje.
Bekijk ze eerst maar eens goed, misschien dat je niet meer dit soort onzin uitkraamt.
Het Markiesje komt vrijwel uitsluitend voor in Nederland en zul je vrijwel niet in het buitenland aantreffen.johan1969 schreef:Toran, die 3 rassen komen niet zoveel voor in Nederland, en een Flatcoat is gewoon een golden retriever met een ander kleurtje.
Dat vind ik nogal een boute uitspraak. Het Markiesje hoort zwart te zijn maar komt ook voor in bont (zie mijn Tara), b&t, chardonnay, tri-colour, btuin. Allemaal niet gewenst, maar het komt nog wel voor. Verder wordt binnen het ras nog steeds gewerkt met zogenaamde nieuwkomers waarvan de afkomst niet altijd even duidelijk is maar die wel veel Markiesjes-kenmerken vertonen. Alleen al op basis daarvan kun je dus nooit stellen dat een kruising van een Markiesje altijd zwart zal zijn. Was het maar zo simpeljohan1969 schreef:Elke kruising van een markies of flatcoat zou zwart zijn.