Een poolhond heeft per definitie een vrij hoog voorhoofd en deze hond heeft zelfs de platvoeten van een wolf.

Moderator: moderatorteam
Straks wil je hem nog hebben.. :N:MARC_S schreef:
Ik zou hem wel eens willen zien eigenlijk
Een wolfhybryde.... beetje dubbel op toch? Hybryde is al kruising met wolf.... Maar ik heb ooit eens ergens gelezen over hybryde kruizingen... oa van een pup die met 10 weken ofzo al naar de keel van de eigenaar vloog....... die mensen hebben zelf later die die hond ook laten dekken.... ook dat waren van pups af aan zeer moeilijke honden... lijkt me dus zeer onwaarschijnlijk.....little-wolf schreef:gewoon een wolfhybride.Joy C schreef:wat een plaatje.![]()
Maar je zou idd denken dat er ergens een wolf doorheen is gekruist en dat op basis van hetgeen Marc al heeft aangedragen. Ik vind het eigenlijk een beetje engig bij nader inzien.
wil niet zeggen dat alle hybrides zo zijn.gyanty schreef:Een wolfhybryde.... beetje dubbel op toch? Hybryde is al kruising met wolf.... Maar ik heb ooit eens ergens gelezen over hybryde kruizingen... oa van een pup die met 10 weken ofzo al naar de keel van de eigenaar vloog....... die mensen hebben zelf later die die hond ook laten dekken.... ook dat waren van pups af aan zeer moeilijke honden... lijkt me dus zeer onwaarschijnlijk.....little-wolf schreef:gewoon een wolfhybride.Joy C schreef:wat een plaatje.![]()
Maar je zou idd denken dat er ergens een wolf doorheen is gekruist en dat op basis van hetgeen Marc al heeft aangedragen. Ik vind het eigenlijk een beetje engig bij nader inzien.
Uuuhhmm nou feit blijft dat echte hybrides gewoon fel zijn! Dat valt niet te ontkennen, ik weet niet, maar deze hond lijkt me aardig rustig voor een hybride (hybride zijn niet gedomesticeerd, dus niet tam, hoe erg je je best ook doet!)little-wolf schreef:wil niet zeggen dat alle hybrides zo zijn.gyanty schreef:Een wolfhybryde.... beetje dubbel op toch? Hybryde is al kruising met wolf.... Maar ik heb ooit eens ergens gelezen over hybryde kruizingen... oa van een pup die met 10 weken ofzo al naar de keel van de eigenaar vloog....... die mensen hebben zelf later die die hond ook laten dekken.... ook dat waren van pups af aan zeer moeilijke honden... lijkt me dus zeer onwaarschijnlijk.....little-wolf schreef:gewoon een wolfhybride.Joy C schreef:wat een plaatje.![]()
als er veel wolf in zit, lijkt t mij sterk dat ze fel zijn. dat zijn wolven immers niet.gyanty schreef:Uuuhhmm nou feit blijft dat echte hybrides gewoon fel zijn! Dat valt niet te ontkennen, ik weet niet, maar deze hond lijkt me aardig rustig voor een hybride (hybride zijn niet gedomesticeerd, dus niet tam, hoe erg je je best ook doet!)little-wolf schreef:wil niet zeggen dat alle hybrides zo zijn.gyanty schreef:Een wolfhybryde.... beetje dubbel op toch? Hybryde is al kruising met wolf.... Maar ik heb ooit eens ergens gelezen over hybryde kruizingen... oa van een pup die met 10 weken ofzo al naar de keel van de eigenaar vloog....... die mensen hebben zelf later die die hond ook laten dekken.... ook dat waren van pups af aan zeer moeilijke honden... lijkt me dus zeer onwaarschijnlijk.....little-wolf schreef: gewoon een wolfhybride.
Voor een standaard huishond zijn ze dan te fel ja... fel is niet vals of oneerlijk... meer in de zin van goed pittig! Onafhankelijk, heel erg op eten gericht en veel consequenter en harder in handhaven van de rangorde.little-wolf schreef:als er veel wolf in zit, lijkt t mij sterk dat ze fel zijn. dat zijn wolven immers niet.gyanty schreef:Uuuhhmm nou feit blijft dat echte hybrides gewoon fel zijn! Dat valt niet te ontkennen, ik weet niet, maar deze hond lijkt me aardig rustig voor een hybride (hybride zijn niet gedomesticeerd, dus niet tam, hoe erg je je best ook doet!)little-wolf schreef:wil niet zeggen dat alle hybrides zo zijn.gyanty schreef: Een wolfhybryde.... beetje dubbel op toch? Hybryde is al kruising met wolf.... Maar ik heb ooit eens ergens gelezen over hybryde kruizingen... oa van een pup die met 10 weken ofzo al naar de keel van de eigenaar vloog....... die mensen hebben zelf later die die hond ook laten dekken.... ook dat waren van pups af aan zeer moeilijke honden... lijkt me dus zeer onwaarschijnlijk.....
Dat heb jij goed gezien ouwe reus, we hebben op het wolfhondenforum ook discussies gehad over deze hond, voor mijn gevoel is het duidelijk een mix van Duitseherder en Wolf.MARC_S schreef:Ik zat te gluren op dierenasiels.com en zag deze hond als kruising herder-poolhond maar ik zie een wolfhond.
Een poolhond heeft per definitie een vrij hoog voorhoofd en deze hond heeft zelfs de platvoeten van een wolf.![]()
]
Hehe. Ik dacht al waar blijf je.idorh schreef:Dat heb jij goed gezien ouwe reus, we hebben op het wolfhondenforum ook discussies gehad over deze hond, voor mijn gevoel is het duidelijk een mix van Duitseherder en Wolf.MARC_S schreef:Ik zat te gluren op dierenasiels.com en zag deze hond als kruising herder-poolhond maar ik zie een wolfhond.
Een poolhond heeft per definitie een vrij hoog voorhoofd en deze hond heeft zelfs de platvoeten van een wolf.![]()
]
En heb je gezien dat hij wolfsklauwen heeft.
Maar wat kan jij goed tekenen zeg, daar ben ik jaloers op .
Gr Bertus.
MARC_S schreef:Hehe. Ik dacht al waar blijf je.idorh schreef:Dat heb jij goed gezien ouwe reus, we hebben op het wolfhondenforum ook discussies gehad over deze hond, voor mijn gevoel is het duidelijk een mix van Duitseherder en Wolf.MARC_S schreef:Ik zat te gluren op dierenasiels.com en zag deze hond als kruising herder-poolhond maar ik zie een wolfhond.
]
En heb je gezien dat hij wolfsklauwen heeft.
Maar wat kan jij goed tekenen zeg, daar ben ik jaloers op .
Gr Bertus.
Tik ik je naam in hoofdletters gebeurd er nog niks, dacht al dat je boos was ofzo.
Maargoed, ik zag inderdaad direct een wolf toen ik bladerde op dierenasiels.com. Exact een wolf van het type dat ik hier zie zit ook in de wolvenopvang in NL. Mooie soort wolf en die wolf is misschien wel de ouder van deze hond. Een zuid-europese wolf die in beslag is genomen van iemand die hem als huisdier hield in een kennel.
Wie weet hebben ze zitten bastaarden voor het geld.
Is er niemand van een club die die hond eens kan bekijken en misschien wat voor het dier doen? Ik zie er nl niet de meest gelukkige hond in zo in het asiel, gestressed en opgefokt is meer wat ik zie op de foto's. Kundige baasjes is misschien beter dan mensen die een herdermiks zoeken.
Tja, dat tekenen is me in de genen mee gegeven. Ik doe er niks mee en heb niet veel geoefend, het komt vanzelf als ik papier pak en een potlood