Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat doen jullie
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Ik gebruik zéker geen Frontline meer. Ik heb met Saar allerlei dierenartsen afgelopen, omdat ze zich tot bloedens toe openkrabte. Totdat iemand (na 2 jaar!) me wees op de Frontline, die toch regelmatig allergische reacties kon veroorzaken. Heb de boel in de kliko gegooid, en na een paar weken werd het krabben minder en na een paar maandjes groeide er weer voorzichtig haar op de olifantenhuid.Wil de hond schreef:Ik gebruik het wel hoor, als het nodig is, heel soms dus, en ook doe ik die handschoenen wel aan. Maar toch, ik vraag me wel eens af hoe jofel dat spul nou echt is.
Hier geen Frontline meer, en ik gebruik dus helemaal niets meer behalve knoflook en teatree. En nooit een vlo gehad hier.
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
gebruik het ook niet voorkom het knoflook
maar als ik het aanraad ampullen en geen verstuiver.
was deze week in de apotheek , hoorde een vrouwtje, hele dure spuit,
nieuw bij dierenarts tegen vlooien , was ook nieuw voor me , nog nooit
van gehoord. Maar na drie weken zat de hond nog vol.
Heb even Frontline aangeraden , maar die spuit is nieuw , dit was dus mijn eerste en negatieve ervaring.
Martine
maar als ik het aanraad ampullen en geen verstuiver.
was deze week in de apotheek , hoorde een vrouwtje, hele dure spuit,
nieuw bij dierenarts tegen vlooien , was ook nieuw voor me , nog nooit
van gehoord. Maar na drie weken zat de hond nog vol.
Heb even Frontline aangeraden , maar die spuit is nieuw , dit was dus mijn eerste en negatieve ervaring.
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- Rossi
- Zeer actief
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
nou ja, ik voorkom liever dus ik gebruik het ook als het niet nodig is. Mijn honden hebben er nog nooit last van gehad en ik ken ook geen honden die er last van hebben dus ik zou niet weten waarom ik het een ander niet aan zou raden...Marion. schreef:Het is en blijft vergif, en als het niet nodig is gebruik je het dus niet.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Seahorse
- Actief
- starfleet
- Erelid
Die krijg je niet als je het goed in de gaten houdt en regelmatig controleert op vlooienpoepjes. Dan ben je er snel bij. Als je geen kat in huis hebt lopen en je hebt nog nooit een vlo gezien, kan je best proberen of het niet zonder kan.Seahorse schreef:Braaf elke keer Frontline, ook al heb ik nog nooit een vlo gezien. Ik ben veel te bang een vlooienplaag te krijgen.
Anne
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
mijn honden hebben ook nog nooit vlooien gehad maar wil ze ook niet hebben dus vandaar frontlinevinkje schreef:Ik gebruik ook helemaal niets, want Beau heeft gelukkig ook nog nooit vlooien gehad.
Wat mij opvalt is dat er hier op het forum veel Goldens zijn die nog nooit vlooien hebben gehad, zou een Golden niet zo lekker zijn voor een vlo.![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Ik doe er eigenlijk nooit iets aan, in de jaren dat ik honden heb hebben ze nog geen vlooien gehad dus
En ik ben tegen preventief gebruiken van gif.

En ik ben tegen preventief gebruiken van gif.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Wij hebben twee binnen katten en sints drie weken ook een Markiesjes pup.
Onze katten zijn vlooivrij en bij de pup heb ik nog niets
kunnen ontdekken
En wij zijn toch al bijna overal met de kleine meid naar toe geweest.
Wij gebruiken nog helemaal niets tegen de vlooien.
Groetjes,
Nellalisa.
Onze katten zijn vlooivrij en bij de pup heb ik nog niets
kunnen ontdekken

En wij zijn toch al bijna overal met de kleine meid naar toe geweest.
Wij gebruiken nog helemaal niets tegen de vlooien.
Groetjes,
Nellalisa.

Door de geschiedenis heen heeft het talent altijd een eigen weg gekozen. Zo ook in het geval van Willem Schrumpf als schilder/autodidact.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- starfleet
- Erelid
Ja mensen die honden hebben die wel eens vlooien hebben, gebruiken chemische middelen om een vlooienplaag te voorkomen. Zeker als je een buitenkat hebt die vlooien aantrekt geen overbodige luxelupa schreef:ik doe ook nieks eraan ja af en toe knoflook.
maar er valt me wel iets op de honden die aan de chemische troep zitten hebben last van vlooien, zou toch iets met elkaar te maken kunnen hebben?
En echt je wil niet weten hoe erg dat is een vlooienplaag. We hebben dat gehad toen ons katje net in huis kwam onder de vlooien en nog niet de middelen voor kittens van nu. Dat is heel erg erg. Elke dag twee, drie keer kammen, zuigen in alle hoekjes, omgeving spuiten en maar bezig blijven met vlooien van het katje halen.
Anne
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Dat is volgens mij niet zo.lupa schreef:ik doe ook nieks eraan ja af en toe knoflook.
maar er valt me wel iets op de honden die aan de chemische troep zitten hebben last van vlooien, zou toch iets met elkaar te maken kunnen hebben?
Als jouw hond buiten ergens loopt waar net tevoren iemand met een regelrechte vlooienbaal heeft gelopen dan zit jouw hond ook zó onder hoor.
Vlooien houden ook van gras en struiken

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
mijn honden hebben nog nooit vlooien gehadlupa schreef: maar er valt me wel iets op de honden die aan de chemische troep zitten hebben last van vlooien, zou toch iets met elkaar te maken kunnen hebben?

hoe kom je daarbij dan dat ze last van vlooien hebben... ik wil geen vlooienplaag dus geef ter voorkoming Frontline. Heb nog nooit een vlo gezien

en waarom geefje frontline als je honden geen vloie hebben?malinois schreef:mijn honden hebben nog nooit vlooien gehadlupa schreef: maar er valt me wel iets op de honden die aan de chemische troep zitten hebben last van vlooien, zou toch iets met elkaar te maken kunnen hebben?![]()
hoe kom je daarbij dan dat ze last van vlooien hebben... ik wil geen vlooienplaag dus geef ter voorkoming Frontline. Heb nog nooit een vlo gezien
heb je het ook zonder geprobeerd?
en ik spuit me zelf ook niet onder om een luizen besmettin voor te zijn
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
zeg ik toch net: ter voorkoming van...lupa schreef:en waarom geefje frontline als je honden geen vloie hebben?malinois schreef:mijn honden hebben nog nooit vlooien gehadlupa schreef: maar er valt me wel iets op de honden die aan de chemische troep zitten hebben last van vlooien, zou toch iets met elkaar te maken kunnen hebben?![]()
heb je het ook zonder geprobeerd?

ik heb 1 hond met vlooienallergie dus ik wil het simpelweg voorkomen.
nee ik probeer het niet zonder (reden staat hierboven)

- morah
- Vaste gebruiker
Wat mij opvalt is dat er hier op het forum veel Goldens zijn die nog nooit vlooien hebben gehad, zou een Golden niet zo lekker zijn voor een vlo.Mijn Golden heeft ook nooit last van vlooien, maar wél van teken, meer als de andere twee, en ze lopen nochtans alle drie op dezelfde plaatsen.
Ik gebruik Pulvex spot-on, ook omdat dat tegen teken helpt, en ter voorkoming van vlooien. Als ik nl. de was ophang buiten zie ik vaak vlooien zitten op bijv. mijn lakens, en mijn honden zitten de hele dag in het gras, dus...
Ik geef het echter maar om de 2 mnd ipv om de 4 weken, en tussendoor geef ik ze knoflooktabletten in hun voer.
pootje van Bai~lee, Xscoubidou en Yguana
-
- Zeer actief
Mijn moeder had vroeger een rooie cocker en die zat onder! ZE probeerde dat met kammen onder controle te krijgen, soms meer dan 100 per kambeurt eraf, en de hond krabde haast nooit
Ik gebruik wat ik van een vriendin van me krijg, spul dat over de datum driegt te gaan. Niet 's winters, ik verwacht ook minder problemen met een xtreem kortharige hond.

Ik gebruik wat ik van een vriendin van me krijg, spul dat over de datum driegt te gaan. Niet 's winters, ik verwacht ook minder problemen met een xtreem kortharige hond.
weg gehaald zit een virus in
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief