Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rocky loopt al 8 weken mank
Moderator: moderatorteam
- gerda en senna
- Vaste gebruiker
rocky
Ook namens Senna en haar baasje sterkte!!!
ps: Heb alleen nog een vraagje: Hoe zijn de vooruitzichten in de toekomst voor Rocky als je hem laat opereren???
ps: Heb alleen nog een vraagje: Hoe zijn de vooruitzichten in de toekomst voor Rocky als je hem laat opereren???
-
annepanne
Sterkte, wat balen zeg! Ik begrijp een beetje uit je verhaal dat je hond incongruentie heeft? En heeft ie daarna ook LPC? Hoeft waarschijnlijk geen gips omheen na een operatie. Echter ik begrijp ook een beetje dat je hond al arthrose heeft? De ellende is namelijk, of je nu opereert of niet, je hond heeft hoe dan ook arthrose. Hoe erg dit zal worden, is per hond natuurlijk verschillend, maar bij opereren wordt t gewricht geopend en zal er hoe dan ook arthrose optreden. Natuurlijk treedt er ook arthrose op als je niets doet. Ik kan me dus ook wel een beetje voorstellen dat je, als de orthopeed niet echt optimistisch was, erg twijfeld over al dan niet opereren. De prognose hangt in grote mate samen met of er al dan niet arthrose gevormd is. Met een paar jaar krijgt ie er hoe dan ook weer last van, en het blijft een beetje een gok wat de beste optie is per geval: wel of niet opereren. Van de operatie zelf herstellen ze trouwens errug snel! En niet alle honden kunnen aan twee poten tegelijk worden geopereerd, helaas...
- dusk
- Actief
Dank voor jullie advies... De Orthopeed zag dat ik het er moeilijk mee had en wist dus dat ik financieel niet lekker zat... Daarom drong hij er niet op aan denk ik... Hij deed helemaal geen moeite om me over te halen en liet het volledig aan mij over.
Ik heb vandaag met mijn vriendin besproken dat we hem koste wat het kost gaan laten helpen.
Naast het verwijderen van stukjes bot (misschien meerdere) wordt het spaakbeen dus ook gebroken en verlengd zodat de boel beter aansluit. Daarom denk ik wel dat er gips omheen gaat.
Ik hoop dat er geen wachtlijst is voor de operatie... zal maandag bellen!
(ik heb maar wat plaatjes erbij gedaan dat leest wel zo prettig heh? niet waar?
)
Ik heb vandaag met mijn vriendin besproken dat we hem koste wat het kost gaan laten helpen.
Naast het verwijderen van stukjes bot (misschien meerdere) wordt het spaakbeen dus ook gebroken en verlengd zodat de boel beter aansluit. Daarom denk ik wel dat er gips omheen gaat.
We hebben nu even een nachtje er over kunnen slapen en zij een beetje bekomen van de schok... We gaan alles op alles zetten om hem te laten helpen!Stang schreef:Tja, ik kan het alleen met mijn voorgangers eens zijn: dit geneest niet zonder operatie.
Zonder operatie heb je een hond met pijn, die mank loopt en die artrose zal ontwikkelen. In mijn ogen heb je geen keuze en zal je op een of andere manier aan het geld moeten komen om de hond te laten opereren, hoe eerder hoe beter.
Sterkte.....
LongFields schreef:Eline heeft het heel goed verwoord, daar heb je echt wat aan denk ik.
Als je een hond neemt, heb je ook eigenlijk gewoon de plicht om alles te doen wat nodig is om je hond een gezond en gelukkig leven te geven, voor zover dat medisch gezien mogelijk is. Indien hier een operatie voor nodig is zoals in jouw geval, dan hoort dat ook bij je plicht, hoe moeilijk het ook financieel gezien kan zijn...
Voor ons geld alleen dat we heel veel van hem houden... dat is al reden genoeg... plicht of geen plicht![]()
Je zou met je dierenarts misschien kunnen overleggen of je de operatie in termijnen terug mag betalen, soms wordt dat wel gedaan (maar misschien heb je die optie al besproken, ik heb niet de hele topic doorgelezen).
En anders inderdaad maar even wachten met een nieuw bed en een lik verf op de muur...
Termijnen gaat niet lukken maar we gaan onze best doen om het geld bij elkaar te krijgen!
Sterkte in ieder geval, je zit in een rotsituatie nu.
Thanks!
![]()
Hoi gerda! Bedankt... Vooruitzichten kon hij weinig over vertellen... hij zei ook dat het niet perse erger hoefde te worden maar dat de artrose inderdaad wel zou blijven ontwikkelen... En misschien na de linker poot zou het risico bestaan dat hij rechts zou gaan manken omdat hij daar ook vormen van ED liet zien op de foto...gerda en senna schreef:Ook namens Senna en haar baasje sterkte!!!
![]()
Hij heeft inderdaad last van incongruentie maar het spaakbeen word gebroken en verlengd bij hem. Artrose is een nieuw begrip voor mij (klinkt misschien stom maar het is echt zo) dus ik weet niet echt waar ik dat aan kan afleiden nu of hij dat nu al heeft... Wel zei de Orthopeed dat je op de foto's duidelijk veel verwitting zag op het bot wat niet hoorde maar wel typerend was voor deze problemen.annepanne schreef:Sterkte, wat balen zeg! Ik begrijp een beetje uit je verhaal dat je hond incongruentie heeft? En heeft ie daarna ook LPC? Hoeft waarschijnlijk geen gips omheen na een operatie. Echter ik begrijp ook een beetje dat je hond al arthrose heeft? De ellende is namelijk, of je nu opereert of niet, je hond heeft hoe dan ook arthrose. Hoe erg dit zal worden, is per hond natuurlijk verschillend, maar bij opereren wordt t gewricht geopend en zal er hoe dan ook arthrose optreden. Natuurlijk treedt er ook arthrose op als je niets doet. Ik kan me dus ook wel een beetje voorstellen dat je, als de orthopeed niet echt optimistisch was, erg twijfeld over al dan niet opereren.
Inderdaad precies de reden waarom ik twijfelde! Heel knap van je dat je daar aan denkt![]()
De prognose hangt in grote mate samen met of er al dan niet arthrose gevormd is. Met een paar jaar krijgt ie er hoe dan ook weer last van, en het blijft een beetje een gok wat de beste optie is per geval: wel of niet opereren. Van de operatie zelf herstellen ze trouwens errug snel! En niet alle honden kunnen aan twee poten tegelijk worden geopereerd, helaas...
![]()
![]()
![]()
Ik hoop dat er geen wachtlijst is voor de operatie... zal maandag bellen!
(ik heb maar wat plaatjes erbij gedaan dat leest wel zo prettig heh? niet waar?

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
dusk schreef:Dank voor jullie advies... De Orthopeed zag dat ik het er moeilijk mee had en wist dus dat ik financieel niet lekker zat... Daarom drong hij er niet op aan denk ik... Hij deed helemaal geen moeite om me over te halen en liet het volledig aan mij over.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- dusk
- Actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Perfect!dusk schreef:Vandaag Dick van Zuilen opgebeld bij de DOCA en een afspraak gemaakt voor maandag 28 feb. 9:30 uur... Eerder kon niet... en een vriend van me wilt ons ook graag ophalen na afloop want hij mag dan niet lopen dus.
En wat gaan ze dan precies doen? 1 poot aan lpc en het vergroeide bot of gaan ze beide poten tegelijk doen?
- dusk
- Actief
Ze kunnen niet 2 poten tegelijk doen omdat de 1e poot eerst moet kunnen herstellen/revalideren... ze gaan een paar stukjes bot verwijderen en het spaakbeen breken en iets verlengen...
Dat is voor zover ik begrijp wat er gaat gebeuren... de 2e poot hoefde niet perse geopereerd te worden maar de kans bestaat wel dat die ook zal moeten achteraf... maar daar wachten we nog even mee.
Dat is voor zover ik begrijp wat er gaat gebeuren... de 2e poot hoefde niet perse geopereerd te worden maar de kans bestaat wel dat die ook zal moeten achteraf... maar daar wachten we nog even mee.

-
Gast
Vanaf welke leeftijd hebben jullie Rocky trappen laten lopen? Ik kan me voorstellen dat hij al vrij snel te zwaar werd om elke keer te dragen maar trappen lopen op jonge leeftijd is voor HD en ED gevoelige rassen extra slecht.dusk schreef:Ohja...
P.s. Rocky woont nu al 3 dagen in bij mij vader en gaat met de lift inplaats van de trap. Er was na 2 dagen al een hele verbetering te zien met het manken! Dus misschien kijk ik het nog even aan met opereren.
- dusk
- Actief
Het is genetisch overdraagbaar en trappen lopen kan slijtage verergeren maar geen ED veroorzaken begrijp ik uit zelf-studie....
vanaf 5 maanden woog hij al 25 kilo ongeveer... en werd het gevaarlijk trappen te lopen [edit] met rocky in mijn armen [/edit] ... sinds dien loopt hij [edit] zelf [/edit] trappen.
vanaf 5 maanden woog hij al 25 kilo ongeveer... en werd het gevaarlijk trappen te lopen [edit] met rocky in mijn armen [/edit] ... sinds dien loopt hij [edit] zelf [/edit] trappen.
Laatst gewijzigd door dusk op 16 feb 2005 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja ik snap het. Zo is het dus ook bij Kaya gegaan (behalve dan het spaakbeen). Ze hebben eerst de ergste poot aan lpc geopereerd en zeiden toen dat het misschien ooit nodig was de andere poot te opereren.dusk schreef:Ze kunnen niet 2 poten tegelijk doen omdat de 1e poot eerst moet kunnen herstellen/revalideren... ze gaan een paar stukjes bot verwijderen en het spaakbeen breken en iets verlengen...
Tot nu toe is dat nog niet nodig en het is inmiddels 1,5 jaar geleden.
Sterkte alvast gewenst!!! Je hond is daar absoluut in goede handen!
- dusk
- Actief
Echt waar? geweldig zeg!! Ik hoop ook dat het zo zal gaan bij onze hond... we doen wel onze best om hem flink af te laten vallen en heel slank te houden!!! Hoeveel weegt jou kaya?Stang schreef: Ja ik snap het. Zo is het dus ook bij Kaya gegaan (behalve dan het spaakbeen). Ze hebben eerst de ergste poot aan lpc geopereerd en zeiden toen dat het misschien ooit nodig was de andere poot te opereren.
meneer van Zuilen kon alleen met heel veel moeite en kracht een piepje eruit krijgen bij de andere poot... en op de foto was wel witting van het bot zichtbaar maar niet zo erg als bij het andere been. (witting van het bot schijnt typisch te zijn voor honden die last hebben van ED/LPC)

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi,dusk schreef:meneer van Zuilen kon alleen met heel veel moeite en kracht een piepje eruit krijgen bij de andere poot... en op de foto was wel witting van het bot zichtbaar maar niet zo erg als bij het andere been. (witting van het bot schijnt typisch te zijn voor honden die last hebben van ED/LPC)
Dat is de arthrose die je op de foto ziet als 'wittige wolkjes'.
Groetjes, Karen
- dusk
- Actief
Ja maar ook over het hele bot heen zag je dat het bot witter was dan elders... een soort van verkalkingsreactie van het bot als de stukjes afbreken van het bot wat we LPC noemen... Heb ik van de Orthopeed geleerdScooby schreef:Hoi,dusk schreef:meneer van Zuilen kon alleen met heel veel moeite en kracht een piepje eruit krijgen bij de andere poot... en op de foto was wel witting van het bot zichtbaar maar niet zo erg als bij het andere been. (witting van het bot schijnt typisch te zijn voor honden die last hebben van ED/LPC)
Dat is de arthrose die je op de foto ziet als 'wittige wolkjes'.
De wittige wolkjes waren heel slecht te zien die de arthrose moesten voorstellen
[edit] ach basil was me al voor zie ik [/edit]

- dusk
- Actief
Haha thanks... ja ik vergeet vaak dingen die me uitgelegd worden maar dit keer heb ik er extra goed mijn best op gedaan... enne Dick van Zuilen heeft het ook allemaal heel goed uitgetekend en omschreven voor mij dus ook complimenten voor hem!basil schreef:overigens groot compliment voor hoe je alles begrepen en onthouden hebt

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Kaya weeg 38/39 kg bij een schofthoogte van 60 cm.dusk schreef:Echt waar? geweldig zeg!! Ik hoop ook dat het zo zal gaan bij onze hond... we doen wel onze best om hem flink af te laten vallen en heel slank te houden!!! Hoeveel weegt jou kaya?Stang schreef: Ja ik snap het. Zo is het dus ook bij Kaya gegaan (behalve dan het spaakbeen). Ze hebben eerst de ergste poot aan lpc geopereerd en zeiden toen dat het misschien ooit nodig was de andere poot te opereren.
meneer van Zuilen kon alleen met heel veel moeite en kracht een piepje eruit krijgen bij de andere poot... en op de foto was wel witting van het bot zichtbaar maar niet zo erg als bij het andere been. (witting van het bot schijnt typisch te zijn voor honden die last hebben van ED/LPC)
De geopereerde poot is nu helemaal goed (behalve dan de artrose die ze al ontwikkelt had). Op de andere poot loopt ze soms ietsjes mank, vooral als ze weer veel gekke bokkesprongen heeft gemaakt. Ik heb er tussendoor wel weer naar laten kijken door hun, maar volgens hun was dit niet door de lpc maar door de artrose.
Maar goed, Kaya kan gerust 2 uur in het bos wandelen zonder problemen. Alleen met ballen/stokken gooien moeten we uitkijken, eigenlijk mag dat helemaal niet meer, maar ze doet het zo vreselijk graag dat we weleens met mate gooien. Doen we het teveel, dan gaat ze manken op de niet geopereerde poot.
- gerda en senna
- Vaste gebruiker
afvallen

Senna een week naar de operatie, ze mag nu weer 4 keer 5 min.lopen en dat gaat gelukkig heel goed.
tip: Als je hond moet afvallen en je minder eten gaat geven of minder koekjes kun je toch zijn maag vullen met boontjes (gewoon uit blik) Je hond heeft een gevulde maag en komt door boontjes niks aan.
groetjes gerda en een poot van senna
- dusk
- Actief
Re: afvallen
Alles gelukkig nogsteeds goed met senna? Heb je haar in een bench gehouden? (dat werd mij aangeraden maar ik heb er geen) Geen rare dingen meegemaakt in de tussentijd?gerda en senna schreef:
Senna een week naar de operatie, ze mag nu weer 4 keer 5 min.lopen en dat gaat gelukkig heel goed.
tip: Als je hond moet afvallen en je minder eten gaat geven of minder koekjes kun je toch zijn maag vullen met boontjes (gewoon uit blik) Je hond heeft een gevulde maag en komt door boontjes niks aan.
groetjes gerda en een poot van senna
Rocky krijgt nu de helft van wat hij normaal eet... hij loopt ook een stuk minder dus hij valt heeeel langzaam af ervan.

- dusk
- Actief
Ok nou heb ik wat vergelijkings materiaal... Onze hond heeft er ook voornamelijk last van na vreselijk actief geweest te zijn... zoals bijv een uurtje naar het strand en daar rennen als een gek. Zelf heb ik het idee dat de artrose niet al te erg is nog. En de andere poot was op de foto niet al te ernstig geloof ik dus misschien is er hoop voor de andere poot! Hij weegt 36kg en ik ga hem een beetje laten afvallen nu...Stang schreef: Kaya weeg 38/39 kg bij een schofthoogte van 60 cm.
De geopereerde poot is nu helemaal goed (behalve dan de artrose die ze al ontwikkelt had). Op de andere poot loopt ze soms ietsjes mank, vooral als ze weer veel gekke bokkesprongen heeft gemaakt. Ik heb er tussendoor wel weer naar laten kijken door hun, maar volgens hun was dit niet door de lpc maar door de artrose.
Maar goed, Kaya kan gerust 2 uur in het bos wandelen zonder problemen. Alleen met ballen/stokken gooien moeten we uitkijken, eigenlijk mag dat helemaal niet meer, maar ze doet het zo vreselijk graag dat we weleens met mate gooien. Doen we het teveel, dan gaat ze manken op de niet geopereerde poot.
En ik kan begrijpen dat je affentoe toch met een stok gooit... De plezier die je hond eruit haalt is zo ontzettend gaaf om naar te kijken... en wetend dat je hond er immens van geniet

- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
De helft van wat hij zou moeten krijgen of de helft van wat hij normaal krijgt?
Ik zou inderdaad zijn voeding ook aanvullen met (groene) bonen...dit is qua hoeveelheid wel veel verschil voor je hond en inderdaad van boontjes komen ze niet aan (althans dat geldt voor sperciebonen/tuinbonen etc)
Over de bench: ik ga er even van uit dat als je geen bench hebt je hond er ook niet aan gewend is...ik vraag me dus af of je hem rustig kunt houden in een bench. Sommige honden die er niet aan gewend zijn gaan volledig door het lint van een bench (zeker met de deur dicht) Misschien kun je hem beter rustig houden door al het andere in zijn omgeving zo normaal mogelijk te houden...of moet je hond lang alleen zijn tijdens de revalidatie? Maar zelfs als dat zo is kun je misschien beter zijn mand in een kleinere kamer zetten of een gedeelte van de kamer afzetten...
Ik weet het ook niet hoor, ik probeer met je mee te denken
Mocht een bench echt noodzakelijk zijn om het herstel te bevorderen dan kun je ze volgens mij ook huren bij de DA of dierenwinkel.
Ik zou inderdaad zijn voeding ook aanvullen met (groene) bonen...dit is qua hoeveelheid wel veel verschil voor je hond en inderdaad van boontjes komen ze niet aan (althans dat geldt voor sperciebonen/tuinbonen etc)
Over de bench: ik ga er even van uit dat als je geen bench hebt je hond er ook niet aan gewend is...ik vraag me dus af of je hem rustig kunt houden in een bench. Sommige honden die er niet aan gewend zijn gaan volledig door het lint van een bench (zeker met de deur dicht) Misschien kun je hem beter rustig houden door al het andere in zijn omgeving zo normaal mogelijk te houden...of moet je hond lang alleen zijn tijdens de revalidatie? Maar zelfs als dat zo is kun je misschien beter zijn mand in een kleinere kamer zetten of een gedeelte van de kamer afzetten...
Ik weet het ook niet hoor, ik probeer met je mee te denken
Mocht een bench echt noodzakelijk zijn om het herstel te bevorderen dan kun je ze volgens mij ook huren bij de DA of dierenwinkel.
- dusk
- Actief
Hahahaha ik dacht dat je d drogisterij DA bedoelde hahaha (dom dom dom
)
Gelukkig is mijn pa koos werkeloos momenteel en kan hij zich ontfermen over rocky... en in denk dat je een hele goeie suggestie doet... we houden hem op de gang/doorloop. In een bench kan wel maar dan zou ik hem er NU aan moeten laten wennen haha...
Gelukkig is mijn pa koos werkeloos momenteel en kan hij zich ontfermen over rocky... en in denk dat je een hele goeie suggestie doet... we houden hem op de gang/doorloop. In een bench kan wel maar dan zou ik hem er NU aan moeten laten wennen haha...

- pooh
- Zeer actief
- dusk
- Actief
- gerda en senna
- Vaste gebruiker

Na de operatie hebben wij inderdaad de bench weer van zolder gehaald, het was een jaar geleden maar het was weer haar vertrouwde plekje. De eerste 10 dagen dat ze volledig moest rusten en alleen voor het plassen naar buiten mocht hebben we haar vooral met rust gelaten. Want als wij senna aandacht geven dan gaat ze direct kwispelen en wil ze spelen. Na die 10 dagen hebben we de bench weer opgeruimd en mag ze weer in haar mand, ook gaan er nu wel 2 botten per week erdoor. Door het kauwen wordt ze ook moe en gaat ze weer een paar uur slapen. Maar het links laten liggen is wel moeilijk maar is het me waard als ik over 8 weken weer een vrolijke hond heb zonder pijn en kreupel lopen.
poot van senna en groetjes van gerda
tip: bij de dierenambulance verhuren ze vaak ook wel een bench. Wij hebben toen senna nog pup was de bench neergezet en als ze niet keek deden we er koekjes in. Soms ging ze dan even kijken en kwam ze wat lekkers tegen. Na een week hoefden we maar bench te zeggen en ze vloog erin, deur dicht en dan kreeg ze een koekje. Dan even 10 min laten zitten en deur weer open doen, en dat dan verder opbouwen. Zo heeft ze als pup nooit wat kapot gebeten en nooit geblaft als we weg gingen want ze voelde zich veilig op haar plek.
bench wel aan te raden bij een jonge hond!
- pooh
- Zeer actief
Dankjewel. Ameno is een Witte Zwitsere Herder.dusk Geplaatst: Do Feb 17, 2005 10:09 am Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Ja ik ben er zelf ook heel blij mee dat er iemand is die hem in de gaten houd en voor hem kan zorgen! De afkorting kende ik wel onderhand maar ik las er zo overheen zonder erbij na te denken! Mooie hond heb je trouwens, Wat voor ras is het?
- donna
- Zeer actief
donna heeft na de operatie niet in een bench gezeten,ik weet zeker dat ze hier helemaal gestoord van zou worden en zou gaan krabben met dr net geopereerde voorpootjes om er uit te komen!
de eerste dagen hield ze zichzelf erg rustig ivm de pijn.ze wou soms niet eens mee een plasje doen buiten omdat ze dan moest lopen.toen het wat beter ging heb ik haar iets meer alleen thuis gelaten,dan gaat ze liggen slapen.verder heb ik haar zoveel mogelijk genegeerd.toen ze weer wat mocht doen zijn we zoek spelletjes gaan doen in huis:zit,wachten...ik een speelgoedje verstoppen,zij daarna zoeken.wat ze ook leuk vind(bij gebrek aan beter)is zij liggen en dan rol ik de bal tussen de voorpoten en dan hapt ze hem.verder wat bezig geweest met gedrag dingetjes,put ze geestelijk een beetje uit.na de controle mocht ze zwemmen,dat doen we nu nog steeds in een speciaal hondenzwembad 2 keer in de week een half uur.goed voor de conditie en spieren!en ze vind het zelf geweldig!!
ze krijgt vanaf de operatie light brokken(daarvoor high energy brokken)en ze is niet dikker geworden.je hebt ook lekkere light snackjes.
het is inmiddels 13 week geleden dat ze is geopereerd en ik zie dr af en toe nog wat stijf lopen en soms zit er nog een klein mankje in.ze loopt nu 40 minuten per keer,ik probeer haar nog rustig te houden maar af en toe rent en speelt ze weer met dr grote broer(ze begint dan zelf).
ik denk niet dat het bij haar weer helemaal goed komt want de ellebogen zijn helemaal versleten maar ze is vrolijk en weer blij als we iets leuks gaan doen...en wat is er nu leuker dan een vrolijke hond die er zin in heeft!!
de eerste dagen hield ze zichzelf erg rustig ivm de pijn.ze wou soms niet eens mee een plasje doen buiten omdat ze dan moest lopen.toen het wat beter ging heb ik haar iets meer alleen thuis gelaten,dan gaat ze liggen slapen.verder heb ik haar zoveel mogelijk genegeerd.toen ze weer wat mocht doen zijn we zoek spelletjes gaan doen in huis:zit,wachten...ik een speelgoedje verstoppen,zij daarna zoeken.wat ze ook leuk vind(bij gebrek aan beter)is zij liggen en dan rol ik de bal tussen de voorpoten en dan hapt ze hem.verder wat bezig geweest met gedrag dingetjes,put ze geestelijk een beetje uit.na de controle mocht ze zwemmen,dat doen we nu nog steeds in een speciaal hondenzwembad 2 keer in de week een half uur.goed voor de conditie en spieren!en ze vind het zelf geweldig!!
ze krijgt vanaf de operatie light brokken(daarvoor high energy brokken)en ze is niet dikker geworden.je hebt ook lekkere light snackjes.
het is inmiddels 13 week geleden dat ze is geopereerd en ik zie dr af en toe nog wat stijf lopen en soms zit er nog een klein mankje in.ze loopt nu 40 minuten per keer,ik probeer haar nog rustig te houden maar af en toe rent en speelt ze weer met dr grote broer(ze begint dan zelf).
ik denk niet dat het bij haar weer helemaal goed komt want de ellebogen zijn helemaal versleten maar ze is vrolijk en weer blij als we iets leuks gaan doen...en wat is er nu leuker dan een vrolijke hond die er zin in heeft!!
Laatst gewijzigd door donna op 17 feb 2005 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Tatiana
- Vaste gebruiker
Hallo
Ga je naar het Orthopedisch Centrum Amsterdam? Ik ben daar twee dagen geleden geweest met mijn hondje alleen wij hadden een ander probleem. Ze kunnen daar heel veel maar het eerste is natuurlijk erachter komen wat het nou precies is. Heb je jouw hond laten verzekeren? Het zijn namelijk behoorlijke rekeningen die je krijgt.
Groetjes Tatiana en Toopaas (Toop)
Groetjes Tatiana en Toopaas (Toop)
- dusk
- Actief
- dusk
- Actief
Ja dat geeft toch een hoop voldoening... onze hond heeft nog overal zin in en nergens erg in maar hij is ook nog erg jong. over 10 dagen breng ik hem naar de DOCA. Na de operatie zit mijn hond in een appartementen complex met lift maar het duurt wel 2 min voordat hij buiten is met de lift enzo... dat is wel minder. Maar beter dan een halve trap lopen lijkt mij toch?donna schreef:wat is er nu leuker dan een vrolijke hond die er zin in heeft!!
Laatst gewijzigd door dusk op 19 feb 2005 01:33, 1 keer totaal gewijzigd.

- dusk
- Actief
- dusk
- Actief