Mijn naam is Fred. Groot hondenliefhebber, momenteel (nog??) geen hond. 41 en werkzaam in de IT.
Heb in een ''vorig' leven altijd honden gehad.
Nu wederom gesetteld, zoontjelief wordt 5 en daarom denk ik weer klaar te zijn voor het echte werk.
Ik heb mij aangemeld bij op dit forum om daarbij langs deze weg jullie gewaardeerde menig te verkrijgen over mijn cruciale vraag:
Wel of geen hond??
We werken namelijk allebei.
Een hond zou bij ons van 09:30 tot 12:00 en van 13:00 tot 15:30 alleen thuis moeten zijn. Is dit tegenwoordig nog ethisch verantwoord?
Ik heb ook wel eens gedacht aan een herplaatser. Ben echter bang dat we hard uitgelachen worden omdat we niet de hele dag thuis zijn...
Het zou het liefst Cane Corso moeten worden. Uiterlijk en raseigenschappen spreken mij erg aan. In eerste plaats omdat ze goed zijn met kleine kinderen en zeker niet in de laatste plaats omdat het alarmsysteem uitgeschakeld zal moeten blijven door zijn aanwezigheid. Een labrador zou een inbreker helpen sjouwen
Graag zie ik jullie visie tegemoet mbt hond en werk, en als het kan ook nog in relatie met het ras.
Bij voorbaat dank