Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teatree olie gebruiken bij loopsheid?
Moderator: moderatorteam
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Teatree olie gebruiken bij loopsheid?
Ik lees net op een internet pagina dat het goed is om de vulva van je hond tijdens de loopsheid te reinigen met een oplossing van water en Teatree olie.
Ameno verliest inmiddels al een aantal geen bloed meer maar likt best nogveel aan haar vulva. Ik ga er dus vanuit dat ze zichzelf schoonhoudt of is het niet normaal dat een teef hier nog mee bezig is nadat het bloedverlies is gestopt?
Moet ik nou iets doen of niet?
Ameno verliest inmiddels al een aantal geen bloed meer maar likt best nogveel aan haar vulva. Ik ga er dus vanuit dat ze zichzelf schoonhoudt of is het niet normaal dat een teef hier nog mee bezig is nadat het bloedverlies is gestopt?
Moet ik nou iets doen of niet?
- pooh
- Zeer actief
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Normaal gesproken hoef je zelf niets te doen tijdens en na de loopsheid. Teven houden zich zelf genoeg schoon.
Ik ga er vanuit dat al 't ingrijpen van ons hoe goed bedoeld ook niet zinvol is als er niets aan de hand is.
Je verteld dat ze al een paar dagen niet meer vloeit, maar wel poetst. Dan houd ze gewoon de zaak schoon meer niet.
Als ze nu verder geen uitvloeing meer heeft is 't hier mee over en op naar de volgende loopsheid.
Ik zou verder niets meer doen.
Ik ga er vanuit dat al 't ingrijpen van ons hoe goed bedoeld ook niet zinvol is als er niets aan de hand is.
Je verteld dat ze al een paar dagen niet meer vloeit, maar wel poetst. Dan houd ze gewoon de zaak schoon meer niet.
Als ze nu verder geen uitvloeing meer heeft is 't hier mee over en op naar de volgende loopsheid.
Ik zou verder niets meer doen.

- pooh
- Zeer actief
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- little-wolf
- Zeer actief
ok. dus weer een ander fase.Inge O schreef:nee hoor!!! nu wordt ze pas echt loops (= vruchtbaar)!little-wolf schreef:rochelle is nu in haar 2e week dat ze zichtbaar loops is.
het bloeden wordt minder. gaat ze nu al naar het eind van de loopsheid?
balou reageerd er gelukkig niet op en ze staat niet voor hem, maar zaterdag werd door 2 verschillende reuen gekwijld op mn broek omdat rochelle op schoot had gezeten.
hoelang duurd deze periode ongeveer?
- pooh
- Zeer actief
- little-wolf
- Zeer actief
ja hij is gecastreerd.Inge O schreef:haha, balou reageert er waarschijnlijk nog niet op, zolang ze niet 'staat'. zal nu wel gaan beginnen neem ik aan, of is balou gecastreerd? (en dan nog is de interesse vaak nog even groot hoorlittle-wolf schreef:ok. dus weer een ander fase.Inge O schreef:nee hoor!!! nu wordt ze pas echt loops (= vruchtbaar)!little-wolf schreef:rochelle is nu in haar 2e week dat ze zichtbaar loops is.
het bloeden wordt minder. gaat ze nu al naar het eind van de loopsheid?
balou reageerd er gelukkig niet op en ze staat niet voor hem, maar zaterdag werd door 2 verschillende reuen gekwijld op mn broek omdat rochelle op schoot had gezeten.![]()
hoelang duurd deze periode ongeveer?).
normaal (maar wat is 'normaal'?) duurt dit nog een dag of 10.
das 5,5 week geleden.
hij reageerd niet zoals die 2 "vreemde reuen" reageren op een geur van rochelle die op mn benen zat.
tnx voor de info!
- little-wolf
- Zeer actief
ok. dank je wel!!!Inge O schreef:meestal loopt het ongeveer zo : eerste 10 - 12 dagen : bloederige uitvloei, gezwollen vulva, niet vruchtbaar.pooh schreef:en na die 10 dagen neemt de zwelling van de vulva ook af?
vanaf dag 10 - 12 komt de echte 'oestrus', de vruchtbare periode met eisprong, en zal de teef haar staart wegdraaien en staan voor de reu (of voor iedereen die bij gebrek daaraan, daarvoor wil doorgaan). tijdens deze periode, die dus ongeveer tot dag 20 duurt zie je dus weinig uitvloei (= rozig/helder), en blijft de vulva gezwollen. ná die periode slinkt alles weer tot normale proporties, ja
.
het totaal van ongeveer 3 weken is maar een gemiddelde, en kan per teef daar nog serieus van afwijken.