Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ontsteking na castratie.
Moderator: moderatorteam
-
eefje
- Actief
ontsteking na castratie.
Afgelopen maandag is onze spike gecastreerd, helaas noodzaak.
Hij liep weg wat hij bijna met zijn leven moest bekopen. Op mijn roepen reageerde hij niet meer en liep bijna onder een auto. Het enige wat hij nog maar zag was TEEF. Nu wonen wij in een wijk waar heel veel honden lopen en er altijd wel een Teef loops is dus in overleg met de dierenarts hebben we hem toch maar laten helpen.
Alles goed gegaan maar omdat hij tijdens het lopen telkens ging zitten na een paar stappen en dan heel neurotisch richting zijn geslacht hapte ( hij had een kap op) vertrouwde ik het niet en ben na de dierenarts gegaan, conclusie hij heeft een ontsteking erbij gekregen , antibiotica en pijnstillers en dan moet het goed gaan. Volgens de dierenarts past het een beetje bij Spike dat hij zich zo neurotisch gedraagt, is wel een beetje zo maar ik vind het zo zielig om hem zo te zien. Hij is erg gefrustreerd. Vanmorgen heb ik hem een t´shirt om gedaan want ook van de kap had hij last hij wou er niet mee eten.
Wie heeft er ervaring of kent dit gedrag na een castratie. Hij durft nauwelijks te lopen zet een paar stappen en gaat gauw weer zitten. Ook buiten doet hij dit. Over 7 dagen mag de hechting er uit en hoop ik dat dit gedrag over is.
Groetjes Eefje
Hij liep weg wat hij bijna met zijn leven moest bekopen. Op mijn roepen reageerde hij niet meer en liep bijna onder een auto. Het enige wat hij nog maar zag was TEEF. Nu wonen wij in een wijk waar heel veel honden lopen en er altijd wel een Teef loops is dus in overleg met de dierenarts hebben we hem toch maar laten helpen.
Alles goed gegaan maar omdat hij tijdens het lopen telkens ging zitten na een paar stappen en dan heel neurotisch richting zijn geslacht hapte ( hij had een kap op) vertrouwde ik het niet en ben na de dierenarts gegaan, conclusie hij heeft een ontsteking erbij gekregen , antibiotica en pijnstillers en dan moet het goed gaan. Volgens de dierenarts past het een beetje bij Spike dat hij zich zo neurotisch gedraagt, is wel een beetje zo maar ik vind het zo zielig om hem zo te zien. Hij is erg gefrustreerd. Vanmorgen heb ik hem een t´shirt om gedaan want ook van de kap had hij last hij wou er niet mee eten.
Wie heeft er ervaring of kent dit gedrag na een castratie. Hij durft nauwelijks te lopen zet een paar stappen en gaat gauw weer zitten. Ook buiten doet hij dit. Over 7 dagen mag de hechting er uit en hoop ik dat dit gedrag over is.
Groetjes Eefje
-
Neeltje
-
eefje
- Actief
Ja, hij heeft een antibiotica en pijnstillers. Gisteren een spuitje en vanmorgen de eerste tablet gekregen.
Antibiotica ben ik direkt mee gestart gisteren.
Ik denk ook dat ik weinig meer kan doen.
Heb wel het idee dat hij wat prettiger ligt met t´shirt in plaats van die kap.
Hij ligt nu lekker rustig in zijn bench te slapen en daar kon hij met kap niet fijn in liggen.
Heb nog overwogen om hem in een bad met soda te zetten maar of dat een goed idee is?
Antibiotica ben ik direkt mee gestart gisteren.
Ik denk ook dat ik weinig meer kan doen.
Heb wel het idee dat hij wat prettiger ligt met t´shirt in plaats van die kap.
Hij ligt nu lekker rustig in zijn bench te slapen en daar kon hij met kap niet fijn in liggen.
Heb nog overwogen om hem in een bad met soda te zetten maar of dat een goed idee is?
-
Neeltje
Nee niet doen, want dan gaat de wond weken en dat is niet de bedoeling. De wond moet mooi droog blijven zodat deze weer kan dichtgroeien en dat belemmer je als je je hond in de soda zou zetten. Gewoon afblijven. Maar als zo'n hemdje helpt dan kan die kap af want dat is maar niks. Soms gebruiken ze daar ook rompertjes voor van babys maar ik weet niet hoe groot je hond is.
-
eefje
- Actief
Grappig dat je dat zegt, heb er ook al aan gedacht en zelfs nog wat liggen van de jongste maar hij is midden groot dus ben bang dat hij daar niet in past. En terwijl ik dit schrijf zie ik meneer lekker een speld uit het shirt trekken!! Even opnieuw voorgeknoopt toch maar de mouwtjes op zijn rug met een grote knoop vastgezet.
Ben nog even op zoek geweest naar een grote romper maar helaas die zijn er niet meer.
Hoe kun je zo´n shirt het beste aan doen want als hij aan de spelden knaagt ben ik nog verder van huis?
Ben nog even op zoek geweest naar een grote romper maar helaas die zijn er niet meer.
Hoe kun je zo´n shirt het beste aan doen want als hij aan de spelden knaagt ben ik nog verder van huis?
-
Neeltje
Tja daar heb ik gelukkig geen ervaring mee, want Tirsa is niet zo lenig en heeft na d'r castratie geen kap om gehad ze kan d'r gewoon niet bij.
Heb je misschien van die veiligheidsspelden waar dan weer zo'n kapje over de kop zit, zoals vroeger bij de luiers? En dan proberen T-shirt zo aan te doen dat die op z'n rug zitten. Zou wel de poten door de mouwen doen, want dan blijft het natuurlijk beter zitten (aan de voorkant dan wel te verstaan). Of kun je misschien 'n onderbroekje aan het hempje/t-shirtje vaststikken heb je ook 'n rompertje.
Heb je misschien van die veiligheidsspelden waar dan weer zo'n kapje over de kop zit, zoals vroeger bij de luiers? En dan proberen T-shirt zo aan te doen dat die op z'n rug zitten. Zou wel de poten door de mouwen doen, want dan blijft het natuurlijk beter zitten (aan de voorkant dan wel te verstaan). Of kun je misschien 'n onderbroekje aan het hempje/t-shirtje vaststikken heb je ook 'n rompertje.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb bij mijn hond die gesteriliseerd was jaren geleden, twee t-shirts aangedaan. 1 t-shirt gewoon met het koppie door het hals-gat, en twee voorpoten door de mouwen. Deze met een knoop op de rug vastmaken.
Het andere t-shirt precies andersom, staart door hoofd-gat en achterpoten door mouwen heen. Dit shirt maak je ook met een knoop vast op de rug, of je kunt de 2 t-shirts ook aan elkaar vastknopen. Dit hangt natuurlijk af van de grootte van je t-shirts en de grootte van je hond. Maar als je daar een beetje creatief mee bent, werkt het prima.
Het andere t-shirt precies andersom, staart door hoofd-gat en achterpoten door mouwen heen. Dit shirt maak je ook met een knoop vast op de rug, of je kunt de 2 t-shirts ook aan elkaar vastknopen. Dit hangt natuurlijk af van de grootte van je t-shirts en de grootte van je hond. Maar als je daar een beetje creatief mee bent, werkt het prima.
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
-
Sisboo
- Actief
Mijn hond is 3 weken terug gecastreerd. Deze ingreep was helaas medische noodzakelijk. Bij hem was het een castratie en een buikoperatie i.v.m. een niet ingedaalde bal.
Maar goed hij had voor een paar dagen pijnstillers meegekregen, en toen hij dat niet meer kreeg werd het dus echt niet leuk voor hem.
Hij was heel onrustig, en als hij lag, dan sprong hij plotseling op, alsof hij door een wesp werd gestoken, en ging dan heel snel en onrustig ergens anders liggen. Weer terug d.a. geweest en opnieuw rimadyl en antibiotica meegekregen, en toen ging het weer lekker met hem.
Dus sterkte het gaat heus allemaal goed komen.
Maar goed hij had voor een paar dagen pijnstillers meegekregen, en toen hij dat niet meer kreeg werd het dus echt niet leuk voor hem.
Hij was heel onrustig, en als hij lag, dan sprong hij plotseling op, alsof hij door een wesp werd gestoken, en ging dan heel snel en onrustig ergens anders liggen. Weer terug d.a. geweest en opnieuw rimadyl en antibiotica meegekregen, en toen ging het weer lekker met hem.
Dus sterkte het gaat heus allemaal goed komen.
-
eefje
- Actief
-
eefje
- Actief
en nog steeds gaat het niet echt veel beter met spike.
Het is nu zondag en hij springt inderdaad nog op alsof hij door spelden word geprikt,wandelen is een ramp omdat hij om de twee meter blijft zitten en dan naar zijn geslacht hapt.
Hij gedraagt zich erg neurotisch.
Ben heel benieuwd of het over gaat als de hechting er uit is.
Het is nu zondag en hij springt inderdaad nog op alsof hij door spelden word geprikt,wandelen is een ramp omdat hij om de twee meter blijft zitten en dan naar zijn geslacht hapt.
Hij gedraagt zich erg neurotisch.
Ben heel benieuwd of het over gaat als de hechting er uit is.
-
Sjiel
- Zeer actief
-
eefje
- Actief
-
Sjiel
- Zeer actief
-
eefje
- Actief
Hoi, wat leuk dat je dat vraagt!
Inmiddels is Spike opgeknapt en helemaal de oude.
Sinds gisteren dan. Hij is weer de eigenwijze, drukke belhamer van voorheen.
We wachten af wat de gevolgen zijn van de castratie, voorlopig houden we hem nog maar aangelijnd. Met een week of 6 zullen we zien wat het heeft gedaan.
Morgen gaan we gelukkig weer naar de training. Kijken of we de a cursus kunnen slagen op 12 maart.
groetjes Gerda
Inmiddels is Spike opgeknapt en helemaal de oude.
Sinds gisteren dan. Hij is weer de eigenwijze, drukke belhamer van voorheen.
We wachten af wat de gevolgen zijn van de castratie, voorlopig houden we hem nog maar aangelijnd. Met een week of 6 zullen we zien wat het heeft gedaan.
Morgen gaan we gelukkig weer naar de training. Kijken of we de a cursus kunnen slagen op 12 maart.
groetjes Gerda