Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nagels knippen
Moderator: moderatorteam
-
jidde
Nagels knippen
Nanni heeft lange nagels op haar voorpoten. Nou zou ik ze graag gaan knippen en laten dichtbranden.
Iemand ervaring ermee?? Ik bel denk ik morgen de DA om afspraak te maken
Iemand ervaring ermee?? Ik bel denk ik morgen de DA om afspraak te maken
-
binno
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Is het de bedoeling om ze onder narcose heel kort te laten knippen en door het dichtbranden het bloeden te laten stoppen? Wel heel drastisch. :N:
Als de nagels niet vanzelf slijten door op harde ondergrond te lopen kan je toch telkens kleine stukjes van de nagels afknippen? Het leven in de nagels trekt zich dan steeds verder terug en zo kan je de nagels toch ook kort krijgen?

Moos (labrador) Gian (maltezer)
-
jidde
Haar nagels zijn echt onwijs te lang!! ik heb ze een halfjaar geleden laten knippen in een trimsalon, alleen is het nu alweer aangegroeid heb ik het idee
Het elke keer laten knippen kan ook, alleen duurt het dan nog onwijs lang eer het op een mooie lengte is. En om elke keer dan een uur naar Woerden te rijden... (ik laat het liever bij een trimsalon doen dan bij DA)
Het is inderdaad drastisch, maar zoals ik aangaf, ze zijn echt veelste lang! k ben bang dat ze anders klachten krijgt, oa omdat ze ook ouder wordt
Het is inderdaad drastisch, maar zoals ik aangaf, ze zijn echt veelste lang! k ben bang dat ze anders klachten krijgt, oa omdat ze ook ouder wordt
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
kort knippen en dan dichtbranden wil niet zeggen dat ze dan niet meer groeien hoor. Zelf geen ervaring, maar een vriendin van me heeft het laten doen bij haar hond omdat ie ook extreem lange nagels had. Binnen een mum van tijd zijn de nagels net zo hard weer aangegroeid. Dus ik zou het niet doen. Gewoon zelf goed bij houden met een goede nageltang of door de trimster laten doen.
-
jidde
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
-
Marion.
Dichtbranden
Gek!
Gewoon zelf stukje voor stukje afknippen. De nagels zo kort knippen dat je ze moet laten dichtbranden, lijkt me niet gezond.
Zaklamp onder de nagel schijnen, dan zie je precies waar het leven begint. En vind je het eng, dan doe je het gewoon mm voor mm.
Vergis je niet, de meeste trimsters en dierenartsen vinden het ook eng om nagels te knippen, dus die gaan ook niet tot het uiterste puntje. Ja, of de dierenarts moet het onder narcose doen natuurlijk, maar dat zo voor mij al helemaal geen optie zijn.
Gewoon zelf doen. Voor je hond lekkerder, en voor jouw portomonnee lekkerder
Gewoon zelf stukje voor stukje afknippen. De nagels zo kort knippen dat je ze moet laten dichtbranden, lijkt me niet gezond.
Zaklamp onder de nagel schijnen, dan zie je precies waar het leven begint. En vind je het eng, dan doe je het gewoon mm voor mm.
Vergis je niet, de meeste trimsters en dierenartsen vinden het ook eng om nagels te knippen, dus die gaan ook niet tot het uiterste puntje. Ja, of de dierenarts moet het onder narcose doen natuurlijk, maar dat zo voor mij al helemaal geen optie zijn.
-
Marion.
Uiteraard zijn de nagels in een half jaar alweer gegroeid. Dat zie je aan het duimpje, waar nooit op gelopen wordt. Knip je die dan ook nooit?jidde schreef:Haar nagels zijn echt onwijs te lang!! ik heb ze een halfjaar geleden laten knippen in een trimsalon, alleen is het nu alweer aangegroeid heb ik het idee![]()
Nogmaals, met een zaklamp eronder schijnen en het is een fluitje van een cent.
- Jasparov
- Vaste gebruiker
je kan de nagel sook gaan vijlen. En als je hond makkelijk is kan je dat ook doen met een dremel. Daar hou je de nagels goed kort mee. Het vervelende van nagels is dat het leven ook steeds verder mee groeit. Het is dus belangrijk om regelmatig de nagels bij te houden.
Ik heb zelf hier een mallotige basset die al door het lint gaat als ik aan zijn poot zit. Zijn nagels zijn alleen te knippen met veel worstel werk. Ik vind het te ver gaan om de nagels express in het leven te gaan knippen en dan dicht te branden. Moet niet nodig zijn.
Ik heb zelf hier een mallotige basset die al door het lint gaat als ik aan zijn poot zit. Zijn nagels zijn alleen te knippen met veel worstel werk. Ik vind het te ver gaan om de nagels express in het leven te gaan knippen en dan dicht te branden. Moet niet nodig zijn.
Groeten Ursula
-
jidde
Zelf durf ik het eerlijk gezegd niet te doenMarion. schreef:DichtbrandenGek!
Van die zaklamp... Werkt dat ook bij zwarte nagels?
-
Marion.
Juist bij zwarte nagelsjidde schreef:Van die zaklamp... Werkt dat ook bij zwarte nagels?
(bij lichte nagels zie je vanzelf het leven wel zitten).
Ik zou het proberen. Nanni er rustig aan laten wennen. Op een dag een mm van een nagel afknippen (als ze echt zo lang zijn, is dat geen enkel probleem). Volgende dag doe je een andere nagel. Rustig opbouwen.
Nagels vinden heel veel mensen eng. Voor de zekerheid zet je een brandende kaars op tafel en een koffielepeltje. Als je per ongeluk een puntje in het leven knipt, hou je het lepeltje even in de vlam en drukt met de bolle kant van de lepel tegen de nagel
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Effe getest bij Freek, maar zie echt geen leven met een zaklamp bij zn zwarte nagels.
Wat hiervoor ook al werd gezegd, vijlen je doet iedere avond 1 nagel, dan hoef je ook niet bang te zijn voor te kort te gaan.
En zoiets drastisch als te kort knippen en dicht branden zou ik al nooit doen. Heb zoiets ook nog nooit gehoord.
Groetjes Els
Wat hiervoor ook al werd gezegd, vijlen je doet iedere avond 1 nagel, dan hoef je ook niet bang te zijn voor te kort te gaan.
En zoiets drastisch als te kort knippen en dicht branden zou ik al nooit doen. Heb zoiets ook nog nooit gehoord.
Groetjes Els
-
Marion.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
-
Marion.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi Wendy,
Dat meen je toch niet dat je dat wilt laten doen, hè?! Hier knip ik ook ongeveer iedere vier-zes weken de nagels van de dogjes en Lana en Bono hebben ook alleen maar zwarte nagels. Gewoon voorzichtig aan doen en als je een keer per ongeluk in het leven knipt, is dat even schrikken, maar niet ernstig.
Ik vind de nagels onder narcose zo kort laten knippen en ze dan dicht te laten branden wel erg drastisch, eerlijk gezegd. Zoiets zou ook nooit in me opgekomen zijn, geloof ik...
Dat meen je toch niet dat je dat wilt laten doen, hè?! Hier knip ik ook ongeveer iedere vier-zes weken de nagels van de dogjes en Lana en Bono hebben ook alleen maar zwarte nagels. Gewoon voorzichtig aan doen en als je een keer per ongeluk in het leven knipt, is dat even schrikken, maar niet ernstig.
Ik vind de nagels onder narcose zo kort laten knippen en ze dan dicht te laten branden wel erg drastisch, eerlijk gezegd. Zoiets zou ook nooit in me opgekomen zijn, geloof ik...
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
Sjiel
- Zeer actief
-
Maaike
- Zeer actief
-
Neeltje
-
jidde
-
annepanne
-
Sjiel
- Zeer actief
-
jidde
Nou nee hoor.... Wij krijgen in die dingen (zoals nagels knippen) geen lesSjiel schreef:Is er bij jullie op school niet eimand die dat kan? Je doet toch dierverzorging oid?jidde schreef:Ik denk dat ik over 2 weken weer naar de trimsalon met Nanni ga. Dan laat ik het eens in de zoveel weken wel door haar knippen.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wuilus heeft enorme berenklauwen aan haar voorpoten. Ik knip ze nooit want dat durf ik ook niet. Ze zijn trouwens ook nog nooit geknipt omdat ik het geluk heb dat ze een goede teenstand heeft en dus altijd netjes afslijten daar waar ze de grond raken.

Maar zoals je kan zien Marion kan ik in deze door en door zwarte peknagels weinig doen met een zaklamp
Jouw honden hebben pigment in de nagel waardoor hij zwart lijkt, de nagels van een zwarte hond zijn door en door zwart dus het bloedvat blijft onzichtbaar omdat het licht er niet door heen kan.
Haar duimnagel is ook nog nooit geknipt maar die groeit ook niet. Het puppie-puntje zit gewoon nog aan het einde na 14 jaar. Hoe dat kan begrijp ik ook niet trouwens
Maar even over Nanni, als jij denkt en van de DA bevestigd heb gekregen dat de voetstand van Nanni slecht wordt van de nagels zou ik het wel doen. Maar dan ook alleen als ze echt haar voeten verkeerd zet door de nagels en als je dat echt niet kan wegknippen zonder in het leven te gaan. het klopt nl inderdaad dar eenmaal te lang, het leven in de nagel ook steeds verder groeit. Gaat dat te lang door dan moet je inderdaad maanden tot wel jaren steeds een beetje weghalen tot precies aan het leven eer dat zich terug trekt.
Wegbranden is niet om de nagels lekker kort te kunnen maken maar om het leven in de nagel terug te dringen. Met knippen wordt dat een bloedbad als je te ver knipt en een heel lang proces als je steeds precies tot aan het leven vijlt

Maar zoals je kan zien Marion kan ik in deze door en door zwarte peknagels weinig doen met een zaklamp
Haar duimnagel is ook nog nooit geknipt maar die groeit ook niet. Het puppie-puntje zit gewoon nog aan het einde na 14 jaar. Hoe dat kan begrijp ik ook niet trouwens
Maar even over Nanni, als jij denkt en van de DA bevestigd heb gekregen dat de voetstand van Nanni slecht wordt van de nagels zou ik het wel doen. Maar dan ook alleen als ze echt haar voeten verkeerd zet door de nagels en als je dat echt niet kan wegknippen zonder in het leven te gaan. het klopt nl inderdaad dar eenmaal te lang, het leven in de nagel ook steeds verder groeit. Gaat dat te lang door dan moet je inderdaad maanden tot wel jaren steeds een beetje weghalen tot precies aan het leven eer dat zich terug trekt.
Wegbranden is niet om de nagels lekker kort te kunnen maken maar om het leven in de nagel terug te dringen. Met knippen wordt dat een bloedbad als je te ver knipt en een heel lang proces als je steeds precies tot aan het leven vijlt
-
jidde
Marc, dat dacht ik dus ook... Ik ben ontzettend bang dat er snel in het lever wordt geknipt. Ik vermoed dat Nanni er "last" van hebt, dat wil zeggen, ze zet haar voeten slecht neer. daardoor lijkt het (of is het ook zo??) dat ze zwakke polsen heeft. Aangezien Nanni ouder wordt (bijna 9 jaar) wil ik het voorkomen dat ze echt kreupel ofzo daardoor gaat lopen.
Nanni zet haar tenen raar neer, erg gespreid. Haar nagels zijn aan de onderkant versleten, dus niet het puntje zelf. Daardoor zijn ze ook een klein beetje aan het afbrokkelen.
Ik denk dat ik voor volgend weekend een afspraak ga maken bij de trimsalon. Kijken wat zij er van vind
Nanni zet haar tenen raar neer, erg gespreid. Haar nagels zijn aan de onderkant versleten, dus niet het puntje zelf. Daardoor zijn ze ook een klein beetje aan het afbrokkelen.
Ik denk dat ik voor volgend weekend een afspraak ga maken bij de trimsalon. Kijken wat zij er van vind
-
laeken
- Zeer actief
Een goede indicatie is of ze de nagels wel kaarsrecht plaatst. Wuilus heeft nl ook best lange klauwen zoals je ziet
Maar haar tenen staan recht en de nagel hangt bij rust net 1-2 mm boven de grond waardoor je er dus makkelijk een papiertje onder kan schuiven. Lukt dat niet dan drukken de nagels de teen inderdaad omhoog en dat is geen goede zaak voor haar voeten. Wat je zou kunnen doen is knippen tot de nagel met de punt de grond raakt, dan kan je vrijwel niet te ver knippen aangezien het leven nooit tot de grond gaat.
-
jidde
-
laeken
- Zeer actief
Hoi Wendy, daar is niks mis mee hoor
Ze raken de grond niet eens goed. Niks aan doen en lekker eens in de maand een dun flintertje afknippen. Door die nagels veranderd haar poot en voetstand nooit en zou ik de narcose niet riskeren. Haar polsen zullen dus ouderdom zijn en dan helpt het knippen van de nagels niet.
-
Marion.
Jee, wat heb jij een scherpe close-up foto's Marc!MARC_S schreef:Maar zoals je kan zien Marion kan ik in deze door en door zwarte peknagels weinig doen met een zaklampJouw honden hebben pigment in de nagel waardoor hij zwart lijkt, de nagels van een zwarte hond zijn door en door zwart dus het bloedvat blijft onzichtbaar omdat het licht er niet door heen kan.
Vertel eens, over die nagels. Pigment bij mijn honden, dat snap ik (ik was bij Miep ook verliefd op haar pootjes, omdat al haar zooltjes al met 2 weken pikzwart waren