dierenfreek schreef:Mama Sanneke schreef:Angel-eyes schreef:Mama Sanneke schreef:het menselijk ras

In welk opzicht dan?
De mens heeft zichzelf ontwikkelt en wordt ouder dan vroeger.
Dat ze de natuur verzieken en dergelijke in het belang van hun staat er effe los van af.
De mens heeft zich ontwikkelt maar heeft nog altijd primair gedrag.
Het klinkt natuurlijk héél cliché, maar we hebben zoveel meegekregen,
we hebben zoveel geleerd en toch....
Ik hoor ook zo vaak over het fokken van honden ter verbetering van het ras, maar wat moet er dan verbeterd ? Uiterlijk, gedrag, ... steven we naar een perfectie die er niet is ?
Willen we honden kneden naar ons eigen wens, of is het alleen maar om gezondheidsredenen.
Dat is een algemene vraag hoor
Hoi sanneke
Ik vind dat je gelijk hebt een hond is ooit gefokt voor iets en daar staan standaart regels voor en die zijn er niet voor niets. maar als ik een ras zou moeten noemen ga ik ook voor de labradors en de golden retrevers .
groetjes Dierenfreek en Duco
Maar de Labradors en Golden retrievers die ik ken, die spelen wel, die rennen en zwemmen wel.
De Engelse Bull's die ik ken (toegegeven, zijn er maar 2) zijn er zeer treurig aan toe: een rondje van 10 minuten is een ramp voor ze en helemaal kapot en buiten adem lopen ze de laatste paar minuutjes. Laat staan dat ik ze ooit heb zien rennen, spelen en zwemmen.
Nu moet ik wel zeggen dat de Labradors die je over het algemeen ziet lopen, maar een zeer slap aftreksel zijn van de echte Labrador.
Over het algemeen zijn ze veel te dik en ongespierd, met een hele vreemde bouw.
Van de, pak weg, 20 Labs die ik ken, is er eentje een prachtige hond: een gespierde hond, een mooie brede kop, een prachtige vacht en geen doetje tot en met. Zo'n Lab zou ik zelf ook graag willen hebben.
Maar goed, ook 'mijn' ras is niet vrij van vele ingrepen door de mens en de gezondheid is ook niet fantastisch