Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welk ras is het meest verziekt door de mens???

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Ik hoor nou nooit rare geluiden bij mijn boxers, eigenlijk hoor ik het ook niet andere boxers dat ze vreemd ademhalen.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Angel-eyes schreef:Ik hoor nou nooit rare geluiden bij mijn boxers, eigenlijk hoor ik het ook niet andere boxers dat ze vreemd ademhalen.
Hihihi.....toevallig vroeg gisteren een vrouw die ik op straat tegenkwam of Nika soms verkouden was.
Nika kan echt enorm snuiven, met name als ze zich druk maakt. In het bos kun je precies horen waar Nika zich ergens bevindt. :mrgreen:
Nu is Nika's neus wel wat korter dan bij de meeste boxers :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Mol schreef:ik ga voor de engelse bulldog tis een freak off nature tis een hond nou ja hond wezen wat zich op natuurlijke wijze niet zelfstandig in leven kan houden tis niet meer de hond die een stier kan veilen, en een doorzetings vermogen heeft die ongekent is.
honden worden gefokt met meervoudige knikken in de staart met een zo dus danige onder voor beet dat ze met goed vadsoen niet kunnen eten koppen die zo kort worden gefokt dat ze uit drogings verschijnselen krijgen op het puntje van hun tong verhemelts die in huh strot zitten
lichaampjes die zwaar misvormt zijn geen borskast meer hebben om hun ingewanden in de kunnen houden en dan eventueel nog puppen die er bij moeten past niet helemaal meer.
poten die naast het lichaam geplaatst zijn dus ze niet meer met goed vadsoen kunnen lopen
oogleden die veel tel veel hongen en voor huid en oog iritaties zorgen
rimpels die zo grof en diep zijn dat je die elke dag moet invetten en verzorgen omdat ze anders gaan onsteken,heupen die gewoon geen hepen zijn bekken die totaal kunnen ontbreken honden lopen dan puur op huh spier massa, harten die door gebrek aan ruimte niet genoeg zuursto kunnen krijgen
neusholtes die te nauw zijn dus ademnood veroorzaken, moet ik door gaan????
mol :8):

Ik vind dat vreselijk.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Inge schreef:
Angel-eyes schreef:Ik hoor nou nooit rare geluiden bij mijn boxers, eigenlijk hoor ik het ook niet andere boxers dat ze vreemd ademhalen.
Hihihi.....toevallig vroeg gisteren een vrouw die ik op straat tegenkwam of Nika soms verkouden was.
Nika kan echt enorm snuiven, met name als ze zich druk maakt. In het bos kun je precies horen waar Nika zich ergens bevindt. :mrgreen:
Nu is Nika's neus wel wat korter dan bij de meeste boxers :wink:
dat kan mijn sam ook, en die heeft voor een staf een heel lange neus.

dan kijken mensen ook wat er allemaal aan de hand is.

volgens de DA is het iets met vliezen...

ik ga trouwens ook voor de engelse bull.
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Die maken toch van die knorriegeluiden ??
Of ben ik mis. :denken:
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Ongelezen bericht door Tarz »

Ik ga ook voor de Engelse Bull maar ook voor de Mastino. Daar zitten ook honden tussen die ik echt TE vind...
Rob*
Zeer actief

Inge O schreef:ik vind dat er een heleboel verziekte rassen zijn. alles wat fysiologisch niet volledig normaal kan functioneren valt daaronder. en ook alle rassen waar de kans zéér groot is dat je met een operatie moet ingrijpen om hun het leven (of het fokken) nog min of meer mogelijk te maken.

en, angel-eyes : als jij niet-snuivende boxers hebt kom je er vast mee in het guiness book :19: .
Is snuiven dan al een vreemd geluid??
Ik hoor geen knorren of moeilijk ademen.
Rob*
Zeer actief

Inge O schreef:
Angel-eyes schreef:
Inge O schreef:ik vind dat er een heleboel verziekte rassen zijn. alles wat fysiologisch niet volledig normaal kan functioneren valt daaronder. en ook alle rassen waar de kans zéér groot is dat je met een operatie moet ingrijpen om hun het leven (of het fokken) nog min of meer mogelijk te maken.

en, angel-eyes : als jij niet-snuivende boxers hebt kom je er vast mee in het guiness book :19: .
Is snuiven dan al een vreemd geluid??
het snuiven wat ik bedoel (dus bij elke ademteug een duidelijk snuifgeluid) duidt op een vernauwing van de (voorste) luchtwegen. en is dus niet normaal.
dan spreek ik nog over de ademhaling in rust, want na serieuze aktie kan je bij de meeste boxers nog wel wat anders horen :19: .
Vertel eens wat je dan anders hoord?Ken jij zoveel Boxers dan?
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

ik vindt de engelse cocker spaniel een van de meest verziekte rassen, het rode cocker syndroom is weer in opmars en veel cocker hebben cardiomyopathie waardoor hun leven verziekt en verkort is :jank:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Rob*
Zeer actief

Inge O schreef:
Angel-eyes schreef:
Inge O schreef:
Angel-eyes schreef: Is snuiven dan al een vreemd geluid??
het snuiven wat ik bedoel (dus bij elke ademteug een duidelijk snuifgeluid) duidt op een vernauwing van de (voorste) luchtwegen. en is dus niet normaal.
dan spreek ik nog over de ademhaling in rust, want na serieuze aktie kan je bij de meeste boxers nog wel wat anders horen :19: .
Vertel eens wat je dan anders hoord?Ken jij zoveel Boxers dan?
dan hoor ik dus wél knorren en zeer lawaaiierig hijgen (bestaat daar een werkwoord voor :denken: ?).
ken ik er zoveel? nee, geen tientallen natuurlijk, maar toch wel een stuk of 10.

of ik die nu persoonlijk ken of niet maak toch niet uit? niet iedereen die hier iets over de engelse bulldog vertelt kent er daarom 10 persoonlijk toch :mrgreen: ? en toch hebben ze ook gelijk met hun opmerkingen (iig, ik zie het ook zo :wink: ).
Ja oke, het is geen aanval ofzo hoor :wink: ..vroeg het me af, misschien heb je ook Boxers gehad enzo. :mrgreen:
Maar ik ken er heel veel maar ik hoor toch nooit dat knorren ofzo, hijgen doen ze als ze in de zomer weer eens als een gek willen spelen terwijl het 30 graden is, een ander ras zou gaan luieren maar een Boxer wilt gewoon doorgaan met spelen, ja dan moeten ze hun warmte kwijt zoals alle rassen.
Maar knorren, soms en dat is heel soms willen ze wat snurken met slapen maar verders niet.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Het knorren zoals je weleens bij een Franse Bulldog hoort hoor ik ook niet bij de boxer, wel dus het snuiven :wink:
Bij Danco is dat trouwens een stuk minder dan bij Nika, Nika's neus is ook wat korter.
Danco snurkt trouwens wel harder :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

mmm uiteraard de engelse bulldog...

maar er zijn wel meer rassen, en dan de extreme rassen, waar gefokt word op extreme uiterlijke kenmerken, rimpels, korte neus, zo breed mogelijk enz.. heeft niks meer te maken met honden maar met iets creeren, dat vind ik verziekt
son-pei
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sharpei en Finse Lappenhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door son-pei »

yamie schreef:mmm uiteraard de engelse bulldog...

maar er zijn wel meer rassen, en dan de extreme rassen, waar gefokt word op extreme uiterlijke kenmerken, rimpels, korte neus, zo breed mogelijk enz.. heeft niks meer te maken met honden maar met iets creeren, dat vind ik verziekt
Dan vergeet je ook nog de te korte pootjes(teckel, JR, basset enz), die we tegenwoordig helemaal niet raar meer vinden maar als je er goed over nadenkt is dat ook niet normaal!
En honden met zoveel haar dat ze zonder staartje of knipbeurt niks meer zien :denken: en honden die regelmatig naar de trimsalon moeten omdat ze anders in een wolbaal veranderen (veel terriers)en honden die hun eerste levensjaar zo op hun heupen en ellebogen moeten letten dat een flinke stoeipartij al funest kan zijn enz enz.
Ik hoor vaak commentaar op de sharpei's,dat mensen dat niet normaal meer vinden, maarja wát is normaal tegenwoordig??en wat is extreem? en is het werkelijk zo dat een hond met een doorsnee uiterlijk gezonder is?(een labje bijvoorbeeld is niet erg extreem te noemen maar of ze nou tegenwoordig zo gezond zijn??)
Ik snap de bedoeleing wel hoor en ik vind ook dat een rasstandaard niet overdreven moet gaan worden, een goeie sharpei bijv. heeft helemaal niet zo veel rimpels.je ziet idd met veel rassen dat de raskenmerken overdreven worden, soms heeft een teckel bijna helemaal geen pootjes meer :smile:
Rob*
Zeer actief

Het gaat er meer om hoe de rassen zijn verandert?

Als je de bulldog van 150 jaar geleden zag en die van nu, die van toen was een ongekende knokker en nu is het een ongekend stukje speelgoed voor andere honden, het hondje kan niks meer.
Ik weet niet hoe een Sharpei er 100 jaar of wat geleden eruit zag.
Een lab is een lab, en dat ze wat ongezonder kunnen zijn is wat anders, het gaat erom wat een mens heeft verziekt door alleen al op uiterlijk te fokken zoals een bulldog.
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Nou we toch een heel ras over een kam aan het scheren zijn, laat ik het dan eens hebben over de Duitse Herder.
Die afschuwelijke achterhand die maar steeds lager gefokt wordt dat het beest niet eens meer kan lopen.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Mol schreef:
sam&gijs schreef:Dit zal allemaal wel veel erger zijn, maar ik zag bij iemand staan dat de boxer vast niet genoemd gaat worden. Als ik die in rust hoor ademen, kan dat toch ook niet goed zijn hoor....
Bijvoorbeeld een border collie, dat is een hond zoals een hond bedoeld is volgens mij, alles klopt aan zo'n beest qua uiterlijk.
hahahaha jep helemaal behalven dat het een hond is die last heeft van ADHD in zwaare vorm.

Nee hoor, gewoon weten wat je in huis haalt en opvoeden die hap.
Rob*
Zeer actief

Tamara/Bayko schreef:
Mol schreef:
sam&gijs schreef:Dit zal allemaal wel veel erger zijn, maar ik zag bij iemand staan dat de boxer vast niet genoemd gaat worden. Als ik die in rust hoor ademen, kan dat toch ook niet goed zijn hoor....
Bijvoorbeeld een border collie, dat is een hond zoals een hond bedoeld is volgens mij, alles klopt aan zo'n beest qua uiterlijk.
hahahaha jep helemaal behalven dat het een hond is die last heeft van ADHD in zwaare vorm.

Ik hoor ook vaak dat ze zomaar bijten naar andere honden, zijn ze allemaal zo agressief?
kristien
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kristien »

En wat met de Ierse Wolfshond? Dat heb ik altijd de mooiste honden gevonden en zou ooit graag nog eens een hebben, maar als je dan leest dat ze maar 7 jaar worden en dat je het eerste jaar echt heel erg moet oppassen met wandelen en spelen ivm gewrichten en dergelijke, dan vraag ik me toch af in hoeverre dat nog dezelfde hond is als degene die je op de oude afbeeldingen ziet.
gillianne
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door gillianne »

t is zo jammer dat als ze een paar engelse bullen gezien hebben dat ze het hele ras over 1 kam scheren en niet willen horen dat er wel degelijk bullen zijn die gewoon normale wandelingen aankunnen, niet om t minste geringste kotsen, en niet om t minste geringste omvallen, geen enge knikken in de staarten hebben en geen overdreven rimpels hebben. gewoon lekker actieve engelse bullen die lekker vrolijk in t leven staan worden niet gezien. nee want die zie je nooit bij de dierenarts.
gr. gillianne en de doggies
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ik heb onlangs iets gelezen, maar ik kan niet zo goed onthouden,
het had iets te maken met ofwel Labrador of Golden Retriever,
dat er wat mis gaat met dat ras. Het ging over de gewrichten denk ik.
Weet iemand daar iets van ?
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Rob*
Zeer actief

gillianne schreef:t is zo jammer dat als ze een paar engelse bullen gezien hebben dat ze het hele ras over 1 kam scheren en niet willen horen dat er wel degelijk bullen zijn die gewoon normale wandelingen aankunnen, niet om t minste geringste kotsen, en niet om t minste geringste omvallen, geen enge knikken in de staarten hebben en geen overdreven rimpels hebben. gewoon lekker actieve engelse bullen die lekker vrolijk in t leven staan worden niet gezien. nee want die zie je nooit bij de dierenarts.
Hoeveel gezonde heb jij dan gezien.
gillianne
Actief
Contacteer:

tig. heb er zelf zo twee rondlopen. en vorige week zijn me met meer dan 15 engelse bulldoggen gaan wandelen aan zee. en goh, geen 1 omgevallen, geen 1 niet goed geworden. en ze hebben gerent en gespeelt dat het een lieve lust was. niet alleen de baasje hebben genoten maar de bullen ook wel degelijk. alle bullen hebben de wandeling van ruim een uur volgehouden zonder ook maar 1 probleem.
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

gillianne schreef:tig. heb er zelf zo twee rondlopen. en vorige week zijn me met meer dan 15 engelse bulldoggen gaan wandelen aan zee. en goh, geen 1 omgevallen, geen 1 niet goed geworden. en ze hebben gerent en gespeelt dat het een lieve lust was. niet alleen de baasje hebben genoten maar de bullen ook wel degelijk. alle bullen hebben de wandeling van ruim een uur volgehouden zonder ook maar 1 probleem.
Oh?En hoe zit dat in de zomer dan, als het wat warmer hebben dan hebben ze toch veel eerder last van de warmte?
Ik vind het altijd zo'n verschil om te zien, de bulldog van vroeger was toen veel slanker en athletischer.
Mijn Boxertjes hebben weleens geprobeerd om met ze te spelen, maar het zijn nou niet echt meer de atleten van toen die Bulldogjes.
Als ze met elkaar spelen zal er geen probleem zijn en als je heel rustig wandelt ook, maar spelen ze met een ras wat meer uithouding heeft dan valen ze bekant om.
Heb je ook weleens met ze gefietst?
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik denk dat er heel veel rassen wel 'verziekt' zijn zowel uiterlijk als niet innerlijk kwa gezondheid.
sam&gijs
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sam&gijs »

Tamara/Bayko schreef:
Mol schreef:

Ja hoor, weet ik wel. M'n moeder heeft een border en ik dus ook af en toe. Een schat van een beest, maar ze hebben nou eenmaal een apart karakter. Er zijn zoveel van die rastypische karakters. Elke hond heeft wel wat. Borders zijn lieve, brave en mooie honden vindt ik, maar ik zou er zelf niet snel een nemen.
gillianne
Actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
gillianne schreef:tig. heb er zelf zo twee rondlopen. en vorige week zijn me met meer dan 15 engelse bulldoggen gaan wandelen aan zee. en goh, geen 1 omgevallen, geen 1 niet goed geworden. en ze hebben gerent en gespeelt dat het een lieve lust was. niet alleen de baasje hebben genoten maar de bullen ook wel degelijk. alle bullen hebben de wandeling van ruim een uur volgehouden zonder ook maar 1 probleem.
Oh?En hoe zit dat in de zomer dan, als het wat warmer hebben dan hebben ze toch veel eerder last van de warmte?
Ik vind het altijd zo'n verschil om te zien, de bulldog van vroeger was toen veel slanker en athletischer.
Mijn Boxertjes hebben weleens geprobeerd om met ze te spelen, maar het zijn nou niet echt meer de atleten van toen die Bulldogjes.
Als ze met elkaar spelen zal er geen probleem zijn en als je heel rustig wandelt ook, maar spelen ze met een ras wat meer uithouding heeft dan valen ze bekant om.
mijn zus komt regelmatig op bezoek met haar beagle, en ook in de zomer legt die het af tegen mijn bulldoggen. die ligt na een kwartier uitgeteld in de schaduw terwijl die van mij staan van heee waar blijf je nou. ik wil alleen maar zeggen dat niet iedere bull hetzelfde is. zoals met ieder ras. er zitten onder elk rassen beregezonde en bereslechte.
zo heb ik zelf 2 bordeauxdoggen erbij, staan ook niet bekend om beregezond. die twee van mij zijn dus ook echt niet gezond, beide hebben hd problemen gehad en beide geopereerd. maar dat wil niet zeggen dat alle bordeauxdoggen ongezond en slecht zijn.

jij bent gewoon om de een of andere reden zwaar bevooroordeeld wat de engelse bulldog betrefd, heel jammer.

ieder ras heeft zn plus en zn minpunten, maar mijn ervaring met de engelse bull is absoluut eens een engelse bulldog altijd een engelse bulldog.

en is t niet zo dat elk ras in de loop der jaren verandert is qua uiterlijk?
Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
De Bulldoggen van toen? Bij jij al 150 jaar oud dan? En fietsen? Waarom zou je fietsen met een Bulldog? Moet de Bulldog ook het agressieve gedrag van 150 jaar geleden terugkrijgen?
Ik zou de laatste zijn die zegt dat een Bulldog een gezond ras is, maar mijn Bulldog is niet zo'n gedrocht als Mol hier omschrijft.
Groetjes van Charlotte
Rob*
Zeer actief

Sjalot schreef:
Angel-eyes schreef:
De Bulldoggen van toen? Bij jij al 150 jaar oud dan? En fietsen? Waarom zou je fietsen met een Bulldog? Moet de Bulldog ook het agressieve gedrag van 150 jaar geleden terugkrijgen?
Ik zou de laatste zijn die zegt dat een Bulldog een gezond ras is, maar mijn Bulldog is niet zo'n gedrocht als Mol hier omschrijft.

Nee ik ben 134 :roll:

Als ik nou het verschil zie van de Boxer van toen en nu, en daar hoef je ook geen 140 jaar voor te zijn, dan zijn het nog steeds werkhonden en atletische honden gebleven.
En dat is toch triest, een bulldog zoals hij ooit was daar kon je echt wel mee naast de fiets lopen?En over vechten heb ik het helemaal niet.
Eigenlijk moeten ze het geen Engelse Bulldog meer noemen.

Heb je ook een teefje?Als die nou een nestje zou krijgen, denk je dat ze normaal ter wereld komen?
Rob*
Zeer actief

gillianne schreef:
Angel-eyes schreef:
mijn zus komt regelmatig op bezoek met haar beagle, en ook in de zomer legt die het af tegen mijn bulldoggen. die ligt na een kwartier uitgeteld in de schaduw terwijl die van mij staan van heee waar blijf je nou. ik wil alleen maar zeggen dat niet iedere bull hetzelfde is. zoals met ieder ras. er zitten onder elk rassen beregezonde en bereslechte.
zo heb ik zelf 2 bordeauxdoggen erbij, staan ook niet bekend om beregezond. die twee van mij zijn dus ook echt niet gezond, beide hebben hd problemen gehad en beide geopereerd. maar dat wil niet zeggen dat alle bordeauxdoggen ongezond en slecht zijn.

jij bent gewoon om de een of andere reden zwaar bevooroordeeld wat de engelse bulldog betrefd, heel jammer.

ieder ras heeft zn plus en zn minpunten, maar mijn ervaring met de engelse bull is absoluut eens een engelse bulldog altijd een engelse bulldog.

en is t niet zo dat elk ras in de loop der jaren verandert is qua uiterlijk?

Tuurlijk zijn er veranderingen geweest, maar sommigen zijn te overdreven.
Ik ben ze alleen vaak tegengekomen en ja als ik dan zie dat zo'n dikkertje wilt meespelen met die van mij, ja ze tikken zo'n bull alleen maar steeds onderuit, meestal doe ik ze van mij maar aan de riem, want dat is niet leuk voor zo'n hondje vind ik.
Ik vond ze ook altijd heel leuk hoor, ze zijn superlief, maar als je het dan verder gaat bedenken is het bijna leedvermaak en dat is geen leuk iets.
Sjalot
Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Nee die van mij is een reu en nee als het een teef zou zijn dan zou het nestje inderdaad niet normaal ter wereld komen. Misschien zouden ze dat moeten verbieden, dan gaan de fokkers vanzelf wel over op de nieuwe richtlijnen die allang klaar liggen om het ras te verbeteren.
Mijn reu is veel hoger en atletischer dan de gemiddelde bulldog. Daar werd hij tijdens de show op afgebrand terwijl er heel veel omstanders en liefhebbers zeiden dat ze liever zo'n bulldog als Borg hadden dan die laagbenigen.
Groetjes van Charlotte
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”