Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Denemarken
Moderator: moderatorteam
- Brigitte30
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Aantal honden: 1
Denemarken
We overwegen om dit najaar op vakantie te gaan naar Denemarken.
Welk gebied raden jullie aan? We willen (2 volw.) en Roxy in een huisje vlak aan het strand/meer, waar de hond ook los mag, en waar voldoende restaurants in de omgeving zijn.
Hoe moet ik me de reis erna toe voorstellen, eerst naar Noord-Duitsland rijden en daarna met de boot? Of zijn er ook nog andere mogelijkheden?
Ik heb al heel wat leuke huisjes gezien, maar krijg niet echt een goed beeld van de omgeving.
Iemand tips?
Groeten
Brigitte
Welk gebied raden jullie aan? We willen (2 volw.) en Roxy in een huisje vlak aan het strand/meer, waar de hond ook los mag, en waar voldoende restaurants in de omgeving zijn.
Hoe moet ik me de reis erna toe voorstellen, eerst naar Noord-Duitsland rijden en daarna met de boot? Of zijn er ook nog andere mogelijkheden?
Ik heb al heel wat leuke huisjes gezien, maar krijg niet echt een goed beeld van de omgeving.
Iemand tips?
Groeten
Brigitte
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Brigitte,
Naar Denemarken hoef je toch niet met de boot?!?
Naar Denemarken hoef je toch niet met de boot?!?

Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Wij zaten bovenin, in de buurt van Frederikshavn. Huisje van nederlanders bij de weg. Je hoeft niet met de boot, je gaat bij Flensburg de grens over en rijdt in een vloek en een zucht door. Goede en rustige wegen. Je mag ook met de auto de stranden oprijden. Verder vonden wij het een hondvriendelijk land.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik ben voor een dekking vorig jaar naar Denemarken geweest. Dat was wel met de boot (de snelste verbinding en geen uren omrijden) maar dat is me erg goed bevallen. De hond mocht gewoon overal (aangelijnd natuurlijk) komen en heeft veel aandacht van de andere passagiers gehad.
Maar er zijn ook zat gedeeltes in Denemarken waar je helemaal niet met de boot over hoeft.
Maar er zijn ook zat gedeeltes in Denemarken waar je helemaal niet met de boot over hoeft.
- Maureen en de meiden
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 2
Wij hebben plannen om dit jaar ook weer naar Denemarken te gaan. Erg mooi land, prachtige natuur en fjorden maar ook kleurrijke stadjes.
Oost Jutland is bij ons favoriet ( zuidoost kust) . Je hoeft niet per boot te reizen en wat ik ook een voordeel vind, de reisafstand valt reuze mee.
Denemarken is een land waar je rust vind, zelfs in het hoogseizoen en ook voor de honden is het een feest.
Eerst keer Denemarken zaten we in Hõll , midden in het duin/bosgebied en pal aan het strand. Super! Hõll ligt bij de wat grotere plaats Fredericia.
Dit jaar willen we wat hoger afreizen, richting Vielle of Hõrsens maar wel weer aan zee.
Oost Jutland is bij ons favoriet ( zuidoost kust) . Je hoeft niet per boot te reizen en wat ik ook een voordeel vind, de reisafstand valt reuze mee.
Denemarken is een land waar je rust vind, zelfs in het hoogseizoen en ook voor de honden is het een feest.
Eerst keer Denemarken zaten we in Hõll , midden in het duin/bosgebied en pal aan het strand. Super! Hõll ligt bij de wat grotere plaats Fredericia.
Dit jaar willen we wat hoger afreizen, richting Vielle of Hõrsens maar wel weer aan zee.

Laatst gewijzigd door Maureen en de meiden op 25 jan 2005 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
Drie jaar geleden zaten wij op Jutland. Stukje onder Arhus. Genoeg meren en bos voor de honden in elk geval, en heerlijk gelopen daar
Wij zaten in het voorseizoen, heerlijk rustig! Als honden niet welkom waren in een restaurant stond dat duidelijk aangegeven op de deur. We zijn gewoon via Duitsland naar het Noorden gereden. Geen boot gehad.

Wij zaten in het voorseizoen, heerlijk rustig! Als honden niet welkom waren in een restaurant stond dat duidelijk aangegeven op de deur. We zijn gewoon via Duitsland naar het Noorden gereden. Geen boot gehad.
- Maureen en de meiden
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 2
Daar gaat mn vader elk jaar naar toe, Arhus, vissen met de "gang" een hele week lang.Marion. schreef:Drie jaar geleden zaten wij op Jutland. Stukje onder Arhus. Genoeg meren en bos voor de honden in elk geval, en heerlijk gelopen daar![]()

Ik vind dat het zelfs in het hoogseizoen nog lekker rustig is.

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wij zijn naar de Funen geweest en naar Arhus, gekampeerd met twee honden. Ging perfect. Ruimte zat, overal toegang op de stranden en strandjes. Jutland heeft mooie brede stranden, de Funen is gewoon een heel lieflijk eiland. Alles gewoon via wegen en geen boot, juist omdat we de honden op elk gewenst moment wilden kunnen uitlaten.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby