Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rocky loopt al 8 weken mank

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

gerda en senna
Vaste gebruiker

operatie senna

Ongelezen bericht door gerda en senna »

Vandaag is Senna geopereerd, was wel even moeilijk om haar om 8 uur s'ochtends achter te laten maar s'middags om 4 uur mocht ik haar weer ophalen. Operatie is goed gegaan, er is een brokstuk van 1 bij 0.5 cm uit de rechter elleboog gehaald. Gelukkig is de atrose in lichte mate. Nu begint de revalidatie, een moeilijke tijd maar we gaan ervoor!!

Gerda en een poot van Senna

ps: Senna is bijna 2 jaar en er waren toen ze 1 jaar was ook al foto's genomen maar toen diagnose groeipijn. Wees voor Rocky erop tijd bij want alleen dan is de schade te beperken. Succes en mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!
Mama Sanneke
Zeer actief

Re: operatie senna

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

gerda en senna schreef:Vandaag is Senna geopereerd, was wel even moeilijk om haar om 8 uur s'ochtends achter te laten maar s'middags om 4 uur mocht ik haar weer ophalen. Operatie is goed gegaan, er is een brokstuk van 1 bij 0.5 cm uit de rechter elleboog gehaald. Gelukkig is de atrose in lichte mate. Nu begint de revalidatie, een moeilijke tijd maar we gaan ervoor!!

ps: Senna is bijna 2 jaar en er waren toen ze 1 jaar was ook al foto's genomen maar toen diagnose groeipijn. Wees voor Rocky erop tijd bij want alleen dan is de schade te beperken. Succes en mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!
Sterkte met de revalidatie !
Ik heb ook een vraagje :
Wat houd dat juist in dat revalideren ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

gerda en senna schreef:ps: Senna is bijna 2 jaar en er waren toen ze 1 jaar was ook al foto's genomen maar toen diagnose groeipijn. Wees voor Rocky erop tijd bij want alleen dan is de schade te beperken. Succes en mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!
Hoi Gerda,

Onze Lana liep ook al regelmatig mank vanaf dat ze zeven maanden was. Ik heb er meerdere malen voor bij de dierenarts gezeten, maar daar hoorde ik steeds hetzelfde: groeipijn. Totdat de dierenarts dat zelf ook wel erg lang vond duren toen ze 14 maanden was. Toen zijn er pas foto's gemaakt en de l.p.a. en l.p.c waren een feit... Lana had dus veel eerder geopereerd kunnen worden en dan had ze nu waarschijnlijk veel minder slechte ellebogen gehad. Ze was mijn eerste hond, maar nu zou ik nooit meer zo lang wachten met foto's te laten maken als mijn hond langdurig mank zou lopen.

Sterkte met de revalidatie!
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Mama Sanneke schreef:Ik heb ook een vraagje :
Hoi Sanneke,

Bij Lana en Levi moest ik de eerste twee weken iedere twee uur vijf minuten met ze lopen. Daarna mocht ik het per twee weken met vijf minuten uitbouwen. Met zes weken mochten ze aan de lijn weer een wat langere wandeling maken en drie maanden na de operatie mochten ze weer los.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Bij Kaya dus helaas hetzelfde: vanaf dat ze ongeveer 6 maanden was, liep ze vaak periodes mank.
Ik ben 2 keer bij dezelfde dierenarts geweest, er zijn zelfs foto's gemaakt en diagnose 'spierpijn'.
Toen naar een andere dierenarts, ook de diagnose 'spierpijn'.

Toen ze bij 1,5 jaar nog steeds flinke periodes mankte, was ik het zat en heb ik een verwijzing naar de orthopeed gevraagd (flinke bonje met mijn eigen dierenarts, want het was gewoon spierpijn).

Tja, dus mooi ed/lpc en doordat die &%#%& het niet op tijd ontdekt hebben, had ze op die leeftijd al flinke artrose ontwikkeld waar ze nu op 3-jarige leeftijd al behoorlijk last van heeft :cry:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
dusk
Actief

Quoooooooooooooooooooooooooooootes :wink:

Ongelezen bericht door dusk »

Ca Cajuina schreef: Op deze foto zie ik dat niet. Maar ik heb niet veel ervaring met rontgenfoto's misschien op de andere foto's. Maar als de dierenarts aan geeft dat hij ED heeft en daar de versie LPC heeft ED heeft namelijk verschillende vormen. LPC betekent dat er een stukje bot loszit. Dus of er zit een stukje bot of de diagnose is niet correct.
De 2e foto kan ik helaas nog even niet online zetten maar daar zie ik vanaf vooraanzicht dat er aan zijn linkerpoot lichtelijk meer ruimte zit tussen gewricht en het bot boven de ellepijp. lichtelijk, maar zag geen zwevend botje...

Stang schreef:
Ja die ken ik inderdaad wel :wink:

Ik ben daar ook met Kaya geweest voor een diagnose en operatie (ed/lpc). Het zijn hele fijne en kundige mensen daar, dus die kunnen je hond ongetwijfeld helpen.

Succes en laat je wat horen als je geweest bent?
Alles goed gekomen met kaya? Bedankt dat stelt me zeker wat meer gerust!
Sjiel schreef: Ik lees wel eens wat............ studieboeken :mrgreen: Op de scriptie en een paar kleinigheidjes na ben ik dierenarts.
Ik denk dat opereren de enige manier is om erger te voorkomen :19:

DOCA=diergeneeskundig orthopedisch centrum amsterdam? Als Dick van Zuilen daar werkt heeft mijn vriend(als verwijzend dierenarts) goede ervaringen met ze.
Goed dat je een verwijzing hebt, ik ben zelf ook geen orthopediewonder, ik zou ook doorsturen.
Hahaha ja zoiets dacht ik al :wink:
donna schreef:mijn hond (duitse herder/border collie)is 10 week geleden geopereerd aan lpc in beide ellebogen.ik geef haar een voedingssupplement met oa glucosamine,chondroitin en msm verder krijgt ze omega 3-6-9 capsules waar ook visolie in zit. ze loopt nog steeds een beetje mank ,maar dat komt omdat ze al veel kraakbeen heeft versleten door de lpc(atrose).
houdt je hond echt!!!rustig na de operatie,hoe moeilijk dit ook is!!vooral als ze zichzelf weer wat beter gaan voelen.sterkte!!!
Hoe oud is je hond? en hoelang denk je dat je hondje ermee gelopen heeft? En hoe in vredesnaam houd je je hond rustig zonder pilletjes? :wink: Als ik dat te lang doe gaat hij vanzelf binnen rond rennen! :wink:
Scooby schreef: Het enige jammere in jouw geval vind ik dat jouw hond inmiddels al acht weken last heeft van dit probleem. Als de diagnose l.p.c. juist is, betekent dit dat er al acht weken lang slijtage in het gewricht plaats heeft gevonden. Een voordeel is weer dat je hond nog vrij jong is.
Zie het niet te somber in, met de juiste ingreep komt het ongetwijfeld allemaal weer goed.
Ja we hebben hem wel heel erg rustig gehouden gedurende deze periode... omdat zijn pootje maar niet wilde genezen... en de DA dacht eerst dat het een ontsteking was dus gaf ontstekingsremmers mee... (dat was met 4 weken)...
gerda en senna schreef:Vandaag is Senna geopereerd, was wel even moeilijk om haar om 8 uur s'ochtends achter te laten maar s'middags om 4 uur mocht ik haar weer ophalen. Operatie is goed gegaan, er is een brokstuk van 1 bij 0.5 cm uit de rechter elleboog gehaald. Gelukkig is de atrose in lichte mate. Nu begint de revalidatie, een moeilijke tijd maar we gaan ervoor!!

Heeeel veel sterkte en succes! gelukkig is alles goed verlopen... En ik zal in deze topic zeker nog een paar vragen gaan stellen aan je :)
Stang schreef: Tja, dus mooi ed/lpc en doordat die &%#%& het niet op tijd ontdekt hebben, had ze op die leeftijd al flinke artrose ontwikkeld waar ze nu op 3-jarige leeftijd al behoorlijk last van heeft :cry:
Schandalig gewoon! Wat zei je DA achteraf??? :wink:

--------------------------------------------------------------------------------
Sorry mensen voor dit lange bericht maar beter dan 20 quotes toch? niet? :wink:
-------------------------------------------------------------------------------
Afbeelding
dusk
Actief

gerda en senna schreef:Vandaag is Senna geopereerd, was wel even moeilijk om haar om 8 uur s'ochtends achter te laten maar s'middags om 4 uur mocht ik haar weer ophalen. Operatie is goed gegaan, er is een brokstuk van 1 bij 0.5 cm uit de rechter elleboog gehaald. Gelukkig is de atrose in lichte mate.

Ik ben verzekerd bij Dier&zorg met het duurste pakket maar blijkt dat ze het niet vergoeden... :( Wat heeft het jou gekost als ik vragen mag?

en ATROSE is slijtage van het bot?
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

dusk schreef:Ik ben verzekerd bij Dier&zorg met het duurste pakket maar blijkt dat ze het niet vergoeden... :( Wat heeft het jou gekost als ik vragen mag?

Hoi,

Nee, l.p.c wordt niet vergoed, omdat het onder ED valt en dat valt weer onder de erfelijke aandoeningen... Ondanks dat l.p.c niet erfelijk hoeft te zijn!
Ik was zeven jaar geleden voor de operatie van Lana 1000 gulden per elleboog kwijt... Voor Levi was dat ruim drie jaar geleden bijna 900 Euro voor één elleboog....

Artrose is een chronische gewrichtsontsteking die door slijtage in het gewricht wordt veroorzaakt.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

dusk schreef:
gerda en senna schreef:Vandaag is Senna geopereerd, was wel even moeilijk om haar om 8 uur s'ochtends achter te laten maar s'middags om 4 uur mocht ik haar weer ophalen. Operatie is goed gegaan, er is een brokstuk van 1 bij 0.5 cm uit de rechter elleboog gehaald. Gelukkig is de atrose in lichte mate.

Ik ben verzekerd bij Dier&zorg met het duurste pakket maar blijkt dat ze het niet vergoeden... :( Wat heeft het jou gekost als ik vragen mag?

Klopt dat het niet vergoed wordt, bij geen enkele verzekering trouwens hoor. Het valt onder erfelijke aandoeningen en die zijn uitgesloten.

Ik was voor Kaya, incl foto's en operatie dus, rond de Euro 900,00 kwijt voor 1 elleboog.
De operatie is prima geslaagd, alleen had ze dus al artrose ontwikkeld en daar is niks/weinig (iig geen operatie) tegen te doen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

basil schreef:
Stang schreef:
dusk schreef:

Klopt dat het niet vergoed wordt, bij geen enkele verzekering trouwens hoor. Het valt onder erfelijke aandoeningen en die zijn uitgesloten.

Ik was voor Kaya, incl foto's en operatie dus, rond de Euro 900,00 kwijt voor 1 elleboog.
De operatie is prima geslaagd, alleen had ze dus al artrose ontwikkeld en daar is niks/weinig (iig geen operatie) tegen te doen.
ik denk dat dit hondje een andere operatie nodig heeft :wink:
Ja, dat denk ik ook gezien de foto en het verhaal :wink: Maar ze vraagt naar lpc en dat haar dierenarts dacht dat ie dit misschien ook had :19:
Afbeelding
A good dog never dies...

donna
Zeer actief

Ongelezen bericht door donna »

mn hondje was 4,5 jaar toen ik te horen kreeg dat ze lpc in beide ellebogen had.waarschijnlijk heeft ze het op een keeftijd van 4 maand gekregen,toen begon ze af en toe te manken.meerdere keren tegen de dierenarts gezegd maar die zag er niet zoveel kwaad in,drukke hond dus zal zich wel eens verstappen.ik heb haar wel laten operen omdat de atrose hierdoor iets minder snel doorgaat.veel kraakbeen zit er niet meer,maar dat wat er zit moet nog zo lang mogelijk mee!de operatie aan beide poten koste me 1100,- euro en dan komt alles er nog bij-voedingssupplementen,zwemmen in warm water,enz.maar het ergste vind ik dat ze pijn heeft en misschien nooit meer de hond kan zijn die ze was!!!en hoe je je hond rustig moet houden???ik zag er ook heel erg tegen aan maar ben nu 10 week verder en het ging redelijk goed,en ze kan gek in de kop zijn!!!geen prikkels geven waardoor ze wild gaan doen-geen leuke dingen doen. errug zielig!
dusk
Actief

basil schreef:
ik denk dat dit hondje een andere operatie nodig heeft :wink:
Hoezo een andere operatie nodig? :)
Afbeelding
dusk
Actief

donna schreef:De operatie aan beide poten koste me 1100,- euro en dan komt alles er nog bij-voedingssupplementen,zwemmen in warm water,enz.maar het ergste vind ik dat ze pijn heeft en misschien nooit meer de hond kan zijn die ze was!!!en hoe je je hond rustig moet houden???ik zag er ook heel erg tegen aan maar ben nu 10 week verder en het ging redelijk goed,en ze kan gek in de kop zijn!!!geen prikkels geven waardoor ze wild gaan doen-geen leuke dingen doen. errug zielig!
Dat is veel geld... Maar gelukkig nog een beetje betaalbaar als het gaat om een operatie. Mijn vriendin, rocky en ik gaan net een huis kopen omdat wachten op een huurhuis te lang duurt... rocky loopt nu 2 trappen op en neer elke dag en in het nieuwe huis is het maar een halve trap... en alles is al duur genoeg. We kunnen eigenlijk niks missen maar ja...

Als een operatie kan helpen zal ik het beslist meteen doen!
Afbeelding
gerda en senna
Vaste gebruiker

senna, dag naar de operatie!

Hallo,

Zo een vermoeiende nacht achter de rug, Senna was steeds aan het piepen dus toen besloten om de nacht ook beneden door te brengen. Af en toe ging ze wel piepen en werd ik wakker, even een arm om haar heen en ze ging weer verder slapen. Vandaag 3 feb. gaat het eigenlijks iets te goed, mevrouw heeft door dat ze op 3 poten ook de kamer kan verkennen en vanmiddag liep ze al voorzichtig op de poot. Gelukkig luistert ze als ze moet liggen want had de dierenarts alweer gebeld of dat wel mocht (af en toe even lopen) Het was volgens hem haast niet te vermijden binnenshuis alleen ze mag de eerste tien dagen alleen even naar buiten voor haar behoeftes. Hopelijk gaan deze tien dagen snel voorbij....

Gerda en poot van Senna

ps: Met revalidatie bedoel ik dat je elke week het lopen weer wat mag opbouwen en dan wel aan de lijn lopen. Als het goed gaat mag ze over acht weken in overleg arts weer onaangelijnd lopen.

tip: Vanaf puppie heb ik een spaarrekening geopend speciaalvoor mijndieren want als ze dan niks krijgen in hun leven kun je het later als spaarpotje voor jezelf beschouwen of als je er aan toe bent er een nieuw huisdier mee bekostigen. Zo ben je het geld niet kwijt aan verzekeringen als je huisdier niks krijgt. Ik ben blij dat ik zo'n potje heb want heb niet alleen pech met Senna. Ook mijn 3 katten mogen graag naar de dierenarts...
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Scooby schreef:
Hoi Sanneke,

Bij Lana en Levi moest ik de eerste twee weken iedere twee uur vijf minuten met ze lopen. Daarna mocht ik het per twee weken met vijf minuten uitbouwen. Met zes weken mochten ze aan de lijn weer een wat langere wandeling maken en drie maanden na de operatie mochten ze weer los.
Hoe hou je dan je hond rustig, als hij niet mag rondlopen.
Luka lijkt soms wel een ijsbeer.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
gerda en senna
Vaste gebruiker

kosten operatie Senna

Voor de foto's en uitslag ortopeed was ik 150,- kwijt en totale kosten operatie 525,- (inclusief medicatie en na controle) Dus een kleine 700,-.

Ze heeft als alles goed gaat in de toekomst nog 3 keer per jaar fortiflex nodig. Dt is een kraakbeenhersteller dat beschermt tegen een te snelle afbraak van kraakbeen. Maar als het dit jaar goed gaat en ze niet symptomen geeft van kreupelheid heb ik het eerst waarschijnlijk naar dit jaar niet meer nodig. We wachten af...

Gerda en poot Senna
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Mama Sanneke schreef:
Scooby schreef:
Hoi Sanneke,

Hoe hou je dan je hond rustig, als hij niet mag rondlopen.
Dat is een kleine ramp om je hond rustig te houden en ook het moeilijkste gedeelte.

Voor Kaya had ik een soort 'kippenren' in de huiskamer geplaatst: een bench vond ik te klein voor haar en dit was een soort afzetting van 1,5 x 1,5 meter ongeveer.
Daar zat ze dan in..... vreselijk, want Moritz en de katten liepen vrij door het huis.

Daarnaast kreeg ik gelukkig medicijnen voor haar om haar rustig te maken /houden. Dat was echt nodig voor haar, hoe rot ik het ook vond.

Verder proberen hele rustige geestelijk spelletjes voor de hond te verzinnen, die ze liggend kunnen doen. Maar dat viel ook niet mee, want Kaya gaat bij elk spelletje uit d'r dak :roll:

Dus heel inventief zijn en proberen zo goed en zo kwaad als het gaat
de periode door te komen.
Afbeelding
A good dog never dies...

dusk
Actief

Beste mensen,

Dankzij al jullie ervaringen en verhalen heb ik nu een goed idee wat rocky misschien te wachten komt te staan. Dier&zorg verzekering is eigenlijk achteraf een beetje onzin vind ik...

(kun je deze gewoon opzeggen? er stond in de algemene voorwaarden iets over een 5 jarig contract ofzo???)

Dat verhaal van je eigen spaarpotje kweken is inderdaad een heel goed alternatief. Ik ben 22 jaar en mijn vriendin is 21... we gaan dus samen wonen en kunnen eigenlijk niks missen maar ik weet nu gelukkig wat ons ongeveer te wachten staat!

Heel erg bedankt voor jullie belangstelling en tips!

Jeroen, Sylvia & Rocky!
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

donna schreef:de operatie aan beide poten koste me 1100,- euro en dan komt alles er nog bij-voedingssupplementen,zwemmen in warm water,enz.maar het ergste vind ik dat ze pijn heeft en misschien nooit meer de hond kan zijn die ze was!!!en hoe je je hond rustig moet houden???ik zag er ook heel erg tegen aan maar ben nu 10 week verder en het ging redelijk goed,en ze kan gek in de kop zijn!!!geen prikkels geven waardoor ze wild gaan doen-geen leuke dingen doen. errug zielig!
Hoi,

Dan viel de prijs van jouw operatie nog mee! Ik was 900 Euro voor één poot kwijt!
En pijn kun je stillen. Onze Lana is inmiddels zeven jaar geleden geopereerd aan een l.p.a. en l.p.c aan beide ellebogen. Ze heeft nu enorme arthrose in beide ellebogen en staat daarom sinds twee jaar op continue pijnstilling, maar ik heb wel een dog die nog lekker mee kan wandelen en vrolijk is en... er nog steeds is!
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

dusk schreef:rocky loopt nu 2 trappen op en neer elke dag en in het nieuwe huis is het maar een halve trap... en alles is al duur genoeg. We kunnen eigenlijk niks missen maar ja...

Als een operatie kan helpen zal ik het beslist meteen doen!
Hoi,

Ik denk dat traplopen zowiezo niet bevordelijk is voor een hond met elleboogproblemen. Traplopen is het meest belastend voor de ellebogen, hè?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Re: kosten operatie Senna

gerda en senna schreef:Voor de foto's en uitslag ortopeed was ik 150,- kwijt en totale kosten operatie 525,- (inclusief medicatie en na controle) Dus een kleine 700,-.
Hoi Gerda,

Dat is zeker niet duur voor deze operatie!
Sterkte met de revalidatie.
willeke1984
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door willeke1984 »

waarom kies je in plaats van een gewone operatie niet voor de arthroscopische manier???
Daarbij is het herstel een heel stuk korter, veel minder pijnlijk, en de wonde stelt niet meer voor dan 2 kleine sneetjes

werkt heel goed bij:
- losse processus coronoideus (LPC),
- losse processus anconeus (LPA),
- osteochondritis dissecans van de humeruscondyl (OCD),
- incongruentie van het ellebooggewricht,
willeke
Afbeelding
willeke1984
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door willeke1984 »

basil schreef:
willeke1984 schreef:waarom kies je in plaats van een gewone operatie niet voor de arthroscopische manier???
Daarbij is het herstel een heel stuk korter, veel minder pijnlijk, en de wonde stelt niet meer voor dan 2 kleine sneetjes

werkt heel goed bij:
omdat hier meer aan de hand is dan alleen dit lijkt het me verstandig eerst naar een orthopeed te gaan.
tuurlijk, maar blijkt dat het "enkel" een vorm van ED is, wordt al gauw aan de gewone manier van opereren gedacht, waarbij zoals hier al eerder genoemd de reavlidatietijd inderdaad behoorlijk lang is. Vandaar mijn berichtje :wink:
willeke
Afbeelding
donna
Zeer actief

Ongelezen bericht door donna »

donna is ook arthroscopisch geopereerd maar de revalidatie duurt wel 3 maand.ook de pijn na de operatie was vrij ernstig,veel piepen en helemaal niet durfen lopen.vandaag heeft ze een stukje los gelopen en ze ging direct uit dr dak!dat is nu 's avonds wel te merken...loopt erg stijf.het is vandaag precies 10 week geleden dat ze is geopereerd en ik vond dat ze na 10 week rust wel een sprintje verdient had.hoop dat het spierpijn is want de spieren zijn ook niets meer gewend nu.als het echt niet meer gaat zet ik haar ook op continue pijnstillers maar hoop dit zolang mogelijk uit te kunnen stellen.beter een vrolijke hond op pijnstillers dan een hond die niets kan van de pijn...of helemaal helemaal geen donnaatje meer...
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

donna schreef:donna is ook arthroscopisch geopereerd maar de revalidatie duurt wel 3 maand.ook de pijn na de operatie was vrij ernstig,veel piepen en helemaal niet durfen lopen.vandaag heeft ze een stukje los gelopen en ze ging direct uit dr dak!dat is nu 's avonds wel te merken...loopt erg stijf.het is vandaag precies 10 week geleden dat ze is geopereerd en ik vond dat ze na 10 week rust wel een sprintje verdient had.hoop dat het spierpijn is want de spieren zijn ook niets meer gewend nu.als het echt niet meer gaat zet ik haar ook op continue pijnstillers maar hoop dit zolang mogelijk uit te kunnen stellen.beter een vrolijke hond op pijnstillers dan een hond die niets kan van de pijn...of helemaal helemaal geen donnaatje meer...
Hoi,

Dit is wel een compleet ander beeld dan Lana en Levi na hun operaties hadden. Zowel Lana als Levi waren eigenlijk direct na de operatie al enorm opgeknapt. Na een dag of twee/drie, toen de ergste pijn weg was, liepen ze eigenlijk al beter dan dat ze voor die tijd hadden gedaan. ze hebben in de hele revalidatie periode en ook daarna nooit meer mank gelopen. Allebei niet.
Misschien dat het beeld bij Donna wat anders is, omdat ze een stuk ouder is? Lana werd geopereerd op de leeftijd van 14 en 16 maanden en Levi op de leeftijd van 11 maanden.
dusk
Actief

willeke1984 schreef:waarom kies je in plaats van een gewone operatie niet voor de arthroscopische manier???

werkt heel goed bij:
Ja eerst eens even kijken wat de specialisten erover zeggen... misschien heeft mijn DA het wel mis en is het geen ED/LPC... Een second opinion vind ik daarom ook wel erg fijn... Het schijnt dat er in Utrecht een centrum zit die behandelingen doet tegen een scherpe prijs omdat er veel studenten mee lopen en kijken om van te leren...

Klopt dit?
Afbeelding
dusk
Actief

Scooby schreef:Dit is wel een compleet ander beeld dan Lana en Levi na hun operaties hadden. Zowel Lana als Levi waren eigenlijk direct na de operatie al enorm opgeknapt. Na een dag of twee/drie, toen de ergste pijn weg was, liepen ze eigenlijk al beter dan dat ze voor die tijd hadden gedaan. ze hebben in de hele revalidatie periode en ook daarna nooit meer mank gelopen. Allebei niet.
Misschien dat het beeld bij Donna wat anders is, omdat ze een stuk ouder is? Lana werd geopereerd op de leeftijd van 14 en 16 maanden en Levi op de leeftijd van 11 maanden.
Hoelang liepen juou honden er al mee? Weet je dat? En hoe oud zijn ze er tot nu toe mee geworden? wat een hoop vragen he? :mrgreen:

Ik hoop dat onze rocky ook zo snel op zal knappen...

In het begin werd het mank lopen na wat rust wel wat minder maar nu ineens blijft het even erg... en dat is niet fijn om te zien hoe hij loopt. Het doet me echt pijn om dat te zien...
Afbeelding
dusk
Actief

Mama Sanneke schreef:Hoe hou je dan je hond rustig, als hij niet mag rondlopen.
Ja dat is toch wel moeilijk... ik ben ook al geen fan van medicijnen en pillen... Moet misschien zijn pootje dubbel binden zodat ie op 3 poten moet lopen? :mrgreen:

ps... leuke foto dit:

Afbeelding
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

dusk schreef:Het schijnt dat er in Utrecht een centrum zit die behandelingen doet tegen een scherpe prijs omdat er veel studenten mee lopen en kijken om van te leren...

Klopt dit?
Hoi,

Voor othopedische problemen kun je beter NIET naar Utrecht gaan...
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

dusk schreef:Hoelang liepen juou honden er al mee? Weet je dat? En hoe oud zijn ze er tot nu toe mee geworden? wat een hoop vragen he? :mrgreen:

Ik hoop dat onze rocky ook zo snel op zal knappen...

In het begin werd het mank lopen na wat rust wel wat minder maar nu ineens blijft het even erg... en dat is niet fijn om te zien hoe hij loopt. Het doet me echt pijn om dat te zien...
Hoi,

Een l.p.a. onstaat altijd tussen de 4e en 6e levensmaand, omdat na die tijd het stukje bot wat af kan breken verbeend is en niet meer af kan breken. De l.p.a. had Lana dus een maand of 10, voordat ze geopereerd werd. Ik ga er van uit dat haar l.p.c er ook ongeveer zo lang heeft gezeten.
Levi heeft de l.p.c. opgelopen door een klap tegen een boom. Toen zij na drie weken rust nog mank liep, heb ik gelijk foto's laten maken en was de l.p.c. een feit. Een week later is zij er aan geopereerd.

Lana is nu bijna 8 jaar. Levi is nu 4,5 jaar.

Ik vind dat jouw hond nog wel lang mank loopt. Dat hebben die van mij dus nooit (meer) gedaan na hun operaties. Maar ik geloof dat Kaya van Carolien ook nog wel een tijd mank heeft gelopen na haar operatie?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”