Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hera ziek??

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Ca Cajuina
Zeer actief

Hera ziek??

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Hallo....

Ik heb een vraagje. Hera heeft sinds gisteren 3 keer over gegeven. Ze heeft gisteren haar eten opgegeten alleen vanmorgen niet. Ze drinkt erg veel en geeft daarna over. Ze had gisteren morgen ook overgegeven en dus heb ik haar geen eten gegeven om haar maagje een beetje bij te laten komen. Gisteren avond dus pas weer eten gegeven en dat heeft ze opgegeten.

Is er misschien een virus wat te ronde doet? Ze is verder niet zielig of iets. Ik kijk het vandaag nog aan en ander wip ik even langs de dierenarts.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Maureen en de meiden
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maureen en de meiden »

De laatste tijd zijn er heel veel honden ziek, allemaal overgeven, diarree.
Beau heeft het ook gehad, 2 dagen geduurd en toen was het gelukkig over. Beterschap met Hera! :ok:
Afbeelding

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
dusk
Actief

Ongelezen bericht door dusk »

Als Hera een jonge hond is dan is het inderdaad wel belangrijk dat je bij blijven braken een middeltje haalt zodat je hond niet uitdroogt. Wanneer heb je voor het laatst ontwormd? Kauwt ze graag speelgoed stuk en eet ze dat op?

[edit] Michelle: Ik heb verder gelezen op dit forum en zie dat je een ervaren hondeneigenaar bent dus de bovenstaande punten zal ik waarschijnlijk onnodig hebben gepost... Neem het me A.U.B. niet kwalijk ik ben net 2 uurtjes nieuw op dit forum :wink: [edit/]
Ca Cajuina
Zeer actief

dusk schreef:Als Hera een jonge hond is dan is het inderdaad wel belangrijk dat je bij blijven braken een middeltje haalt zodat je hond niet uitdroogt. Wanneer heb je voor het laatst ontwormd? Kauwt ze graag speelgoed stuk en eet ze dat op?

[edit] Michelle: Ik heb verder gelezen op dit forum en zie dat je een ervaren hondeneigenaar bent dus de bovenstaande punten zal ik waarschijnlijk onnodig hebben gepost... Neem het me A.U.B. niet kwalijk ik ben net 2 uurtjes nieuw op dit forum :wink: [edit/]
Hahaha Geeft niets hoor niemand is te oud om te leren. Ik vind het alleen maar fijn als mensen meedenken. Ze is toevallig afgelopen zondag ontwormd. En ze drinkt erg veel. Ik heb nu het vermoeden dat haar maag van streek is en geef de komende dagen wat lichtverteerbaar voer.

Het is ook niet zo dat ze constant aan het braken is. En ze is levenslustig dus ik heb zo'n vermoeden dat het eten van gisteren avond nog wat te hoog gegrepen was. Ik ga een lekker kipfiletje koken met wat rijst. En als ze zich ziek gaat gedragen naar de dierenarts

Welkom op het forum trouwen :ok:

Afbeelding
dusk
Actief

Ongelezen bericht door dusk »

Jaaa dankjewel! Ik vind dat er echt hele leuke en gezellige mensen zijn hier.

Toen Rocky met een paar weken oud ging braken hebben we een middeltje gehaald tegen het braken en kookte ik ook rijst met kipfilet voor hem... dat ging heel goed...

De 2e keer dat hij ging braken braakte hij een spoelworm uit... Gelukkig maar want daardoor wist ik dat hij ala minute ontwormd moest worden!
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Poept ze nog? Je kan zelf aan haar buik voelen of die gespannen of pijnlijk is? Het zou kunnen dat ze veel spoelwormen had en dat die nu de boel blokkeren. Controleer de vochtbalans door aan de zijkant van de borstkas een plooi te pakken en los te laten, die moet binnen een seconde verstrijken (echt onzichtbaar worden).
Termometer gebruiken.
weg gehaald zit een virus in
Ca Cajuina
Zeer actief

Sjiel schreef:Poept ze nog? Je kan zelf aan haar buik voelen of die gespannen of pijnlijk is? Het zou kunnen dat ze veel spoelwormen had en dat die nu de boel blokkeren. Controleer de vochtbalans door aan de zijkant van de borstkas een plooi te pakken en los te laten, die moet binnen een seconde verstrijken (echt onzichtbaar worden).
Termometer gebruiken.
Ja ze was zelfs een beetje aan de dunne. Toen ik net thuis kwam heb ik haar een handje kip&rijst gegeven. Dit heeft ze gewoon gegeten en ze heeft nog niet gebraakt. Haar temp is ook goed en de vochtbalans is ook prima.

Volgens mij gaat het al een stuk beter. Waarschijnlijk een licht virusje of ze heeft in het bos uit een vies beekje gedronken.

In ieder geval bedankt voor de tip :ok:

Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ca Cajuina schreef:
Sjiel schreef:Poept ze nog? Je kan zelf aan haar buik voelen of die gespannen of pijnlijk is? Het zou kunnen dat ze veel spoelwormen had en dat die nu de boel blokkeren. Controleer de vochtbalans door aan de zijkant van de borstkas een plooi te pakken en los te laten, die moet binnen een seconde verstrijken (echt onzichtbaar worden).
Termometer gebruiken.
Ja ze was zelfs een beetje aan de dunne. Toen ik net thuis kwam heb ik haar een handje kip&rijst gegeven. Dit heeft ze gewoon gegeten en ze heeft nog niet gebraakt. Haar temp is ook goed en de vochtbalans is ook prima.

Volgens mij gaat het al een stuk beter. Waarschijnlijk een licht virusje of ze heeft in het bos uit een vies beekje gedronken.

Pup van een kennis bleek na diverse consulten elders toch een darminvaginatie te hebben............... Ga je toch een beetje anders naar dit soort klachten kijken.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Sjiel schreef:
Ca Cajuina schreef:
Termometer gebruiken.

Pup van een kennis bleek na diverse consulten elders toch een darminvaginatie te hebben............... Ga je toch een beetje anders naar dit soort klachten kijken.
Wat is darminvaginatie ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Sjiel
Zeer actief

Alsof je een sok binnenstebuiten haalt. Meestal omdat de darmbewegingen in een stukje stilstaan, dan stulpt de darm omzichzelf en je krijgt een dikke worst waarin de bloedvoorziening stagneert, de darmwand zwak wordt en er darminhoud in de buikholte lekt.
Omdat de darminhoud niet naar achter kan lopen gaat de hond braken, alles wat voor de invaginatie zit komt eruit. Feacaal braken, ruikt net zoals het klinkt.
Ca Cajuina
Zeer actief

Sjiel schreef:
Ca Cajuina schreef:
Termometer gebruiken.

Ja, het is altijd handig dit soort dingen te weten. Dat is natuurlijk zo met alle informatie. Vooral die dingen waar je in eerste instantie niet bij stil staat. Maar gelukkig rook haar braaksel naar het voer wat ze gekregen had :mrgreen:

Ze heeft vanaf gisteren ochtend ook niet meer gebraakt dus het gaat de goede kant op.

Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Sjiel schreef:Alsof je een sok binnenstebuiten haalt. Meestal omdat de darmbewegingen in een stukje stilstaan, dan stulpt de darm omzichzelf en je krijgt een dikke worst waarin de bloedvoorziening stagneert, de darmwand zwak wordt en er darminhoud in de buikholte lekt.
Omdat de darminhoud niet naar achter kan lopen gaat de hond braken, alles wat voor de invaginatie zit komt eruit. Feacaal braken, ruikt net zoals het klinkt.
oW dat lijkt me verschrikkelijk pijnlijk.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”