Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

oude hond

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
rooiewil
Vaste gebruiker

oude hond

Ongelezen bericht door rooiewil »

hallo,ik ben Wil ik kom uit Hoogerheide,ik heb 3mechelse herders waarvan er een 15 is en ik denk er over om haar in te laten slapen maar het is zo moeilijk,alleen het idee al.wie heeft hier ervaring mee.
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Welkom!!! :wink:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
tikaatje
nieuw lid

Ongelezen bericht door tikaatje »

Welkom op het forum! Wat is de reden dat je je hond in wilt laten slapen? Issie ziek?
rooiewil
Vaste gebruiker

mijn hond raisa heeft sinds een week of 2 een grote soort bal aan haar buik. ik geeft haar 3 keer op een dag rimadyll, ze heeft moeite met gaan liggen,verder is ze nog vervelend zat tegen de anderee beesten en ze eet goed,dus ik weet niet wat ik moet doen.
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

rooiewil schreef:mijn hond raisa heeft sinds een week of 2 een grote soort bal aan haar buik. ik geeft haar 3 keer op een dag rimadyll, ze heeft moeite met gaan liggen,verder is ze nog vervelend zat tegen de anderee beesten en ze eet goed,dus ik weet niet wat ik moet doen.
Hoi Wil, welkom op het forum! :cheer:
Ben je al bij de dierenarts geweest, wat zeg die erover? Wat is de oorzaak, eventuele oplossing, vooruitzichten?? :19:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
rooiewil
Vaste gebruiker

tik gaat vanmiddag weer naar de dierenarts, om te vragen wat ik moet doen. als ze pijn heeft moet ik haar wel in laten slapen maar bij het idee al wordt ik gek.
dusk
Actief

Ongelezen bericht door dusk »

Een hele moeilijke situatie... ik denk altijd bij mezelf laat de natuur zijn beloop nemen maar dat wordt erg moeilijk als je lieve hond veel gaat lijden... Ik zou zelf niet weten wat ik zou doen als ik jou was...

Ik hoor veel om me heen dat het beter is als een lijdend dier wordt ingeslapen. Verder leven met pijn... of verlost worden van beide(leven + pijn). Zolang je hond nog plezier heeft in het leven en duidelijk geniet dan is het affentoe wel wat pijn waard vind ik en zou ik hem/haar niet laten inslapen!

Maar dit is slechts mijn mening...

Ik wens jou en je hond heel veel sterkte!
Jeroen
rooiewil
Vaste gebruiker

bedankt voor de reacties,ik laat ook liiever de natuur zijn loop gaan..Maar hoe weet je of een beest wel of geen pijn heeft. Ik denk steeds meissie gaat nu uit je zelf,dan is het ook vreselijk maar dan heb ik er vrede mee.
dusk
Actief

Als een hond ondraaglijke pijn heeft dan zie je dat in alles... alles gaat moeilijk... hond heeft geen plezier, eet slecht, urineert binnen... heeft een pijnlijke blik.

Dat merk je echt wel! zolang je hond nog plezier heeft zou ik het niet doen! :wink:
carolien
Actief
Mijn ras(sen): kr chihuahua, kr jack russ, mix van....??
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door carolien »

welkom :mrgreen:

ik ben er niet voor om de natuur zijn gang te laten gaan, als de hond pijn heeft tenminste
1 van mijn vorige honden had ook nog maar 6 weken te leven en binnen een week ging hij hard achter uit
dan vind ik het van mezelf egoistisch om nog 5 weken te wachten tot hij uit zich zelf overleed
met veel pijn dus
na die week heb ik besloten om hem rustig te laten gaan bij de da, om hem die ellende te besparen
Chera, Quincy R.I.P. Blaize 22-8-11- (6 jaar)
Afbeelding
rooiewil
Vaste gebruiker

dusk schreef:Als een hond ondraaglijke pijn heeft dan zie je dat in alles... alles gaat moeilijk... hond heeft geen plezier, eet slecht, urineert binnen... heeft een pijnlijke blik.

Dat merk je echt wel! zolang je hond nog plezier heeft zou ik het niet doen! :wink:
carolien
Actief

rooiewil schreef:
dusk schreef:Als een hond ondraaglijke pijn heeft dan zie je dat in alles... alles gaat moeilijk... hond heeft geen plezier, eet slecht, urineert binnen... heeft een pijnlijke blik.

mijn hond at ook nog wel,maar had wel heel veel pijn,ook wilde hij nog mee wandelen, maar had wel veel pijn
Afbeelding
dusk
Actief

Als het goed en duidelijk tekent dat je hond in veel pijn verkeert dan kun je het denk ik inderdaad niet over je hart verkrijgen om je lieve vriend te laten lijden.

Daar heb je gelijk in carolien.

Misschien een goed idee als je aan Rooiewil uitlegt hoe jij hebt geconstateerd dat je hond teveel pijn leed... Daar is rooiewil namelijk nieuwsgierig naar. Ik heb dit zelf nooit echt in de praktijk mee gemaakt.
carolien
Actief

dusk schreef:Als het goed en duidelijk tekent dat je hond in veel pijn verkeert dan kun je het denk ik inderdaad niet over je hart verkrijgen om je lieve vriend te laten lijden.

Daar heb je gelijk in carolien.
dank je wel
daarom zei ik, als de hond pijn heeft
ben het dus alleen niet mee eens dat als een hond nog eet,mee wil lopen enz, dat hij dus geen pijn heeft dan, dat is dus niet altijd het geval(uit eigen ervaring)
Afbeelding
rooiewil
Vaste gebruiker

oude hon

]ik heb verschillende honden gehad,ook een paar maal in moeten laten slapen,maar bij deze is het voor mij anders dit is echt mijn lieveligng.ze kijkt prima uit de ogen. ze krijgt rimadil tegen de pijn,maar als ze wilt gaan liggen draait ze steeds rondjes en duurt het een tijdje voor ze kan gaan liggen.dus vraag ik zo advies bij de dierenarts
carolien
Actief

dat mijn hond pijn had is bij de da geconstateerd, ook merkte ik het omdat hij steeds languit op de koude vloer ging liggen,dit schijnt verkoelend te werken voor de pijn
ook erg hijgen duidt op pijn,maar ik weet neit of jou hond pijn heeft
dat kun je het beste zelf oordelen en ik bedoel dit ook niet als verwijt naar jou toe hoor, dat je het niet zo opvat?
ik wens je in ieder geval veel sterkte bij de da vanmiddag
Afbeelding
dusk
Actief

Mijn hond heeft momenteel erg veel pijn :( maar hij is pas 9 maanden jong...

zie deze topic
pollunder
Zeer actief

Ongelezen bericht door pollunder »

Welkom! Ik ben er zeker van dat je hier de nodige steun zult krijgen.
dusk
Actief

pollunder schreef:Welkom! Ik ben er zeker van dat je hier de nodige steun zult krijgen.

Leuk om te zien dat er mensen echt om geven!... erg lief van je!

En wat een ontzettende mooie hond heb je!
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Hallo Wil, allereerst welkom hier! Ik hoop dat je op dit forum veel lees- en schrijfplezier zult hebben.

Tsja, die oude honden he, dat weet wat...
Ik heb zelf nu nog 2 Laekense Herders, maar tot eind augustus hadden we ook nog een Mechelaar, die we met 14 jaar en 4 maanden hebben laten inslapen. Het ging opeens niet meer, nadat ze de laatste jaren al echt oud aan het worden was, ze had last van artrose en staar en werd langzaam steeds dover.
Ook ik heb heel lang getwijfeld of we nog met haar verder moesten en konden, maar op zekere dag wist ik gewoon zeker dat ze zelf niet meer verder wilde. Die dag kon ze ook haar ontlasting opeens niet meer ophouden, wilde ze niet meer eten en heeft ze voor het eerst gepiept bij het opstaan. Dit is tevens de dag geweest dat we haar hebben laten inslapen.

Als het moment daar is, weet je het , vertrouw daar maar op.
Sterkte ermee!
rooiewil
Vaste gebruiker

hallo hiierben ik weer ,terug van de dierenarts,donderdagavond wordt ze onderzocht of het een gezwel,ontsteking of cyste is.ik ben het met de diierenarts eens dat je er alles aan moet laten doen,maar ik denk niet dat ik haar nog laat opereren. maar dat zegt ik nu. bedankt alvast voor de reacties.[/quote]
carolien
Actief

veel sterkte voor donderdag
Afbeelding
rooiewil
Vaste gebruiker

[ het is nu donderdagochtend,ik zit met de zenuwen in mijn lijf,raisa ligt nu op de bank, waar ze al dagen niet op gesprongen is. ik zit als een gek de hele tijd reacties te geven op het onderwerp agresieve hond. om mezelf af te leiden dat ze om haf 7 naar de dierenarts moet.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Sterkte vandaag!
Ik ben vast begonnen met duimen hoor!
rooiewil
Vaste gebruiker

[q!
raisa ligt weer naast me op haar kleedje het is een cyste die niet meer te opereren is daar voor is hij te groot en raisa te oud.volgens de dierenarts heeft ze er geen pijn aan,ze heeft medicijnen gekregen om het te laten slinken. ze ligt nu naast me met een varkensoortje in haar bek naar de kat te grommen en naar de deur te blaffen. dus misschien mogen we nog even van elkaar genieten. bedankt voor de steun.
dusk
Actief

:(

Ja... sommige dingen voel je je zo machteloos bij he?... ik ken het!

Nou dan hierbij heel veel sterkte... voor jou en je hond!
Afbeelding
rooiewil
Vaste gebruiker

ik zit maar door te zeuren over mijn honden, maar hoe is het eigenlijk met rocky van julliie, een schatje om te zien trouwens
dusk
Actief

Zeuren van jou heb ik meer geinterpreteerd als je hart luchten en dat heeft mij ook heel erg geholpen hier...

Rocky loopt nogsteeds mank... Woensdag gaan we naar de orthopeed die precies moet gaan uitzoeken hoe erg de schade is... wat er aan gedaan kan worden en wanneer... en dan zal ik ook vragen hoe groot de kans is dat hij normaal kan blijven lopen, of dat het op zijn minst niet erger wordt.

Helaas blijkt de verzekering een ingreep niet te vergoeden als het om ED/LPC gaat.

Vandaag hebben we hem naar mijn vader toe gebracht omdat hij via een lift met de hond naar buiten kan... bij ons kan dat alleen via 2 steile amsterdamse trappen.

Mijn vriendin en ik gaan morgen 3 dagen naar london en hopen daar even wat afleiding te vinden... Ook omdat we momenteel een huis aan het kopen zijn en het is zeer spannend of alles rond zal komen! Gezien de verzekering niks zal vergoeden kunnen we ons huisje in het begin ook niet echt opknappen maar ik hem het allemaal over voor dat knaapje!
Ik ben zoveel van hem gaan houden!

Nou dat is momenteel ons verhaal... Maar wat er ook gebeurt... we blijven wel lachen :wink:
Afbeelding
dusk
Actief

rooiewil schreef:een schatje om te zien trouwens
Thnx! We waren al verkocht toen we zijn puppyfoto zagen op marktplaats.nl :) Maar hij is nu wel een stuk groter hoor... hij is al 9 maanden en weegt 36.6 kg :)
Afbeelding
dusk
Actief

Nou we zijn vandaag naar de Orthopeed geweest dus als je benieuwd bent moet je even naar deze link gaan:

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... 64#1169264
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”