Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hollandse Herders hier!

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Dog-out
Actief
Mijn ras(sen): Duitse dog en
een Borr
Aantal honden: 2

Hollandse Herders hier!

Ongelezen bericht door Dog-out »

Hoi hoi,
Ik heb ook zo'n heerlijke Hollander hier rondlopen. Deze herplaatser is 8 maanden geleden bij ons gekomen. Djenko was toen 6 maanden oud en zijn vorige eigenaar deed hem weg omdat hij hem niet meer aankon. In het begin was Djenko inderdaad een hyperactieve hond. Met behulp van mijn 2 Duitse Doggen en heel veel training heeft Djenko zich de afgelopen 8 maanden ontwikkeld tot een wereldhond. Hij is echt mijn maatje geworden en ik kan met hem lezen en schrijven.
Wie van jullie heeft ook een Hollandse Herder en wil zijn ervaringen met dit ras hier met ons delen? Ik ben heel benieuwd!
Groetjes Lindy
http://groups.msn.com/duitsedoggenklets ... otoID=1553[/url]
Laatst gewijzigd door Dog-out op 03 feb 2005 07:33, 1 keer totaal gewijzigd.
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

kijk uit wat je afroept er zitten hier veel mensen met steepjeshonden. Ik heb er 2 in huis eentje van 5 jaar en 1 van 10 maanden. Mischien dat er over enige tijd puppen komen van de teven zijn elkaar aan het dekken, jongste is loops. Zal vanavond voor het salpen gaan het verhaal van de bloemetjes en bijtjes nog maar een keer voorlzen :smile: :slaap: :idea:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ja hoor, hier ook een Hollandertje :wink:

Marouck, een hyperactief gevalletje van ruim 2 jaar oud. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Dibbes
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dibbes »

Ook ik heb een Hollandertje.

Emma, een teefje van ook ruim twee jaar oud.

Ze is heel actief, maar ook erg aanhankelijk. Volgens mijn moeder is het de best opgevoede hond die ze tot nu toe is tegengekomen (en moeders is bang voor herders :mrgreen: tevens regelmatig oppas van Emma)
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ja, hier ook een streepjeshond :mrgreen:
Toby, 4 jaar oud, niet hyper maar wel superalert (zoals mijn buurman dat noemt :mrgreen: ) en ook zeer aanhankelijk. Het is een zalige hond om mee te wandelen, spelen, sporten, knuffelen en gewoon lekker lui mee op de bank te hangen. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

Ik heb hier ook iets liggen dat wat wegheeft van een hollandse herder. Ze heeft in ieder geval de streepjes. :mrgreen:
Groet,
Dorien
reja
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door reja »

Hier een oudere langharige streepgeval. :roll:

Groetjes, Joyce
Afbeelding
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

hier 4 streepjesgevallen.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Shita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelaar
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shita »

Ja hier ook een streepje, Shita From Lobsters Home. :wink:
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
leengoris
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door leengoris »

Hallo,

Ikzelf heb een tervurense herder. Ik vind dat de Hollandse herder echt wel zeer sterk op een Belgische herder gelijkt. Is er buiten het kleurverschil eigenlijk nog ander verschil tussen beide rassen.
Hier in België zijn de Hollandse herders zeer zeldzaam.

Groetjes,

Leen
Dibbes
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dibbes »

Als je een Hollander naast een Belgische herder zet, zijn er in het exterieur wel verschillen te zien. Het front is anders en de plaatsing van de oren ook.
Verder vind ik de karakters over het geheel genomen toch ook verschillen.
Afbeelding
leengoris
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door leengoris »

Waarin verschillen de karakters dan ? Heb je hier ook een voorbeeld van?

Groetjes,

Leen
Selena
Zeer actief

Naast HH's heb ik ook belgjes... hele grote verschillen in exterieur zijn er niet (kan ook niet oorsprong is hetzelfde). In karakter zit wel verschil HH is wat eigenwijzer en wat stugger.
Maar dit extreme verschil bij mij thuis kan ook komen omdat ik 2 stamboom MH heb en 4 xHH, die zelfs voor KNPV begrippen aan de hele stugge kant zitten.

Dog-out
Actief
een Borr

Hoi hoi,
Ik wilde ook graag zo'n mooie foto onder mijn bericht zetten maar ik kom niet verder dan een klein plaatje onder m'n naam. Mag ik jullie even voorstellen: dit is nu mijn Djenko.
Djenko is mijn eerste Hollandse Herder en hij is vrij onverwachts bij ons gekomen. Afgestaan door een familielid toen hij 6 maanden oud was. Dat is de reden dat ik eigenlijk best weinig over het ras weet. Ik weet dat Djenko erg groot is voor het ras, zijn schofthoogte is 68 cm en hij weegt ongeveer 42 kilo. Op de hondensportvereniging waar ik 2x per week met Djenko train vinden ze hem enorm. Bij ons thuis loopt hij tussen 2 Duitse Doggen dus wij noemen hem 'de kleine'. Djenko heeft geen stamboom maar ik weet wel bij welke fokker hij vandaan komt. Deze zegt dat hij alleen 100% zuivere Hollanders heeft uit werklijnen. Mij maakt het stamboom niet uit want het is gewoon een lekker dier.
Ik zou graag meer over de Hollandse Herder te weten komen, kunnen jullie mij daarbij helpen?
Groetjes Lindy en Djenko
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Hoi, hier wat handige linkjes waar je meer informatie kan vinden:
http://www.hollandseherder.nl/

http://hollandseherder.jouwpagina.nl/

http://mypage.bluewin.ch/Hollandse-Herd ... liste1.htm

En ja, ik denk ook dat het verschil tussen een tervuerenaar en een hollander in het karakter zit. Tervuerenaar is toch een wat gewilliger hond dan de hollander, die wat eigenwijzer is.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Selena
Zeer actief

Dog-out schreef:Hoi hoi,
Ik wilde ook graag zo'n mooie foto onder mijn bericht zetten maar ik kom niet verder dan een klein plaatje onder m'n naam. Mag ik jullie even voorstellen: dit is nu mijn Djenko.
Djenko is mijn eerste Hollandse Herder en hij is vrij onverwachts bij ons gekomen. Afgestaan door een familielid toen hij 6 maanden oud was. Dat is de reden dat ik eigenlijk best weinig over het ras weet. Ik weet dat Djenko erg groot is voor het ras, zijn schofthoogte is 68 cm en hij weegt ongeveer 42 kilo. Op de hondensportvereniging waar ik 2x per week met Djenko train vinden ze hem enorm. Bij ons thuis loopt hij tussen 2 Duitse Doggen dus wij noemen hem 'de kleine'. Djenko heeft geen stamboom maar ik weet wel bij welke fokker hij vandaan komt. Deze zegt dat hij alleen 100% zuivere Hollanders heeft uit werklijnen. Mij maakt het stamboom niet uit want het is gewoon een lekker dier.
Ik zou graag meer over de Hollandse Herder te weten komen, kunnen jullie mij daarbij helpen?
Groetjes Lindy en Djenko
Als je me de naam van de fokker en de ouderdieren aan me pb't, kan ik wel even voor je opzoek gaan.
Aan de maat en gewicht van je hond, denk ik dat hij uit KNPV lijnen komt en daar weet ik toch wel wat vanaf :smile:

janinca2002
Zeer actief
Contacteer:

Selena schreef:
Dog-out schreef:Hoi hoi,
Groetjes Lindy en Djenko
Oja, sinds wanneer ben je liefhebber :N: van streepjeshonden of is het gedwongen :devil: :denken:

Als je me de naam van de fokker en de ouderdieren aan me pb't, kan ik wel even voor je opzoek gaan.
Aan de maat en gewicht van je hond, denk ik dat hij uit KNPV lijnen komt en daar weet ik toch wel wat vanaf :smile:
Selena
Zeer actief

janinca2002 schreef:[
Oja, sinds wanneer ben je liefhebber :N: van streepjeshonden of is het gedwongen :devil: :denken:
:smile: :mrgreen: 'k zeg nie dat ik een liefhebber ben, 'k zeg dat ik heel wat van KNPV lijnen weet....

Maar heb stilletjes toch wel een beetje mijn hart verloren aan die streepjes... zeker sinds ik met mijn meissie oefen

janinca2002
Zeer actief
Contacteer:

Selena schreef:
janinca2002 schreef:[
:smile: :mrgreen: 'k zeg nie dat ik een liefhebber ben, 'k zeg dat ik heel wat van KNPV lijnen weet....

[size=7]Maar heb stilletjes toch wel een beetje mijn hart verloren aan die streepjes... zeker sinds ik met mijn meissie oefen :cheer: :ok:
[/size]
Dog-out
Actief
een Borr

Hoi hoi,
Leuk, al die berichtjes! Ja, mijn liefde voor HH is wel min of meer gedwongen maar dat betekent niet dat ik verder niets van het ras wil weten. Ik heb altijd al een voorliefde gehad voor wolven en honden die op wolven lijken. Toen mijn vriend en ik besloten dat we genoeg tijd, ruimte en energie voor een hond hadden, wilde ik in eerste instantie een Saarloos wolfhond. Maar het karakter van zo'n hond pastte weer wat minder in onze situatie. We zijn toen uitgekomen op een Duitse Dog (is heel iets anders maar ook geweldig). Al snel hadden we bedacht dat het wel heel erg leuk zou zijn om er een tweede hond bij te nemen. Maar dat hadden we nog even uitgesteld vanwege onze dog Joy. Zij is een herplaatser en had een trauma opgelopen wat de nodige tijd en aandacht vergde. In mei afgelopen jaar kwam ik te weten dat een familielid van mij Djenko naar het asiel wilde doen omdat hij hem niet meer aankon. Ik had dit wel zien aankomen maar onze beslissing om Djenko bij ons een kans te geven kwam toch vrij onverwachts. Het was inderdaad een slecht-opgevoedde, hyper-actieve hond en we hebben er meerdere malen aan gedacht om hem bij iemand te plaatsen die serieus met hem aan het werk wilde. Natuurlijk is dat er nooit van gekomen en ik ben nu zelf met hem aan het werk op een HSV. DJenko heeft zich sinds die tijd ontwikkeld tot een wereldhond en is echt mijn maatje geworden. Buiten zijn geweldige karakter lijkt Djenko erg veel op een zwarte wolf en dat vind ik echt gaaf.
Ik ben heel benieuwd uit welke lijn Djenko komt maar ik weet de namen van zijn papa en mama niet. De enige informatie die ik heb is dat hij gefokt is door de Heer Mettler uit Schijndel. Djenko is geboren op 30-11-2003 en was de grootste uit het nest. Ik hoop dat je er iets mee kunt. In ieder geval alvast heel erg bedankt!
Groetjes Lindy
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Dog-out schreef: Ik ben heel benieuwd uit welke lijn Djenko komt maar ik weet de namen van zijn papa en mama niet. De enige informatie die ik heb is dat hij gefokt is door de Heer Mettler uit Schijndel. Djenko is geboren op 30-11-2003 en was de grootste uit het nest. Ik hoop dat je er iets mee kunt. In ieder geval alvast heel erg bedankt!
Groetjes Lindy
DHR Mettler fokt inderdaad X-Hollanders volgens www.bloedlijnen.nl , dus inderdaad de kNPV-lijnen
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”