Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Toller

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

kristien
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kristien »

Ja inderdaad, maar dat geldt voor een Ijslander en een Sheltie evengoed. Voor al die middelslag herdertjes trouwens. En enkel een uur gaan wandelen is ook niet voldoende, het zijn allemaal heel intelligente beestjes waar je toch zeker iets van hondensport mee moet doen. Maar ik denk dat Esther zich wel heeeeeeel goed aan het informeren is hoor :o)
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

kristien schreef:Ja inderdaad, maar dat geldt voor een Ijslander en een Sheltie evengoed. Voor al die middelslag herdertjes trouwens. En enkel een uur gaan wandelen is ook niet voldoende, het zijn allemaal heel intelligente beestjes waar je toch zeker iets van hondensport mee moet doen. Maar ik denk dat Esther zich wel heeeeeeel goed aan het informeren is hoor :o)
Ik geloof ook dat ze zich goed aan het informeren is, maar als je niet iedere dag veel en lang met je hond wilt werken en wandelen vallen inderdaad zo'n beetje alle honden die ze mooi vind af :wink:
kristien
Actief
Contacteer:

Ja dat is waar :o) Ik dacht nu net aan een chow-chow: heeft op tijd en stond een goede en lange wandeling nodig maar die gaat niet helemaal door het lint als het eens een dagje wat minder is. En ik vind het heel mooie honden...
Bo Ghy
Actief

Ongelezen bericht door Bo Ghy »

Hallo allemaal,

Wat leuk om te zien dat "mijn topic" :wink: gewoon gezellie doorgaat, als ik er ff een paar dagen niet ben geweest! De reden dat ik een tijdje wat minder op het forum ben geweest is dat we nu het tweede weekend "fokkers bezoeken" achter de rug hebben. En; de keuze is gevallen!!!! :wink: Ik kan niet blijer zijn, wat een prachtige hond en wat een fijn karakter!!! :mrgreen:

Het wordt een: "Nova Scotia Duck Tolling Retriever" oftewel, gewoon een "Toller"!

Afbeelding

De kleinste van de 6 retrieversoorten:

TOTALE VERSCHIJNING:
De Toller is een middelmatige grote, krachtige, goed in balans zijnde, gespierde hond.
Middelmatig tot zwaar in bot, met een hoge graad van beweeglijkheid, attendheid en vastberadenheid. Veel Tollers hebben een ietwat treurige (trieste) uitdrukking, totdat ze aan het werk gaan, want dan verandert hun aanblik in een intense concentratie en opwinding.
Tijdens het werk toont de hond een snelle, haastige activiteit, waarbij het hoofd bijna in één lijn met de rug gehouden wordt en de zwaar behaarde staart is constant in beweging.

TEMPERAMENT:
De Toller is hoogst intelligent, gemakkelijk te trainen en heeft een enorm geduld. Hij is een goede, kundige zwemmer. Hij is een geboren vasthoudende apporteerder te land, zowel als vanuit water. Steeds attent om bij het eerste teken in actie te komen als er een apporteerwerk wordt verlangd.Zijn sterke apporteerdrang en zijn speelsheid zijn de essentiële kwaliteiten voor lokkers-bekwaamheid.

MAAT EN GEWICHT:
De ideale hoogte voor een reu boven de 18 maanden is 48-51 cm, teven boven de 18 maanden 45-48 cm. Tot 3 cm onder of boven de genoemde maten zijn toegestaan. Het gewicht moet in verhouding zijn tot de hoogte en de botstructuur van de hond. Als richtlijn kunnen we uitgaan bij volwassen reuen 20-23 kg en voor teven 17-20kg.

Zo, dat moest ik ff kwijt!!! Wijzelf denken dat dit een hele, goeie keuze is en dat de Toller goed bij ons past!!

En nu nog ff over dat rennnen en die beweging;

Anique, je hebt wel gelijk, hoor, maar NIET helemaal :wink: ; als iemand zo zit te "zeuren" , zoals ik, (dan zeg ik het netjes, he) over de beweging die honden nodig hebben en dat het maar niet teveel moet zijn, dan zou ik OOK bij mezelf gaan denken; misschien beter geen hond voor jou dan?
Maar; ik vind wel dat er verschil in zit; Als ik wel een hond zou willen en er "zo min mogelijk" mee wil doen, dan zou ik bijv. een Basset kunnen nemen??? (niemand boos worden nu, he :wink: )Die hebben in ieder geval minder beweging nodig dan bijv. een malamute ( :mrgreen: )

Kijk, maar ik wil er wel mee weg, juist heel veel, maar er zit wel verschil in en ik wil daar niet naief in zijn en denken dat heb ik er wel voor over, want zelfs bij de ijslandse hond zei de fokster dat 1 uur per dag los rennen, naast de gebruikelijke sanitaire stops, wel aan de lage kant is. En DAT vind ik minder. Natuurlijk ga ik straks veel weg, spelen, lopen, rennen met mijn nieuwe vriend, maar als het een dag iets minder is; bijv. alleen een half uurtje los spelen, (naast de plas en poeprondes) dan dat ook moet kunnen.

Ik heb er dus inderdaad wel goed over nagedacht :pffff: , sorry....., maar ik snap je opmerking! :wink:

Nou, vertel, laat maar komen...;WAT vinden jullie ervan????? Want anders doe ik het niet, hoor!!! (.............Yeah right, tssss, echt wel :smile: :wink: )
Groetjes, Renée en Bo Ghy

Afbeelding
kristien
Actief
Contacteer:

Hoi,

Ik denk dat dit echt een goeie keuze is voor jou! Het zijn echt mooie honden, en je hechtte ook veel belang aan het feit dat ze met iedereen moeten kunnen opschieten, en dat is met deze zeker het geval.

Proficiat! Wanneer komt ie?

Kristien
Bo Ghy
Actief

Dank je wel, Kristien, ben toch blij dat je ook denkt dat het een goede keuze is!!! :mrgreen:

Nou..., eerst wilden we, omdat we nu al zo lang wachten (zeker een jaar), heel graag dat ie in de zomer zou komen, rond mei, juni, juli, leuke tijd... Maar de moederhond, waar wij graag een pup van zouden willen hebben, zal rond april loops worden, dus rond augustus, mogen de pups dan weg.
T is even wat langer wachten, maar echt niet erg; ik moet toch nog tig veel hondenboeken lezen... :wink: Kunnen we er lekker naar toe leven en het hele proces volgen. Het is een geweldige fokster en ze woont ook nog op 20 min. afstand met de auto. Ze zit in de fokcommissie van de rasvereniging. Ze komt heel vriendelijk, professioneel en eerlijk over.
Ik ben echt heel blij :mrgreen: , ga waarschijnlijk volgende week kijken bij een hondenschool in de buurt, bij een puppycursus; ik wil weten hoe dat er aan toe gaat en of er in die tijd ongeveer meteen een puppycursus start.

Maar ik ben gewoon blij dat we nu eidelijk weten welk ras we willen en dat er ook nog een hele goede fokker in de buurt zit (meevallertje, toch). Mocht het toch niet lukken, om een of anderen reden, wachten we gewoon op een ander nestje bij deze fokker, toch.

Nu nog de keuze teef of reu...ik weet het niet meer, heb vanalles doorgelezen, voors en tegens, ik ga een beetje voor de teef, maar zeker..?? Nee. Suggesties?????

Afbeelding
kristien
Actief
Contacteer:

Goh, ik heb het liefst een teefje. ik denk dat dat ook het gemakkelijkste is als eerste hond. Ik ben er zelf niet de persoon naar om een erg dominante hond te hebben en de kans is toch groter met een reu. Bovendien kom ik steeds maar mensen tegen tijdens het wandelen met telkens een reu, en dan telkens die angst in de ogen van de eigenaars als ze Lukka zien 'is het een teefje?' en ik dan'ja hoor' antw: 'oef dan is het niks'. Dat zou ik toch liever niet hebben. En mijn vriend vindt reuen maar niks, al dat geplas tegen palen LOL :o)
Anderzijds vinden mensen reuen meestal mooier, en er zullen hier zeker ook veel voorstanders van reuen zijn.
kristien
Actief
Contacteer:

ja waarschijnlijk is het niet zo zwart-wit :o) alleen er heeft mij nog nooit een teven-eigenaar gevraagd 'is het een reutje', dus dacht ik dat het statistisch gezien meer met reuen dan met teven voorkwam :o)
Bo Ghy
Actief

Voordelen teef:

-qua karakter; oplettendheid tijdens wandelen/trainen
-toch wat minder onverschillig
-iets kleiner
-voor gevoel :wink: ; lief, zacht, fijn (maar hoeft helemaal niet, mijn vriend wou mij ook al bijna inruilen voor een reu :smile: , omdat ik ook last heb van "krengerigheid" en wel meer dan 6 weken per jaar! :mrgreen: )

Nadelen teef:

-kan "krengerig" zijn rond loopheid
-evt. steriliseren, maar dan minder mooie vacht
-niet steriliseren; 2x 3 weken loopsheid
-thuishouden van training tijdens loopsheid

Voordelen reu:

-mooiere vacht, bone
-kan iets evenwichtiger zijn

Nadelen reu:

-continu vlaggen tijdens uitlaten (maar dat kun je zelf voorkomen!)
-iets groter
-altijd bezig met territorium; kan tijdens training minder aandachtig zijn

Kortom; ik weet het dus niet zo goed, misschien ff een weekje laten bezinken????

Afbeelding
kristien
Actief
Contacteer:

minder mooie vacht na het steriliseren? Is dat zo? Mijn Lukka is gesteriliseerd en die heeft nog een heeeeele mooie vacht. Nu er zijn er voor en tegenstanders van. Een van de redenen dat ik het heb laten doen is inderdaad dat ik het voor mijn (bijna ADHD) hond onmenselijker vond om 6 weken per jaar niet te gaan trainen of los te mogen lopen dan een maal onder het mes. Maar ik wil daar nu geen polemiek over beginnen want ik weet dat er hier op het forum heel veel mensen tegen zijn.....
kristien
Actief
Contacteer:

Lokeren, hmmmm, niet zo heeel erg ver, we zullen daar es komen wandelen :o)))))))))))
Bo Ghy
Actief

Dus........................ :wink:

Ik denk, dat het toch een teefje wordt en wel vanwege de volgende argumenten; Ahum :wink: ..., Een teefje is iets kleiner, waarschijnlijk zou ik haar wel laten steriliseren, omdat ik er waarschijnlijk toch geen nestje mee wil fokken, iets meer geconcentreerd tijdens training.
Reu wat rechtlijniger en dominanter, voor mijn gevoel...
Maar, het karakter blijft het belangrijkst; als er een reutje bij zit die qua karakter meer bij ons past, tja, dan liever dat reutje...
Dus "onder voorbehoud" een teefje, ik denk dat ik ga kijken of ik dat kan afspreken.

Afbeelding
Bo Ghy
Actief

Dank je wel, Inge O. !!!!! :wink:
Enne..., die Ijslander blijft natuurlijk leuk, maar de Toller leuker :mrgreen: , in ieder geval voor ons....

Afbeelding
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Leuk een toller! :ok:

Van welke fokker komt je toekomstig pupje? mag ook per pb hoor :wink:
Bo Ghy
Actief

Ik heb ff een nieuwe avatar genomen, omdat de sheltie niet meer helemaal recent was! :mrgreen:
Ik vond deze wel grappig; je moet wat ,he... :wink:

Afbeelding
leengoris
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door leengoris »

Gefeliciteerd met je keuze. De Toller lijkt me een heel plezant hondje dat precies beantwoord aan de eisen die je stelde.
Ik vind het prachtig dat jij je zo serieus verdiept in al deze rassen en dankzij jou topic hierover heb ik ook weeral wat bijgeleerd over de Sheltie, de Ijslandse hond en de Toller.

Groetjes,

Leen
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Gefeliciteerd, leuke hond.

Tja...teef of reu, ik denk dat het echt je eigen voorkeur is. Maar laat je niet meeslepen door reacties van anderen, want die vooroordelen vind ik echt onzin. Dat een reu "zelfstandiger" en "dominanter" zou zijn. Ik vind het onzin.
En dat je naar het karakter van de pups wil kijken om je keuze te bepalen; ook dat zegt bij zulke jonge hondjes nog heel erg weinig. Het zegt natuurlijk wel iets, maar toch relatief weinig. Ze veranderen nog zó.

Persoonlijk gaat mijn voorkeur dus uit naar een reu. Maar ik kan dat niet staven....Doerak is mijn eerste hond, dus ik heb sowieso ook geen ervaring met teven.
Qua uiterlijk vind ik reuen sowieso veel mooier, maar daar gaat het uiteindelijk niet om. Qua karakter heb ik aan Doerak een hartstikke aanhankelijke, lieve hond.
Alleen...tja; dat markeren en de onoplettendheid als er een leuk teefje loops is, dat hou je wel met een reu :wink:

Succes met je keuzes. En succes met het lezen van allerlei boeken!
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
Bo Ghy
Actief

leengoris schreef:Gefeliciteerd met je keuze. De Toller lijkt me een heel plezant hondje dat precies beantwoord aan de eisen die je stelde.
Ik vind het prachtig dat jij je zo serieus verdiept in al deze rassen en dankzij jou topic hierover heb ik ook weeral wat bijgeleerd over de Sheltie, de Ijslandse hond en de Toller.

Groetjes,

Leen
Dank je wel, Leen. Ik denk ook dat de Toller goed bij ons gaat passen.
Ben zo blij dat we nu eindelijk weten welk ras we willen en ook meteen een hele goede fokker in de buurt "te pakken hadden"! Gelukkig dat je er ook wat aan gehad hebt, ik was al bang dat er onderhand gedacht werd; "daar heb je die muts weer met d'r ge-heen en weer..." Dus bedankt voor t compliment :wink:

Afbeelding
Bo Ghy
Actief

Niekie schreef:Gefeliciteerd, leuke hond.

Tja...teef of reu, ik denk dat het echt je eigen voorkeur is. Maar laat je niet meeslepen door reacties van anderen, want die vooroordelen vind ik echt onzin. Dat een reu "zelfstandiger" en "dominanter" zou zijn. Ik vind het onzin.
En dat je naar het karakter van de pups wil kijken om je keuze te bepalen; ook dat zegt bij zulke jonge hondjes nog heel erg weinig. Het zegt natuurlijk wel iets, maar toch relatief weinig. Ze veranderen nog zó.

Persoonlijk gaat mijn voorkeur dus uit naar een reu. Maar ik kan dat niet staven....Doerak is mijn eerste hond, dus ik heb sowieso ook geen ervaring met teven.
Qua uiterlijk vind ik reuen sowieso veel mooier, maar daar gaat het uiteindelijk niet om. Qua karakter heb ik aan Doerak een hartstikke aanhankelijke, lieve hond.
Alleen...tja; dat markeren en de onoplettendheid als er een leuk teefje loops is, dat hou je wel met een reu :wink:

Succes met je keuzes. En succes met het lezen van allerlei boeken!
Hoi Anique,

Dank je wel! Ik ben echt blij dat de keuze nu eindelijk gevallen is. De komende tijd zul je me nou wel meer bij de forums: opvoeding en gedrag, en zo, rond zien "huppelen". En idd; ik heb nog zo'n 5 (opvoedings-) hondenboeken door te spitten. Als ik iets in mijn kop heb zitten......
IK wil het gewoon goed aanpakken, iets te goed misschien??????

Afbeelding
Bo Ghy
Actief

Grappig dat je dat zegt... :wink: Mijn vriend begon gister al; "We gaan niet alles uit "het boek" precies zo doen, he. Het is geen bijbel!!" :N:

Bijv. met het eten; Ik wil graag de hond straks NA ons eten geven, omdat wij de "roedelleiders" zijn, maar... wij hebben geen vaste eettijden :roll: , overdag niet, maar ook s' avonds niet. Ik kom altijd om kwart over zes pas thuis. Dan gaan we op ons gemakje koffie drinken en zien we wel wat en wanneer we iets gaan eten.
We hadden dit toevallig vorige week besproken en we "zouden ons leven beteren"... Maar hoe kunnen we de hond op vaste tijden eten geven als t ie perse NA ons moet eten? Dat kan wel maar dan moeten wij dus heel "gestructureerd" op tijd, meteen nadat ik thuis kom eten, dan kan de pup altijd om 7 uur eten, na ons. 'S ochtends ook wat later, bijv. 9 uur.

Mijn vriend: "Komt dat echt zo nauw dan, dat ie NA ons moet eten?"
Tja, echt zo nauw??? Nee, waarschijnlijk niet, als je in alle andere dingen maar wel laat merken dat je "boven" hem staat, dan zal dat wel meevallen.

Maar ik wil gewoon bewust bezig zijn en niet later denken; Oh da's zonde dat ik dat niet anders heb aangepakt. Als sommige dingen weet, kun je er natuurlijk nog voor kiezen om er vanaf te wijken, maar ervoor kiezen om t niet te weten...???????? Maar je kunt idd niet voorkomen dat ik straks toch terug zal kijken en denken had ik dat maar...En dat is ook helemaal niet zo erg, is logisch , denk ik. Maar dan is dat boek toch niet meteen een bijbel??? Tssssss.... :19:

Afbeelding
Bo Ghy
Actief

Hihihi,zie je de avatar; dit is MIJN kat snuggles!!!!!! Goed, he! De kwaliteit is alleen 3x niks...?

Afbeelding
kristien
Actief
Contacteer:

Haha dat ken ik: je leest dan die boeken, volgt braaf hondenschool. En dan rap een appel of boterham eten voor dat het pupje eten krijgt voor die dominantiedinges. En natuurlijk op klokvaste tijden en afgemeten met de maatbeker. En ze proberen niet in de zetel te laten klimmen enzo ...

Nu tweeenhalfjaar later eet ze meestal gewoon samen met ons slaapt ze op bed (palmt soms de helft in) en ligt gewoon lekker mee in de zetel :o))))
Bo Ghy
Actief

Ben blij dat het zo herkenbaar is, Kristien. :wink:
Waarschijnlijk zullen idd wel een heleboel regels na een jaar aangepast zijn of helemaal verdwenen zijn, maar je moet ergens beginnen toch?

Denken jullie dat het niet veel uitmaakt dus, als de pup straks eventueel zelfs voor ons eet? Het makkelijkste is eigenlijk om 17.30, tegelijk met de katten.
Of mag dat ook niet? Na de katten misschien beter???
(die hond kan maar beter snel komen, want ik ga nu al niet goed worden van alles waar ik nog over na moet denken :piew: :Q: )

Maar het komt wel goed, hoor!!! :mrgreen:

Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Hoe je het met een pup aanmoet pakken geen idee.... heb alleen maar oudere afdankertjes hier..... Maar wij zijn ook van die onregelmatige eters... wij proberen altijd voor 19.00 uur te eten, de honden voor 20.00 uur uit laten en ze dan voor laatste keer te voeren. Maar goed soms eten wij pas om 20.00 of later... nou dan eten de honden soms dus wel eens voor ons....... af en toe afwijken kan geen kwaad......
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

He Esther

Wat leuk dat je een tollertje krijgt. Ik krijg zelf een toller teefje in de zomer of het najaar van 2006.
Dat is nog wel een flinke tijd wachten, maar ik wil eerst mijn opleiding afronden. Wist je trouwens ook dat er
een nederlands boek over de toller is. Ik heb de 2e druk maar er is nu weer een nieuwe druk. Ik kan het je
zeker aanraden als je het nog niet hebt.
Veel plezier met je pup en ik hoop je belevenissen te kunnen lezen.
Bo Ghy
Actief

Hoi Mary, (?)

He, leuk zeg! Een "rasliefhebster-genoot"!! :ok: Ik was al jaloers op je avatar. Maar da's nog ff wachten voor je... Maar wel goed dat je je opleiding eerst wil afronden, want het gaat vaak toch ten koste van 1 van de 2.Wat voor een opleiding doe je? Iets met honden, of niet? Ik vind het wachten, nu in ieder geval nog, niet zo erg. Ook al hebben we bij de cursus twee dagen geleden WEER een toller-pupje gezien. Mijn vriend wou zijn riempje al doorknippen en 'em zo meenemen. :wink:
Maar ik ben nog veel boeken aan t lezen, heb al een hele map aangelegd met dingen die ik nog moet kopen, regelen, bedenken, etc. Vind ik hartstikke leuk om te doen. En als t ie dan komt is alles een beetje goed voorbereid. Ik had het boek van de Toller dus ook al besteld, maar iig bedankt.

Van de week zei iemand: "De toller is wel een mode-hond aan t worden"...
Tssss, nou ik heb hem helemaal zelf "ontdekt", hoor. Eerlijk gevonden in mijn hondenrassen-encyclopedie. :pffff: En iemand anders (bij de cursus):" Oh, da's ook een leuk hondje, die met dat witte pootje". Ik had meteen zoiets van, dat beestje heeft een naam, hoor; Dat is een Toller. Dus ik vind dat mode-verschijnsel idee bij honden niet zo leuk en te oppervlakkig. Mensen zien een schattig hondje, kennen heel het ras niet, en zouden het bijna al willen hebben. :denken:
Het wel echt een hartstikke leuk ras, he; ik heb nu al 2 toller-pupjes gezien bij 2 verschillende hondenscholen, maar ze zijn echt ontzettend baasgericht, aandachtig en ze WILLEN echt leren. Ze kijken de baas echt zo aan van: "Ja, zeg t maar, wat wil je dat ik doe?" Ik denk echt dat je ze ontzettend veel kunt leren op een hele positieve manier. De een was wel iets drukker als de andere, maar dat is logisch. Maar ze "willen" zo graag, en daar kun je zoveel mee.
Ik heb nu ook een goede hondenschool gevonden al. Ben er (nu al :piew: ) bij 3 wezen kijken, en heb daarmee een goede indruk gekregen van "het aanbod". Bij deze hondenschool kan ik niet door gaan in de hondensport, maar wel (EERST maar eens) mijn hond goed opvoeden. Dan kan ik later altijd (ook) nog naar een KC of hondensportvereniging gaan. Ik vond het een heel aardige vrouw en kleine groepen. Ze sprong heel goed in op de eventuele "fouten" die cursisten maakten met hun hond en nam naderhand de tijd om vragen te beantwoorden. Ik ben blij dat ik eerst eens ben gaan rondsnuffelen en straks dus niet naar de eerste de beste, voor de hand liggende hondenschool of KC ga, maar dat ik al een klein beetje weet, wat ik van er bij hun van kan verwachten.

Nou, het is weer een heel verhaal geworden. Ik zit er ook helemaal vol van. Ben er best veel mee bezig. Het is ook gewoon leuk, ook het er na toe leven. Weet jij al van fokker je straks een pup wilt? Hoe ben jij op "de toller" gekomen? Ik vind het iig hartstikke leuk dat er hier nog iemand een tollertje gaat nemen. :ok:

Afbeelding
ellen en de birmanen

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

hier is nog een tollerliefhebber (al jaren). misschien dat er dit jaar een toller bij komt bij ons. zeker weten we dat nog niet. 10 april gaan we bij een fokster kijken. het zijn machtige honden en helaas je gaat ze wel steeds meer zien.
ellen
Bo Ghy
Actief

Hoi Ellen,

Wat leuk, ik heb de titel van het topic nog maar net veranderd en nog een liefhebber erbij! Ikzelf ken t ras nog maar net, hoor. Ben zelf van de Sheltie naar de Ijslandse hond, naar de Toller gegaan. Omdat we ook een beetje op de grootte aan t zoeken waren, kwamen we bij de Toller uit. We wilden geen grote hond, maar ook geen hele kleine, een middelmaatje dus. Qua karakter een vrolijke, enthousiaste, maar ook rustige hond (bij genoeg beweging en uitdaging, natuurlijk) En het is ook nog eens een prachtbeest om te zien MET een makkelijke vacht. Maar ik zie mezelf al als een idioot hier door het dorp heen gaan met mijn tollertje. Ik zal wel proberen een rustig plekje op te zoeken om te oefenen, anders gaan ze me voor gek verklaren straks, met mijn vrolijke hoge stemmetje en al. :wink:

Leuk, joh, een toller erbij. Jullie hebben al een hele dierenbende thuis, zeg. Jij bent een birmanen-fokster? Mooie beesten. Heb stiekem ff op je site gekeken. Bij welke fokster ga je kijken? Wanneer zou je dan evt. een pup willen? Waarom twijfel je nog? Twijfel je aan t ras of twijfel je of je uberhaupt nog een hond erbij wilt? Zo, ff wat vragen, he. Ben niet nieuwsgierig, hoor!!! Ben gewoon benieuwd. :mrgreen:

Afbeelding
ellen en de birmanen

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik twijfel niet aan het ras. ik ken het ras al zo`n 8 jaar. waar ik mijn trimstage liep, liep een toller. vandaar dat ik er toen mee in aanraking kwam. later kreeg ik les van een jager en die had ook een toller. dat was helemaal goud wat een werklust. dat vind je niet meer bij de goldens.
wij gaan kijken bij een fokster in roosendaal. we willen eventueel als gastgezin gaan dienen.
ik vind het machtige honden maar ik vind ze verrekte duur. dat geld geef ik liever uit aan de dieren voor hun verzorging. toen hoorde ik dat er een fokster een gastgezin vroeg en heb ik gebeld. dus vandaar dat het nog ff afwachten is.
ellen
Bo Ghy
Actief

Da's ook onze fokster! Wij staan bij haar op de lijst. Wat leuk, ben benieuwd! Misschien gaat het wel om hetzelfde nestje? Laat je het weten? Dan komen we elkaar misschien nog tegen!

Weet je dat ik niet eens weet wat ze kosten? Ik reken op zo'n 700 Euro, of zo. Zijn ze duurder? Dan neem ik er nog steeds een, hoor, maar ik weet dus het niet eens. Ik heb het er zowiezo voor over, maar ik heb dan ook verder ook alleen maar drie katten. Is nog genoeg, vind ik.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”