Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kat in de tuin en dan?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Myranda, even voor de goede orde; het dier kan er niks aan doen. Het dier neem ik ook niks kwalijk. En ja, een gewonde kat help ik absoluut.
Ik vind, en het valt me hier ook weer op, dat veel mensen met katten gewoon schijt hebben aan de wereld. En dat staat me tegen. Niet zozeer de katten op zich, maar de houding van de mensen. "Mijn kat moet buiten" en totaal niet begrijpen dat dat niet de normaalste zaak van de wereld zou moeten zijn.

Ik jut mijn hond niet op tegen katten en ik zou het wél erg vinden als hij katten zou grijpen, al komt dat hier nu anders over. Maar de reacties, keer op keer, van mensen met katten staat mij echt tegen.
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
Niekie
Zeer actief

Idd, ook de opmerking van Wil: "Katten hebben ook recht van leven, en als daar buitenlopen bijhoort dan moet dat maar, zelfs als het in andermans tuin is."

Zo denken mensen met katten. Asocialer kan toch bijna niet?? :eek:
DAT veroorzaakt nu steeds die discussie, die houding staat mensen tegen. Niet die katten op zich.
Groetjes Anique

Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Wil de hond schreef:
maxcola schreef:Er staat hier toch nergens dat mensen katten haten :denken:
Zelfs mijn katten krijgen de kriebels van veel uitlatingen hier, en die beessies kunnen nog geen eens lezen.
Niet???? :eek:
Domme katten heb jij dan, maar Wil het zijn spaanse katten, die kunnen geen nederlands! :mrgreen:
Rob*
Zeer actief

Wil de hond schreef:
En als mijn honden in mijn eigen tuin lopen en de kat is zo oerdom er ook in te zijn en ze pakken hem, dan moet dat maar, kan er echt niks aan doen.
Kan je er echt niks aan doen, of is het gewoon zo dat je dat verdomt?
Nee Wil, ik kan er niks aan doen.
Kijk nu is het koud dus heb ik de duur dicht, maar als dadelijk weer zomer is of lente en het is in de avond warm, dan gaat de veranda deur weer open, hebben ze het warm liggen ze hier op de koude vloer, maar als ik tv kijk ofzo, en hun bemerken een kat in de tuin, wat moet ik dan doen.Hun zijn toch echt eerder buiten dan mij hoor?
Dus dan moet ik mezelf opsluiten, en mijn honden mogen niet in hun eigen tuin, omdat iemand het normaal vind om zijn katje buiten te pleuren???Mag hoor, laat hun dan ook de kosten betalen voor de tuin die ik heb gekocht.
Ik haat geen katten hoor, heb er zelf 2 gehad, maar die bleven gewoon binnen en scheten niet de tuin van een ander onder.
Vraag me af wat katten mensen ervan vinden als mijn 3 boxies effe komen schijten in hun tuin?? :idea:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Niekie schreef:Myranda, even voor de goede orde; het dier kan er niks aan doen. Het dier neem ik ook niks kwalijk. En ja, een gewonde kat help ik absoluut.
Ik vind, en het valt me hier ook weer op, dat veel mensen met katten gewoon schijt hebben aan de wereld. En dat staat me tegen. Niet zozeer de katten op zich, maar de houding van de mensen. "Mijn kat moet buiten" en totaal niet begrijpen dat dat niet de normaalste zaak van de wereld zou moeten zijn.

Ik jut mijn hond niet op tegen katten en ik zou het wél erg vinden als hij katten zou grijpen, al komt dat hier nu anders over. Maar de reacties, keer op keer, van mensen met katten staat mij echt tegen.
Nee dat hoort idd ook niet ik heb zelf mijn tuin met een hoog hek er om heen en de katten mogen niet uit onze tuin. De buren wilden wel dat ze naar buiten gingen want er is nogal wat overlast van muizen en weinig katten. De kinderen van de buren zijn allergisch dus konden ze zelf geen dieren nemen. Ze zijn dol op die van ons. Maar ik hou dus ook van muizen en vogels die hebben ook recht op leven dus bandje met belletje maar helaas helpt niet in alle gevallen :jank:
Mijn katten moeten idd ook naar buiten maar wel veilig en zonder overlast voor de omgeving.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik heb honden maar ook katten, ja buiten katten... hier in de buurt lopen nog veel meer katten, wanneer er hier een vreemde kat in de tuin komt dan gaan mijn honden ook door het lint... gelukkig is de gemiddelde kat sneller, ik zie ze niet meer in mijn tuin hoor... ook mijn katten weten waar ze safe kunnen lopen... mensen mogen mijn katten uit de tuin jagen, met een emmer water bv... snap ook wel dat niet iedereen het leuk vind... maar een kat kun je niet vergelijken met een hond, een kat is veel en veel zelfstandiger... tis geven en nemen wanneer je in een wijk woont...
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

yamie schreef:tis geven en nemen wanneer je in een wijk woont...
Helaas is het wat katten betreft vaak meer nemen dan geven door mensen die niet voor een kat hebben gekozen maar er wel steeds mee geconfronteerd worden door bijvoorbeeld in de poep te graaien als je in de tuin bezig bent of doordat je honden de begraven kattenpoep opgraven en opeten.
En zo langzamerhand word ik de houding van katteneigenaren hier ook zat.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Rataplan
Zeer actief

Wil de hond schreef:
maxcola schreef:Er staat hier toch nergens dat mensen katten haten :denken:
Zelfs mijn katten krijgen de kriebels van veel uitlatingen hier, en die beessies kunnen nog geen eens lezen.
Misschien iets tegen de overwinterende hollandse vlooien gebruiken? :pffff:
Er zijn ook nadelen hoor aan al dat mooie weer daar :pffff:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Niekie
Zeer actief

Rataplan schreef:
Niekie schreef:Myranda, even voor de goede orde; het dier kan er niks aan doen. Het dier neem ik ook niks kwalijk. En ja, een gewonde kat help ik absoluut.

Nee dat hoort idd ook niet ik heb zelf mijn tuin met een hoog hek er om heen en de katten mogen niet uit onze tuin. De buren wilden wel dat ze naar buiten gingen want er is nogal wat overlast van muizen en weinig katten. De kinderen van de buren zijn allergisch dus konden ze zelf geen dieren nemen. Ze zijn dol op die van ons. Maar ik hou dus ook van muizen en vogels die hebben ook recht op leven dus bandje met belletje maar helaas helpt niet in alle gevallen :jank:
Mijn katten moeten idd ook naar buiten maar wel veilig en zonder overlast voor de omgeving.
Nou, dan zijn we er ook. Jij doet je best en beseft je dat je katten geen overlast hoeven te veroorzaken voor andere mensen. Jouw oplossing is toch hartstikke prima; de katten kunnen lekker buiten en hebben dus wat ze willen en andere mensen hebben er geen last van.

Maar zoals Wil denkt, ik kan daar met mijn pet niet bij hoor. Dat vind ik echt asociaal. Door die houding van schijt-aan-de-wereld vinden mensen katten niet leuk.

Als ik buren zou hebben zoals jij en ik zie dat ze hun best doen en zich ook beseffen dat het niet normaal is dat katten alles mogen dan zou ik er ook echt niet zo'n probleem van maken als ze per ongeluk een keer in mijn tuin zouden lopen.

Maar helaas zijn 9 van de 10 mensen zoals Wil en vinden ze het de normaalste zaak van de wereld, want "mijn katten moeten ook kunnen leven". Nou, dan gooi je vanzelf je kont tegen de krib en pik je dus niks....ik vind dat niet normaal en heb geen respect voor en medelijden met mensen die op die manier denken.
Groetjes Anique

Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Jij bent echt boos he Anique? :flower:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Zal ik of zal ik niet :N: :mrgreen:

Hier dus een honden en katteneigenaar en ook nog eens een katteneigenaar die zowel buiten als binnenkatten heeft.

Ja, ik hou mijn echte buitenkat liever binnen voor zijn veiligheid, maar enig idee hoe gestoord een kat kan worden als hij perse naar buiten wil?
Sommige katten zijn ECHT NIET binnen te houden, met geen mogelijkheid! Mijn kat vliegt letterlijk tegen de ramen op en wordt uiterst agressief als hij niet naar buiten kan.
Een omheining om mijn tuin maken is hier niet mogelijK (vreemde vorm tuin plus nog eens een sloot) plus dat hij dan exact hetzelfde reageert omdat hij nog zijn vrijheid niet heeft. Ik heb ooit mijn balkon, toen ik nog op een flat woonde, afgebakend en vraag niet hoe, maar hij heeft een gat kunnen maken en is 21 meter naar beneden gevallen.

Ik snap de ergenissen niet over katten, over dat beetje schijten in een tuin en dat komt niet omdat ik nu katteneigenaar ben, want dat werd ik ook pas op mijn 32ste. Daarvoor had ik een hond die katten haatte en een tuin waarin ook weleens een buurtkat zat te poepen; juichen deed ik natuurlijk niet, maar tjezus waar kan je je druk om maken??? :roll:

En even kijken in de tuin of er geen kat in zit is toch niet zo'n probleem? Kijk, als je hond er de hele dag in zit, dan begrijp ik ook wel dat je het niet meer in de gaten kan houden, maar een erge domme kat die dan nog een kijkje komt nemen hoor :wink: en zo wel dan kan je er natuurlijk niks aan doen, is het alleen maar rottig voor iedereen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Rataplan
Zeer actief

Stang schreef:Zal ik of zal ik niet :N: :mrgreen:

Hier dus een honden en katteneigenaar en ook nog eens een katteneigenaar die zowel buiten als binnenkatten heeft.

Ja, ik hou mijn echte buitenkat liever binnen voor zijn veiligheid, maar enig idee hoe gestoord een kat kan worden als hij perse naar buiten wil?
Sommige katten zijn ECHT NIET binnen te houden, met geen mogelijkheid! Mijn kat vliegt letterlijk tegen de ramen op en wordt uiterst agressief als hij niet naar buiten kan.
Een omheining om mijn tuin maken is hier niet mogelijK (vreemde vorm tuin plus nog eens een sloot) plus dat hij dan exact hetzelfde reageert omdat hij nog zijn vrijheid niet heeft. Ik heb ooit mijn balkon, toen ik nog op een flat woonde, afgebakend en vraag niet hoe, maar hij heeft een gat kunnen maken en is 21 meter naar beneden gevallen.

Ik snap de ergenissen niet over katten, over dat beetje schijten in een tuin en dat komt niet omdat ik nu katteneigenaar ben, want dat werd ik ook pas op mijn 32ste. Daarvoor had ik een hond die katten haatte en een tuin waarin ook weleens een buurtkat zat te poepen; juichen deed ik natuurlijk niet, maar tjezus waar kan je je druk om maken??? :roll:

En even kijken in de tuin of er geen kat in zit is toch niet zo'n probleem? Kijk, als je hond er de hele dag in zit, dan begrijp ik ook wel dat je het niet meer in de gaten kan houden, maar een erge domme kat die dan nog een kijkje komt nemen hoor :wink: en zo wel dan kan je er natuurlijk niks aan doen, is het alleen maar rottig voor iedereen.
Ik dacht al waar blijft ze :mrgreen:
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Hoe komt het dat kattenpipi zo erg ruikt trouwens ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Mama Sanneke schreef:Hoe komt het dat kattenpipi zo erg ruikt trouwens ?
omdat er amoniak in zit :mrgreen:
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

yamie schreef:
Dan ga ik kommetjes in mijn tuin zette, dient die amoniak nog voor iets hé :mrgreen:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:
Stang schreef:Zal ik of zal ik niet :N: :mrgreen:

Ik dacht al waar blijft ze :mrgreen:
Hahahaha, ik kon het niet volhouden om niet te reageren :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

marian*
Erelid
Contacteer:

Mama Sanneke schreef:
yamie schreef:
Dan ga ik kommetjes in mijn tuin zette, dient die amoniak nog voor iets hé :mrgreen:
Die kommetjes zullen je weinig helpen,Sanneke,daar piest een kat dan keurig naast :mrgreen:
Afbeelding
visaton
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door visaton »

Wij hadden toen we hier pas woonden heel veel katten in de tuin die vooral naast de vijver lagen te loeren op de vissen…Da’s een vijver van folie, dus als een kat er invalt, dan krabt tie um kapot….Ik heb toen een schrikdraadapparaat gebruikt om die katten hier weg te houden.Dat apparaat staat al lange tijd niet meer aan, maar heb geen katten meer in de tuin.
marian*
Erelid
Contacteer:

visaton schreef:Wij hadden toen we hier pas woonden heel veel katten in de tuin die vooral naast de vijver lagen te loeren op de vissen…Da’s een vijver van folie, dus als een kat er invalt, dan krabt tie um kapot….Ik heb toen een schrikdraadapparaat gebruikt om die katten hier weg te houden.Dat apparaat staat al lange tijd niet meer aan, maar heb geen katten meer in de tuin.
Da's kattenmishandeling.
Mag niet!
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Trouwens, nog even een aanvulling: mijn enige echte buitenkat, Nobby dus, komt uit het asiel waar ik hem meekreeg als 'binnenkat'!
Nou, je benen liggen open als je hem binnenhoudt en dat heb ik dus 1,5 jaar lang gedaan, dus het is geen kwestie geweest van niet binnen willen houden.

Lotje komt ook wel buiten, maar met mate. Haar heb ik binnengehouden totdat ze bijna een jaar was en toen vloog zij dus ook tegen de ramen aan (ze zou zich echt verwonden). Haar heb ik alleen 'tijden' aan kunnen leren. Ze mag niet 's avonds naar buiten en 's nachts ook niet. Overdag gaat ze een uurtje en komt dan bijna altijd weer binnen.
Elmo is gelukkig een echte binnenkat en taalt er niet naar om naar buiten te gaan.

Het ligt dus soms echt aan het karakter van de kat en echt niet altijd aan de welwillendheid van de eigenaar. Ik wil mezelf echt niet asociaal noemen :19: :mrgreen:
Nu moet ik ook zeggen dat ze hier best de ruimte hebben hoor en dat ongeveer 80% van de mensen in de straat ook katten hebben. Dus problemen levert het hier gelukkig niet op.
Afbeelding
A good dog never dies...

Rob*
Zeer actief

visaton schreef:Wij hadden toen we hier pas woonden heel veel katten in de tuin die vooral naast de vijver lagen te loeren op de vissen…Da’s een vijver van folie, dus als een kat er invalt, dan krabt tie um kapot….Ik heb toen een schrikdraadapparaat gebruikt om die katten hier weg te houden.Dat apparaat staat al lange tijd niet meer aan, maar heb geen katten meer in de tuin.
Watvoor apparaat was dat dan?Kun je die kopen ergens?
visaton
Actief

maxcola schreef:
Da's kattenmishandeling.
Mag niet!
Tja..dan de hond er maar achter he...
marian*
Erelid
Contacteer:

visaton schreef:
maxcola schreef:
Da's kattenmishandeling.
Mag niet!
Tja..dan de hond er maar achter he...

:neenee:
Afbeelding
visaton
Actief

Angel-eyes schreef:
Watvoor apparaat was dat dan?Kun je die kopen ergens?
Dit is een oud type,wat ik heb, in de vorm van een paddestoel.Je kan er een hele wei mee afzetten..Wordt gebruikt voor koeien, paarden, schapen enz…Er moet origineel een speciale batterij in, maar dit oude type kan je aansluiten op een 12 volt accu lader..Geloof dat het bij die nieuwe niet gaat, daar moet een batterij in. Die apparaten kan je kopen bij de boeren bond, zijn best prijzig.
http://www.koltec.nl/index2.php?ln=10&h ... ome_nl.htm
visaton
Actief

Zie net dat de topspanning van dat apparaat 6000 volt is....vandaar dat ik hier geen katten meer zie :mrgreen:
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Ongelezen bericht door Tarz »

MARC_S schreef: Komt je hond aan mijn hond snuffelen dan bijt ze de neus eraf, niet mijn probleem :19: Ik ben daar niet verantwoordelijk voor aangezien mijn hond vast zit :neenee: :blah: :blah: :blah: :blah: Lekker instelling toch?
Marc wat ben jij aan het flippen zeg. Je haalt er allemaal dingen bij wat er helemaal niet toe doet. Ben ik niet van jou gewend.
Geldt dat ook voor de buurkinderen die de bal uit de tuin halen bij mijn kinderbijtende hond? Als mijn hond die kinderen aanvliegt moeten ze lekker uit mijn tuin blijven, niet mijn probleem. :blah: :blah: Wat een instelling weer en ook lekker veel rekening met mekaar houden :ok: :roll:
Kinderen vergelijken met katten? Sorry maar dat heeft echt niets met elkaar te maken. Katten worden meestal gebeten uit een soort jachtinstinct. Als je buren met honden hebt en je hebt zelf een kat, dan weet je dat je daar rekening mee moet houden (tenminste.. dat zou je moeten weten). Tegen een kind kan je zeggen dat hij niet in die tuin moet komen.. die kan je daarin opvoeden. Een kat niet.
Verder hebben veel katten een belletje om en praten we hier over het ene huisdier dat het andere keelt.
Meen je dit nou Marc? Je weet zelf ook wel dat zo'n dom belletje lang niet genoeg is. En een huisdier dat een ander huisdier keelt is niet erger dan een huisdier dat een dier uit de natuur keelt. Een dier is een dier, en elk dier heeft een hart dat pijn voelt. Als je niet wilt dat je dier pijn lijdt dan moet je dat voorkomen. Dus binnen houden of de tuin verbouwen.
Honden kelen ook aan de lopende band vogels en konijnen, jagen reeen de prikkeldraad in etc. Zullen we ze ook maar vasthouden dan Rob?
Ja, vind ik wel. Als je van je hond weet dat hij op een bepaalde plek de natuur kan verstoren, dan hoor je je hond vast te houden.
Vind jij van niet dan?
Onee jij gaat natuurlijk met je toekomstige Whippet konijntjes jagen :19:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

visaton schreef:Zie net dat de topspanning van dat apparaat 6000 volt is....vandaar dat ik hier geen katten meer zie :mrgreen:
:N: :N: :N:
Zeker geen mieren, slakken, wormen en vogels ook meer? :smile:
Afbeelding
A good dog never dies...

yamie
Zeer actief
Contacteer:

visaton schreef:Zie net dat de topspanning van dat apparaat 6000 volt is....vandaar dat ik hier geen katten meer zie :mrgreen:
alleen wolkjes as naast de vijver? :smile: :wink:
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Ongelezen bericht door Tarz »

MARC_S schreef: Wacht maar even tot je eigen hondje aan stukken wordt getrokken door een hond, misschien dat er dan enig inlevingsvermogen in een kat gevonden wordt waarbij dat gebeurd. :roll:
Als ik mijn hond op straat zou gooien en deze gaat de tuin van mijn buurman in, die een levensgrote-niet-zo-hondvriendelijke-herder heeft, dan ga ik er niet raar van opkijken dat mijn hondje er ongehavend van weg komt.
Dat spreekt toch voor zich!
Dan ga ik echt niet lopen peeuwen dat het zo slecht is dat die man zijn hond in zijn tuin had.
Eigen schuld dikke bult!
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Tarz schreef:
MARC_S schreef: Wacht maar even tot je eigen hondje aan stukken wordt getrokken door een hond, misschien dat er dan enig inlevingsvermogen in een kat gevonden wordt waarbij dat gebeurd. :roll:
Als ik mijn hond op straat zou gooien en deze gaat de tuin van mijn buurman in, die een levensgrote-niet-zo-hondvriendelijke-herder heeft, dan ga ik er niet raar van opkijken dat mijn hondje er ongehavend van weg komt.
Dat spreekt toch voor zich!
Dan ga ik echt niet lopen peeuwen dat het zo slecht is dat die man zijn hond in zijn tuin had.
Eigen schuld dikke bult!
Volgens mij gaat het er Marc meer om, dat het hier om de dieren gaat en niet om de baasjes. Dat het niet zielig is voor de baasjes weten we nu wel.
Maar die katten dan? Die gaan niet moedwillig bij anderen in de tuin zitten. Ik kan me niet voorstellen dat een hondeneigenaar het niet erg vindt als hij een kat verscheurd ziet worden....
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”