Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kat in de tuin en dan?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Kat in de tuin en dan?

Ongelezen bericht door marian* »

Max is een regelrechte kattenhater,maar er zitten hier regelmatig katten in de tuin die tot nu toe altijd hebben kunnen ontsnappen.
Het zijn er een tijdje wat minder geweest,maar nu is er klaarblijkelijk weer een nieuwe lichting die dus regelmatig mijn tuin bezoekt.Zolang de honden binnen zijn is er natuurlijk geen probleem,maar afgelopen zondag kon er weer eentje maar ternauwernood ontsnappen toen ik de tuindeur open deed en de honden in de tuin liet(ik zag niks,dus het kon volgens mij).
Ik ben heel bang dat er vandaag of morgen toch een kat vermoord wordt hier en vraag me af-mede n.a.v.het verhaal over Storm http://www.chrisisaak.nl/storm/vonnisstorm.html

-wat dan mijn eventuele rechten en plichten zijn.Weet iemand dat?
Tenslotte is het mijn tuin waar andermans kat in zit(als ie een eigenaar heeft) :evil:
Laatst gewijzigd door marian* op 23 mei 2006 09:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
rie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door rie »

moeilijk zeg :denken:
Je kan slechts je honden ervoor binnen laten.Wij moeten de honden bij ons houden en katten mogen overal lopen!
Sinds dat wij honden hebben is hier geen kat meer te zien!
Misschien blijven ze bij jullie ook wel weg als ze in de gaten hebben dat er bij jullie op ze gejaagt word.
Afbeelding
GROETJES RIE,DJARNO EN SHINTO
Kijk ook eens op http://www.djarnoshinto.web-log.nl en laat misschien ook een berichtje achter
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Kan je zoiets niet navragen bij de politie? Dan weet je zeker hoe of wat..en vertel het hier dan ook even! :mrgreen: :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
marian*
Erelid
Contacteer:

rie schreef:moeilijk zeg :denken:
Je kan slechts je honden ervoor binnen laten.Wij moeten de honden bij ons houden en katten mogen overal lopen!
Sinds dat wij honden hebben is hier geen kat meer te zien!
Misschien blijven ze bij jullie ook wel weg als ze in de gaten hebben dat er bij jullie op ze gejaagt word.
De katten van de oude lichting hadden het blijkbaar in de gaten en maakten dat ze weg kwamen zodra de deur open ging,maar de nieuwe lichting heeft het ook na een aantal regelrechte aanvaringen nog steeds niet door.Een zwarte heeft bijvoorbeeld al 2 keer maar nét kunnen ontsnappen,en een getijgerde was ook maar net ietsje sneller...
En mijn honden binnen laten omdat de kattenpopulatie hier zonodig overal moet kunnen lopen?????Dacht het niet!!!!!
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Eline* schreef:Kan je zoiets niet navragen bij de politie? Dan weet je zeker hoe of wat..en vertel het hier dan ook even! :mrgreen: :wink:
Zal ik doen :ok:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

'n emmer water klaarzetten en alleen naar buiten zonder honden, emmer in de hand en gezellig babbelend naar de katten lopen alsof er niets aan de hand is lief poesie en als je er vlak bij bent emmer water erover heen kiepen! Ik heb zelf ook poezen, maar ik moet geen vreemde in m'n tuin, die krijgen hier dus water over zich heen, meestal zie je ze dan niet meer terug.
marian*
Erelid
Contacteer:

Neeltje schreef:'n emmer water klaarzetten en alleen naar buiten zonder honden, emmer in de hand en gezellig babbelend naar de katten lopen alsof er niets aan de hand is lief poesie en als je er vlak bij bent emmer water erover heen kiepen! Ik heb zelf ook poezen, maar ik moet geen vreemde in m'n tuin, die krijgen hier dus water over zich heen, meestal zie je ze dan niet meer terug.
Ik ga altijd al als eerste de tuin in;de honden moeten even wachten tot ik zeg dat ze kunnen komen,maar vaak zitten die katten onder een struik of zo en dan zie ik ze echt niet :mrgreen:
Ben eerlijk gezegd ook niet van plan om eerst een emmer water te tappen alvorens de tuin in te gaan 's morgens :mrgreen:
Die beesten hebben er gewoon maar uit te blijven!
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Maxcola ik ben het helemaal met je eens!

Ik heb hier ook een enorme kattenhaatster, Zara gaat achter elke kat aan soms rukt ze zich los van de riem en gaat ze dwars door alle tuinen heen.
Krijg ik weer de schuld natuurlijk :boos:

O.k mijn honden mogen niet los lopen maar die katten wel, ik heb dat altijd al achterlijk gevonden. Alsof loslopende katten geen overlast geven.

En in mijn tuin? vette pech hoor als er 1 gegrepen wordt :mrgreen:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Marja schreef:Maxcola ik ben het helemaal met je eens!

Ik heb hier ook een enorme kattenhaatster, Zara gaat achter elke kat aan soms rukt ze zich los van de riem en gaat ze dwars door alle tuinen heen.

O.k mijn honden mogen niet los lopen maar die katten wel, ik heb dat altijd al achterlijk gevonden. Alsof loslopende katten geen overlast geven.

Nou, een beetje compassie met kat en eigenaar zou ik ook niet verkeerd vinden hoor. De katten die wij hadden liepen ook vrij rond.

Als je het met een emmer water kunt oplossen, dan vind ik dat eigenlijk wel zo'n mooie oplossing. Beetje moeite, maar niet zo veel moeite dat ik het daarom zou laten.
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Het gaat mij niet om de moeite en eigelijk ook niet eens om de katten, het gaat mij er vooral om dat mensen ongelooflijk kunnnen zeiken over honden.
Die mensen hebben dan wel katten die ze dag en nacht laten loslopen, en dat vinden ze heel normaal.
Ze schijten wel in mijn tuin, ze vreten vogels in mijn tuin en ze graven in mijn tuin.
Maar o wee als mijn hond eens door hun tuin loopt.
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Marja schreef:Het gaat mij niet om de moeite en eigelijk ook niet eens om de katten, het gaat mij er vooral om dat mensen ongelooflijk kunnnen zeiken over honden.
Die mensen hebben dan wel katten die ze dag en nacht laten loslopen, en dat vinden ze heel normaal.
Ze schijten wel in mijn tuin, ze vreten vogels in mijn tuin en ze graven in mijn tuin.
Katten maken iha geen huisdieren dood, en dat is denk ik het cruciale verschil, althans voor mij.

En een kat in je tuin, niemand schrikt daarvan, maar een hond is toch wat anders.
Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Marja, als zo'n kalf door mijn tuin zou lopen zou ik ook wel schrikken !

Er zaten eens 2 duitse doggen in mijn tuin, die waren uitgebroken om een kat te achtervolgen !

Iedereen heeft het altijd over hondenpoep en bijtincidenten met honden, maar over zwerfkatten en kattenpoep wordt niet gepraat.

Het is niet fijn als een kat in je tuin poept of vogels vangt, maar da's geen excuus om ze te laten killen door een hond.

Een loslopende kat is nog altijd meer maatschappelijk aanvaard dan een hond.
Senta
Zeer actief

Ongelezen bericht door Senta »

Zoie schreef:
Marja schreef:Het gaat mij niet om de moeite en eigelijk ook niet eens om de katten, het gaat mij er vooral om dat mensen ongelooflijk kunnnen zeiken over honden.
Katten maken iha geen huisdieren dood, en dat is denk ik het cruciale verschil, althans voor mij.

En een kat in je tuin, niemand schrikt daarvan, maar een hond is toch wat anders.
Nee, van een kat in je tuin schrikt niemand, maar intussen stormen mijn honden wel iedere keer naar buiten zodra zo'n beest zich weer eens (Maxcola hier zijn ze ook heeeeeeel hardleers) in mijn tuin begeeft, met veel geblaf. Dat mag dan weer niet, maar krijsende katten 's nachts weer wel. Honden lopen iha. ook niet andermans huis binnen katten wel. Heb al regelmatig de katten van mijn buurman in huis gehad.
Vogels zie ik ook niet meer in mijn tuin, wel katten, zelfs in het vogelhuisje.

Ik vind ook dat katteneigenaren hun dieren bij zich moeten houden, moet ik met mijn honden ook.

Ik heb mijn honden nooit geleerd achter katten aan te gaan, maar ze zijn jarenlang door een stel rotkatten geterroriseerd dat ze er nu allemaal een hekel aan hebben.

Op zich heb ik niets tegen katten, maar ik hoef andermans katten(poep) ook niet in mijn huis of tuin.
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

De kat van de buren kwam lekker hondje pesten, ging ze in de struik zitten met der poot tussen de draad graaien naar Luka.
of kwam ze net toevalllig aangelopen als hij zijn ochtendplas moest doen,
en Luka blafte dan natuurlijk als ze over de draad naar ons wou komen,
en dat vinden buren niet leuk :denken: .
Hij zat de'r natuurlijk achterna, nu komt ze nog zelden.
Ze heeft zelfs op de'r rug gelegen en hij met zijn poot erop, hè wat kom je op mijn hofke doen ? Maar hij heeft ze niet gebeten.
Maar die kak en pies en je tuin en je net geplante kruiden omwoelen is natuurlijk minder leuk.
En ze is ooit es uit ons boompje gevallen toen het had gensneeuwd, pardoes op Luka zijne kop.
Had ik toen maar een camera gehad :mrgreen:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Zoie schreef:
Marja schreef:Maxcola ik ben het helemaal met je eens!

Nou, een beetje compassie met kat en eigenaar zou ik ook niet verkeerd vinden hoor. De katten die wij hadden liepen ook vrij rond.

Als je het met een emmer water kunt oplossen, dan vind ik dat eigenlijk wel zo'n mooie oplossing. Beetje moeite, maar niet zo veel moeite dat ik het daarom zou laten.
compassie met kat en eigenaar in mijn eigen achtertuin? dacht ut niet!

het enige wat ik zou doen is in de straat briefjes ophangen waarin ik duidelijk maakte dat iedereen zijn kat op een of andere manier uit mijn tuin kan houden omdat ik mijn honden niet duidelijk kan maken dat kat geen speelgoed is.

ik heb mijn tuin helemaal afgemaakt zodat mijn honden daar kunnen spelen zonder weg te kunnen en daar maken ze blij gebruik van, met of z\onder kat.

ik ga dus ook niet 5 minuten eerder naar buiten met een emmer water om de simpele reden dat ik 7 kleuren sch**t voor die beessies en dus echt niet dichtbij ze kom.
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Katten van de buren moeten gewoon oprotten!!Ze weten dat ik honden heb, en als er een kat gegrepen wordt is het toch heel erg jammer voor die kat, maar ik hou mijn boxies echt niet binnen voor die katten, en dan hebben die katten nog mazzel dat Feniks niet meer op het tuinhuisje kan, want die lag er bewust een hele dag op om ze te grazen te nemen.
En wordt er een katje gepakt??Jammer dan, had ie maar geen kat moeten worden.....en katten maken geen huisdieren dood las ik, nee moet je eens je konijntje of tortelduifjes in je tuin houden, kijken hoe snel zo'n pestding je dieren te pakken heeft.
En als ik zelfs een kat zie lopen in de tuin , dan gaat gelijk de deur open en mogen ze die kat wegjagen, de meeste bekende katten komen dus ook mijn tuin niet meer in :mrgreen:
M@scha
Zeer actief

amen! :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Kattenmensen zijn helemaal geen hondenhaters over het algemeen hoor :wink: Begint er wel op te lijken dat het andersom zo is. :mrgreen:

Voordat ik Wuilus in de tuin laat klap ik een paar keer in mijn handen, weg dieren :19: Heel makkelijk en de katten sterven geen pijnlijke dood omdat ze eerst lief toegesproken worden door iemand die vervolgens een emmer water over ze heenkiept bij -5 graden terwijl 2 keer in je handen klappen genoeg is meestal. :neenee:

Wie dat bij mijn katten zou doen heeft toch wel een probleem. Niemand spreekt de eigenaren van de katten er schijnbaar op aan.
Verder is het zo dat als iedereen zijn kat binnen zou houden je binnen de kortste keren meer en meer ruimte overlaat voor de zwerfkatten die nu niet in de territoria van de huiskatten lopen.

Ik vind het een leuk gezicht als er weer eens een katje in de tuin zit en loop even de tuin in om hem weg te jagen eer de hond naar buiten gaat. Martijns honden vangen ook katten net als Wuilus en ze krijgen ze ook te pakken. Dat willen we dus niet en dus doen we gewoon ons best het te voorkomen.

Katten die loslopen zijn net als duiven van een duivenmelker die los vliegen, normaal en een teken van een vrij land waarin we nog enige tolerantie kunnen tonen. Als een loslopende kat dan onverhoops toch gepakt wordt is dat een risico voor de eigenaar, mits de eigenaar van de hond wel iets heeft gedaan om die kat eerst de kans te geven weg te gaan.
Krijg ik weer de schuld natuurlijk
Hahaha, vindt je het niet logisch dat jij de schuld krijgt als jouw hond zich losrukt en de tuin van een ander doorploegd om de kat van een ander uit zijn eigen tuin te vissen en dood te bijten? :wink: De wereld kan niet katloos worden omdat anders je hond uit je gezag vliegt en de katten gaat mollen. Toen hier een groep van 3 afghanen door de tuin, door de deur en door ons huis achter onze katten aanging waren we ook boos op de eigenaar. Het is een wonder dat alle toen nog 6 katten dat overleefd hebben binnen aangezien die honden in volle jacht zaten.

Toen een van onze katten gegrepen is door de koningspoedel van 3 huizen verder in de achtertuin van die mensen waren we helemaal niet boos, dat is het risico van een buitenkat. Gelukkig waren het alleen gaatjes.

En mijn persoonlijke mening is dat een kat altijd naar buiten moet. Maargoed, daar heb ik al 1000 discussies over gehad. :mrgreen:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

tsja, het is maar wat je gewend bent misschien. Wij hebben hier grote aangrenzende achtertuinen, met in het midden vroeger een landje ( nu bij de achtertuinen getrokken ) en de realieit is dat veel mensen ( buren links, rechts, en achter, schuinachter enz. ) hun katten gewoon buiten laten lopen. Hebben we zelf dus ook gedaan.

Zoë was te traag om een kat te kunnen pakken, maar zou ik een hond hebben die dat wel kon dan zou ik er de voorkeur aan geven de kat duidelijk te maken, b.v. middels een emmer water, dat hij niet welkom is.

Gaat het dan toch mis, dan is het pech gehad. Ik zou mijn hond er niet voor binnen houden, dat zeg ik niet.

Blijft overeind staan dat het niet de bedoeling is dat mijn hond in andermans tuin op een kat jaagt. Dat blijft voor mijn gevoel toch iets anders dan dat een kat in mijn tuin op een vogel jaagt.

Zo denk ik er over.
Afbeelding
KwintenN
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door KwintenN »

onze hond heeft al drie "moorden" op zijn geweten,mijn buurman zitbij momenten met 10 katten,dusja :19: .Het is niet strafbaar denkik anders had hij al lang de politie gebeld(hem kennende :pffff: )
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Angel-eyes schreef:Katten van de buren moeten gewoon oprotten!!Ze weten dat ik honden heb, en als er een kat gegrepen wordt is het toch heel erg jammer voor die kat, maar ik hou mijn boxies echt niet binnen voor die katten, en dan hebben die katten nog mazzel dat Feniks niet meer op het tuinhuisje kan, want die lag er bewust een hele dag op om ze te grazen te nemen.
En dat vindt je leuk?
En wordt er een katje gepakt??Jammer dan, had ie maar geen kat moeten worden.....en katten maken geen huisdieren dood las ik, nee moet je eens je konijntje of tortelduifjes in je tuin houden, kijken hoe snel zo'n pestding je dieren te pakken heeft.
Je bedoelt losvliegende duiven? Duiven die in de tuin van de buren kakken die weer een kat hebben en zeggen dat die k*tduiven dan maar in hun eigen tuin moeten blijven? vanwege de stront, en dan hun kat buiten laten die de hele dag op het tuinhuis ligt om zo'n duif te pakken die dan maar geen duif had moeten worden?

Ik heb trouwens altijd duiven, konijnen, een voliere en kippen gehad met daarnaast nog tot wel 6 katten soms. No problem.
En als ik zelfs een kat zie lopen in de tuin , dan gaat gelijk de deur open en mogen ze die kat wegjagen, de meeste bekende katten komen dus ook mijn tuin niet meer in :mrgreen:
Je hond bewust op katten leren jagen vind ik persoonlijk echt aso. 1 keer in je handen klappen helpt ook en spaart misschien het leven van een dier waarvan jij de wijze waarop de eigenaar met hem omgaat niet zo relaxed vindt. Wat kan die kat er aan doen dat hij los mag lopen? :19: Of is dat een reden om hem uit elkaar te laten trekken?

Ik ga toch ook niet met de auto op een aanlijnveld loslopende honden doodrijden omdat ik daar last van heb met Wuilus die niet tegen honden kan. Dat is precies hetzelfde. Moeten die eigenaars hun honden maar vasthouden. Ik zal ook Wuilus loslaten op hondjes die hier voor de deur poepen voortaan, moeten ze dat maar niet meer doen. :boos:

Het verwonderd me behoorlijk dat het eigenlijk helemaal niet uit lijkt te maken dat je hond een ander beest uit mekaar trekt en dat je net zegt dat het wel heel erg is dat katten duiven die losvliegen pakken. Ik zou NOOIT Wuilus een ander dier laten mollen waar ik bij stond, zie die lol ook niet zo gelukkig. :roll:
Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ik vind ook niet dat dat kan, je hond(en) een poes laten killen.

Het zal maar jouw poes zijn ! Ik vind dit wel vreemde uitspraken voor dierenliefhebbers.

Hoe zit dat wettelijk ? Als je hond de lieveling van je buren molt en je hebt niets gedaan om dat te voorkomen, ben je toch strafbaar volgens mij. Zeker als je er gewoon op staat te kijken.
Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:
Angel-eyes schreef:Katten van de buren moeten gewoon oprotten!!Ze weten dat ik honden heb, en als er een kat gegrepen wordt is het toch heel erg jammer voor die kat, maar ik hou mijn boxies echt niet binnen voor die katten, en dan hebben die katten nog mazzel dat Feniks niet meer op het tuinhuisje kan, want die lag er bewust een hele dag op om ze te grazen te nemen.
En dat vindt je leuk?
Je bedoelt losvliegende duiven? Duiven die in de tuin van de buren kakken die weer een kat hebben en zeggen dat die k*tduiven dan maar in hun eigen tuin moeten blijven? vanwege de stront, en dan hun kat buiten laten die de hele dag op het tuinhuis ligt om zo'n duif te pakken die dan maar geen duif had moeten worden?

Ik heb trouwens altijd duiven, konijnen, een voliere en kippen gehad met daarnaast nog tot wel 6 katten soms. No problem.
Je hond bewust op katten leren jagen vind ik persoonlijk echt aso. 1 keer in je handen klappen helpt ook en spaart misschien het leven van een dier waarvan jij de wijze waarop de eigenaar met hem omgaat niet zo relaxed vindt. Wat kan die kat er aan doen dat hij los mag lopen? :19: Of is dat een reden om hem uit elkaar te laten trekken?

Ik ga toch ook niet met de auto op een aanlijnveld loslopende honden doodrijden omdat ik daar last van heb met Wuilus die niet tegen honden kan. Dat is precies hetzelfde. Moeten die eigenaars hun honden maar vasthouden. Ik zal ook Wuilus loslaten op hondjes die hier voor de deur poepen voortaan, moeten ze dat maar niet meer doen. :boos:

Het verwonderd me behoorlijk dat het eigenlijk helemaal niet uit lijkt te maken dat je hond een ander beest uit mekaar trekt en dat je net zegt dat het wel heel erg is dat katten duiven die losvliegen pakken. Ik zou NOOIT Wuilus een ander dier laten mollen waar ik bij stond, zie die lol ook niet zo gelukkig. :roll:

Waar staat dat IK dat leuk vind???Het is mijn tuin en als mijn Feniksje op haar eigen huisje wilt liggen moet zij dat weten.

Nee TORTELDUIVEN IN MIJN TUIN, dus in mijn tuin waar ze in hun hokkie zaten.
En er werd gezegt dat katten geen huisdieren doden, wel dus?

En als je eens leert om niet de verkeerde gedachte te hebben bij wat jij leest, dan kom je een stuk verder, ik ga niet als ik mijn Boxers in de tuin wil laten spelen effe de tuin doorspitten of er een kat zit, ze lopen lekker vrij in en uit als hun dat willen, in de zomer liggen ze weleens binnen en de deuren staan dan open, en jij denkt dat ze dan ook niet naar buiten stuiven als er een kat loopt??Ik zal heel de dag gaan staan applaudiseren omdat er misschien een katje kan lopen :roll:

Dus is het simpel, als jij een katje zou hebben die in mijn tuin loopt heeft gewoon jouw katje pech.

En dan het vergelijk een auto op een aanlijnveld :roll:
Rob*
Zeer actief

johan1969 schreef:Ik vind ook niet dat dat kan, je hond(en) een poes laten killen.

Het zal maar jouw poes zijn ! Ik vind dit wel vreemde uitspraken voor dierenliefhebbers.

Hoe zit dat wettelijk ? Als je hond de lieveling van je buren molt en je hebt niets gedaan om dat te voorkomen, ben je toch strafbaar volgens mij. Zeker als je er gewoon op staat te kijken.
Hoe het wettelijk zit?
Een vreemde kat komt in mijn tuin waar mijn honden lopen....simpel, dan doet de wet niks.
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

En als jij in je tuin bent en er op staat te kijken, en niets onderneemt ? Da's toch een ander verhaal, niet ?
Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:
Wie dat bij mijn katten zou doen heeft toch wel een probleem.
Vertel eens?Welk probleem heeft iemand dan met jou als dat zou gebeuren?
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

KwintenN schreef:onze hond heeft al drie "moorden" op zijn geweten,mijn buurman zitbij momenten met 10 katten,dusja :19: .Het is niet strafbaar denkik anders had hij al lang de politie gebeld(hem kennende :pffff: )
Is wel stafbaar, niet in de zin van moord o.i.d. maar er wordt wel schade toegebracht aan het bezit van een ander. Want voor de wet zijn onze huisdieren dus gewoon bezittingen.

Zelf ben ik buiten honden ook gek op katten. Ik heb 2 katten. Binnenkatten om diverse redenen. Door de katten kom ik ook regelmatig op het kattenprikbord. Ook daar zie je dus de discussie of katten wel of niet buiten moeten. Velen houden hun katten binnen en als het even kan hebben ze een kattenren gemaakt of hun tuin afgeschermd.

En zoals Marc al zegt: de gemiddelde kat laat zich door een paar keer in je handen klappen al de tuin uitjagen. Zeker als je daarbij ook nog hard iets roept. Daarmee zijn de katten weg zonder dat het een bloederig tafereel hoeft te worden.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

MARC_S schreef: Voordat ik Wuilus in de tuin laat klap ik een paar keer in mijn handen, weg dieren :19: Heel makkelijk en de katten sterven geen pijnlijke dood omdat ze eerst lief toegesproken worden door iemand die vervolgens een emmer water over ze heenkiept bij -5 graden terwijl 2 keer in je handen klappen genoeg is meestal. :neenee:

:
Ja, maar als je honden ook in de tuin kunnen terwijl je er niet bent, dan is dat geen oplossing. Als je het dan met een emmer water op kunt lossen, vind ik dat zo erg nog niet. Beter dan verscheurd te worden, lijkt me.

Overigens kunnen katten ook echt etterbakken zijn ( in onze mensenogen, neem de kat natuurlijk niks kwalijk. ) Hier een keer een nestje zanglijsters in de klimhortensia gehad, vlak naast de deur, en dat was echt verschrikkelijk zoals ze te keer gingen vanwege de buurtende katten. Ik was zeker wel in staat geweest een emmer water te gooien, ware het niet dat het katten waren die normaal kwamen buurten en vaak bij mijn moeder op schoot in de tuin lagen.
Laatst gewijzigd door Zoie op 28 jan 2005 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

johan1969 schreef:En als jij in je tuin bent en er op staat te kijken, en niets onderneemt ? Da's toch een ander verhaal, niet ?
Als ik in mijn tuin ben met de hondjes komt er geen kat in de tuin dus heb niks om op te kijken.
M@scha
Zeer actief

johan1969 schreef:En als jij in je tuin bent en er op staat te kijken, en niets onderneemt ? Da's toch een ander verhaal, niet ?
hoe dat wettelijk zit weet ik niet. ik zal ook nooit mijn honden opjutten om een kat te pakken. en ik zal ook als ik een kat zie en de deur is nog dicht die eerst vanuit binnen weg proberen te jagen (buiten niet, ik ben echt heeeel bang voor katten)

maar als het zomer is en mijn beesten lopen binnen en buiten dan kan ik niks. dan is het wel vervelend dat katje moet vluchten, maar daar kan ik dan echt niks aan doen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”