Kattenmensen zijn helemaal geen hondenhaters over het algemeen hoor

Begint er wel op te lijken dat het andersom zo is.
Voordat ik Wuilus in de tuin laat klap ik een paar keer in mijn handen, weg dieren

Heel makkelijk en de katten sterven geen pijnlijke dood omdat ze eerst lief toegesproken worden door iemand die vervolgens een emmer water over ze heenkiept bij -5 graden terwijl 2 keer in je handen klappen genoeg is meestal.
Wie dat bij mijn katten zou doen heeft toch wel een probleem. Niemand spreekt de eigenaren van de katten er schijnbaar op aan.
Verder is het zo dat als iedereen zijn kat binnen zou houden je binnen de kortste keren meer en meer ruimte overlaat voor de zwerfkatten die nu niet in de territoria van de huiskatten lopen.
Ik vind het een leuk gezicht als er weer eens een katje in de tuin zit en loop even de tuin in om hem weg te jagen eer de hond naar buiten gaat. Martijns honden vangen ook katten net als Wuilus en ze krijgen ze ook te pakken. Dat willen we dus niet en dus doen we gewoon ons best het te voorkomen.
Katten die loslopen zijn net als duiven van een duivenmelker die los vliegen, normaal en een teken van een vrij land waarin we nog enige tolerantie kunnen tonen. Als een loslopende kat dan onverhoops toch gepakt wordt is dat een risico voor de eigenaar, mits de eigenaar van de hond wel iets heeft gedaan om die kat eerst de kans te geven weg te gaan.
Ik heb hier ook een enorme kattenhaatster, Zara gaat achter elke kat aan soms rukt ze zich los van de riem en gaat ze dwars door alle tuinen heen.
Krijg ik weer de schuld natuurlijk
Hahaha, vindt je het niet logisch dat jij de schuld krijgt als jouw hond zich losrukt en de tuin van een ander doorploegd om de kat van een ander uit zijn eigen tuin te vissen en dood te bijten?

De wereld kan niet katloos worden omdat anders je hond uit je gezag vliegt en de katten gaat mollen. Toen hier een groep van 3 afghanen door de tuin, door de deur en door ons huis achter onze katten aanging waren we ook boos op de eigenaar. Het is een wonder dat alle toen nog 6 katten dat overleefd hebben binnen aangezien die honden in volle jacht zaten.
Toen een van onze katten gegrepen is door de koningspoedel van 3 huizen verder in de achtertuin van die mensen waren we helemaal niet boos, dat is het risico van een buitenkat. Gelukkig waren het alleen gaatjes.
En mijn persoonlijke mening is dat een kat altijd naar buiten moet. Maargoed, daar heb ik al 1000 discussies over gehad.