Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Cujo kucht vandaag behoorlijk, ze doet het vooral als ze net wakker wordt en als ze aan het spelen is. Buiten heeft ze er niet echt last van.
Nou dacht ik misschien dat het iets van kennelhoest kon zijn, maar is het dan niet zo dat als ze hoesten er dan slijm mee komt? Ooit heeft een van mn vorige honden het gehad, maar dat is dik 10 jaar geleden, dus ik weet niet meer zo goed hoe het nou zat
En is ze nu besmettelijk (mocht ze het dus hebben) voor mn andere honden?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
kennelhoest is zeker besmettelijk, maar weet natuurlijk niet of cujo het heeft, geef haar wat thijmsiroop dat kan al wonderen doen... als ze het heeft, dan is de kans zowiezo groot dat de ander het ook al opgepakt heeft...
Mijn honden hebben het ook wel gehad en dan ook een beetje droge kuch dus zonder slijm..
Idd lekker thijmsiroop geven
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Worden ze er ook slomer van?
En moet ik ermee naar deDA? Als ze hoest is het net of er iets klem zit in dr keel? Alsof er iets uit moet? Ze hoest eerst een paar keer (droog) en dan op het laatst is het een soort van kokhalzen, alsof er wat dwars zit
Demi schreef:Worden ze er ook slomer van?
En moet ik ermee naar deDA? Als ze hoest is het net of er iets klem zit in dr keel? Alsof er iets uit moet? Ze hoest eerst een paar keer (droog) en dan op het laatst is het een soort van kokhalzen, alsof er wat dwars zit
Ja dat is typisch kennelhoest wat je nu beschrijft, gewoon ff die thijmsiroop halen dat verzacht hun keel
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Ja dat is typisch kennelhoest wat je nu beschrijft, gewoon ff die thijmsiroop halen dat verzacht hun keel
Oke, ga het halen, bedankt voor de tip! Ben jij met ze naar de DA geweest?
Oke, ga het halen, bedankt voor de tip! Ben jij met ze naar de DA geweest?
Ik ben 1x naar de d.a. geweest omdat ik toen nog niet echt wist hoe of wat, maar dat was ook gelijk de laatste keer... tenzij ze echt super ziek worden dan wel maar de 2e keer was hij wel wat slomer en kucherig, ik heb hem lekker in de gaten gehouden en siroop gegeven en het was eigenlijk vrij vlot weer over
Ze is wel wat sloom, maar niet echt overdreven, geef haar zo tijmsiroop en als het niet beter gaat ga ik wel naar de DA.
(kan nog leuk worden met 3 honden in huis, het is zo lekker besemettelijk )
Mijn jongste hond had 2 maanden geleden kennelhoest, maar de oudste heeft het niet gekregen.
Ik had toen toevallig een afspraak bij de dierenarts voor iets anders en kreeg antibiotica mee, zodat het snel verbeterde.
Verder gaf ik thijmsiroop en honing om de keel te verzachten. Met uitlaten rustig aandoen en zorgen dat de hond niet trekt, want dat irriteert het strottehoofd en geeft meer klachten.
Nozem heeft het gehad toen ze een maand of 4 oud was. Toen ben ik wel met haar naar de DA geweest en heeft ze een pillenkuurtje gekregen. Verder had ik ook thijmsiroop in huis gehaald wat ze gekregen heeft.
Sjefke en Rex, mijn andere 2 honden toen, hebben het geen van beiden gekregen.
Als een van mijn honden het nu zou krijgen, zou ik niet naar de DA gaan, maar met een jonge pup neem ik liever geen risico.
als de verschijnselen zich al vertonen ben je voor andere honden toch vaak al 'te laat'. Wat ik begrepen heb draagt de zieke hond het al 2 weken vantevoren bij zich alleen heeft ie geen verschijnselen...
Maar niet al je honden hoeven het te krijgen.
Demi schreef:nou ik ga toch maar naar de Da vanmiddag, ze heeft koorts
Verder is ze net een zeehond met dat hoesten
Waren je honden niet onlangs ziek, of was dat iemand anders ?
Nee klopt, dat waren mijn honden, maar toen hadden ze een of ander virus, alles kwam er aan de voor en achterkant uit
Ze zijn er alle drie van opgeknapt en nu dit weer
Ben afgelopen zondag met een Rottweilerwandeling (25 Rotties :N: ) meegeweest en ik denk dat ze het toen opgelopen heeft. Hier in de buurt zijn haast geen andere honden nl.
Demi schreef:nou ik ga toch maar naar de Da vanmiddag, ze heeft koorts
Verder is ze net een zeehond met dat hoesten
Waren je honden niet onlangs ziek, of was dat iemand anders ?
Nee klopt, dat waren mijn honden, maar toen hadden ze een of ander virus, alles kwam er aan de voor en achterkant uit
Ze zijn er alle drie van opgeknapt en nu dit weer
Ben afgelopen zondag met een Rottweilerwandeling (25 Rotties :N: ) meegeweest en ik denk dat ze het toen opgelopen heeft. Hier in de buurt zijn haast geen andere honden nl.
Weet je al iets van de DA ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans Ik ben gewoon mezelf
Ja ze heeft het en behoorlijk ook. Haar keel is erg rood, dik en gezwollen en er zit erg veel slijm... Ze heeft een ABspuit gekregen en een AB kuur voor 10 dagen. Verder krijgt ze tijmsiroop, maar het helpt nog niet echt, ze hoest erg veel..
Verder is Calsey ook erg sloom, dus ben bang dat dat de volgende is...
Waarschijnlijk is er zowiezo nog een hond afgelopen zondag besmet. Dus gaat lekker
Demi schreef:Ja ze heeft het en behoorlijk ook. Haar keel is erg rood, dik en gezwollen en er zit erg veel slijm... Ze heeft een ABspuit gekregen en een AB kuur voor 10 dagen. Verder krijgt ze tijmsiroop, maar het helpt nog niet echt, ze hoest erg veel..
Verder is Calsey ook erg sloom, dus ben bang dat dat de volgende is...
Waarschijnlijk is er zowiezo nog een hond afgelopen zondag besmet. Dus gaat lekker
Beterschap gewenst
Nou Kenzo heeft het ook Heel zielig, het is een hoopje ellende. We hebben toch maar een ABkuurtje voor hem gehaald. Ik zag in het inentingsboekje van Kel dat ze wel is ingeent in het asiel tegen kennelhoest, dus nu maar hopen dat ze het niet krijgt.
Cujo is ook echt verkouden daar bij, er komt groen snot uit haar neus
Ga zo maar neusdruppels voor haar halen, ze kan haast niet ademen door haar neus, zit echt helemaal verstopt
Ik heb begrepen dat ze wel gewoon naar buiten mogen, maar ze mogen zich niet teveel inspannen, want dan gaat de keel nog meer irriteren. En ze zijn natuurlijk erg besmettelijk voor andere honden, dus ik loop nu op plekken waar haast geen andere honden komen.
Ik heb begrepen dat ze wel gewoon naar buiten mogen, maar ze mogen zich niet teveel inspannen, want dan gaat de keel nog meer irriteren. En ze zijn natuurlijk erg besmettelijk voor andere honden, dus ik loop nu op plekken waar haast geen andere honden komen.