angeldesiree schreef:Als we het niet zien dan straffen we niet meer, dat begrijpt ze dan toch niet meer.
Als we het wel zien dan zeggen we er wel wat van (ik had altijd geleerd dat je er wel iets van moest zeggen als je het ziet...maar dat doen we dan maar niet meer) ....we raken haar niet aan, dat doen we nooit...slaan is taboe hier

!
Deemoedsplassen is een teken van ultieme onderdanigheid.."Ik ben geen bedreiging, doe me niks, ik ben niks.." Duidelijkere communicatie is er niet voor een hond om duidelijk te maken dat je hem geen kwaad moet te doen, want hij is geen bedreiging. Als je straft kan hij niet anders dan vaker en meer zijn pure onderdanigheid bewijzen door meer te gaan plassen. Alleen oogcontact kan al genoeg zijn om te plassen..of het horen van een stem.
Je mag je hond dus voor deemoedsplassen NOOIT straffen, ook niet verbaal of met oogcontact. De enige juiste wijze om op deemoedsplassen te reageren is negeren..niet kijken, niks zeggen. Dan reageer je normaal honds en zal de hond groeien in vertrouwen en uiteindelijk het plassen dus laten.
Ik hoop voor je dat je het proces nog kan keren.
Als je deemoedsplassen straft maak je je volkomen onbetrouwbaar als baas en honden kunnen daar in die mate bang van worden dat je je onomkeerbare onzindelijkheidsproblemen krijgt. Het is dus geen grapje en het is ook zielig, want je hond is angstig. In enkele gevallen moeten dit soort honden dus ook gewoon herplaatst worden om hernieuwd vertrouwen te kunnen krijgen.
Ben je overigens al naar de dokter geweest?