Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boxer plast ineens veel in huis

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

angeldesiree
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Jack-Fox

Boxer plast ineens veel in huis

Ongelezen bericht door angeldesiree »

Hallo,

Onze boxer van 2.5 jaar plast ineens best wel veel in huis ook op zijn slaap plaats.
Als mensen binnen komen plast ze zo neer. Nou begrijpen we wel dat het onderdanigheid is maar ze doet het nu altijd als er mensen binnen komen waarbij ze het eerst nooit deed. Nu doen we haar in de bench als iemand binnen wil komen maar dan doet ze het gewoon daar.
Dit heeft ze nooit eerder gedaan.
:denken:
En ze plast ook zomaar in huis en ook dat deed ze nooit eerder (en ze word 4 a 5 keer uitgelaten, niet van die lullige wandelingetjes hoor)
We gaan we naar de DA maar mss weet in van jullie iets?

Groetjes Siny
Groetjes Angèl
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Als er een duidelijke verandering zit in het plasgedrag zou ik dat zeker na laten kijken.
Het feit dat ze haar eigen slaapplaats bevuild vind ik ook een reden om naar de da te gaan en in ieder geval alle evt. medische redenen te laten uitsluiten.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Eerst naar de dierenarts en ik vraag me af als ze plast uit deemoed of je in plaats van negeert dus afwijzend reageerdt op het plassen. Dan is een toename van het plassne namelijk heel logisch en moet je oppassen dat je niet in een onomkeerbare spiraal terecht komt.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
angeldesiree
Vaste gebruiker

Als we het niet zien dan straffen we niet meer, dat begrijpt ze dan toch niet meer.
Als we het wel zien dan zeggen we er wel wat van (ik had altijd geleerd dat je er wel iets van moest zeggen als je het ziet...maar dat doen we dan maar niet meer) ....we raken haar niet aan, dat doen we nooit...slaan is taboe hier :ok: !
Groetjes Angèl
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

angeldesiree schreef:Als we het niet zien dan straffen we niet meer, dat begrijpt ze dan toch niet meer.
Als we het wel zien dan zeggen we er wel wat van (ik had altijd geleerd dat je er wel iets van moest zeggen als je het ziet...maar dat doen we dan maar niet meer) ....we raken haar niet aan, dat doen we nooit...slaan is taboe hier :ok: !
Deemoedsplassen is een teken van ultieme onderdanigheid.."Ik ben geen bedreiging, doe me niks, ik ben niks.." Duidelijkere communicatie is er niet voor een hond om duidelijk te maken dat je hem geen kwaad moet te doen, want hij is geen bedreiging. Als je straft kan hij niet anders dan vaker en meer zijn pure onderdanigheid bewijzen door meer te gaan plassen. Alleen oogcontact kan al genoeg zijn om te plassen..of het horen van een stem.
Je mag je hond dus voor deemoedsplassen NOOIT straffen, ook niet verbaal of met oogcontact. De enige juiste wijze om op deemoedsplassen te reageren is negeren..niet kijken, niks zeggen. Dan reageer je normaal honds en zal de hond groeien in vertrouwen en uiteindelijk het plassen dus laten.
Ik hoop voor je dat je het proces nog kan keren.
Als je deemoedsplassen straft maak je je volkomen onbetrouwbaar als baas en honden kunnen daar in die mate bang van worden dat je je onomkeerbare onzindelijkheidsproblemen krijgt. Het is dus geen grapje en het is ook zielig, want je hond is angstig. In enkele gevallen moeten dit soort honden dus ook gewoon herplaatst worden om hernieuwd vertrouwen te kunnen krijgen.

Ben je overigens al naar de dokter geweest?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
angeldesiree
Vaste gebruiker

Morgen hebben we een afspraak bij de dierenarts.
Naar ons toe is ze helemaal niet deemoedig eigelijk. Bij ons doet ze het ook niet, ook niet als we binnenkomen of haar straffen als ze iets doet wat niet mag. Dan stopt ze mat dat gene en gaat gewoon verder met haar eigen ding.
Maar we doen iig niks meer.

Groetjes
Groetjes Angèl
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Is ze gecastreerd? Boxers zijn nogal gevoelig voor incontinentie na een castratie, dat zou het plassen in huis kunnen verklaren (buiten het deemoedsplassen wat je dus gewoon moet negeren).
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
angeldesiree
Vaste gebruiker

Inge schreef:Is ze gecastreerd? Boxers zijn nogal gevoelig voor incontinentie na een castratie, dat zou het plassen in huis kunnen verklaren (buiten het deemoedsplassen wat je dus gewoon moet negeren).
Ja weet ik maar ze is niet gecastreerd, dat mogen ze niet want de kans is heel erg groot dat ze de narcose niet overleefd ivm een zware hartafwijking.
Groetjes Angèl
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Wat heeft de dierenarts gezegd?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

angeldesiree schreef:Morgen hebben we een afspraak bij de dierenarts.
Naar ons toe is ze helemaal niet deemoedig eigelijk. Bij ons doet ze het ook niet, ook niet als we binnenkomen of haar straffen als ze iets doet wat niet mag. Dan stopt ze mat dat gene en gaat gewoon verder met haar eigen ding.
Maar we doen iig niks meer.

Groetjes
Laat je bezoek je hond negeren, maar dan ook echt volkomen negeren. Niet aankijken, aaien of wat dan ook. Als je de mogelijkheid hebt kan je de hond buiten je bezoek laten ontmoeten. Wat is er mis gegaan dat ze ineens zo onzeker is geworden ten opzichte van bezoek? Of heeft ze dat altijd al gedaan?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
angeldesiree
Vaste gebruiker

Ik zou het begod niet weten wat er is gebeurt, want ze heeft dit nooit gedaan. Maar ik denk dat mijn broer een beetje de boosdoender is want als die komt is ie meestal chagie en doet hij boos tegen de hond als Donja hem wil begroeten. Want ze is dan nogal enthousiast...erg zielig dus en ik zeg vaak doe is normaal, maar ik ben er nooit als hij komt. Misschien doet hij nou ook zo bij anderen.
Groetjes Angèl
angeldesiree
Vaste gebruiker

maxcola schreef:Wat heeft de dierenarts gezegd?
We hebben morgen een afspraak, dan weet ik meer
Groetjes Angèl
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”