Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

sterilisatie om melkkliergezwellen te voorkomen.......

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Kira schreef:ok, normaal reaggeren is er dus niet meer bij, jammer weer, we zitten hier toch allemaal met hetzelfde doel dacht ik, ik stel een serieuse vraag, zo moeilijk met een serieus antwoord te komen, stelletje pubers, alles uit de context.... bah
het is toch de waarheid... als je niet wil dat je hond een ziekte krijgt moet je een pluchehond nemen. Het is en blijft gelukkig een dier en ja daar hoort helaas ook ziektes bij. Maar dan kan ik mijzelf inderdaad ook wel leeghalen want stel je voor..........!
Het hoort nou eenmaal bij het leven.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Marion. schreef:Maar goed, ik zou het dus nooit doen. Ik zie teveel nadelige gevolgen van sterliseren/castreren. En zolang er dus geen noodzaak voor is laat ik het niet doen bij mijn honden. En zeker niet preventief dus :wink:
inderdaad ik vind ook dat er te vaak maar heel makkelijk over de nadelen van een castratie wordt heengestapt. Voor mij wegen die veel zwaarder dan de 'voordelen'...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Kira
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kira »

en daar probeer ik dus achter te komen
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

malinois schreef:
Marion. schreef:Maar goed, ik zou het dus nooit doen. Ik zie teveel nadelige gevolgen van sterliseren/castreren. En zolang er dus geen noodzaak voor is laat ik het niet doen bij mijn honden. En zeker niet preventief dus :wink:
inderdaad ik vind ook dat er te vaak maar heel makkelijk over de nadelen van een castratie wordt heengestapt. Voor mij wegen die veel zwaarder dan de 'voordelen'...
Ben ik helemaal met je eens. En buiten de nadelen die na de castratie kunnen optreden, vind ik dat ook makkelijk heen gestapt wordt over het risico van een narcose.

Als je even bij Google 'voor en nadelen castratie' intikt kan je redelijk wat informatie vinden. Hier vast een paar links:
http://www.dapbreukelen.nl/voorlichting ... isatie.htm
http://www.uwdierenkliniek.nl/bib-castreren.html
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”