Ik ben gevraagd om begin april als begeleider mee te gaan op een trainingsstage in Zuid-Frankrijk. Mullu mag dan mee. We zitten midden in de bossen dus dat is hartstikke leuk.
Nu was ik aan het zoeken wat voor entingen er verplicht zijn voor daar. Is dat alleen de rabies ? (bovenop de normale)
Mullu is dan 10 maanden. Kan dat kwaad die enting bij een jonge hond ?
Ben een muts hoor met die entingen, vind het maar eng.
Weet iemand een goede site waar je kan vinden welke vaccinaties nodig zijn voor welk land ?
Groetjes Sonja
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
rabies
Moderator: moderatorteam
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Sjiel
- Zeer actief
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight=
Ik heb Takkie meegenomen op vakantie toen hij 5 maanden was, hij heeft op 3 of 4 maanden de enting gehad.
Vanaf 12 weken mag je pup tegen rabies gevacineerd worden. De vaccinatie moet minstens 30 dagen oud zijn als je daar bent.
Ook leishmania, ehrlichia, babesia en heartworm kunnen voorkomen waar je heengaat.
Ik heb Takkie meegenomen op vakantie toen hij 5 maanden was, hij heeft op 3 of 4 maanden de enting gehad.
Vanaf 12 weken mag je pup tegen rabies gevacineerd worden. De vaccinatie moet minstens 30 dagen oud zijn als je daar bent.
Ook leishmania, ehrlichia, babesia en heartworm kunnen voorkomen waar je heengaat.
weg gehaald zit een virus in
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Dankjewel, jeetje weet niet of ik nog wel wil nu je die laatste ziekten ook opnoemtSjiel schreef:http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight=
Ik ga het wel even met de da overleggen. Twijfel nog wel heel erg of ik wel ga.
Groetjes Sonja
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Sonja,
Rabies is verplicht als je naar Frankrijk gaat, evenals een gezondheidsverklaring die niet ouder mag zijn dan drie weken. De Rabies-enting zelf moet minstens een maand oud zijn, voordat je naar Frankrijk gaat trouwens!
Mullu kan op deze leeftijd best die enting krijgen, hoor.
Maar persoonlijk zou ik niet zo snel een hond meenemen naar Zuid-Frankrijk, denk ik. Inderdaad om de bovengenoemde ziektes die er voorkomen.
Rabies is verplicht als je naar Frankrijk gaat, evenals een gezondheidsverklaring die niet ouder mag zijn dan drie weken. De Rabies-enting zelf moet minstens een maand oud zijn, voordat je naar Frankrijk gaat trouwens!
Mullu kan op deze leeftijd best die enting krijgen, hoor.
Maar persoonlijk zou ik niet zo snel een hond meenemen naar Zuid-Frankrijk, denk ik. Inderdaad om de bovengenoemde ziektes die er voorkomen.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'