Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Auwwwwww mijn poot

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Auwwwwww mijn poot

Ongelezen bericht door Rataplan »

:jank: Obelix heeft een snee zo'n beetje langs zijn voetkussentje. We zagen het pas een half uur na het uitlaten. We waren een rondje bos met zijn allen in de schemer en we hebben niet eens gemerkt dat hij iets had. Hij geeft geen kik. Nu heb ik het uitgewassen met zoutoplossing en een gaasje erover en vastgetaped. Een lading kluiven er tegen aan om hem af te leiden. Nu gaat hij wel een beetje strompelen. :jank: Ik hoop dat het vannacht blijft zitten.
Rojo moet morgen gecastreerd wordendus misschien neem ik hem wel mee om te laten zien. Hechten is denk ik onmogelijk. Ach hij komt aan mijn voeten liggen nu :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Hechten kan morgen niet meer hoor, dat moet altijd binnen twee of drie uur gebeuren.
Als het gaat ontsteken kun je weken in biotex!

Sterkte morgen met Rojo.
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

Marja schreef:Hechten kan morgen niet meer hoor, dat moet altijd binnen twee of drie uur gebeuren.

Sterkte morgen met Rojo.
Nee weet ik dacht binnen 8 uur maar dat geeft dat was ook onmogelijk op die plek. Ik heb er nu weer een nieuw gaasje opgedaan. Nu heeft hij er wel pijn aan arme Blixje.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Achos, arm ventje. Geef hem maar een dikke knuffel en een speech dat hij eraf moet blijven vanacht :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Jari heeft wel eens een steekkanaal in een voetzooltje gehad en dat kon ook niet worden gehecht. Moest regelmatig worden geweekt in een bak warm water met soda of biotex en het verband goed schoonhouden.
Als je naar buiten gaat even een zakje om de poot doen b.v. een boterhamzakje (en daarover dan weer een sok o.i.d. zodat het zakje heel blijft :wink: ) of een speciaal schoentje, dan blijft het verband schoon en droog.
Sterkte met Obelix, ik hoop dat het allemaal snel geneest.
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

Rojo hebben we gebracht nu straks toch even laten kijken naar Obelix zijn poot. Hij heeft het verband wel laten zitten :wink:
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Rataplan schreef:
Marja schreef:Hechten kan morgen niet meer hoor, dat moet altijd binnen twee of drie uur gebeuren.

Sterkte morgen met Rojo.
Nee weet ik dacht binnen 8 uur maar dat geeft dat was ook onmogelijk op die plek. Ik heb er nu weer een nieuw gaasje opgedaan. Nu heeft hij er wel pijn aan arme Blixje.
Als er genoeg ruimte is, kan ook een oudere wond gehecht worden, de wondranden worden dan opgefrist(dit heet wondtoilet).
weg gehaald zit een virus in
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Als ie eraf blijft zou ik het in huis open laten, kan de wond opdrogen. Op de droge wond kan je voor het uitlaten een dikke kluit vaseline smeren.
Rataplan
Zeer actief

Sjiel schreef:
Rataplan schreef:

Sterkte morgen met Rojo.
Als er genoeg ruimte is, kan ook een oudere wond gehecht worden, de wondranden worden dan opgefrist(dit heet wondtoilet).
Ja dat wilde ze doen vreemd hoor :denken: Ik belde gelijk toen ik het ontdekte en toen zei ze ik ga niet hechten. Kom ik daar om Rojo te brengenzegt ze ja breng hem toch maar langs dan fris de wond op en hecht ik hem wel even nou Blix had al een heerlijke bak op. Maar nee het hoefde toch niet gehecht wel antibiotica het is een vervelende wond om te zien.
Mijn verband was wel goed :pffff: en verder verzorging ook dus dat viel mee.
Maar nu nog proberen dat hij het er niet afhaalt en dat we niet teveel met hem doen. Kleine rondjes :(:
Marja
Zeer actief

Oh dat wist ik niet, van dat wondopfrissen:)

Hoe is het nu met Rojo? Beetje meegevallen?
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

Marja schreef:Oh dat wist ik niet, van dat wondopfrissen:)

Hoe is het nu met Rojo? Beetje meegevallen?
Ha die rent alweer als vanouds :ok:
Marja
Zeer actief

:ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”