Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Darmproblemen
Moderator: moderatorteam
- Xhrista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Darmproblemen
Gelukkig hebben die van mij nergens last van,maar ik hoor steeds
meer bij de Saarloos dat erzoveel honden met darmproblemen zijn.Dat
uit zich in diarree met bloed en soort vellen die gewoon mee
komen.Niks helpt,ander voer(meestal hypo allergeen van de DA)kip
rijst menu.Sommige belanden dus bij de Prednisolon en worden dan
niet oud.Ik weet dat er pups bij de RV de deur uit gaan met hypo
allergeen voer.Maar het komt niet veel voor zeggen ze dan tegen
eigenaren als die klagen over hun zieke hond.Bekende fokkersverhaal
dus.
Zelf denk ik dat het ook al voor een deel ligt aan opfok voer van de
pups(pap en tartaar ipv lekker compleet versvoer)maar ook aanleg
natuurlijk.
Denk dat het een algemeen hondenprobleem is ,als ik hoor hoeveel
jonge honden met diarree problemen bij de DA zitten.Alleen lijkt me
dat niet de oplossing ,want die komen meestal met pilletjes en weer
schoon voer wat het volgens mij alleen maar erger maakt.De DA die
Solo prikte met 16 weken vond het raar en niet goed dat Solo toen
nog nooit diarree had gehad.Ze is nu 2,5 en moet het nog krijgen en
die eet echt alles wat ze tegenkomt.
Zijn er hier mensen die dit probleem kennen en wat doen jullie eraan?
Groeten Christa
meer bij de Saarloos dat erzoveel honden met darmproblemen zijn.Dat
uit zich in diarree met bloed en soort vellen die gewoon mee
komen.Niks helpt,ander voer(meestal hypo allergeen van de DA)kip
rijst menu.Sommige belanden dus bij de Prednisolon en worden dan
niet oud.Ik weet dat er pups bij de RV de deur uit gaan met hypo
allergeen voer.Maar het komt niet veel voor zeggen ze dan tegen
eigenaren als die klagen over hun zieke hond.Bekende fokkersverhaal
dus.
Zelf denk ik dat het ook al voor een deel ligt aan opfok voer van de
pups(pap en tartaar ipv lekker compleet versvoer)maar ook aanleg
natuurlijk.
Denk dat het een algemeen hondenprobleem is ,als ik hoor hoeveel
jonge honden met diarree problemen bij de DA zitten.Alleen lijkt me
dat niet de oplossing ,want die komen meestal met pilletjes en weer
schoon voer wat het volgens mij alleen maar erger maakt.De DA die
Solo prikte met 16 weken vond het raar en niet goed dat Solo toen
nog nooit diarree had gehad.Ze is nu 2,5 en moet het nog krijgen en
die eet echt alles wat ze tegenkomt.
Zijn er hier mensen die dit probleem kennen en wat doen jullie eraan?
Groeten Christa
-
qyan
Qyan heeft als pup veel darmproblemen gehad.
Ik wist toen nog niet beter, eerste hond, vertrouwen in de DA, zij had gestudeerd en ik niet.
Resultaat was 6 antiboticakuren in 4 maanden tijd en een nog erger verstoorde darmflora dan hij al had, met op iedere voer diaree en uiteindelijk chronische maag/ darmproblemen die 6 manden hebben geduurd.
Uiteindelijk naar een andere DA gegaan, wat ik natuurlijk veel eerder had moeten doen. Maar dat is een les die ik goed heb geleerd!
Deze DA keurde alle medicijnen dus ook af en is eerst wat onderzoeken gaan doen naar qyan zijn vertering en pancreas, om te kijken of dat wel in orde was.
Hier bleek niets mee mis te zijn, dus daar lag het allemaal niet aan.
DA wilde hem eigenlijk op dieetvoer/ brokken hebben voor een tijdje om zijn darmen tot rust te laten komen, maar dat hebben we niet gedaan.
eenmaal dieetvoer en je komt er vaak niet meer vanaf.
Uiteindelijk 1 vleesmerk gekozen.
Vlees hebben we gekookt de eerste weken.
Daarnaast fytomix (probiotica) van bibi er bij gevoerd + probiotica uit een potje.
Toen de ontlasting goed was op gekookt hebben we dat langzaam aan afgebouwd naar rauw, maar we hebben nog wel een hele tijd probiotica erbij gegeven. Qyan was een maand of 14 toen hij eindelijk geen darmproblemen meer had.\
Het heeft nog wel een hele tijd geduurd voor ik kon wisselen van vleessoort en voordat ik hem botten met vlees kon voeren.
Nu is hij 29 maanden en kan ik hem voeren wat ik maar wil zonder problemen. Maar het is een lange weg geweest
Ik wist toen nog niet beter, eerste hond, vertrouwen in de DA, zij had gestudeerd en ik niet.
Resultaat was 6 antiboticakuren in 4 maanden tijd en een nog erger verstoorde darmflora dan hij al had, met op iedere voer diaree en uiteindelijk chronische maag/ darmproblemen die 6 manden hebben geduurd.
Uiteindelijk naar een andere DA gegaan, wat ik natuurlijk veel eerder had moeten doen. Maar dat is een les die ik goed heb geleerd!
Deze DA keurde alle medicijnen dus ook af en is eerst wat onderzoeken gaan doen naar qyan zijn vertering en pancreas, om te kijken of dat wel in orde was.
Hier bleek niets mee mis te zijn, dus daar lag het allemaal niet aan.
DA wilde hem eigenlijk op dieetvoer/ brokken hebben voor een tijdje om zijn darmen tot rust te laten komen, maar dat hebben we niet gedaan.
eenmaal dieetvoer en je komt er vaak niet meer vanaf.
Uiteindelijk 1 vleesmerk gekozen.
Vlees hebben we gekookt de eerste weken.
Daarnaast fytomix (probiotica) van bibi er bij gevoerd + probiotica uit een potje.
Toen de ontlasting goed was op gekookt hebben we dat langzaam aan afgebouwd naar rauw, maar we hebben nog wel een hele tijd probiotica erbij gegeven. Qyan was een maand of 14 toen hij eindelijk geen darmproblemen meer had.\
Het heeft nog wel een hele tijd geduurd voor ik kon wisselen van vleessoort en voordat ik hem botten met vlees kon voeren.
Nu is hij 29 maanden en kan ik hem voeren wat ik maar wil zonder problemen. Maar het is een lange weg geweest
-
annepanne
Nou, niks ergs aan hoor, als je hond geen diarree gehad heeft op 16 wkn! In tegendeel! Een aantal oorzaken voor diarree zijn af en toe erfelijk, maar een individuele hond kan ook gewoon diarree krijgen, hoor. Voerovergangen, entingen, stress...Het geven van AB bij diarree is alleen in zeer specifieke gevallen nodig, anders brengt t meer schade aan dan dat t werkelijk wat goeds doet! Goede voeding is natuurlijk belangrijk, maar af en toe wat snaaien kan bij de meeste honden in t geheel geen kwaad, hoor. Bij volwassen honden moet iig 50% van wat ie binnenkrijgt een goed uitgebalanceerd voedsel zijn. 
-
nanoekie
- Actief
- Contacteer:
Macho heeft ook de darmproblemen gehad en Yuma is nu nog gevoelig op zijn darmen, wat helpt is voer met weinig graan.
Wat bij Macho als pup bijzonder goed heeft geholpen ( en wat ik als tip van mijn fokker kreeg) is een langere tijd groene leem door het eten. Macho kan nu de pakjes boter jatten zonder er ook maar een beetje last van te hebben, darmen zijn een stuk sterker!
Wat bij Macho als pup bijzonder goed heeft geholpen ( en wat ik als tip van mijn fokker kreeg) is een langere tijd groene leem door het eten. Macho kan nu de pakjes boter jatten zonder er ook maar een beetje last van te hebben, darmen zijn een stuk sterker!
Groetjes Nanouk

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hier geen of weinig darmproblemen.
Nou is Max geen rashond;misschien dat dat iets scheelt,maar Bente is dus wél een rashond en ook die heeft vrijwel nooit darmproblemen.
Zodra ik een pup in huis heb eet ie gewoon vanaf het begin van alles wat(met mate natuurlijk) en ik ben van mening dat dat de darmflora alleen maar versterkt in de zin dat ze niet zo overgevoelig reageren als ze eens iets anders dan anders binnen krijgen.
Nou is Max geen rashond;misschien dat dat iets scheelt,maar Bente is dus wél een rashond en ook die heeft vrijwel nooit darmproblemen.
Zodra ik een pup in huis heb eet ie gewoon vanaf het begin van alles wat(met mate natuurlijk) en ik ben van mening dat dat de darmflora alleen maar versterkt in de zin dat ze niet zo overgevoelig reageren als ze eens iets anders dan anders binnen krijgen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Sjiel
- Zeer actief
Het vervelende is dat als je hond een voedings allergie ontwikkeld, je heel hard moet zoeken naar eiwitbronnen die hij nog nooit gehad heeft.maxcola schreef:Hier geen of weinig darmproblemen.
weg gehaald zit een virus in
-
Yuno
- Vaste gebruiker
Bij Yuno is er na een lange weg via de reguliere dierenarts een chronische darmontsteking geconstateerd. Behandeling met prednison en een hypoallergeen voer heeft niet voldoende mogen baten, hoewel hij van de prednison enorm is opgeknapt. Nadat we met de eerste kuur waren gestopt kwamen de klachten binnen twee weken terug en we moesten opnieuw aan de prednison en deze afbouwen naar een onderhoudsdosering.
Omdat ik niet een hond van nog geen twee jaar op een onderhoudsdosering wilde hebben zijn we terecht gekomen bij een homeopaat. Deze constateerde vrijwel gelijk een glutenallergie, iets waar de DA niet aan gedacht had of niet bekent mee was.
We zijn over gegaan op Carnibest zonder rijst en de prednison hebben we geleidelijk afgebouwd. Yuno is nu al geruime tijd zonder prednison en voelt zich beter dan ooit.
Onlangs zijn we terecht gekomen bij een praktijk in geestelijke en paranormale geneeswijze. Hoewel ik in eerste instantie sceptisch was, kon de man Yuno haarscherp neerzetten. Door toevoeging van een homeopatisch middel wat hij heeft uitgependeld gaat de gezondheid van Yuno stapje bij stapje vooruit.
Bij Yuno gaat dit waarschijnlijk om een aangeboren afwijking. Er zijn Borders met enkel gevoelige darmen, maar ook met veel ergere klachten.
Feit blijft dat er inderdaad veel honden zijn met gevoelige darmen.
Omdat ik niet een hond van nog geen twee jaar op een onderhoudsdosering wilde hebben zijn we terecht gekomen bij een homeopaat. Deze constateerde vrijwel gelijk een glutenallergie, iets waar de DA niet aan gedacht had of niet bekent mee was.
We zijn over gegaan op Carnibest zonder rijst en de prednison hebben we geleidelijk afgebouwd. Yuno is nu al geruime tijd zonder prednison en voelt zich beter dan ooit.
Onlangs zijn we terecht gekomen bij een praktijk in geestelijke en paranormale geneeswijze. Hoewel ik in eerste instantie sceptisch was, kon de man Yuno haarscherp neerzetten. Door toevoeging van een homeopatisch middel wat hij heeft uitgependeld gaat de gezondheid van Yuno stapje bij stapje vooruit.
Bij Yuno gaat dit waarschijnlijk om een aangeboren afwijking. Er zijn Borders met enkel gevoelige darmen, maar ook met veel ergere klachten.
Groetjes Lilian, Yuno en Dano*
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Daar heb je gelijk in.Sjiel schreef:Het vervelende is dat als je hond een voedings allergie ontwikkeld, je heel hard moet zoeken naar eiwitbronnen die hij nog nooit gehad heeft.maxcola schreef:Hier geen of weinig darmproblemen.
Misschien kan ik ook wel makkelijk praten omdat ik nog nooit een allergische hond heb gehad

- Xhrista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dank je hier heb ik wat aan.Yuno schreef:Bij Yuno is er na een lange weg via de reguliere dierenarts een chronische darmontsteking geconstateerd.
hoop dat het weer goed gaat komen allemaal.
Gr. Christa
-
Sjiel
- Zeer actief
Ik ook niet! En mijn honden kregen ook alles! Pure mazzel????maxcola schreef:Daar heb je gelijk in.Sjiel schreef:Het vervelende is dat als je hond een voedings allergie ontwikkeld, je heel hard moet zoeken naar eiwitbronnen die hij nog nooit gehad heeft.maxcola schreef:Hier geen of weinig darmproblemen.
Misschien kan ik ook wel makkelijk praten omdat ik nog nooit een allergische hond heb gehad
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Sjiel schreef:Ik ook niet! En mijn honden kregen ook alles! Pure mazzel????maxcola schreef:Daar heb je gelijk in.Sjiel schreef:Het vervelende is dat als je hond een voedings allergie ontwikkeld, je heel hard moet zoeken naar eiwitbronnen die hij nog nooit gehad heeft.maxcola schreef:Hier geen of weinig darmproblemen.

-
Sjiel
- Zeer actief
Als er 1 allergies wordt zal ik mezelf streng toesprekenmaxcola schreef:Sjiel schreef:Ik ook niet! En mijn honden kregen ook alles! Pure mazzel????maxcola schreef:Daar heb je gelijk in.Sjiel schreef: Het vervelende is dat als je hond een voedings allergie ontwikkeld, je heel hard moet zoeken naar eiwitbronnen die hij nog nooit gehad heeft.
Ik heb over ezel als dierlijke eiwitbron zitten denken