Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Judith_Chikara schreef:Wat een ontzettend goed idee, een aanlijnwandeling!!!! Ik heb ook zo'n rothond, niet gevaarlijk als ze net gegeten heeft, maar verder moet ik oppassen Ze kan nogal bitcherig zijn naar andere teefjes, reutjes is geen probleem. En loslopend gaat ze er zo vandoor als ze andere interessante dingen ziet (en wat zij allemaal interessant vind, is teveel om op te noemen...)
Dus je gaat ook mee?????
Ik zal het vanmiddag thuis ff in de groep gooien..... kijken of ik de auto mee kan krijgen Ik heb wel zin om mee te gaan. Hoe lang gaat de wandeling ongeveer worden, of is dat nog niet bekend??
Eline* schreef:Uhmm..het is aanlijngebied en de grote drukte vind je daar dus ook gewoon niet. Maar ik ben er in alle jaren dat ik er wel eens loop nog nooit een aangelijnde hond tegen gekomen. Het is op zich alleen wel redelijk rustig daar.
Met Dapper en Cleo is dat geen probleem. Ga jij ook mee trouwens? Je koelbloedige reactie als 2 honden willen knokken is misschien wel handig
Op de A-28 afslag 4 Soesterberg
na +/- 1 km rechts afslaan bij verkeerslichten
na +/- 100 meter links afslaan de Van Weerden Poelmanweg op.
alsmaar de weg volgen tot je het spoor over bent.
na de spoorwegovergang (soesterbergsestraat) is het na een paar honderd meter aan de rechterhand.
De hoeveelheid meters na het spoor zal ik nog even moeten nagaan, want je zoeft er zo voorbij anders...
Gaat voor mij helaas niet lukken. Kreeg gisteren een mailtje dat we 27 feb. een wandeling hebben met (stief)-broertjes en (stief)-zusjes van Chikara. En dat mag ik niet missen....
Hopelijk bevalt de aanlijnwandeling jullie zo goed dat jullie in de toekomst er nog eentje organiseren, want dan ga ik zeker mee!!!
Eline* schreef:Uhmm..het is aanlijngebied en de grote drukte vind je daar dus ook gewoon niet. Maar ik ben er in alle jaren dat ik er wel eens loop nog nooit een aangelijnde hond tegen gekomen. Het is op zich alleen wel redelijk rustig daar.
Met Dapper en Cleo is dat geen probleem. Ga jij ook mee trouwens? Je koelbloedige reactie als 2 honden willen knokken is misschien wel handig
Wat is dan een koelbloedige handeling?Daar ben ik nu weleens benieuwd naar hoe jullie dat oplossen?
Jamyra schreef:Ik neem Spike mee,
en als het niet gaat wandel ik de andere kant maar uit
Het gaat bijna altijd en als de hond geen feedback krijgt op gebrul houdt het echt wel snel op. Mijn ervaring met bv stafford-wandelingen is dat ik met een etter aan de riem liep en binnen 5 minuten was alles mak en lief. Niet laten snuffelen en gewoon niet naast een hond lopen die hij echt niet trekt. Er lopen ook teven mee die met reuen kunnen en als hij daar bv even aan heeft geroken en jij ernaast blijft lopen is het vast al wel goed
Het gaat bijna altijd en als de hond geen feedback krijgt op gebrul houdt het echt wel snel op. Mijn ervaring met bv stafford-wandelingen is dat ik met een etter aan de riem liep en binnen 5 minuten was alles mak en lief. Niet laten snuffelen en gewoon niet naast een hond lopen die hij echt niet trekt. Er lopen ook teven mee die met reuen kunnen en als hij daar bv even aan heeft geroken en jij ernaast blijft lopen is het vast al wel goed
Idd, ik ga met Magic altijd mee met Staffordwandelingen en die is ook niet echt makkelijk maar dat gaat altijd perfect. Kijk dan nergens naar.
little-wolf schreef:balou was ook eens mee met een staff wandeling.
heeft zelfs met een reu staan neuzen! :N:
Dat moet je dan natuurlijk niet gaan doen als wij meegaan want in dit geval en op deze wandeling moet dat dus juist niet
Tenminste niet bij Dapper en een deel van de honden die meegaat denk ik Daarom is het een aanlijnwandeling
Dat moet je dan natuurlijk niet gaan doen als wij meegaan want in dit geval en op deze wandeling moet dat dus juist niet
Tenminste niet bij Dapper en een deel van de honden die meegaat denk ik Daarom is het een aanlijnwandeling
hij liep naast me
maar let er uiteraard wel op.
Balou mag wel naast Nieve lopen dat gaat sowieso wel goed....maar neem je die kleine draak (Rochelle) ook mee??
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
na de spoorwegovergang (soesterbergsestraat) is het na een paar honderd meter aan de rechterhand.
De hoeveelheid meters na het spoor zal ik nog even moeten nagaan, want je zoeft er zo voorbij anders...
Vanaf de A 28 gewoon richting Soest rijden. Over het spoor moet je na de eerste bocht naar links, staan ook waarschuwingsdingen dat je niet te hard moet rijden en een bord adviessnelheid 60, daarvoorbij kom je een inham tegen waar ook de bus stopt en een bord Verkocht bij het huisje wat daar staat. Daar is tevens een paadje naar rechts naar een grote parkeerplaats. DEnk dat je die bedoeld Maaike?
hij liep naast me
Balou mag wel naast Nieve lopen dat gaat sowieso wel goed....maar neem je die kleine draak (Rochelle) ook mee??
kzal t hem doorgeven datie naats zn vriendinnetje mag lopen.
die kleine gaat mee, maar of ze mee gaat wandelen weet ik nog niet.
ze wil nog wel es een grote bek hebben naar andere honden en als ze dat met zn 2en doen wordt het lastig voor me.
MARC_S schreef:
hij liep naast me
ze wil nog wel es een grote bek hebben naar andere honden en als ze dat met zn 2en doen wordt het lastig voor me.
Vanaf de A 28 gewoon richting Soest rijden. Over het spoor moet je na de eerste bocht naar links, staan ook waarschuwingsdingen dat je niet te hard moet rijden en een bord adviessnelheid 60, daarvoorbij kom je een inham tegen waar ook de bus stopt en een bord Verkocht bij het huisje wat daar staat. Daar is tevens een paadje naar rechts naar een grote parkeerplaats. DEnk dat je die bedoeld Maaike?
Yep , na het spoor na 900 meter rechts (gisteren nog even gemeten ).
little-wolf schreef:
hij liep naast me
Nieve schreef:
Ik wil wel met die kleine skippybal lopen?
neem je geen boxie mee?
Kan nooit goed gaan als ik Blisje meeneem?
En die andere 2 worden dan ook gelijk weer fel, nee das niks met zoveel andere honden, daar heb ik niet echt zin in.
Lijkt me eigenlijk ook wel wat zo'n aanlijnwandeling.
Tonka is heerlijk dominant en kan zo ineens op een andere hond klappen maar als ie aan de lijn loopt dan moet het volgens manlief goed gaan.
Lady heeft alleen maar een hele grote bek en een heel klein hartje dus dat gaat zowieso goed.
En als het echt niet wil dan lopen we de andere kant wel op
Dus als er nog plek is voor 2 "rothondjes" willen we graag mee.
Groetjes van Monique, een (heeel voorzichtig) pootje van Lady en een knuf van Tonka
In Memoriam: Kecy
10-01-1994 23-01-2003
We zullen je nooit vergeten grote vriend!
mootje schreef:Lijkt me eigenlijk ook wel wat zo'n aanlijnwandeling.
Tonka is heerlijk dominant en kan zo ineens op een andere hond klappen maar als ie aan de lijn loopt dan moet het volgens manlief goed gaan.
Lady heeft alleen maar een hele grote bek en een heel klein hartje dus dat gaat zowieso goed.
En als het echt niet wil dan lopen we de andere kant wel op
Dus als er nog plek is voor 2 "rothondjes" willen we graag mee.
Tuurlijk kun je nog mee met 2 'rothondjes'
Hoe meer mensen er mee gaan, hoe gezelliger het wordt toch!
En meestal gaat het bij aanlijnwandelingen gewoon goed, misschien in het begin even wat geblaf of gegrom hier en daar, maar als ze eenmaal weten dat de andere honden toch niet weg gaan, dan kalmeren ze eigenlijk altijd wel
Tuurlijk kun je nog mee met 2 'rothondjes' mrgreen
Hoe meer mensen er mee gaan, hoe gezelliger het wordt toch!
En meestal gaat het bij aanlijnwandelingen gewoon goed, misschien in het begin even wat geblaf of gegrom hier en daar, maar als ze eenmaal weten dat de andere honden toch niet weg gaan, dan kalmeren ze eigenlijk altijd wel wink
Het zal ook vast wel goed gaan, daar gaan we tenminste wel van uit.
En zo kunnen we tenminste eens gezellig een keer meelopen met een forumwandeling
Groetjes van Monique, een (heeel voorzichtig) pootje van Lady en een knuf van Tonka
In Memoriam: Kecy
10-01-1994 23-01-2003
We zullen je nooit vergeten grote vriend!
hmmm, ik heb hier ook nog zo'n lastig geval in de aanbieding... ik zal vriendlief even polsen of die het ziet zitten (hij moet rijden anders kom ik er niet )
Ferro gaat sowieso nooit los, dan zien we wel hoe dicht we bij anderen kunnen lopen. Hij zal z'n scheur wel open trekken maar hij is ook wel eens eerder met wandelingen meegeweest en dan is het even bleren en dan gewoon lopen.
Ymke gaat prima met andere honden maar het zal haar worst wezen of ze aangelijnd is of niet, dus ook voor haar is het dan wel leuk.
Ymke is nu zo goed als loops-af, dus dat moet dan wel goed gaan.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
We moeten nog even een tijdstip bepalen voor de wandeling en natuurlijk definitief weten hoeveel mensen er nu mee gaan.
Ik zat zelf te denken om een uurtje of half 3 te beginnen met de wandeling, zodat het voor mensen die iets verder moeten reizen ook nog goed te doen is....hebben jullie andere ideeën laat het dan even weten.