Vandaag met Belle naar de DA geweest, ze blijkt teveel struvietkristallen in haar urine te hebben. Een half jaar geleden had ze dat ook, echo gemaakt en de blaas ziet er verder goed uit. Ze heeft een ph-waarde van 7. Ze heeft nu antibiotica en heb zelf gevraagd om speciaal voer die helpt tegen de struvietkristallen.
maar: weet iemand welk voer ik het beste voor de lange termijn kan gaan voeren. Moet heel eerlijk zeggen: ze kreeg een eigen huis-merk en denk dat dat een van de oorzaken is van het hoge aantal struvietkristallen. Welk voer kan ik het beste gaan geven? Wil niet direct voor altijd over op het speciale voer.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
struvietkristallen
Moderator: moderatorteam
- Moniek B.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Peet2
- Zeer actief
Vers voer 
Want: brokken, ook dieet-brokjes, bevatten veel onnatuurlijke mineralen die gruis veroorzaken. Daarbij geeft de grote hoeveelheid koolhydraten in brokjes een basisch effect op de urinewegen. Rauwe versvlees voeding heeft van nature een verzurende werking op de urine. Daarbij is rauwe/verse voeding gewoon veel gezonder voor de hond. En doordat z'n weerstand verbetert, zal hij minder snel last krijgen van gruis/blaasontstekingen etc.
In het begin moet je misschien nog wel wat extra verzurende middelen toevoegen zoals vitamine C (ascorbine zuur) en cranberry-capsules.
In veel gevallen komt het dan helemaal goed!
Want: brokken, ook dieet-brokjes, bevatten veel onnatuurlijke mineralen die gruis veroorzaken. Daarbij geeft de grote hoeveelheid koolhydraten in brokjes een basisch effect op de urinewegen. Rauwe versvlees voeding heeft van nature een verzurende werking op de urine. Daarbij is rauwe/verse voeding gewoon veel gezonder voor de hond. En doordat z'n weerstand verbetert, zal hij minder snel last krijgen van gruis/blaasontstekingen etc.
In het begin moet je misschien nog wel wat extra verzurende middelen toevoegen zoals vitamine C (ascorbine zuur) en cranberry-capsules.

-
binno
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Peet2 schreef:Vers voer
![]()
Nog een voordeel van versvlees is dat de honden het veel lekkerder vinden dan de dieetbrok die ze nauwelijks willen eten. Het bevat ook veel natuurlijk vleesvocht, wat de blaas- en nierwerking bevordert. Twee vliegen in één klap dus!

Moos (labrador) Gian (maltezer)
- Moos
- Zeer actief
Vers vlees inderdaad
Bij Moos is ruim een jaar geleden ook struvietgruis geconstateerd. Hij kreeg toen het Hills c/d dieet. Daar ging het gruis wel op weg, maar op de verpakking stond dat het maar max. 6 maanden achtereen gevoerd mocht worden, en volgens de da moest hij het de rest van zijn leven hebben. Aangezien Moos toen 1.5 was, en ik hem niet 15 jaar op dat dieet wilde hebben wat maar max. 6 maanden gevoerd mocht worden, ben ik op zoek gegaan naar alternatieven.
Op barfplaats.nl ben ik toen heel erg geholpen. Moos krijgt nu al een jaar Rodi, aangevuld met extra Vit. C. (150 mg. Moos weegt maar 7 kilo). Een aantal maanden nadat ik hierop over was gegaan was zijn urine helemaal schoon.
Hij heeft nu helemaal geen klachten, en plast in een mooie rechte harde straal
En nog een heel groot bijkomend voordeel is dat hij van de Hills een paar keer per maand aan de diarree was, en nu zelden meer.
Bij Moos is ruim een jaar geleden ook struvietgruis geconstateerd. Hij kreeg toen het Hills c/d dieet. Daar ging het gruis wel op weg, maar op de verpakking stond dat het maar max. 6 maanden achtereen gevoerd mocht worden, en volgens de da moest hij het de rest van zijn leven hebben. Aangezien Moos toen 1.5 was, en ik hem niet 15 jaar op dat dieet wilde hebben wat maar max. 6 maanden gevoerd mocht worden, ben ik op zoek gegaan naar alternatieven.
Op barfplaats.nl ben ik toen heel erg geholpen. Moos krijgt nu al een jaar Rodi, aangevuld met extra Vit. C. (150 mg. Moos weegt maar 7 kilo). Een aantal maanden nadat ik hierop over was gegaan was zijn urine helemaal schoon.
Hij heeft nu helemaal geen klachten, en plast in een mooie rechte harde straal
En nog een heel groot bijkomend voordeel is dat hij van de Hills een paar keer per maand aan de diarree was, en nu zelden meer.

- Moniek B.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ok. Het antwoord is duidelijk
Dan gaan we de portemonnee trekken en zetten we haar op de carnibest
Charly staat om verschillende redenen al op de Carnibest en doet het daar - eerlijk is eerlijk- geweldig op. Maar omdat het toch wel aan de prijzige kant is en ik geen klachten had over de brokken Belle daar op gelaten. Maar: change of plans: het vriezertje is aangeschaft zodat we goedkoper kunnen inkopen en we gaan haar op de Carnibest zetten.....
Dan gaan we de portemonnee trekken en zetten we haar op de carnibest