Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gezondheid Duitse dog?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Scooby schreef:
jip007 schreef: heb je het nou nog gevraagt aan kees :denken:
Hoi Jip,

Nee, want daar zou ik donderdag pas heen gaan. :roll: (Maar ik ga morgen al, dus ik zal het morgen vragen. Als ik het niet vergeet...)
toch niets ergs met 1 van je doggies :roll:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Scooby schreef:
yamie schreef:uiteraard als fokker heel kritisch zijn en ik zou de combi niet herhalen... komt er nog een ker een probleem uit, of nog vaker...dan oke...
Hoi,

Zowiezo zie ik het nu van herhalingsnesten niet zo.
dat ligt eraan...stel ik maak een combi, krijg daar een mooi nest van, maar het zijn allemaal reuen, dan zou ik het nog wel eens kunnen herhalen om er een mooie teef aan over te houden...
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door greatdane »

jip007 schreef:Maar hoe herken je een drager :denken:
Doormiddel van DNA-testen,want DCM is erg moeilijk aantoonbaar via echo en kan meestal pas na maanden of jaren aangetoond worden.
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
jip007
Erelid

greatdane schreef:
Doormiddel van DNA-testen,want DCM is erg moeilijk aantoonbaar via echo en kan meestal pas na maanden of jaren aangetoond worden.
Maar dat geschreven stukje is een theorie en dus nog niet bewezen :roll:
Afbeelding
greatdane
Zeer actief

jip007 schreef:
greatdane schreef:
Nou theorie was misschien het verkeerde woord er zijn wel degelijk onderzoeken naar gedaan en nu zijn ze dus bezig om niet willekeurig een dog te testen(DNA)maar hele generaties,om er meer over te weten te komen hoe het zich overdraagt.
Afbeelding
jip007
Erelid

greatdane schreef:
jip007 schreef:
greatdane schreef:
Nou theorie was misschien het verkeerde woord er zijn wel degelijk onderzoeken naar gedaan en nu zijn ze dus bezig om niet willekeurig een dog te testen(DNA)maar hele generaties,om er meer over te weten te komen hoe het zich overdraagt.
maar als ze nu bezig zijn met onderzoeken , dan weten ze het dus ook nog niet precies . De dragers zijn de ergste , degene die het hebben vallen wel door de mand. Maar ik vind het heel goed dat ze daar mee bezig zijn :ok:
Afbeelding
greatdane
Zeer actief

jip007 schreef:
greatdane schreef:
jip007 schreef:
greatdane schreef:Doormiddel van DNA-testen,want DCM is erg moeilijk aantoonbaar via echo en kan meestal pas na maanden of jaren aangetoond worden.
maar als ze nu bezig zijn met onderzoeken , dan weten ze het dus ook nog niet precies . De dragers zijn de ergste , degene die het hebben vallen wel door de mand. Maar ik vind het heel goed dat ze daar mee bezig zijn :ok:
Idd nog niet alles is helemaal duidelijk en daar zijn ze nu dus goed mee bezig :ok: (enne ik ben geen wetenschapper hoor :wink: meer een soort vertaler :mrgreen: )
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

daarom ben ik dus ook zo voorstander van een DNA profiel bij fokhonden.

mol :8):
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Welke genetisch bepaalde afwijkingen zijn er bij doggen al gelocaliseerd op de genen tot nu toe? Bij mensen hebben ze ten slotte ook nog niet alles gevonden en ik vraag me af wat ze bij honden al gevonden hebben.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

jip007 schreef:toch niets ergs met 1 van je doggies :roll:
Hoi Jip,

Nou, dat hoop ik niet nee...
Bono heeft al een paar dagen enorme diarree, dus die heeft nu Finidair meegekregen. Gaat wel weer over. :wink:
Maar Levi is al maanden erg timide. Ik ben al eerder met haar naar Kees geweest en toen heeft hij haar uitgebreid onderzocht, zelfs bloedwaardes onderzocht, maar niets gevonden. We hielden het er toen op dat het misschien door de komst van Bono was? Maar ze blijft maar zo timide. Ze is gewoon niet zichzelf. Kees denkt nu aan een schildklierafwijking, dus hij heeft weer bloed afgenomen wat nu opgestuurd wordt. Begin volgende week weten we meer...
(Ach ja; een schildklierafwijking hadden we ook nog niet gehad in ons lijstje... :roll: )

Alleen..., ik ben dus helemaal vergeten te vragen van die Cardiomyopathie! :N: Maar als het goed is, spreek ik hem begin volgende week als hij belt over de uitslag van Levi. Ik hoop dat ik het onthoud om er dan naar te vragen...!
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

jip007 schreef:De dragers zijn de ergste , degene die het hebben vallen wel door de mand. Maar ik vind het heel goed dat ze daar mee bezig zijn :ok:
Hoi Jip,

Het probleem bij Cardiomyopathie is dat het doorgaans pas tot uiting komt als de hond vijf/zes jaar is. Wanneer een hond dan als fokdier is gebruikt, heeft hij de ziekte dus al doorgegeven, zonder dat de eigenaars wisten dat de hond Cardiomyopatie had. Daarom vind ik het ook zo vreemd dat doggen niet op hun hart gecontroleerd moeten worden als ze aangekeurd worden. Cardiomyopathie schijnt namelijk al wel jong vast te stellen te zijn, alleen heeft de hond in kwestie er dan dus nog geen last van.
jip007
Erelid

Scooby schreef:
jip007 schreef:toch niets ergs met 1 van je doggies :roll:
Hoi Jip,

Nou, dat hoop ik niet nee...
Bono heeft al een paar dagen enorme diarree, dus die heeft nu Finidair meegekregen. Gaat wel weer over. :wink:
Maar Levi is al maanden erg timide. Ik ben al eerder met haar naar Kees geweest en toen heeft hij haar uitgebreid onderzocht, zelfs bloedwaardes onderzocht, maar niets gevonden. We hielden het er toen op dat het misschien door de komst van Bono was? Maar ze blijft maar zo timide. Ze is gewoon niet zichzelf. Kees denkt nu aan een schildklierafwijking, dus hij heeft weer bloed afgenomen wat nu opgestuurd wordt. Begin volgende week weten we meer...
(Ach ja; een schildklierafwijking hadden we ook nog niet gehad in ons lijstje... :roll: )

Alleen..., ik ben dus helemaal vergeten te vragen van die Cardiomyopathie! :N: Maar als het goed is, spreek ik hem begin volgende week als hij belt over de uitslag van Levi. Ik hoop dat ik het onthoud om er dan naar te vragen...!
he bah , hoe oud is levi ook alweer.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

jip007 schreef:he bah , hoe oud is levi ook alweer.
Hoi Jip,

Levi is ruim 4,5 jaar.
jip007
Erelid

Scooby schreef:
jip007 schreef:he bah , hoe oud is levi ook alweer.
Hoi Jip,

Levi is ruim 4,5 jaar.
ik hoop voor je dat het niet iets ergs is , jullie hebben nu ff genoeg ellende gehad he :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”